Tribuna Sibiului, ianuarie 1969 (Anul 2, nr. 272-296)

1969-01-14 / nr. 281

......... . ........................................................................................................................................................................■ ■■ I Pe tot cuprinsul ţării entuziaste întruniri pentru propunerea de candidaţi ai Frontului Unităţii Socialiste in alegerile de la 2 martie Luni, într-o atmosferă de puternic entuziasm, au început în întreaga ţară propunerile de candidaţi ai Frontului Unităţii Socialiste în alegerile pentru Marea Adunare Naţională, marcînd deschiderea campaniei electorale pentru alegerea deputaţilor în forul suprem al ţării, precum şi în organele locale ale puterii de stat. Ca o expresie a încrederii neabătute a întregului popor faţă de conducătorul său încercat în opera de construcţie socialistă, Partidul Comunist Român, printre primii candidaţi ai Frontului Unităţii Socialiste, propuşi în însufleţitele adunări ale oamenilor muncii din diferite circumscripţii electorale, se află membrii Prezidiului Permanent, ai Comitetului Executiv al G.O. al P.C.R., şi alţi conducători ai partidului şi statului nostru. Totodată, participanţii la adunări au propus drept candidaţi numeroşi muncitori, ţărani, intelectuali oameni ai muncii din rîndurile naţionalităţilor conlocuitoare, bucurîndu-se de binemeritat prestigiu pentru aportul lor la construcţia socialistă, la înfăptuirea sarcinilor trasate de partid, în cadrul adunărilor de propunere a candidaţilor în diferite circumscripţii electorale, adunări care s-au ţinut în mari întreprinderi industriale, în unităţi socialiste din agricultură, în instituţii, numeroşi participanţi au relevat că perioada ultimilor patru ani a fost o perioadă de rodnice realizări, de progres în toate sectoarele construcţiei socialiste, subliniind că toate marile înfăptuiri care au făcut ca România să ofere imaginea unei ţări în plin proces de dezvoltare materială şi spirituală sunt rodul conducerii de către partid a poporului nostru pe calea construcţiei socialiste, al unităţii moral-politice a poporului în jurul Partidului Gernomnist Român. Zecile de mii de participanti la aceste adunări, au dat glas voinţei ferme a întregului popor de a-şi consacra capacitatea de muncă şi creaţie realizării măreţelor obiective stabilite de Congresul al IX-lea şi Conferinţa Naţională a P.C.R. de a sprijini cu toate forţele înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului, pusă în slujba înfloririi României socialiste, apărării intereselor vitale ale poporului român, triumfului cauzei socialismului și păcii în lume. Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU propus candidat in circumscripţia electorală nr. 1 din Capitală Adunarea de la uzinele „23 August” Una din cele mai mari citadele ale metalurgiei româneşti, uzinele „23 August" din Capitală, pentru care ultimul sfert de veac a însemnat o impetuoasă şi multilaterală dezvoltare, a cunoscut ieri după-amiază însufleţirea proprie marilor întruniri populare. Aproximativ 5 000 de cetăţeni din circumscripţia electorală nr. 1 ,23 August" s-au întrunit aici pentru a propune candidatul Frontului Unităţii Socialiste în alegerile de deputat în Marea Adunare Naţională, în noua şi imensa hală de prelucrări mecanice, animată de o atmosferă de puternic entuziasm, erau prezenţi metalurgişti de la uzinele „23 August", „Republica", Fabrica de maşini-unelte şi agregate, muncitori ,ingineri şi tehnicieni din întreprinderi chimice, electrotehnice şi de industrie uşoară, săteni din comunele Pantelimon şi Dobroeşti, cercetători ştiinţifici, medici şi profesori, pensionari, gospodine. în cadrul adunării a luat cuvîntul tovarăşul Dumitru Popa, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., membru al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste. Subliniind că alegerile constituie un prilej de adîncă