Top Gun, 1993 (4. évfolyam, 1-12. szám)
1993 / 1. szám
ka, de itt most semmi nem utal rá, hogy ez egy hirtelen összeverődött társaság, mert fantasztikus kohézió a repülés szeretete. Közben kiegészül a csapat Talabos Gáborral, aki szintén a motoros műrepülés hazai ászai közé tartozik. Ö jön, Péter megy, mert Louisa gyomra jól tűri a bukfencet, az orsót, de a halat nem. Ő tudja. Mi határozottan állíthatjuk, hogy a halászlé finomságával csupán a hangulat vetekedhetett, amiben elpusztítottuk. Egy kihalt repülőtérre érkeztünk, és néhány óra elteltével egy mozgalmas, kedélyes család tagjává váltunk. Ezen az optimista hangulaton az sem változtatott, hogy menetrendszerűen megérkezett a „magánügyvédnő" a hírrel: lejárt az ultimátum, megindította az eljárást a „randalírozó rallirepülők" ellen. (Szerencsére a hölgy hozzáállása ritka kivételek közé sorolható, így a figyelmünk inkább a félbeszakadt beszélgetésre irányul.) - A te pályafutásod sem szokványos, hiszen alig egyéves motoros múlttal 1982-ben már tagja vagy a válogatott keretnek. - Szomorú apropója volt annak, hogy ez nyilvánosságot kapott. Már fél éve edzett együtt a csapat, amikor az a szörnyű baleset történt az An-2-sel. Előző napon precíziós verseny volt Dunakeszin, és egy csomó gép ott maradt a repülőtéren. A keret tagjai közül egyedül nekem nem volt Z-142-es típusjogosításom Így én nem mehettem az ANCSÁVAL a gépekért, így maradtam életben! Hónapokig nem találtam a helyem. Minden barátom, haverom a gépen volt, nem maradt senkim, egyedül maradtam. Úgy éreztem az én hibám, hogy élek, hogy nem voltam velük, pedig ez a csapat már hosszú hónapok óta együtt töltött minden percet. Nem volt köztünk áskálódás, féltékenykedés, irigység. Úgy éreztem, hogy cserben hagytam őket. Nehéz eldönteni, hogy ez benne a jó, vagy ez a kegyetlen, de az élet megy tovább. '82 nyarán az MHSZ vett két Z-50-est, az egyiket ő hozta haza Csehszlovákiából. Először ült gépben a baleset óta. Ősszel az osztrák bajnokságon indult, és minden számot megnyert. 1983-ban Ravennában részt vett az Eb-n. Ez volt az első kontinensversenye, és ő volt a legeredményesebb magyar versenyző. Ezt követte a Békéscsabán megrendezett vb, ahol a szabad programban 7. helyezést ért el. - Voltak az életemben csodás pillanatok, és persze hullámvölgyek is. Borzasztó nyomás van egy ilyen versenyen a pilótán. Az ember készült, gyakorolt és két év munkája egyetlen pillanaton múlik. Egy rossz mozdulat és máris a sor végén van. Az első tíz versenyző tudása szinte azonos. Hogy ki győz? Az első helyhez kell egy jó gép, egy jó pilóta és egy jó pillanat, egy jó hangulat. Közülük bárki nyerhet! Besenyői Péter nevét ma már sokan ismerik, de csak kevesen TOP GUN 5