Táncművészet, 1985 (10. évfolyam, 1-12. szám)

1985-01-01 / 1. szám

meséki, az álomvilág szép lo­vagjaként tűnik fel, biztos, plasztikus emelésekkel. Sza­badi Edit hideg, fanyar, csak önmagára figyelő Királykis­asszonya méltón bűnhődik büszkeségéért. Érdekes ötlet volt Keveházi Gáborra osztani a Fabábot. Alkati adottságai­val, magas termeténél fogva — az eddig megszokott ki­sebb, törékenyebb figura he­lyett — egyfajta monstrum fa­­tuskót elevenített meg, akivel bizony nem egykönnyen tud elbánni a Királykisasszony, miután már megunta. Kevehá­zi remek formában táncolt, de épp az ő alakításánál érződött a figura stiláris kettőssége. Az új koreográfia még négy alkalommal került színre. Ok­tóber 6-án és 7-én bemutatko­zott a másik szereposztás is. Metzger Márta rácsodálkozó tekintetű, nagyon érdeklődő, de kellően meseszerű Király­kisasszonya mellett Szakály György a határozott, realista gondolkozót képviselte, aki nehezen viseli el a mellőzést, s célul tűzte ki a mohó Király­kisasszony megleckéztetését is. A Királyfi figuráját összes­ségében azonban idegennek éreztem Szakály alkatától. Volt Katalin Tündére egyelőre még inkább próbálkozás a szerep mélységével, stiláris követel­ményeivel. Kimagaslóan jó és virtuóz volt viszont a Fabáb Kováts Tibor megformálásá­ban! A november 6-i és 7-i elő­adáson újabb címszereplő mu­tatkozott be: Erényi Béla. Va­riációjában a kelleténél gör­csösebben igyekezett eleget tenni a „fagörcs” elképzelés­nek. Az ő alakításában expo­nálódott a legerősebben, bár a többi címszereplőnél is, hogy a beállított torz mimika és a rettenetesen csúf maszkírozás éppen a mese lényegét teszi kérdésessé, miszerint a fafa­ragásból a Királyfira hasonlító fabábnak kellene kibontakoz­nia! A Bartók-est keretében négy alkalommal tűzték műsorra A csodálatos mandarint is. A címszerepet mindegyik elő­adáson Dózsa Imre formálta meg hullámzó hangulatban, és egyáltalán nem ideális zenei irányítás mellett. Október 6-án és 7-én hosszú betegségéből felépülve végre ismét Pongor Ildikót láthattuk a színpadon. Lány-alakítása egyedülálló: minden megmozdulásából ér­ződik érzékenysége és érzéki­sége, a sértett és terrorizált utcalány. Egy hónappal két

Next