reflecţie asupra realizărilor obţinute pînă acum în făurirea noii orînduiri, asupra sarcinilor care stau în faţa poporului nostru pentru înfăptuirea în continuare a programului înfloririi României socialiste, vorbitorul a spus printre altele: Suntem mîndri de succesele pe care le-am obţinut sub conducerea partidului comunist, de faptul că am reuşit, cu braţele şi mintea noastră, să punem temelii solide progresului multilateral al ţării, să sporim avuţia poporului, să asigurăm creşterea permanentă a bunăstării celor ce muncesc, să întărim independenţa şi suveranitatea patriei noastre. El a amintit că, pe ansamblul economiei naţionale, întreaga producţie industrială a anului 1938 se realizează astăzi în numai 27 de zile. Folosindu-se mai eficient fondurile de investiţii alocate de stat în perioada care a trecut de la alegerile precedente, în Capitală au fost construite şi au intrat în funcţiune 27 de întreprinderi şi secţii noi, s-au efectuat reutilări şi modernizări practice în toate întreprinderile. Investiţiile alocate în 1960, mai buna organizare a producţiei şi a muncii, o mai susţinută activitate de valorificare a rezervelor în industria bucureşteană, vor asigura un spor al producţiei globale de 10,5 la sută faţă de 1968. După ce s-a referit la realizările dobîndite in agricultură, la grija permanentă pe care partidul o poartă ridicării bunăstării poporului, la prestigiul crescînd de care România se bucură peste hotare, ca factor activ în lupta pentru progresul şi pacea umanităţii, vorbitorul a spus: Apropiatele alegeri pentru Marea Adunare Naţională şi consiliile populare sunt întîmpinate cu entuziasm de întregul nostru popor. îmi revine cinstea deosebită ca, în numele Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, să propun drept candidat în circumscripţia dv. pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională pe tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat, preşedintele Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste. Propunerea a fost primită de cei prezenţi cu deosebită bucurie. Minute în şir, în uriaşa hală au răsunat puternice aplauze şi ovaţii pentru Conducătorul încercat al poporului — Partidul Comunist Român, pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Cu emoţie, cu bucurie şi mîndrie, numeroşi vorbitori au susţinut călduros candidatura tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Ei au arătat că entuziasmul sub semnul căruia este întîmpineţi evenimentul de la 2 martie de oamenii muncii de la oraşe şi sate îşi află rădăcina în faptul că întregul popor, strîns unit în jurul partidului, este angajat cu toate forţele la realizarea amplului program de dezvoltare a economiei naţionale, de perfecţionare a relaţiilor socialiste, de transpunere în fapt a hotărîrilor luate de Congresul al IX-lea şi de Conferinţa Naţională a Partidului Comunist Român, Cicerone Gorunescu, directorul general al uzinelor „23 August", Ion Badea, laminorist la uzinele „Republica", Ion Dragu, secretarul Comitetului U.T.C. de la F.M.U.A.B., Dumitru Săvuiescu, maistru la fabrica de încălţăminte „Progresul", Marius Stoicovici, strungar la F.M.U.A.B., şi Moise Tudor, turnător la uzinele „23 August", au relevat importantele succese obţinute în ultimii ani în întreprinderile lor, însufleţirea cu care colectivele de muncitori, tehnicieni şi ingineri au răspuns chemării organizaţiei de partid a municipiului Bucureşti pentru realizarea şi depăşirea planului de dezvoltare a economiei naţionale pe 1969, an hotărîtor al cincinalului. Profesoara Aurelia Sasu de la Liceul nr. 29, pensionarul Gheorghe Georgescu, Ion Roman, directorul Institutului de cercetări tehnologice pentru construcţii de maşini, şi Tiberiu Cioroianu, medic primar la spitalul T.B.C. Pantelimon, au subliniat că, dezvoltînd necontenit economia, sporind acumulările socialiste, politica partidului urmăreşte crearea