Transilvania Jurnal, august 2000 (Anul 3, nr. 697-723)

2000-08-01 / nr. 697

C DR schimbă cheia ■ PNȚCD și UFD își lansează platforma politică comună... Liberalii solicită constituirea unei noi alianțe politice^ Consiliul politic al CDR s-a întrunit aseară pentru prima dată de la semnarea noului Protocol. PNL nu și-a propus să lipsească de la această ședință și a venit pregătit cu o serioasă strategie ofensivă. Vicepreședintele liberal, Paul Păcuraru, ne-a declarat înaintea ședinței că delegația liberală are un mandat cât se poate de precis... pagina 3 (pagina 2) . Acordarea unor facilități pentru maghiarii de peste hotare provoacă o serie de conflicte politice în Ungaria Șeful facțiunii socialiste parlamentare, Tabajdi Csaba, a lansat o inițiativă prin care câte un reprezentant al maghiarilor din țările vecine Ungariei ar putea participa activ la lucrările Parlamentului din Budapesta... Grupul demisionar din PSDR a înființat Partidul Social Agrar Român... (pagina 3) (pagina 3) După ce a sărit gardul Clinicii de Neuropsihiatrie, un geolog s-a aruncat de pe o stâncă... (pagina 4) Sindicaliștii din industria de apărare și aeronautică reiau protestele... (pagina 5) ■ Funcționarii publici din cadrul Ministerului Funcției Publice au jurat țării credință... (pagina 16) La Satu Mare. A fost descoperit primul caz de antrax Primul caz de antrax din județul Satu Mare a fost depistat duminică la un animal care a fost găsit mort pe pășunea din localitatea Boinești, întrucât analizele efectuate de reprezentanții Direcției Sanitar-Veterinare (DSV) Satu Mare au confirmat prezența virusului antracis, animalul mort a fost stropit cu clor și îngropat, iar pășunea a fost arsă cu motorină. Alte 91 de animale care pășteau în aceeași zonă sunt în prezent în carantină și vor fi supuse unei campanii de devirusare. Reprezentanții DSV Satu Mare susțin că ultimul caz de antrax din județ a fost înregistrat în urmă cu trei ani, dar au avertizat că virusul care provoacă boala poate supraviețui timp de 55 de ani. Potrivit unei statistici date publicității de Direcția Generală de Sănătate Publică din cadrul Ministerului Sănătății, în ultimele două săptămâni au murit două persoane, ca urmare a îmbolnăvirii de antrax. 31 de persoane din trei județe ale țării sunt suspecte că ar fi contractat boala, iar în județul Tulcea a fost confirmat un focar epidemic de antrax. SIMMMIMI-*Calea București nr. 39 m tel. 064-134947 fax. 064-13499V DEPOZIT DE RECHIZITE ȘCOLARE PRETURI FĂRĂ CONCURENȚĂ ♦ caiet 48 file ♦ caiete studențești (tip 1, II) ♦ blocuri desen ♦ pixuri ♦ stilouri ♦ acuarele ♦ cerneală ♦ lipici ♦ creioane ♦ creioane colorate ♦ trusă geometrie Se asigură transport gratuit!!! Angajații minei Gara Barza din cadrul Exploatării Miniere (EM) Brad au refuzat ieri să-și reia activitatea, cu toate că după ultimele negocieri 900 de oameni și-au primit integral salariile aferente lunii iunie, iar restul de 800 au beneficiat de un avans. Minerii au amenințat că vor relua activitatea numai după primirea tuturor banilor și după realizarea unui program de redresare a sucursalei seri au intrat în mină numai cei care asigură întreținerea instalațiilor. Conducerea minei Brad s-a întâlnit cu reprezentanții salariaților de la Barza pentru a pune la punct un program de redresare economico-financiară pe temen scurt a unității. Directorul sucursalei miniere Brad, Dorin Rusu, a declarat că programul cuprinde zece puncte majore, care vizează o restructurare de personal, modernizarea dotărilor, precum și „restructurarea și reorganizarea sub formă de societăți comerciale a întregii sucursale". Programul va fi analizat astăzi la Ministerul Industriilor și Comerțului. Conducerea Minvest Deva a reclamat că, din cauza acestui conflict de muncă, producția pe luna iunie a minei Barza va fi realizată doar în proporție de 18%, iar pagubele înregistrate pe perioada grevei se ridică la aproximativ trei miliarde de lei Aproximativ 260 de mineri de la mina Gura Barza au refuzat în data de 25 iulie să iasă din subteran, solicitând acordarea salariilor aferente lunii iunie. Minerii blocați în subteran au ieșit la suprafață după ce o delegație formată din 27 de mineri a stabilit cu administrația companiei că angajații exploatării miniere, care s-au blocat în subteran și cei care s-au solidarizat cu ei la suprafață, își vor încasa salariile din cele 2,1 miliarde de lei de care dispune Minvest Banii care rămân după acordarea salariilor vor fi distribuiți celorlalți mineri, urmând ca aceștia să încaseze restanțele pe parcursul săptămânii viitoare. Angajații de la mina Barza au refuzat să-și reia activitatea