Tribuna, aprilie 2000 (Anul 116, nr. 2764-2788)

2000-04-25 / nr. 2784

Anul CXVI, serie nouă, nr. 2784 Marți, 25 aprilie 2000 16 pagini -1500 lei (la abonați-800 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro, http://www.tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@verena.net, tribuna@logon.ro Publicitate electorală“Oameni dinamici pentru un viitor dinamic” - sloganul PDSR Sibiu pentru alegerile locale Ioan Cindrea, candidatulPDSR pentru Primăria Sibiu, a prezentat ori 22 aprilie, presei locale, candidaţii partidului pentru Consiliul Local şi Consiliul Judeţean, într-un cadru restrâns, în Salonul Hotelului “împăratul Romanilor”, invocând următorul motiv: “Nu putem să folosim artificii, şampanie şi să ne distrăm într-un moment când populaţia este sărăcită, când mulţi credincioşi se reculeg întru linişte şi împăcare, în aşteptarea învierii Domnului, dar şi într-un moment când zeci de suflete îşi plâng semenii şi bunurile pierdute în recentele inundaţii”. Ioan Cindrea consideră că echipa de consilieri locali şi cea pentru CJ Sibiu, care îl are în frunte pe Eftimie Costeiu, mizează pe oameni dinamici pentru un viitor dinamic, unde “se pune accentul pe management, unul din factorii care explică cine are profesionişti şi cine merge pe urechişti”. “Noi vom impune şase principii de gestionare a Sibiului, pentru care avem 12 programe clare, care vor fi susţinute de un pachet de hotărâri de consiliu, în vederea aplicării lor într-un cadru legal”. A. POPESCU Miercuri, se oprește traficul pe drumul Sibiu • Cisnădie! După cum ne-a comunicat Sucursala Sibiu a Distrigaz Nord, miercuri, 26 aprilie, datorită unor lucrări tehnice la conducta de alimentare cu gaze naturale a orașului Cisnădie, traficul pe drumul Sibiu - Cisnădie va fi oprit între orele 9- 16. Se poate circula pe rutele ocolitoare: Sibiu - Șelimbăr - Cisnădie sau Sibiu - Cisnădioara - Cisnădie. Ion S. • iLwk „ASTRA'9! S I.B I u Jumătate de miliard de lei pentru modernizarea Pieţei Rahova Consiliul Local al municipiului Sibiu a aprobat modernizarea Pieţei Rahova, investiţie care va costa, după părerea directorului Direcţiei Administraţiei Pieţelor din Sibiu, 400-500 milioane lei. Directorul DAP, Sabin Ardelean (foto), ne-a declarat că speră să demareze lucrările la sfârşitul lunii mai şi să le finalizeze în august. Modernizarea Pieţei Rahova presupune o extindere cu circa 220 mp şi montarea a încă 24 de mese, înlocuirea chioşcurilor existente cu chioşcuri din aluminiu şi sticlă, amenajarea unei parcări de 40 locuri şi a unei rampe de gunoi. Această investiţie se înscrie pe o listă mai lungă a DAP, care cuprinde lucrări de modernizare şi în alte pieţe. “Suntem la final cu lucrările la grupul social din Obor, investiţie impusă de instituţiile sanitare şi care ne-au costat circa 450 milioane lei şi, de asemenea, am terminat lucrările la grupul social din Piaţa Cibin”, ne-a declarat Sabin Ardelean. DAP va începe, anul acesta, şi lucrările de realizare a încă două pieţe, în cartierele Ţiglari şi Valea Aurie. Răzvan MARCU lin independent, dr. Teodor Ancuţa, preşedintele BMFM Sibiu, şi-a anunţat candidatura la Primăria Sibiului într-o atmosferă lipsită de fast şi trâmbiţe (ne aflăm în Săptămâna Mare), dr. Teodor Ancuţa, preşedintele Bursei Monetar-Financiare şi de Mărfuri Sibiu, şi-a anunţat, oficial, candidatura la fotoliul de primar al municipiului Sibiu, ca independent. A refuzat oferte din partea multor partide de a fi primur pe lista acestora, considerând că “aşa cum am reuşit singur în afaceri, voi fi în stare şi ca primar să dau o altă faţă Sibiului. Dacă voi fi ales primar- mai preciza domnia sa - și în doi ani nu se va realiza schimbarea pe care o promit, îmi voi da demisia. Sunt realizat profesional și material. Nu vizez «ciolanul». Am refuzat ofertele propuse, întrucât nu mai am încredere în nici un partid. Scuza «nu sunt bani», e puerilă. Important e să ştii să atragi investitori şi să