condiţiilor materiale tot mai bune pentru creşterea nivelului de trai al poporului, pentru dezvoltarea ştiinţei şi culturii, pentru afirmarea deplină a personalităţii omului epocii socialiste. Toţi vorbitorii au relevat, în cuvinte calde, personalitatea tovarăşu- lui NICOLAE CEAUŞESCU, viaţa şi munca sa, închinate, fără precupeţire, prosperităţii patriei şi poporului, înalta sa pildă de abnegaţie şi devotament pentru cauza socialismului şi comunismului, pentru cauza păcii, şi prieteniei între popoarele lumii. Henrim prezentul fericit, pentru viitritul luminos, vorbitorii şi-au exprimat hotărîrea de a susţine din toată inima candidatura tovarăşului NICQOLAE CEAUŞESCU în alegerile pentru Marea Adunare Naţională, în încheierea adunării, miile de participanţi au adoptat o scriisoare prin care tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU este rugat să accepte propunerea de a fi candidat al Frontului Unităţii Socialiste în circumscripţia electorală nr. 1 „23 August", în scrisoare se exprimă închrederea deplină în politica partidului, care corespunde întru totul interestelor naţiunii noastre socialiste, hotărîrea de a munci cu şi mai mult elan şi abnegaţie pentru realizarea şi depăşirea planului de stat pe anul 1909, a angajamentelor asumate în cinstea celei de a 25-a aniversări a eliberării patriei de sub jugul fascist şi în întîmpinarea Congresului al X-lea al partidului, pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor ce le revin în opera de edificare a României socialiste. Adunarea a luat sfîrşit într-o atmosferă de entuziasm general. Asistenţa a ovaţionat îndelung pentru Partidul Comunist Român, pentru patria noastră socialistă. Tovarăşii din conducerea de partid şi de stat propuşi candidaţi pentru Marea Adunare Naţională în aceeaşi zi, au avut loc însufleţite adunări ale oamenilor muncii în cadrul cărora au fost propuşi drept candidaţi ai Frontului Unităţii Socialiste pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională alţi conducători de partid şi de stat. Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., preşedintele Consiliului de Miniştri, a fost desemnat candidat în circumscripţia electorală nr. 1 „Universităţii" din Cluj) Gheorghe Apostol, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., preşedintele Uniunii Generale a Sindicatelor, în circumscripţia electorală nr. 1 Galaţi-Est; Emil Bodnaraş, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat, în circumscripţia electorală nr. 1 Iaşi-Nord-Vest; Chivu Stoica, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripţia elecorală nr. 1 Ploieşti-Sud; Paul Nicuscu-Mizil, membru al Comitetului xecutiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R. în circumscripția electorală nr. 1 Timişoara- Nord; Virgil Trofin, membru al Comiomitetului Executiv al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripția electorală nr. 2 Piteşti- Nord; Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., prim-vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Hunedoara-Nord; Maxim Berghianu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., preşedintele Comitetului de Stat al Planificării, în circumscripţia electorală nr. 1 Tractorul Braşov; Constantin Drăgan, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-vicepreşedinte al Uniunii Generale a Sindicatelor, în circumscripţia electorală nr. 1 Tg. Jiu; Petre Lupu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., preşedintele Comitetului de Stat pentru problemele de organizare şi salarizare, în circumscripţia electorală nr. 1 Suceava; Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., preşedintele Consiliului Economic, în circumscripţia electorală nr. 1 Tîrgovişte; Vasile Vîlcu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., preşedintele Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie, în circumscripţia electorală nr. 6 Murfatlar; Ştefan