Timpul, noiembrie 2006 (Anul 17, nr. 259-284)

2006-11-08 / nr. 265

Panoramic Contestația Monei Musca, respinsă /p.2 Asttifc y&M jáujíi jj ähm píiríiJiiii/p s Cotidian Și tu ai un cuvânt de spus Sport Reșitenii ne se tem de liderul Ligii /p.7 Magazint. Film despre viața lui Goya /p.12 /p.4 I *l*i KJTfic/ mim DE CARA$ SEVENt IN *54** de zile până la aderare Lucrări. Renovările din Centrul Civic al municipiului Reșița continuă chiar dacă condițiile meteo sunt nefavorabile. Să sperăm că lucrările vor fi finalizate cât de curând. (Foto: Mianda Mladin) Sulfina Barbu, la Reșița Reșița (D.S.) - Sulfina Barbu, Ministrul Mediului și Gospodăririi Apelor se va afla vineri, 10 noiembrie 2006, în municipiul Reșița. Doamna Ministru susține și astfel campania națională de informare „Implementarea Rețelei Natura 2000 în România“, inițiată în vederea conștientizării partenerilor sociali implicați în administrarea rețelei de arii protejate de interes european „Natura 2000“. Programul zilei include un seminar (ora 11), găzduit de sala multimedia „Constantin Gruiescu“ a Universității „Eftimie Murgu“ și o conferință de presă (ora 13). TIMPUL B RO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 @ (40) 255-212-739 j Domeniile preferate de investitorii germani . In România există 13.861 de societăți comerciale cu capital german, ceea ce asigură Germaniei locul 2 în topul investitorilor străini. Precum se vede în graficul alăturat, germanii își diversifica plasamentele pe piața românească. Grafica: Jurnal de Caraș-Severin, sursa: Statistica FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 20255/212.739 E-MAIL: timpul@informmedia.ro Anul XVII, nr. 4850 (265) Miercuri 8 noiembrie 2006 12 pagini, 60 bani Cu ce a greșit vicele? Aurel Dumitru a fost demis, încă o dată, din funcția de viceprimar al comunei Dognecea. Dognecea (N.C.) - în luna august, ziarul Timpul a mai scris un articol legat de o decizie a Consiliului Local Dognecea, privind demiterea viceprimarului Aurel Dumitru pentru diverse motive. După ce a contestat în instanță acea decizie, instanța i-a dat câștig de cauză, a suspendat decizia, iar viceprimarul s-a întors la lucru, însă nu a stat prea mult pentru că, întrunit în ședință, consiliul local a votat din nou demiterea viceprimarului. „La baza hotărârii lor a stat faptul că nu mai am susținere politică. Un lucru deloc legal. Dacă instanța nu le-a dat dreptate prima dată, ce le mai trebuie? Mi-am căutat dreptatea la toate autoritățile. Și sper că o voi găsi“ ne-a declarat ieri, 7 noiembrie 2006, Aurel Dumitru. Mai mult, zilele trecute, viceprimarul a fost exclus și din partid PD. „Tot fără să cunosc motivele, a spus vicele. Nu înțeleg cu ce am greșit. Suntem și am dreptul să mă apăr și să mi se spună unde am greșit, dacă am greșit cu ceva“. în ciuda insistențelor noastre telefonice, primarul Dognecei, Elena Moise, nu a putut fi contactată. . tot( Manda Madin) spettacolul omagial „Aurelia Fătu Răduțu“, susținut de o serie de ansambluri de cântece și dansuri din județ, se desfășoară în 10 noiembrie 2006, la Bocșa. Spectacolul este una din acțiunile importante cuprinse în cadrul Zilelor Culturii la Bocșa care vor debuta la aceeași dată. Spitalul Județean, încă bolnav . Promisiunile multe ale autorităților, nu ajută unitatea sanitară să scape de datorii. Nina Curița___________________ nina.curita@informmedia.ro Reșița - Despre situația financiară dificilă în care se află Spitalul Județean Reșița, ziarul Timpul a mai scris în urmă cu câteva luni. De atunci însă, la unitatea sanitară, nu s-a schimbat nimic în bine. Limitele contractului cu CIAS au fost depășite încă din octombrie, iar datoriile spitalului cresc cu două miliarde de lei vechi în fiecare lună. „Suntem datori către top furnizorii de utilități și medicamente, chiar și către salariații spitalului avem datorii. Dar avem și de primii bani. CJAS, în acest moment, ne datorează 16 miliarde de lei vechi, declara în cadrul Comitetului pentru Persoane Vârstnice, managerul Spitalului Județean, Violeta Florea. CJAS susține că fiecare unitate sanitară trebuie să se întindă cât este contractul, fapt de altfel, imposibil. Mai mult, Spitalul Județean trebuie să prezinte CJAS listele de așteptare pentru internări. „Valoarea serviciilor, efectuate de unitatea sanitară, a depășit valoarea contractului. Noi nu putem refuza oamenilor, chiar dacă depășim contractul, dreptul la asistentă medicală; în plus, eu nu știu câți oameni sunt dispuși să fie pe listele de așteptare“ a mai spus dna Florea. O viață atârnă de ajutorul nostru Reșița (N.C.) Studenții de la Asistentă Socială din cadrul Universității „Eftimie Murgu“ din municipiu sunt implicați în strângerea de fonduri pentru salvarea vieții unui tânăr din Moldova Nouă. Vasilică Birtea, de 21 de ani, a rămas paralizat după un accident rutier și are probleme grave cu coloana vertebrală; în plus, tânărul are un singur rinichi și face dializă, în timpul unei dialize a fost descoperit de un cadru universitar, care făcea consiliere în spitale. Pentru ca viața lui să fie salvată e nevoie de un tratament în Hong Kong, tratament care costă 17.000 de dolari, fără taxele de transport. O sumă prea mare pentru familia lui Vasilică. Și pentru a face rost măcar de o parte din bani, studenții UEM au organizat o caravană. Ieri, 7 noiembrie 2006, caravana însoțită de asistentul universitar Lavinia Popp a fost în Caransebeș, Brebu, Soceni și Ezeriș. „Mai există și oameni cu suflet în județul acesta“ ne-a spus dna Popp. Timpul te-a Ieri, 7 noiembrie 2006, a avut loc extragerea pentru desemnarea câștigătorului la concursul „Câștigi 100 RON cu Timpul“, iar norocosul de luna aceasta este Birta - Vlasici Heinric. Acesta este rugat să se prezinte în cursul zilei de azi, 8 noiembrie 2006, cu buletinul de identitate pentru a-și ridica premiul. Accident. în cursul zilei de ieri, pe drumul Reșita-Caransebeș s-a produs un accident de circulație. Din fericire cei implicați s-au ales doar cu câteva zgârieturi. (Foto: Timpul)