Transilvania Jurnal, octombrie 2000 (Anul 3, nr. 750-775)

2000-10-02 / nr. 750

o La „Sărbătoarea castanelor” din Baia Mare, Stolojan i-a servit O castană " TM „Problema pe care o are Iliescu este că se suntem deja în alte timpuri Suntem în perioada în care noi dorim să intrăm în Uniunea Europeană, problemele se discută pe obiective, și pe priorități, pe strategii, pe programe. Dânsului nu este obișnuit cu alt gen de discuții ” Vezi să nu... Majoritatea politicienilor cred că nu trebuie să ne ferim de modificarea Constituției ! Necesitatea modificării Constituției este un subiect sensibil pentru politicienii din România. Puternic contestată la momentul apariției de către majoritatea partidelor care formează actuala majoritate parlamentară, Constituția României a rămas până astăzi neschimbată, deși atât PNȚCD, cât și PNL anunțaseră ferm în 1996 că vor opera necesarele schimbări. Necesitatea modificării Constituției a fost din nou pusă în discuție, de această dată însă din perspectiva aderării României la Uniunea Europeană. Negociatorul-șef pentru aderarea la UE, Aurel Ciobanu- Dordea, a declarat săptămâna trecută la Haga că se impune modificarea Constituției în sensul alinierii la normele europene. Pag. 4 I ■ ,bistrițenele” au bătut recordul la oua. Crescătorii de găini din județul Bistrița-Năsăud s-au întrecut pe ei înșiși în luna iunie a acestui an, reușind, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, să dubleze numărul de ouă adunate zilnic de la o găină. Din datele publicate în Buletinul Statistic Operativ al Direcției de Statistică Bistrița-Năsăud, reiese că producția medie pe o păsăre ouătoare în luna iunie a fost de 176 de bucăți, cu 197,8 procente mai mult ca în aceeași lună a anului trecut Cu alte cuvinte, fiecare găină a ouat nu mai puțin de șase ouă pe zi. Sau poate mai nou, pentru a crește cumva productivitatea, bistrițenii au pus la produs și cocoșii. Cert este că peste numai o lună, epuizate de efortul făcut găinilor le-a cam trecut apetitul productiv și au ouat numai 65 de ouă. Acest lucru înseamnă că eficacitatea ouătoarelor a fost de trei ori mai mică. Cu toate acestea, statisticienii susțin că producția de ouă în aceste două luni a rămas neschimbată (727 de mii ouă), ceea ce ar însemna că efectivul de păsări din curțile bistrițenilor s-a triplat. Liviu Muntenașu Destinul fericit al femeii fără trup Georgeta Hangan s-a născut pe 22 august 1961, în satul Bistrița-Bârgăului, din județul Bistrița-Năsăud. Zi fără noroc, zi în care ursitoarele bune aveau altă treabă, iar cele rele și-au făcut de cap. Boala care s-a făcut atunci stăpână pe trupul ei se numește sindromul Little. ,Ce înseamnă asta? înseamnă că picioarele și mâinile Getei n-o vor asculta niciodată, înseamnă că ea nu a putut și nu va putea vreodată să alerge, să danseze, să-și mângâie iubitul sau să-și ia în brațe copilul. Isărescu își va lansa candidatura pe 8 octombrie Elevii fumători din Zalău nu pot fi exmatriculați pentru că sunt prea mulți Românii mănâncă mult și prost Guvernul va prezenta în această săptămână schema despăgubirii în cazul FNI (pagina 10) Olimpicii au fost primiți cu fast pe Otopeni