Voitec, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., preşedintele Marii Adunări Naţionale, în circumscripţia electorală nr. 1 „Electroputere"-Craiova; Iosif Banc, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, în circumscripţia electorală nr. 1 Tg. Mureş-Est; Petre Blajovici, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul muncii, în circumscripția electorală nr. 1 Oradea-Nord; Dumitru Popescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripția electorală nr. 2 Arad- Sud şi Mihai Dalea, secretar al C.C al P.C.R., în circumscripţia electorală nr. 1 Reşiţa-Est. în încheierea adunărilor au luat cuvîntul candidaţii, care, după ce au mulţumit pentru încrederea acordată, au făcut ample expuneri privind măreţele realizări obţinute de oamenii muncii în toate domeniile de activitate, precum şi sarcinile importante ce stau în faţa întregului nostru popor în actuala etapă de desăvîrşire a construcţiei socialiste. (Agerpres)  PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, MMNIŢI-VĂ ! ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN PROVIZORIU ANUL II Nr. 281 MARȚI 24 IANUARIE 1969, 14 PAGINI 30 BANI Pentru asigurarea unei operativităţi cît mai bune, privind legăturile telefonice între unităţi şi subunităţi, centrala telefonică de la I.E.S. a fost suplimentată de curînd cu încă 100 de posturi, totalizînd în prezent 200. La noua centrală, care va intra în funcţie la 19 ianuarie a.c., lucrările de montaj au fost terminate, efectuindu-se In momentul de faţă profilele funcţionale. In fotografiei electromecanicul Otto Krauss supraveghind buna funcţionare a releelor . Foto: FRED MSS Eficiența economică — FACTOR ESENŢIAL IN ACŢIUNEA DE ORGANIZARE ŞTIINŢIFICĂ A PRODUCŢIEI ŞI A MUNCII în ultimii ani, tot mai frecvent întîlnim în activitatea noastră zilnică, noţiunea de organizare superioară sau de organizare ştiinţifică a producţiei, şi a muncii. De unde a apărut această expresie în dicţionarul nostru cotidian? Perioada consolidării economiei noastre socialiste caracterizată prin promovarea pe scară largă a progresului tehnic, investiţii importante, creşterea continuă a calificării cadrelor şi alte măsuri specifice au pus bazele marii industrii socialiste moderne, au creat premisele necesare accentuării factorilor intensivi în cadrul procesului producţiei socialiste lărgite. în această activitate completă au apărut însă şi unele carenţe. Unităţi economice moderne bine înzestrate din punct de vedere tehnic au încă o rentabilitate redusă sau chiar sunt nerentabile, anomalii incompatibile cu economia noastră socialistă. Dacă recurgem la compararea rezultatelor noastre economice, cu realizările cele mai bune pe plan mondial, constatăm că avem importante rămîneri în urmă tocmai la indicatorii economici fundamentali, fapt ce trebuie să ne dea de gîndit. Societăţii noastre, fiecărui om al muncii, nu-i este indiferent cum este folosit potenţialul tehnic existent, cît şi cu cît se produce. Subliniind importanţa ridicării continue a eficienţei în toate domeniile de activitate, tovarăşul Nicolae Ceauşescu în raportul la Conferinţa Naţională a P.C.R. din decembrie 1967 arăta: „în orînduirea socialistă rentabilitatea nu mai este o chestiune privată a diferitelor întreprinderi, ci o problemă fundamentală a întregii societăţi. Orice activitate economică trebuie să corespundă unor cerinţe concrete ale societăţii, să răspundă unor nevoi reale ale vieţii materiale şi spirituale ale oamenilor, asigurînd în acelaşi timp creşterea continuă a avuţiei naţionale, sporirea venitului naţional". Principala cale de îmbunătăţire substanţială a indicatorilor calitativi ai economiei, de valorificare cu maximum de randament a potenţialului nostru tehnico-economic, este promovarea pe scară largă în toate ramurile economiei, a cuceririlor ştiinţei moderne, a conducerii economice, perfecţionarea continuă a organizării