Taxisok világa, 2018. (28. évfolyam, 1-12. szám)

2018-01-01 / 1. szám

Meghosszabbított határidő? 4. Lapzárta után érkezett 4. Háromdimenziós gyalogátkelőhely 5. Több mint félmilliós számla 5. Gyurik Zoltán 6. Agyrém­ 8. Öngyilkos árverseny 10. Ezen a droszton rend van... 10. Az Adóhatóság válaszolt a taxisok kérdéseire 13. Taxisrablás Fábiánházán 13. Hamarosan szabadul a „Fekete Taxis” 15. Megszüntetik a katádat? Még nem biztos! 15. Éves adómemória-kiolvasás 15. Toronyházi gondolatok 16. Adózási változások 2018 21. Változott a minimálbér! 21. Könyveléshez szükséges adatok­­ 5 évre visszamenőleg 22. Kassza a taxiban 24. Elárverezhető az elszállított jármű 25. Év eleji köszönet a közlekedésszervezőknek 26. Forgalmirend-változások 26. Ki mehet nyugdíjba az idén? 28. Tudod vagy tippelsz? 31. Budapest balesetveszélyes kereszteződései 9. rész 32. Taxisok kontra Budapest körút 33. Fiatalít a rendőrség 34. BTI-hírek 35. Taxisok kérései, közlekedésszervezők válaszai 36. A Főváros Gazdaságáért Díjat kapott az e-Mobi­lkft. 38. TAXISOK VILÁGA MEGJELENIK HAVONTA ALAPÍTÓ FŐSZERKESZTŐ: Berkó Károly KIADÓ: QJk­ Lax Kft. Kiadásért felelős: Berkó Károly Color Pack Nyomdaipari PL Felelős vezető: Zsukk László ISSN 1786-5328 MEGVÁSÁROLHATÓ A szerkesztőségben és a BTI-ben A kiadó a lapban megjelenő hirdetések tartalmáért felelősséget nem vállal! A SZERKESZTŐSÉG CÍME: 1119 Bp., Vahot u. 6. Telefon/Fax: (06 1)280-1864 E-m a i I: taxisokvilaga@taxisokvilaga.hu Uj légitársaságok Ferihegyen Az elmúlt napokban három új légitár­saságot üdvözölhettünk a Liszt Fe­renc Nemzetközi repülőtéren. Go2 Sky Airline SCAT Aircompany Taimyr Air B terminál B terminál B terminál Szerkesztőségünk igyekszik a legnagyobb gondossággal eljár­ni az információk közlése során. A jelen számunkban idézett jog­szabályok és tájékoztatók a lap­zártakor, 2018.01.15-én hatá­lyos állapotot tükrözik. Nem zár­ható ki azonban, hogy a lap megjelenéséig ezek bármelyike kiegészítésre, módosításra vagy törlésre kerül. Nagyobb változás esetén arról azonnal hírt adunk weboldalunkon (taxisokvila­­ga.hu), illetve a Taxisok Világa facebook profilján. J­ecorveter 1 Uj eurós, hőnyomtatós taxióra egyénre szabott részletfizetéssel vagy lottó 110.000.-Ft kedvezményes készpénzfizetéssel, beszerelve. EU-s tanúsítás díja lettó 20.000.-Ft! „Néma” - alapdíjban foglalt­­ km kezelés! +36 20 9344 529 Ecometer Kft. 1039 Budapest, Rákóczi u.8. Tel./Fax:+36 1 2409479 E-mail: szalai@ecometer.com Weblap: www.ecometer.com Taxiscégnek számít az Uber az EU-ban Döntött az EuRÓpAI BÍRÓsÁg Külön szabályozás érvényes a taxi­zásra az EU-ban, erről született döntés még az év végén. Ez alap­ján az Ubernek is teljesítenie kell azokat a szabályokat, amelyek a személyi fuvarozásra vonatkoznak, függetlenül a szolgáltatások sza­bad áramlása elvétől. Mindenesetre ezzel együtt a nemzetek hatáskörében marad, hogy pontosan ho­gyan szabályozzák a helyi taxis iparága­kat. Szakértői vélemény szerint, így az Über versenyelőnye minimálisra csökken, hi­szen a taxiszolgáltatókkal azonos szabás Döntött az Európai Bíróság: az Uber taxiscégnek fog szá­mítani az Európai Unió teljes területén. Ez azért fontos, mert így könnyebben le­het alkalmazni rájuk - ké­sőbb pedig az összes hason­ló cégre - az adott országok taxis szabályozását. Az EU-ban hiába létezik álta­lános elvként a szolgáltatások szabad áramlása, a taxis iparág kivétel, külön sza­bályozások alá esik. Az egész ügyet egyébként a barcelonai régi típusú taxisok vitték uniós bíróság elé, akik így pert is nyertek. Állításukban az állt, hogy az Über közvetlenül részt vesz az utasok szállításában. Az Über azt akar­ta elérni, hogy ők inkább digitális szolgál­tatónak számítsanak, és így az e-kereske­­delemről szóló szabályozás hatálya alá es­senek. H­avi aforizma _c_i o 7S6béb6n is úr. A Az optimista két Sami „^nnyel is senki­pesszimista tele Pa"«ls2e.^r/Kostolan, lyuknak, enge­délyezési eljárásoknak és biztosítéki köve­telményeknek kell megfelelnie. Fontos megjegyezni: annak ellenére, hogy számos országban egyre komolyabb szabályozási akadályokkal találkozik az Uber-féle üzleti modell, maga a szolgálta­tás a fogyasztóknak kiugróan hasznos, nem véletlenül volt átütő sikere. A felelős szabályozásnak ezért érdeke kell hogy le­gyen ez a működő technológia, valamint, hogy az árelőny elérhető legyen a későb­biekben is az állampolgárai számára, mi­közben adminisztratív okok miatt ne szen­vedjenek versenyhátrányt a régi típusú ta­xisok se. Az Európai Bíróság döntése alapjaiban rendítheti meg az Uber és hasonló alapo­kon terjeszkedő cégek mozgásterét, lehe­tőségeit. Cash taxisok világa 8

Next