Timpul, aprilie 2000 (Anul 11, nr. 77-101)

2000-04-24 / nr. 96

Actualitate 24 aprilie 2000 Un partid pentru toți, un sprijin pentru fiecare Candidații P.D.S.R. pentru consilii locale și primari în comunele: Fîrliug BECERIGA IOAN S-a născut la data de 10 octombrie 1948, în localitatea Firliug. Este absolvent al Școlii profesionale din Bocșa, practicind meseria de sudor Ac -----tualmente, este pensionat din motive medicale Este căsătorit și are două fiice OFERTA SA ELECTORALA: propune obiective și priorități vizînd mai buna gospodărire a comunei, ca și perfecționarea activităților în domeniul invățamintului, culturii și ocrotiri sănătății Dintre acestea menționăm: întreținerea și repararea drumurilor pe întreg teritoriul comunei, în scopul asigurării unei deplasări normale între satele aparținătoare; construcția unor sobe in clădirea căminului cultural, care actualmente nu dispune de nici un mijloc de încălzire; efectuarea unor lucrări de întreținere și reparații la edificiile școliilor în comună, pentru buna desfășurare a procesului formativ-educativ; stimularea activităților care sa valorifice resursele economice locale; asigurarea producătorilor agricoli cu cantități îndestulătoare de îngrășăminte și eventual utilaje agricole. Alegeți în fruntea obștii un gospodar de frunte al comunei! Candidați pentru funcțiile de consilieri: Beceriga Ioan, Groza Toma, Maier Toma, Vit Achim, Ivașcu Marcel, Agafon, Marcu Petru, Buza Trifu, Bagiu Ioan Oța Ion, Ivașcu Ion, Madescu Viorel, Filip Ion Tîrnova CUZMARUSALIN S-a născut la data de 28 februarie 1949 in comuna Tîrnova. Este absolvent de liceu și a urmat de asemenea cursurile Școlii Postliceale din Reșița, în specialitatea construcții civile și industriale în perioada 1974-1992 a lucrat ca muncitor la UDMR Din 1992 și pînă in prezent îndeplinește funcția de primar al comunei Tîrnova OFERTA SA ELECTORALĂ: urmarește modernizarea infrastructurilor din comună, precum executarea lucrărilor de aducțiune a gazelor naturale, conform proiectelor existente: continuarea pietruirii drumului comunal dintre Bratova și Tîrnova; asfaltarea Drumului Județean Reșița - Tîrnova pe o distanță de 1,5 km; repararea podețelor și a punților distruse in urma calamităților naturale; infrumusețarea centrului comunei, efectuarea unor lucrări de renovare a monumentului existent in zona centrala a localității. Realegeți un primar care și-a dovedit spiritul gospodăresc și capacitatea de a soluționa treburile obștii! Candidați pentru funcțiile de consilieri: Cozma Rusalin, Costescu Petru, Păun Ion, Barbu Ion, Borcilă Ion, Vama Ion, Blozor Petru, Galben Nicolae, Păun Rusalin, Jurma Ion, Maldea Petru Sichevița BIRTEA GHEORGHE. S-a născut la 24 septembrie 1940, în satul Sichevița. A absolvit cursurile Liceului Teoretic din Oravița, fiind funcționar economic la S.C Hidroconstrucția SA. Caransebeș portul Sichevița- Este căsătorit și are un copil OFERTA SA ELECTORALA: este deosebit de amplă, reflectind ansamblul problemelor economice și sociale ale comunei Dintre acestea cităm: urgentarea întocmirii aprobării și înminării de către organele de specialitate a titlurilor de proprietate asupra terenurilor agricole și a pădurilor, aprovizionarea deținătorilor de terenuri agricole cu sămînță, material săditor și ingrășăminte chimice, continuarea lucrărilor de asfaltare a Drumului Județean 571/A pînă la limita dinspre Glvnic, cuprinderea în planul de investiții a obiectivului „Alimentare cu apă și canalizare a satelor Sichevița și Gornea", executarea lucrărilor de alimentare cu energie electrică a satelor din comună, realizarea unor lucrări de pietruiri drumuri comunale, canalizări, construcții de rigole etc Un specialist în probleme economice se angajează să impulsioneze viața economică a comunei! Candidați pentru funcțiile de consilieri: Birtea Gheorghe, Circu Vasile, Popovici Ion, Circu.Adam, Stoian Vasile, Brăila Milan, Drâmba Vasile, Zaica Macu, Hoțachie, Milencovici Ioan, Duțu Milan, Gruiță Avram, Popovici Iova, Bălaia