producţiei şi a muncii. Acţiunea iniţiată de partid, începînd cu anul 1967 pentru perfecţionarea organizării producţiei şi a muncii, a demonstrat că ea nu trebuie privită ca un scop în sine, ci ca un salt calitativ în îmbunătăţirea stilului şi metodelor de conducere economică, în valorificarea tuturor rezervelor existente în ununităţile noastre economice şi ca urmare, creşterea eficienţei activităţii economice. Definind acţiunea de organizare ştiinţifică, putem spune că ea reprezintă o gamă largă de studii, metode şi măsuri fundamentate din punct de vedere ştiinţific şi economic, care (Continuare in pag. a IlI-a) PETRE ISDRAILÄ de la Comisia economică a Comitetului judeţean al P.C.R. Sibiu Produse In prezent. la Sectorul de aparataj electric al întreprinderii de industrie locală Mediaş se lucrează la pregătirea fabricaţiei noilor produse ce vor intra în producţia de serie in trimestrul II. Printre noile produse amintim: prize pe tencuială, prize sub tencuială, capsulate, duble, cu talpă pe cordon şi prize în Silumblum. Prin introducerea celor şase noi produse în fabricaţie, producţia globală va creşte cu aproximativ 7,5 milioane lei. Tot de aici, ne-a parvenit ştirea că din primele zile ale anului au luat drumul exportului, cu destinaţia R.F a Germaniei, 5 000 bucăţi cordoane pentru aparate electro-casnice, în cursul lunii ianuarie se vor exporta alte produse în U.R.SS. EVENIMENT DE ÎNSEMNĂTATE DEOSEBITĂ ÎN VIAŢA ŢĂRII NOASTRE A început campania electorală pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională şi în Consiliile populare judeţene, municipale, orăşeneşti şi comunale care vor avea loc la 2 martie 1969. Au fost făcute primele propuneri de candidaturi în cadrul cărora cei mai buni fii ai poporului nostru au fost propuşi candidaţi ai Frontului Unităţii Socialiste. O expresie, pe plan organizatoric, a schimbărilor profunde in structura societăţii noastre corespunzător noii etape a construcţiei socialiste în care ne găsim, întreaga campanie electorală din acest an se va desfăşura sub conducerea Partidului Comunist Român, de către Frontul Unităţii Socialiste, organism politic permanent care înmănunchează toate forţele poporului român şi ale naţionalităţilor conlocuitoare, pe reprezentanţii tuturor organizaţiilor de masă şi obşteşti. Cu sentimentul satisfacţiei depline, a unor realizări grandioase în opera de edificare a socialismului, poporul nostru se pregăteşte să întîmpine alegerile cu noi şi importante realizări pe toate tărîmurile vieţii sociale. Alegerile vor constitui astfel un nou şi însemnat prilej de manifestare a democratismului profund caracteristic: orinduirii noastre socialiste, orînduire în care stăpîni deplini ai bogăţiilor patriei şi beneficiari ai roadelor muncii lor sînt cei ce muncesc în uzine, în fabrici, pe ogoare, în şcoli şi laboratoare, în toate locurile în care hărnicia tradiţională a minunatului nostru popor se îmbină cu hotărîrea fermă de a făuri patriei viitorul care s-o înalţe pe nemaiîntîlnite culmi de prosperitate şi progres, care să-i confere, prin munca avîntată a fiilor ei, locul ce-l merită în concertul naţiunilor lumii. Oamenii muncii din ţara noastră intră în campania electorală cu sentimentul înalt patriotic al efortului încununat de succes cu hotărîrea fermă ca, sub conducerea înţeleaptă şi plină de responsabilitate a Partidului Comunist Român, să întîmpine cea de-a XXV-a aniversare a eliberării patriei noastre de sub jugul fascist şi cel de-al X-lea Congres al partidului cu noi şi însemnate succese în construirea socialismului. Poporul nostru s-a convins pe baza faptelor că în decursul întregii sale existenţe partidul comuniştilor a fost mereu exponentul cel mai credincios al năzuinţelor şi intereselor vitale ale maselor muncitoare, că unicul ţel al politicii sale este făurirea bunăstării şi fericirii celor ce muncesc. Partidul Comunist Român, forţa