Transilvania Jurnal, aprilie 2002 (Anul 5, nr. 1196-1221)

2002-04-01 / nr. 1196

Militarii israelieni au invadat biroul lui Arafat .Militarii israelieni au invadat biroul președintelui palestinian Yasser Arafat, din cartierul săuwnedl de la Ramallah, în Adania, a declarat ministrul ,wn al Informațiilor, Yasser Rabbo, pentru postul de une Al-Jazeera, din Qatar, relatează AFP. „Au intrat în biroul lui Yasser Arafat, luptele se dau într-un spațiu de câțiva metri”, a precizat ministrul. „Situația este mai mult decât periculoasă. Ne așteptăm la ce e mai rău”, a adăugat acesta. „Viața președintelui palestinian este în pericol, soldații israelieni tocmai trag focuri de armă în direcția biroului său”, a declarat, telefonic, duminică dimineață, negociatorul-șef palestinian, Saeb Brakat, pentru postul de televiziune egiptean. „Toate comunicațiile lui Abu Ammar (Yasser Arafat - n.r) au fost întrerupte și noi nu avem posibilitatea de a-l contacta telefonic de peste o jumătate de oră", a adăugat Brakat, cu vocea sugrumată de emoție. ______________________ pagina 4 Vasile Lupu inițiază o serie de proteste împotriva modificării Legii retrocedării prin aplicarea OUG 102, bistrițenii vor fi furați de 20.000 de hectare de pădure care le aparține din moși strămoși Regina-mamă a Marii Britanii a încetat din viață . Regina-mamă a Marii Britanii, Elizabeth, a decedat, sâmbătă după-amiază, la vârsta de 101 ani, la Windsor, la vest de Londra, a anunțat Palatul Buckingham, citat de AFP. „Regina, profund întristată, a cerut ca acest anunț să fie făcut imediat: mult-iubita sa mamă, regina Elizabeth, a decedat în somn, la Royal Lodge, la Windsor”, se arată în comunicatul oficial al Palatului Buckingham. Sănătatea Reginei-mame „s-a deteriorat în ultimele săptămâni, ca urmare a unei infecții a bronhiolelor, însoțită de tuse, începând de la Crăciun”, a declarat un purtător de cuvânt al Palatului. „Starea sănătății sale s-a deteriorat mult în această dimineață (sâmbătă - n.r) și de aceea au fost chemați medicii. Regina Elizabeth (Reginamamă, mama reginei Marii Britanii, Elisabeta a ll-a - n.n) a decedat, în somn, în jurul orei locale 15:15, la Royal Lodge”, la Windsor, a adăugat purtătorul de cuvânt. „Regina Elisabeta a ll-a se afla la căpătâiul ei”, a precizat acesta. Moartea sa survine la șase săptămâni după cea a fiicei sale, prințesa Margaret, sora reginei Elisabeta a ll-a, decedată la vârsta de 71 de ani. Sicriul Reginei-mame a fost transportat ieri la capela regală din parcul Windsor. Corpul neînsuflețit al Reginei-mame va fi depus, alături de cel al soțului ei, George al VI-lea, într-o capelă a Castelului Windsor, după funeralii de stat, la Abația Westminster, din Londra; înmormântarea va avea loc în cavoul din marmură situat în capela George al VI-lea, construit special pentru a găzdui corpul neînsuflețit al fostului rege. Premierul britanic, Tony Blair, a declarat sâmbătă, imediat după aflarea tristei vești, că Regina-mamă era simbolul dreptății și al curajului". SC INSERCO SRL Distribuitor al firmei VINDE Toată gama de an h’tiLi,imni'i --------------------România camioane remorci produse de SC VICTORIA SA Florești și SC SILVANIA SA Zalău. Depozitul este situat pe B-dul M. Viteazu nr. 60, în incinta Complexului FEDERAL COOP. Kifliffliffli Pagina 4 Cum am ajuns boschetar student de Lucian Stanciu Am așteptat, poate chiar cu nerăbdare, încheierea recensământului, pentru a scrie aceste rânduri. Am așteptat, spun, pentru că în urma publicării în ziar a știrii cu hunedorenii care s-au decis să se declare daci, am fost acuzat că vreau să influențez recensământul. paginile 12-15 SUPLIMENT SPORT Uniriștii au „tăiat” gazul la Mediaș Gloria a îngropat speranțele Stelei Gaz Metan Mediaș - FC Unirea Apulum 1-2 LOBBY GRECO-CATOLIC ÎN CONGRESUL SUR Preotul Mihai Moisin, consilierul PS John Michael Botean, episcopul Eparhiei Sf. Gheorghe, a românilor greco-catolici din SUA, a declarat pentru Transilvania Jurnal că, în cel mai scurt timp, reprezentanții acestui cult vor sesiza Congresul american cu privire la situația retrocedărilor imobilelor cultelor din România. „Urmează să ne întâlnim în Congres cu cei care urmăresc în mod special situația din România și care au un cuvânt de spus în ceea ce privește politica Americii față de România’’, ne-a spus preotul Moisin. Reamintim că Transilvania Jurnal a sesizat comunitatea internațională cu privire la scandalul de la Ocna-Mureș dintre greco-catolici și ortodocși, pentru a determina o poziție a credincioșilor de peste Ocean referitoare la imposibilitatea retrocedării bisericilor confiscate de comuniști în 1948. Episcopul John Michael Botean trimis o scrisoare deschisă Departamentului de Stat al SUA și Comitetului Helsinki, în care afirmă că nu poate sprijini aspirațiile României de a se alătura Uniunii Europene și nici NATO „până când, cel puțin justiția, dacă nu dragostea creștină, nu-și vor spune cuvântul”, în sensul acceptării restituirii lăcașurilor de cult confiscate. „Comunitatea Europeană împreună cu NATO vor examina cu multă atenție dacă această colapsare a spiritului legii este, pentru România, cu adevărat o excepție sau propriul ei mod de viață”, afirmă episcopul. (Călina Berceanu) Penal de penal Vila colonelului Dobra călărește rețeaua de apă din Orăștie Transilvania Jurnal a aflat că polițistul hunedorean Viorel Dobra și-a construit vila din Orăștie peste conducta magistrală de alimentare cu apă a orașului, ignorând legislația. Colonelul Dobra mai este acuzat că se alimentează abuziv cu apă, direct de la conducta distribuitoare a orașului. După ce a descoperit furtul, Goscom Orăștie, firma care administrează furnizarea apei în oraș, a fixat o taxă lunară, de aproximativ 114.000 de lei, pentru consumatorul fraudulos. Cu toate acestea, colonelul refuză să plătească apa pe care o consumă. Recent, Goscom l-a acționat în judecată pe colonel pentru recuperarea sumelor restante. pagina 3 Audi „Mama Ana” - pușcărie pentru ultraj Judecătoria Suceava a condamnat-o vineri pe celebra cămătăreasă din Cluj Ana Varga la un an și jumătate de închisoare cu executarea pedepsei, pentru ultraj. Instanța a găsit-o vinovată pe Ana Varga, cunoscută în lumea interlopă clujeană sub numele de „Mama Ana”, de ultragierea procurorului și a polițiștilor care au efectuat o percheziție la domiciliul ei în decembrie 2001. pagina 16 Cel mai tare Trabant din țară e ardelean și a văzut o găină cu parbriz mașina bântuie prin Zalău încep negocierile pentru privatizarea Alro Slatina pagina 8 _____________pagina 4 Scrisoare deschisă . de Vitrina Advertising către Guvernul României PETROM Esența mișcării 1 aprilie