Timpul, decembrie 1996 (Anul 7, nr. 275-298)

1996-12-02 / nr. 275

POPOR ROMÂN, NU GREȘEȘTE CINE CREDE ÎN TINE COTIDIAN SOCIAL-POLITIC-CULTURAL INDEPENDENT PPffinwEi”" »off» 11, r íWttjSS/MK Un președinte întreg, în fața promisiunilor România are un nou președinte. .. legal, ca să spunem așa. Adică, nu numai pe fond, ci și pro forma, dl Emil Constantinescu, prin depunerea jurămîntului a îndeplinit toate cerințele procedurale obligatorii. Trebuie spus că noul președinte a făcut față nenumăratelor momente din drumul spre Cotroceni, în ultima vreme, mai mult festiviste și, de acum, nu-i mai rămîne decit să se apuce de treabă. Respectiv, conform celor furate, spre cunoașterea cititorilor noștri de oriunde ajunge ziarul Timpul, „să-mi dăruiesc toată puterea și priceperea pentru propășirea spirituală și noterială a poporului român, sau respect Constituția și legile țării, drepturile să apăr democrația, și libertățile fundamentale ale cetățenilor, suveranitatea, independența, unitatea și integritatea teritorială a României. Așa să-mi ajute Dumnezeu!“. După cum se vede, e de lucru, nu glumă, și cetățenii țării, și cei care l-au votat, și cei care au avut o altă opțiune, dar trebuie să accepte votul majorității, sunt chemați, ceas de ceas și zi de zi, să-i urmărească, să-i cenzureze și să-i sancționeze faptele. Acum nu se mai poate invoca nu știu ce mentalitate Mircea CAVADIA (Continuare în pag. a 8-a) ANUL VII NR. 275 <1816) REȘIȚA LUNI 2 DECEMBRIE 19% ISSN 1221-11848 padini - 400 lei 1 Decembrie, Ziua Națională a României Reșița a sărbătorit 78 de ani de la Marea Unire Oarecum surprinzător, anul acesta, Ziua Națională a României, celebrată ieri și la Reșița, și-a pierdut destul de mult din festivismul ultimilor ani. A fost o manifestare sobră, de cuvînt interminabile fără luărisante exerciții oratorice, și agalipsite de orice conținut. Oamenii politici s-au ferit să ia cuvîntul, intuind probabil că ar fi fost puțin deplasat să sacrifici semnificația acestei zile în favoarea unor discursuri politicianiste mărunte. Manifestarea a fost, practic, deschisă de Prea Sfinția Sa Laurențiu Streza, episcopul Caransebeșului, care a oficiat o slujbă, dînd astfel girul spiritual cuvenit unui astfel de moment. Dl Mircea Popa, primarul Reșiței, s-a referit la semnificațiile Marii Unirii de la 1 Decembrie 1918, moment extraordinar de important pentru devenirea ulterioară a României, pentru transformarea acesteia într-un stat național, Daniel BOTGROS (Continuare în pag. a 3-a) Cinstind Ziua Națională, ansamblul profesionist „Semenicul“ (în imagine) a oferit participanților la marea manifestare a spiritului românesc momente de folclor autentic Unitatea de jandarmi din Reșița a primit drapelul de luptă tricolor Jandarmii din județul Caraș-Severin au trăit sâmbătă, 30 noiembrie a.c., poate cele mai emoționante momente din viața lor, cînd Unitatea de Jandarmi din Reșița a primit drapelul de luptă. La acest ceremonial ostășesc de înaltă ținută au participat o serie de oficialități județene și locale, reprezentanți ai unor unități militare și instituții de Marius MORARU (Continuare în pag a 3-a) Fără îndoială, venirea serii, a nopții, trezește, în unii dintre semenii noștri instincte primare, fie de a distruge ceva, a silui o ființă fără ajutor sau de a.și însuși cu forța bunul altuia Astfel s-a întîmplat și cu Daniel Zbughin, de 23 ani, din Coțușca, județul Botoșani care, doar cu cîteva luni în urmă a fost eliberat din închisoare și care a considerat că dacă își mută locul de operare i se va pierde urma. De data aceasta, în seara zilei de 20 noiembrie a.c., i-a căzut victimă EL. din Reșița, vînzătoare la o Agenție Loto. După ce și-a încheiat programul de la. Banii sau viața ? cra, E.L. își pune în geantă actele de evidență și un milion de lei, reprezentînd încasările din ziua respectivă, cu gîndul ca a doua zi să depună suma la casierie. Insă acest fapt nu s.a mai întîmplat, deoarece, în timp ce se deplasa de la stația de autobuz spre locuința sa, a fost lovită