conducătoare unanim recunoscută a societăţii noastre se prezintă in faţa alegătorilor — în cadrul Frontului Unităţii Socialiste — înconjurat de încrederea şi devotamentul nemărginit al poporului. „Rolul partidului de forţă politică conducătoare a naţiunii noastre socialiste — arăta tovarăşul Nicolae Ceauşescu — este rezultatul firesc a unei îndelungate evoluţii istorice, în cursul căreia comuniştii, promovind o politică inspirată din cerinţele majore ale dezvoltării patriei, au dovedit că nu cunosc alte interese decit interesele supreme ale clasei muncitoare, ale ţărănimii, ale intelectualităţii, ale tuturor celor ce muncesc din ţara noastră. Toate realizările obţinute de poporul român în anii construcţiei socialiste sunt indisolubil asociate în conştiinţa maselor de politica marxist-leninistă a partidului comunist, de activitatea sa pentru înflorirea şi prosperitatea României", însufleţite de o înaltă conştiinţă patriotică, de devotament neprecupeţit faţă de cauza socialismului, clasa muncitoare, ţărănimea, intelectualitatea, entuziastul nostru tineret, oamenii muncii de toate naţionalităţile au înfăptuit cu elan şi încredere politica partidului, şi-au îndeplinit cu cinste îndatoririle, au biruit greutăţile întîmpinate asigurînd înaintarea ţării pe o cale mereu ascendentă. Un moment crucial în dezvoltarea societăţii româneşti l-a constituit i atentiunaia In pagi a HÎ-al Planul decadal depăşit Demarînd în noul an, în condiţii materiale şi organizatorice pregătite în prealabil, colectivul fabricii de covoare „Dumbrava" din Sibiu, şi-a îndeplinit sarcina de plan pe prima decadă a lunii ianuarie în proporţie de 100,2 la sută la filatura cardată, 100,1 la sută la țesături covoare „Moldova" şi 100,1 la sută la fire tip lină pieptănată. Fabrica are create toate premisele pentru realizarea tuturor indicatorilor de plan pe trimestrul I al anului. DIN NOU LA ŞCOALĂ Ieri dimineaţă, toateşcolile judeţului şi-au redeschis porţile pentru întîia întîlnire solemnă cu anul 1969. De pe itineriariile exuberante ale vacanţei, cea mai tînără populaţie s-a reîntors în sălile largi ale claselor, reluîndu-şi locul în bănci, spre a reîncepe bătălia de înaltă răspundere civică pentru descifrarea şi însuşirea cîştigurilor gîndirii ştiinţifice, în faţa celui mai scurt dintre trimestrele anului şcolar o drămuire riguroasă a efortului intelectual se cere efectuată minuţios, evitind risipirea în gol a timpului, prevenind procese de asalt în primăvară, în direcţionarea acestui ansamblu, organizaţiile şcolare de U.T.C. şi de pionieri vor trebui să-şi facă simţită prezenţa, îndeplinindu-şi misiunea înaltă încredinţată de partid de a organiza şi îndruma, alături de colectivele didactice, complexul proces formativ al tineretului şcolar, printr-o activitate mobilă, pusă în slujba educaţiei în spiritul progresului, al răspunderii patriotice faţă de calitatea propriei pregătiri,în vederea unei angajări calificate în nobila operă de propăşire a patriei, înconjuraţi de atenţia şi preţuirea întregii societăţi, concretizate o dată în plus prin recentele măsuri de creştere a salariilor, cadrele didactice se prezintă în faţa celui de al doilele trimestru al anului şcolar cu o sporită pasiune de muncă, conştiente de înalta răspundere socială ce le incumbă muncind într-un sector definit drept principal factor de progres şi civilizaţie. Efortul lor anonim, depus între soneriile orelor de clasă, prelungit cu devotament nedezminţit la activităţile căminului cultural, conturează imaginea luminoasă a dascălilor păstrători de tradiţii şi răspînditori de cultură, a dascălilor care poartă răspunderea gradului de conştiinţă atins de întreaga colectivitate în care trăieşte. Tuturor — elevi şi educatori — reîntîlniţi din nou la muncă după odihna binemeritată a vacanţei, le dorim o activitate fructuoasă, cu rezultate înalte, pe măsura exigenţelor contemporaneităţii.