Testnevelési Tanárok Közlönye, 1943 (11. évfolyam, 1-12. szám)

1943-01-15 / 1. szám

XI. ÉVFOLYAM 1943 JANUÁR 1. SZÁM TESTNEVELÉSI TANÁROK KÖZLÖNYE A TESTNEVELÉSI TAKAROK ORSZ. EGYESÜLETÉNEK HIV. APJA Szerkesztő: ZSONGOR LÁSZLÓ XIV. Jávorka Á.­u. 55 Az egyesület anyagi, valamint a lap kiadását érintő ügyek HAYPÁL BENŐ pénztáros hatáskörébe tartoznak. (I., Attila­ utca 23. IV. em. 32.) ELŐFIZETÉSI Dl]: 8 PENGŐ. Postatokorék­p. Bekksiemle 11.048 sz. TAGSÁGI Dl]: 4 PENGŐ. Telefon 294-424. Egyesületi ügyben minden irat Dr. Jajihy Kálmán főtitkárhoz küldendő. IV. Molnár­u 8 sz. Telef­on 184-129. Egyesületi élet A Magyar Testnevelési Tanárok Országos Egyesülete december hó 21-én tartotta szokásos havi választmányi ülését, a Testnevelési Főiskolán lévő hiva­talos helyiségében. Az ülést, melyen a választmányi tagok nagy létszámban jelentek meg, Erdődy Imre elnök nyitja meg, üdvözli a megjelenteket s megteszi elnöki be­jelentéseit. Bejelentéseit a testnevelési tanárok egyenjogúsításának bejelentésével kezdi, melyet az alábbiakban szó szerint közlünk. Tisztelt Választmány! Ami az elmúlt hetekben mindannyiunkat oly nagy örömmel és megnyugvás­sal töltött el: az egyenjogúsításunk megvalósulását kötelességszerűen erről a helyről hivatalosan is bejelentem. Mindazoknak a közéleti férfiaknak, akiknek egyenjogúsításunkat köszön­hetjük, vagy akik támogattak ennek elérésében bennünket, részint személyesen, részint írásban kifejeztük köszönetünket és hálánkat. Erről egyébként Hivatalos Közlönyünk decemberi számában részletesen beszámolt. Az egyenjogúsításért indított mozgalom több mint 30 éves múltra tekinthet vissza. A Testnevelési Tanárok Egyesülete egyszer kedvezőtlenebb, máskor ked­vezőbb körülmények között, hol lanyhábban, hol erőteljesebben, de szakadatla­nul dolgozott azon, hogy a közéleti tényezőket és a társadalmat megnyerje igaz­ságos és méltányos ügyünk számára. Hálátlanság volna ebben a pillanatban meg nem emlékezni azokról az Egyesületi vezetőkről és tagokról, akik ezt a kér­dést napirenden tartották, akik ennek eléréséért küzdöttek és fáradoztak; köszö­nettel és hálával gondolunk reájuk. Az Egyesület és a magyar testnevelés története számára le kell szögeznem itt azt, hogy ha az egyenjogúsítás kérdése egy evolúciós folyamatnak is tekint­hető, amely a Testnevelési Főiskola létesítésével, legújabban pedig a testne­velés elsőrangú honvédelmi és nemzetnevelési fontosságának felismerése kö­vetkeztében szinte szükségszerűen jutott is el a megvalósulásig, mégis a Kul­tuszminiszter Úr Önagyméltósága állásfoglalása, a Pénzügyminiszter Úr őnagyméltósága pártfogása, de különösen az Ifjúság Országos Vezetőjének

Next