Transilvania Jurnal, aprilie 2000 (Anul 3, nr. 595-619)

2000-04-24 / nr. 614

TRANSILVANIA JURNAL - Luni, 24 aprilie 2000 de Robert Muller Cluj-Napoca Disputa dintre cele două echipe de tradiție a fost una cenușie, dovedind că returul a fost unul falimentar pentru ambele tabere, clujenii retrogradând în C, iar arădenii ratând obiectivul promovării pe prima scenă a fotbalului românesc. Clujenii au avut o primă repriză bună, au reușit deschiderea scorului, dar greșelile personale ale unor jucători experimentați i-au privat de un rezultat mai bun. De partea cealaltă, schimbările efectuate de Marcel Coraș au dinamizat jocul “U” Cluj-U1A1-3 (1-1) echipei, victoria conturându-se târziu, spre finalul meciului, într-un meci liniștit, prestația brigăzii Dumitru Lungu-Popa a fost una foarte bună, fără probleme, penaltyul fiind clar, alte faze litigioase neexistând. Coraș: .A decis plusul de prospețime"’ Marcel Coraș, antrenor UTA: „Meci între două echipe fara griji, în care pregătirea fizică mai bună a jucătorilor mei a făcut diferența. Ambele echipe sunt în reconstrucție, și noi și clujenii jucând cu mulți juniori în teren”. Mircea Cojocaru, antrenor Universitatea. Joc bun. După două săptămâni tinerii jucători promovați au început să joace, dar s-au făcut din nou greșeli care ne-au împiedicat să obținem un rezultat mai bun. Nu am ce să le reproșez unor copii de clasa a X-a și a XI-a. Am pierdut, dar cel mai echitabil era un rezultat de egalitate, noi la 1-1 ratând două mari ocazii de gol. L- am introdus pe Al. Pop pentru a forța în final, dar greșelile de apărare au adus victoria echipei arădene”. Cojocaru: „Nu l-am înjurat pe Matei!” Referitor la incidentul din pauza meciului, Mircea Cojocaru a spus: „Regret ce s-a întâmplat, însă vă spun că nu l-am înjurat. Faptul că și-a scos tricoul denotă un act de vedetism ieftin, infantil”. Din tabăra clujeană, Cojocaru i-a remarcat pe „Codreanu, care se aseamănă cu Tore Andreio, pe Elisei pentru travaliu, Lonca și Matei, ultimul cu deficiențe tehnice”. Referitor la reconstrucția echipei, antrenorul clujenilor a mai adăugat „Din acești tineri, Codreanu se va impune »sigur, iar alți 2-3 vor fi oameni de bază. Lotul trebuie completat însă cu jucători de valoare din județ, plus jucătorii din grupele 79 și 80 și alți juniori din cadrul clubului” Criză sa decretă la „U” .Aceleași carențe organizatorice pe „Ion Moina”. Deși este obligatoriu, conform ROAF-ului, notarea echipelor, a brigăzii de arbitri și a observatorului lipsește cu desăvârșire (?). Harababură mare, dacă explicația este una hilară: „Nu avem cretă!” * Arădenii au fost însoțiți la Cluj de o inimoasă galerie formată din arca 20 de suporteri. în momentul în care echipa arădeană era condusă cu 1-0, fanii au început să-și încurajeze cu mai mult aplomb favoriții; în final, bucuroși, i-au aplaudat la scenă deschisă pe elevii lui Marcel Coroș . Din tabăra oaspeților au lipsit nu mai puțin de șase titulari. Este vorba despre cei doi nigerieni Ikpe și Kent, căpitanul Diaconescu, Almășan, Pamin și Găman . Arădenii nu s-au grăbit spre casă foarte mult, ei luând masa la restaurantul hotelului Sport imediat după sfârșitul partidei a întrebat despre situația de pe banca tehnică a UTei, Marcel Coroș a spus: „Până în vară am contract cu UTA. După aceea, vom vedea”. Referitor la posibilitatea retragerii sprijinului financiar din Italia, același antrenor arădean a infirmat categoric zvonurile: „Italienii nu se retrag de la UTA” * în tabăra clujeană a revenit fundașul Andrei Lazăr, evoluția sa fiind una bună. Lazăr a avut o discuție cu Mircea Cojocaru, în care i-a cerut acestuia o nouă șansă, spunându-i că el vrea să continue la “U”. Madama s-a scos pe final Stadion: Ion Moina. Spectatori: 150. Teren bun. Timp: ploios Șuturi la poartă: 6-9 (pe poartă 2-5). Camere: 3-5. “U” (alb-roșu): Lăzăreanu 5 - Lazăr 6, Sălăgean 4, D. Matei 5, D. Radu 6, Sărmășan 6 - Aștilean 5,5 (min. 68 Păcurar 5), Lonea 6,5 (min. 84 Al. Pop), Tâmnovan 5,5 - Elisei 5,5, Codreanu 6. Antrenor: