Timpul, ianuarie 2007 (Anul 18, nr. 1-25)

2007-01-13 / nr. 10

» * W A Luceafărul, printre stelele UE /p.3 nu Cotidian 1 *% HPP Și tu ai un f <, A 1* « cuvânt de spus L J Actualitate Aderarea și forța de muncă /p.5 CtUdlitdt C Cerșetori^ min tie trai /p.6 Cerul va fi variabil. Vântul va sufla mojiderat. Sunt posibile averse de ploaie. Dimineața Prânz Seara Congres. Călin Popescu Tăriceanu este singurul candidat la funcția de președinte al PNL. Delegații au votat, iar rezultatul votului se va da publicității în cursul zilei de astăzi,p.2 (Foto: Timpul) •Aniversare. Acum 12 ani, mai exact la 12 ianuarie 1995, La Trenton, New Jersey, a avut loc prima audiție a lucrării compozitorului, Sabin Păutza, născut la Câlnic, scrisă cu ocazia sărbătoririi zilei de naștere a lui Martin Luther King jr.(M.R.M.) Concert extraordinar Reșița (N.C.) - Filarmonica „Banatul“ din Timișoara, va susține duminică, 14 ianuarie, orele 17.00., în sala de concerte Lira a Liceului de Artă „Sabin Pautza“ din municipiu, un concert simfonic și un program atractiv de vals și polcă. De asemenea, un moment special îl reprezintă oferirea tuturor celor prezenți, „Luminii din Betleem“, în același cadru, care se pare că va fi de neuitat, se vor acorda distincțiile de Cetățeni de Onoare ai Reșitei unor personalități ale vieții religioase din Caraș-Severin, în cadrul aceleiași manifestări vor fi premiați 50 de elevi cu rezultate deosebite la învățătură. TIMPUL B RO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 ® (40) 255-212-739 Turiști UE în România Deși interesul turiștilor pentru Litoral și Delta Dunării a scăzut în ultimii ani, stațiunile balneare s circuitele turistice au salvat turismul românesc. Țara • Turiști în România, în 2006 Ungaria 1.151.087 Germania É 290.798 Italia 231.388 ‘ Obiectivul, in finală /p.7 . 0255/212.739 E-MAIL: timpul@informmedia.ro Anul XVIII, nr. 4902 (010) §3 In Delta 's. 13 ianuarie 2007 12 pagini, Dispută pe codrii din Rugi . Un grup de oameni din acest sat, amenință autoritățile că vor protesta în fața Primăriei. Păltiniș (N.C.) - Aceștia se consideră nedreptățiți de o decizie a Comisiei Județene de Fond Funciar (CJFF). Mai exact respectiva comisie a invalidat cererea de retrocedare prin care așa-zisul Composesorat din Rugi, solicita Direcției Silvice Reșița în jur de 1.000 de ha de pădure. Decizia CJFF a fost atacată în instanță, însă grupul de revendicatori, din cadrul Composesoratului, a pierdut. Acum ei amenință că vor protesta aprig, mai ales că Direcția Silvică a hotărât să scoată la vânzare o anumită suprafață din pădurea revendicată. „Știu că există acest conflict, dar eu nu am nici un drept să mă bag. Oamenii mă acuză că eu nu sunt de partea lor. Eu sunt de partea legii și atât. Nu pot, așa cum vor ei ca eu să blochez drumul din Păltiniș. Cum să fac așa ceva? Chiar azi s-au întâlnit cu reprezentanții Direcției Silvice, dar nu cred că s-a ajuns la vreo înțelegere. Eu am anunțat autoritățile județene de intenția lor“, ne-a declarat ieri, 12 ianuarie 2007, primarul comunei Păltiniș, Ioan Prodan. Atentat. Ambasada Statelor Unite din Atena a fost ieri, ținta unui atac cu rachetă, lansată dintr-o clădire alăturată complexului, care prezintă o cronologie a principalelor atentate comise împotriva reprezentatelor diplomatice americane începând cu 2002.p.2 (Foto: epa) Trei atleți la loturile naționale 5 ■ Sportivii sunt însoțiți în stagiul de pregătire de antrenorul lor, prof. Cristian Dragomir. Marius Moraru____________________ marius.moraru@informmedia.ro Reșița încă de la începutul anului, trei dintre elevii prof. Cristian Dragomir, care este cooptat în colectivul tehnic al F.R. de Atletism, se află în pregătiri la București, cu loturile naționale de atletism. Este vorba despre Iuliana Popescu, legitimată la Clubul Sportiv Municipal Reșița, componentă a lotului de senioare și de juniorii Călin Dragomir și Nicolae Mănășturean, de la Clubul Sportiv Școlar Caransebeș. „Cartierul general“ este stabilit în Complexul Sportiv Național „Lia Manoliu“, acolo unde, așa după cum ne-a informat prof. Dragomir, condițiile sunt foarte bune, de la cazare, masă și până la cele de pregătire. „Astăzi avem programat primul concurs din 2007, ne-a declarat prof. Cristian Dragomir. Nu mă aștept la rezultate spectaculoase, fiindcă suntem la început de stagiu de pregătire. Dar va fi cu siguranță, un reper important și pentru noi și pentru sportivi“. La startul „Cupei Municipiului București“, se vor prezenta încă trei atleți caransebeșeni: Roxana Popa, Nixandra Șușoi și Marius Durle. Pe munte, viscol Reșița (N.C.) - Conform datelor ANMH azi, 13 ianuarie, la munte va ninge, iar vântul va sufla tare viscolind zăpada. Viteza vântului va depăși 80 km/h, iar la altitudini mari va ajunge chiar la 100 km/h. Cei care preferă să petreacă acest week-end pe Muntele Semenic, trebuie să fie precauți, iar în caz de urgență să apeleze la Postul de Jandarmi, situat pe munte. Termopane noi la pediatrie Reșița (R.P.) . In cursul acestei săptămâni la Secția Pediatrie a Spitalului Județean, au fost înlocuite 16 geamuri cu ferestre tip termopan. Conducerea unității speră ca în perioada următoare să se reușească înlocuirea în totalitate a geamurilor vechi. Datorită acestor lucrări de reamenajare, comfortul termic din saloanele secției s-a îmbunătățit. Hotărârea ca aceste lucrări să aibă loc la „Pediatrie“, a fost luată deoarece micuții, aflați la ultimul etaj al clădirii, erau puternic afectați de condițiile meteo nefavorabile. La finele sezonului rece, la Spitalul Județean, cu sprijinul Consiliului Județean, se va reîncepe acțiunea de reabilitare a sistemului de distribuție a agentului termic; înlocuirea rețelei de distribuție este absolut necesară, deoarece aceasta are o vechime de peste 30 de ani fără nici o reparație, ne-a informat dna Violeta Florea, managerul Spitalului Județean. Minunăție. în această săptămână în Piața Reșița Sud a fost doborât un record la kilograme. Un semn de 47 de kilograme a fost atracția trecătorilor reșițeni timp de două zile, comercializându-se la prețul de 700 de lei. 4Hz. (Foto: M. Mladin) Cu www.caon.ro I