Állami Kanizsai Orsolya leánygimnázium, Szombathely, 1943
I. Fábián Gyuláné Biczó Ilona. Fábián Gyuláné Biczó Ilona r. tanár a tanév elejével megvált intézetünktől. A múlt év márciusában megrendült egészségi állapota miatt orvosa tanácsára betegszabadságot kért s az új tanévben már meg sem kezdte a munkát, nyugdíjaztatását kérte. Budapesten született és ott is szerezte meg az érettségit, a VI. ker. áll. Mária Terézia leánygimnáziumban. Mvészi hajlamai már abban az időben jelentkeztek. Az akkori felsőbb leányiskola képviselte 1908-ban Magyarországot a londoni nemzetközi rajzkiállításon, és ott Biczó Ilona VIII. o. növendék két rajzával dicséretet nyert. Mint a művészeti és mértani rajzból képesített középiskolai tanár, először a sárvári polgári iskolánál működött. Onnan helyezte át a VKM. 1917. őszén az akkor újonnan létesült szombathelyi leánygimnáziumhoz. Ettől kezdve munkás élete összeforrott iskolánk életével. Az intézet fokozatosan nyolc osztályúvá fejlesztésével a tanári testület is mindig jobban bővült. Új kartársak jöttek, de nem mindnyájan vertek itt gyökeret, sokan más iskolához kerültek, hogy megint újaknak adják át helyüket. Néhányan meg is haltak közülük. Az állandóan változó, cserélődő tanári karban a legelsők közül Fábián Gyuláné már csak másodmagával ünnepelhette most két éve az intézet fennállásának negyedszázados évfordulóját. Fábiánné Biczó Ilona kartársunk mintaképe a szerényen, csendben dolgozó magyar asszonynak. Amellett, hogy gondos háziasszony és családanya, pontos, kötelességtudó, szívvel-lélekkel munkálkodó tanár. A rendes munkát növendékeitőlis megköveteli. Gondosan ügyel a tiszta, csinos kiállításra, és következetes szigorúságával rendre és pontosságra neveli a leányokat. Istentől ihletett művész nemcsak az alkotásban, hanem abban is, ahogy megtanítja növendékeit a helyes szemléletre, hogy meglássák a szépet a természetben, vagy egy-egy művészi alkotásban. A tanulók munkáiból rendezett kiállítások anyagát mindig nagy gonddal állította össze. Ügyelt arra, hogy a sikerültebb rajzok, szebb kézimunkák kellően érvényesüljenek, hogy ezáltal fokozza a növendékek ambícióját. Napokig dolgozott, rendezgette a rajzokat, hogy minél szebb, művészibb képet nyújtson a munkák összessége a szemlélőnek.