Mircea Cojocaru. UTA (albastru-alb): A Pap 6 - Ad. Baciu (min. 67 Boroș 6), Botiș 7, Crăciunescu 6, Mărginean 6, Bogojel 5,5 - Fintea 6, Ciubăncan 6 (min. 52 Drida 6,5), Todea 6,5 - C. Mariș 6,5, Ad. Popescu 6 (min. 89 Anca). Antrenor: Marcel Coraș. Arbitri: Robert Dumitru 7 (Brașov) - Valerică Lungu 7 (Iași), Ionică Popa 7 (Pașcani). Observator FRF: Dorin Naste (Tg. Mureș) Cartonașe galbene: Sălăgean min. 11 - Mărginean min. 64, Drida min. 89. MVP: Botiș Ocazii de gol 3-5 min. 31 - GOL “U" CLUJ! Elisei insistă la o fază care nu anunța nimic, Pap și Rogojel se încurcă reciproc și D. Matei, venit din linia a doua, înscrie cu toată opoziția lui Baciu. min. 41 - GOLUTA! 1-1. Lăzăreanu îl faultează pe Mariș, iar Ciubăncan înscrie din penalty, min. 45 Fază prelungită de atac a clujenilor, dar Sărmășan șutează din 10 metri peste poartă. min. 56 - Lonca îl deschide în adâncime pe Tâmnovan, care este blocat de Baciu în careul mic. min 75 - Comer Frntea și Bogojel trimite milimetric pe lângă bară. min. 86 - clujenii fac pasul înapoi, dar șutul lui Frntea trece pe lângă min. 87 - GOLUTA 1 1-2. Ad. Popescu speculează ieșirea greșită la ofsaid a clujenilor și înscrie pe lângă Lăzăreanu, rămas fără replică. min. 90 - GOLUTA 1-3 Corner executat de nou-intratul Anca și Mariș, din mijlocul careului, înscrie cu o frumoasă lovitură de cap. Dan Matei a marcat și a creat iluzia unei victorii clujene Scopul scuza mijloacele ASA Tg. Mureș - Minerul Motra 3-0 (1-0) de Călin Todorescu Tg. Mureș - Când te temi și de ultima clasată, cu care jad un meci de vacanță, mai bine te lași de fotbal. Mureșenii, care tocmai primiseră o injecție morală prin ciudata decizie a Comitetului Executiv de rejucare a partidei cu Inter Sibiu, nu mai voiau să riște nimic înaintea „finalei” de miercuri pentru menținerea în divizia secundă. Motiv pentru care partida cu Minerul Motru, echipă de copii cvasiretrogradată în C, a fost una relaxantă, în care gazdele au irosit, cel puțin în prima repriză, o sumedenie de ocazii de gol.Singura eroare a gazdelor în acest joc a fost avertismentul primit de Enyedi, spre finalul primei părți, fără vreun efect în perspectiva disputei cu Inter Sibiu, în rest haz general și comentarii pe seama „campionatului cu cele mai multe blaturi”. Petre ar pleca la Bere Portarul Petre Nicolae, fost și la Universitatea Cluj, ar vrea să părăsească echipa din Motru în favoarea grupării din Valea Roșie, Electro Bere Craiova. „M-au cerut mai demult, dar eu am crezut că nu vom pica. După meciul cu UTA eram absolut sigur de acest lucru. Fostul antrenor a dat puteau să ne dea o căruță de goluri”, ne-a însă afară o jumătate de echipă și am fost declarat Petre înainte de a se întreține cu alți terminați. Și azi, am jucat cu niște copii, doi foști „U”-iști, Cioloboc și Velian. Stadion ASA Spectatori: 1500. Teren bun. Timp frumos. Șuturi la poartă: 19-5 (pe poartă: 11-3). Camere: 5-2. Au marcat: Lup (min.11), Gabor (min.52), Petelean (min.65), ASA (albastru-alb), Unchiaș 5 - Roșca 5, D. Miclea 5, Lup 5 (min.65'Velian'5), Mihu 5 - Enyedi 5, Gabor 5, Petelean 5, Zsigmond 5 (min. 46 Porav 5) - FI. Miclea 5 (min.77 Prodan), Cioloboc 5. Antrenor: G. Ciorceri. Minerul (roșu-albastru, alb, albastru), Petre 5 (min.61 Ioniță 5) - Constantin 5, Bălan 5, Nueleanu 5, Văduva 5 - Nițoi 5 (min.53 G. Modoran 5), Trăistaru 5, Grigore 5 (min.75 E. Modoran 5), Panaitescu 5 - Șoo 5, Turcu 5. Antrenor: V. Cojocaru. Arbitri: C. Corcescu (Constanța) 7 - Tr. Marchiș (Baia Mare) 7. Gh. Mihalache (Buzău) 7. Observator: I. Goga (Brașov). Cartonașe galbene: Enyedi (42). Goluri 1-0 - min.11. corner executat de Roșca, Lup vine la întâlnire și înscrie din apropiere: 2- 0 - min.52: Gabor primește o minge de la același Roșea, pătrunde pe flancul stâng și înscrie cu un șut pe sub portarul Petre; 30 - min.65: comer ASA, Miclea trimite cu capul în transversală, balonul ajunge la Petelean, care înscrie cu un șut frumos, din întoarcere. Mureșenii sunt din nou optimiști în privința evitării retrogradării