Adam, Drâmba Eva, Circu Vasilica. STRAINESCU PAVEL. S-a născut la data de 11 aprilie 1949, în comuna Lapușnice! A absolvit cursurile Școlii Profesionale din Reșița, calificindu-se în meseria de lăcătuș montator Din 1966 si pina in 1973 a lucrat la UCM Reșia Urmeaza Școala tehnica de maiștri, lucrind in specialitate la Secția 520 boghiuri de la UCMR, pina in anul 1998, cind se pensioneaza din motive medicale OFERTA SA ELECTORALA, e abo rată prin consultarea cetățenilor comunei, cuprinde următoarele obiective principale efectuarea unor lucrări de întreținere și reparații la drumurile de pe raza comunei, canalizarea pirurilor de pe teritoriul comunei, înființarea unui punct farmaceutic, executarea unor lucrări de reparata la localul școlii, amenajarea unor rigole pe străzile comunei și decolmatarea făgașelor care facilitează evacuarea apei pluviale, sprijinirea prin mijloace locale, ca și din alte surse a familiilor defavorizate Un fiu al comunei vrea să dea un chip nou acestei localități almajene! Candidați pentru funcțiile de consilieri: Străinescu Pavel, Stoican Gheorghe, Țunea Ilie, Olteanu Frânase, Scurtu Martin, Georgescu Nicolae, Lupșescu Pavel, Veverca Augustin, Todorescu Pavel, Iliescu Nicolae, Străinescu Iosif, Panduru Zahariă, Caraibot Iosif Lapușnicel Votați candidații P.D.S.R. în alegerile locale! Destinul și-l mai face și omul .j-Umare am pagina 1 nevoie! De oameni care au stat deoparte! DUMITRU BOGOEVICI mai puțin, dacă-mi permiteți NuDe zece ani de zile, numai deoparte nu pot spune că am stat. Că nu am fost înregimentat politic, e adevărat. Dar am făcut politică publica, pentru cetățean și in interesul cetățeanului. Nu accept marginalizarea omului, pentru că aceasta ar însemna primul pas îndreptat împotriva omului. Mai mult, a venit timpul ca politicienii să nu-i mai mintă pe alegători, să nu le mai înșele speranțele. TIMPUL: De ce ar inspira mai multă încredere alegătorilor Dumitru Bogoevici? De unde știm că nu va înșela el speranțele reșitenior? DUMITRU BOGOEVICI Am convingerea că sufletul meu este cel mai aproape de sufletul reșițeanului. Durerile lui sunt durerile tuturor, deci și ale mele. Speranțele alegătorilor nu le pot înșela, pentru că, să nu rîdeți, dar eu nu știu să înșel Nu am înșelat pe nimeni niciodată Nu am mințit nici măcar în prognozele meteorologice. TIMPUL De ce vreți să ajungeți primarul Reșitei ? DUMITRU BOGOEVICI Pun du că am experiență în comunicarea cu cetățenii, pe de-o parte, iar pe de altă parte, sunt Îngrijorat de starea la care a fost adusă Reșița, din 1990 încoace Reșița este ,pe cale de a-și pierde identitatea. De la peste 105 000 de locuitori, in Reșița mai sint acum doar 90 000 in timp ce Timișoara se dezvoltă văzînd cu ochii, avind o dispundere reală spre piață euhipeana, Reșița a rămas jzolată Cind vorbești despre Banat, se înțelege Timișoara și Arad Reșița parcă nu mai există De la un etalon al industriei românești și al bunăstării cetățeanului, Reșița a ajuns o cenușăreasă a Banatului TIMPUL Poate Dumitru Bogoevici să schimbe ceea ce pare a fi destinul Reșitei? DUMITRU BOGOEVICI: Destinul și-l mai face și omul, cu mîna lui Nu poți atrage investitori în Reșița fără o administrație publică locală care să funcționeze pe principiile economiei de piață, ce țin cont de raportul eficiențăcosturi. Bugetul oricărei localități ar trebui să aiba la baza cota de 35% din impozitul pe salarii, nicidecum taxele și suprataxele locale, care-l sufoca pe contribuabil Daca administrația publică locală este capabilă să atraga ci mai mult investitorii, care să creeze locuri de muncă viabile, atunci putem avea un buget sănătos și real in același timp, care să permită modernizarea infrastructurii, a drumurilor, a comunicațiilor si a serviciilor comunale TIMPUL Cum vede Dumitru Bogoevici relația Primărie - Prescom ? DUMITRU BOGOEVICI Prescomul ar trebui reorganizat Cum9 Prin divizare: Fiecare serviciu al SC Prescom- treppiere ficientizat Nu este normal ca ineficiența și pierderile