Katolikus gimnázium, Szombathely, 1922
Az ifjúság testületileg vett részt a városnak fogadalmi körmenetén Szt. Flórián tiszteletére és az úrnapi körmeneten. A keresztjárónapi és Szt. Márk-napi ájtatosságok az intézetben voltak. Halottak napján gyászistentiszteletet tartottunk az intézetben, ezután az ifjúság a tanárok kíséretében kivonult a temetőbe a háborúban elesett hősök emlékünnepségére. IV. Károly király halálának évfordulóján tartott gyászistentiszteleten testületileg vett részt az ifjúság. Okt. 14-én városunkba érkezett Schioppa Lőrinc c. érsek, Magyarország apostoli nunciusa. Fogadására testületileg vonult ki az ifjúság. Nagybányai vitéz Horthy Miklós kormányzó úr , főméltósága dec. 12-én jött városunkba. Fogadására testületileg vonult ki az ifjúság. Részt vett az ifjúság azon az ünnepségen is, melyet az Orsz. Menekültügyi Hivatal helybeli kirendeltsége diáknap, címén nov. 5-én tartott városunkban. Kárpáti Kelemen ny. tank. kir. főigazgató, volt intézeti igazgató, temetésén is testületileg vett részt az ifjúság. A tanulók jótékonycélú gyűjtéséből 18.500 K jutott a József-szanatóriumnak, 10.000 K a Zsófia-szanatóriumnak, 10.083 K a Vakok Orsz. Egyesülete helybeli fiókjának, 2000 K-t kapott a Horthy-féle akció annak a tánckoszorúcskának jövedelméből, mely az intézeti tánctanfolyamnak befejezése volt. 4. Tanulmányi és fegyelmi állapot. A Rendtartásban előírt értekezleteken behatóan foglalkoztunk a tanulók tanulmánya előhaladásával és fegyelmi viszonyaival. Hasonló megbeszélésekre állandó alkamul szolgált a tanárok együttélése. A szállásfelügyelő tanár látogatásai most is sok értékes megfigyelést és tapasztalatot nyújtottak az értekezleteknek megbeszélésére. A rendes órákon kívül való iskolai elfoglaltságok, rendkívüli órák, ifjúsági körök és egyesületek gyűlései, játékdélutánok, cserkészet stb., jó nevelő hatással vannak ugyan az ifjúságra és az iskolához kötik a tanulót az előadásokon kívül is, de sokféleségük már alig enged időt a tanulónak a komoly elmélyedésre. Ha ezek mellett a tanulót még otthon is külön órákra fogják, a túlterhelés veszélye alig kerülhető el. A tanulás eredményeiben és a viseletben egyaránt érezteti káros hatását az a körümény, hogy a nehéz megélhetési viszonyok miatt mindig többen lesznek a vidékről bejáró tanulók. Ugyancsak nagyon érezhetők az elszakított területekről való beköltözések és a szülők gyakran előforduló áthelyezése miatt történő iskolaváltoztatások bénító hatása. A nagy drágaság, az anyagi viszonyok eltolódása, az a körülmény, hogy a jövőről való gondoskodás bizonytalan és úgyszólván céltalan, rossz nevelő hatással vannak a tanulókra. Nem tudják kellőkép értékelni, megbecsülni és okosan használni a rendelkezésükre bocsátott pénzt. Az a szomorú eset fordult elő iskolánkban, hogy egy vidékről bejáró I. osztályú