din spate, de mai multe ori, cu un corp contondent. După ce agresorul s.a luptat cu victima, în final a reușit să-i smulgă geanta, dînd bir cu fugiții. Cu chiu, cu val, E.L. a mai făcut cîțiva pași, pînă cînd s.a întîlnit cu un vecin, care, consternat la vederea urmărilor agresiunii, a transportat-o la Spitalul Județean, unde i s.a stabilit diagnosticul traumatism cranio facial, necesitînd cinci zile de îngrijiri medicale. în urma cercetărilor efectuate de către Poliția municipiului Reșița, în data de 27 noiembrie, Daniel Zbughin a fost depistat și reținut ca autor al faptei, în prezent el este cercetat în stare de arest preventiv pentru infracțiunea de tîlhărie și se pare că nu a fost singura faptă comisă în Reșița, pentru care va răspunde în fața legii. nana SÎRBU Acțiunile C.S.R. și Reșiconf pot fi tranzacționate în ultimele zile ale lunii noiembrie, alte două societăți comerciale cărășena au fost state pe piața extrabursiera (OTC) — CSR SA și Reșiconf SA Reșița. Reamintim că prima societate din județul nostru listată pe OTC a fost UDMR SA, însă, în acest caz, administrația societății a întreprins demersurile necesare pentru cotarea acțiunilor UCMR la Bursa de Valori București. In aceste zile, alte cinci firma din județ urmează a fi listate pe piața extrabursiera: PECO Caraș,Severin SA, Semag SA Topleț, Mi oiș Bozovici SA, Metalica Reșița și Vinalcool SĂ Oravița. Pînă în prezent, pe OTC au pătruns 128 societăți comerciale, dar au fost tranzacționate acțiunile a doar 15.20 la sută dintre acestea. IECOi O aberație a guvernării Văcăroiu Taxe pe rezervor Că românilor li s-au îngrădit drepturile in ultimii ani nu mai este o noutate. Comunitatea Europeană ne primește doar cu... viză, iar banii nu ne dau afară din casă, să putem călători unde am vrea. De aceea zicem că nici doi pași nu mai poți face în exterior, fiindcă tot felul de taxe te obligă să stai cuminte ni țara ta. Una dintre ele este cea pe rezervor, dacă vrei să mergi pînă la, nu mai departe decit, Biserica Albă, în Serbia, nusai să plătești 250 la sută taxa pe rezervor. Deși nu ai nevoie de mai mult de 5 litri ca să ajungi și să te întorci. Ce ziceți domnilor parlamentari de Caraș.Severin, mai durează mult aberațiile guvernării Văcăroiu ? (B. Petruț) împușcat pe Dunăre Sîmbătă, 30 noiembrie a.c., a fost adus de la spitalul din Moldova Nouă in Reșița, la Spitalul Județean, Nicu Ciorbă, de 21 de ani, din Timișoara, cu diagnosticul plagă împușcată, cu fractură costală, plagă a umărului drept și șoc hemoragic. Deși mai era încă în stare de șoc psihic, tînărul ne a declarat ieri că incidentul s.a produs pe Dunăre, în timp ce se afla într.o barcă, la pescuit. Pe „nepusă masă“, a apărut însă o patrulă a grănicerilor, care l-a somat pe „pescar“, după care a tras. Nicu Ciorbă a fost operat pentru oprirea hemoragiei, iar la ora actuală este în afara oricărui pericol. (Dana Sîrbu) Cupa României la fotbal învingînd Gloria Bistrița cu 1—0, CSM Reșița s-a calificat în optimi. Cronica meciului în pag. a 5-a. Cursul valutar Ieri, la Banca Națională a României, cursul de referință al valutelor a fost de 4545 lei — ECU, 3591 lei — dolarul american și 2358 lei marca germană. Astăzi, cursul de referință al valutelor este de 4522 lei — ECU, 3591 lei — ■ dolarul american și 2345 lei — marca germană. Raportul dolar/marcă este 1:53:13 La bursa neagră dolarul american se cumpără cu 4400 lei și se vinde cu 4500 lei. Marca germană se cumpără cu 3100 lei și se vinde cu 3150 lei. La Casa de schimb valutar BIRTA, vineri, dolarul american s.a cumpărat cu 3800 lei și s.a vîndut cu 4000 lei Marca germană s.a cumpărat cu 3050 lei și s.a vîndut cu 3150 lei. Pentru a afla cursul de schimb al zilei, telefonați la 222222. Vremea. Și în următoarele 24 de ore, vremea rămîne închisă și umedă, cu cer temporar noros. Pe arii întinse, vor cădea ploi slabe. Vîntul va sufla slab la moderat, din sector sud,vestic. Temperatura minimă va oscila între 1 și 4 grade Celsius, maximali situîndu-se între 5 și 7 grade Celsius.