Prescomului să fie suportate de ccetățean, cu un preț atit de mare Un exemplu eddicator la apă caldă menajera, o familie de trei persoane, daca și-a permis luxul, să-și cumpere contur,plătește ?000 de mii de lei,pe lună Pe emun sistem pansaL ,trei persoane ajung saplătească 350 de mii de lei. Altfel spus, cei săraci sunt obligați să suporte pierderile Prescomului Să vă mai dau un exemplu .Transportatorii privați au prețuri mai mici cu 25% decît Prescom Cu toate astea, transportul in comun asigurat de Prescom este subvenționat din bugetul local, adică din buzunarul nostru, al tuturor Categoric, se impune contorizarea tuturor serviciilor, pe bazii Consiliului local Și, aici, intrăm în același cerc vicios. Un management ineficient al administrației publice nu poate asigura resursele necesare revigorării investițiilor publice de interes local și județean. TIMPUL. O ultimă întrebare, de astă dată pentru președintele PPDR Caraș-Severin Domnule Vișatovici, la doar 34 de ani, aveți deja o experiență de patru ani in Consiliul județean In calitate de consilier județean, ați avut o serie de inițiative care i-au călcat pe bătături pe colegii dumneavoastră In consecință, ați fost mai mereu carotat De ce ați crede că acum, intr-un eventual nou mandat, va curge lapte pe Birzava, pe Nera si pe Caras ? VLADA VISATOVICI: Dacă n-aș fi fost carotat, nici n-aș mai fi candidat. Cea mai mare surpriză am avut-o cind am propus și a fost respinsă renunțarea de către toți consilierii la indemnizația de ședință, in favoarea copiilor orfani și a instituțiilor de cultură Nu că nu aș fi avut nevoie personal de acei bani, dar am considerat că era mai mare nevoie in alta parte de ei Atunci, mai mult ca nici odată, mi am dat seamă că trebuie sa merg înainte Mi-amidati .patra ; caihai mai multe de făcut pentru Sirni Ve jUdftițiaa Ou.spumnezed, Infoelectoral Tînăr, printre tineri candidatul Claudiu Dorot Partidului Democrat pentru Primăria Reșița, s-a aflat vineri, 21 aprilie in mijlocul tinerilor reșițeni prezenți la Ateneul Tineretului, cu ocazia balului Party Bac 2000 Peste 200 de tineri au susținut candidatura tinărului politician, prin ovații, stegulețe, baloane colorate, în cadrul acestei întilniri. Claudiu Dolot a promis tineretului Printr-un fax transmis redacției noastre, TVR Timișoara anunță că, Începind din 20 aprilie, postul de televiziune transmite zilnic, intre orele 17 30-1830, emisiunea „Studioul electoral", care poate fi urmărită pe canalul 1 al Televiziunii Române în acest reșițean ca „va face Reșița un oraș viu" in care tinerețea sa faca o buna casă cu maturitatea cetății. Totodată, la această acțiune a fost prezenta și o suita de personalități reșițene, respectiv Ilie Mustăcilă, președintele Consiliului Județean Caraș- Severin, Petru Buzzi, directorul general al ziarului Timpul, Gheorghe Țunea, directorii Casei Creației-interval de o ora, cele 15 partide și formațiuni politice care și-au anunțat campania pentru alegeri locale vor partaja spațiul de emisie gratuit, conform Legii electorale și Deciziei Consiliului Național al Audiovizualului (Rodica Mihu) Horia Irimia, prezentat la București Vineri, 21 aprilie, la Sala Palatului, din București a avut loc deschiderea oficială a campaniei electorale a PNL. Cu acest prilej, candidatul PNL la funcția de primar al municipiului Reșița, florin Irimia, a fost prezentat celor peste 4000 de participanți. Cu aceeași ocazie au fost prezentați și ceilalți candidați la funcțiile de primar sau consilier municipal din județul Cara - Severin (g ș ) Programe electorale la TVR Timișoara COMUNICAT in vederea promovării unei activități politice eficiente. .Partidul Unității Naționale Române pune,la dispoziția tuturor membrilor susținătorilor săi telefonul 560 436 permanent la care poate, fi transmisă orice informație sau idee, care ca fie promovată util ia nivel local cu ci la nivel central, sub semnul credintm, omeniei, r unei vieți maiJ sump. ... Președintele PUNR Caraș-Severin, prof univ dr Ilie CRISTESCU