aduni bani". Deviza sa este: “Sibiul poate fi salvat”, invitând electoratul să renunţe “la neputinţa de până acum”. D. MANIŢIU Componenţa Biroului electoral de circumscripţie judeţeană 1. Ciutacu Gheorghe -preşedinte 2. Dobre Angela -locţiitor 3. Corman Ioan-Cosmin -membru 4. Tomaşevschi Alina -membru In pag.16 Tabelul nominal cu preşedinţii şi locţiitorii circumscripţiilor electorale municipale, orăşeneşti şi comunale Săptămâna aceasta, la Sibiu Olimpiada Naţională de Fizică ▼ MEN premiază locul I cu... 50.000 lei! ▼ Sibiul găzduieşte, săptămâna aceasta, Olimpiada Naţională de Fizică (ONF), pentru elevii din clasele VII-XII. Aseară, la ora 18, la Casa de Cultură a Sindicatelor, s-a desfăşurat festivitatea de deschidere a Olimpiadei şi şedinţa tehnică a profesorilor participanţi. Din partea Ministerului Educaţiei Naţionale, la olimpiadă ia parte directorul general Andrei Petrescu. Preşedintele Comisiei Centrale ONF este prof. univ. Florea Uliu, de la Universitatea din Craiova. Comisia îi mai are, ca preşedinte de onoare pe inspectorul şcolar general Klaus Johannis, iar ca vicepreşedinte de onoare, pe prorectorul Universităţii “Lucian Blaga” din Sibiu, prof. univ. dr. Dorin Stoicescu. La ONF Sibiu 2000 concurează 550 de elevi. Olimpiada cuprinde trei probe: proba practică (începe în această dimineaţă), proba teoretică (se desfăşoară mâine dimineaţă) şi proba de baraj (are loc vineri, 28 aprilie a.c.). în urma probei de baraj vor fi selecţionaţi cinci elevi, care vor reprezenta România la faza internaţională a Olimpiadei de Fizică. ONF se încheie vineri seara, când este programată festivitatea de premiere. Cei 550 de elevi şi 150 de profesori şi oficiali ce participă vor vizita, în cursul săptămânii, centrul istoric al Sibiului şi Liceul Brukenthal. Florin STAICU ■eît A-nceput campania electorală pentru alegerile locale, îmbrăcat în hainele tranziţiei, purtând pe cap coiful cu sigla partidului care l-a propus în fruntea “bufetului suedez”, candidatul la funcţia de primar sau cel care ar vrea să ajungă consilier local sau, şi mai sus, judeţean - leafă mare, muncă pe apucate - zburdă pe câmpiile” electorale (era să zic Elizee), însoţit de lăutari şi de lăudători, încercând să atragă de partea lui un număr cât mai mare de “voturi”. Căci de voturi au nevoie viitorii aleşi ai obştei. Fiecare candidat poartă-n spinare câte un sac cu promisiuni, una mai deşartă ca alta, momeală pentru cei printre care umbla să-i atragă în sfera lor de influenţă, materie primă pentru procesul uitării pe care-l vor promova cei aleşi în următoarea perioadă de după alegeri. Căci şi uitarea e scrisă-n legile omeneşti— conf.în pag.14_____________Ion CRIȘANU Uniunea Artiştilor Plastici din Sibiu "uşurată" de peste 260 milioane lei! ▼ spărgătorii au fost selectivi ▼ 20 aprilie a.c., a fost pentru UAP o zi neagră, căci sediul artiştilor sibieni a fost devastat de autori necunoscuţi, care au sustras bunuri în valoare de peste 260 milioane lei. Infractorii au rupt grilajul de la grupul sanitar, au intrat în clădire, “vizitând” mai multe ateliere şi contabilitatea. Spărgătorii nu au dorit bani, computere, copiatoare, acte, ci lucrări din bronz, ustensile şi unelte specifice atelierelor de creaţie. Preşedintele UAP, reputatul grafician Ştefan Orth, ne preciza că este pentru prima dată când hoţii îşi îrndreaptă atenţia spre artiştii plastici. Nu lipsit de interes este şi un alt aspect. Sunt unele suspiciuni privind accesul la cheile de la intrarea unor încăperi!? IJAP a înaintat o plângere la Poliţia Judeţului Sibiu, personal calificat din această instituţie deplasându-se pentru a lua probe de la locul faptei. Adrian POPESCU va asigura: L «s*Posibilitatea cea mai ieftină şi accesibilă de a vă informa cu tot ceea ce se petrece în judeţ, în ţară şi în lume. ^ Şansa de a beneficia de numeroasele şi atractivele PREMII DE FIDELITATE pe care TRIBUNA le acordă de ani de zile cititorilor săi.• Ultima zi pentru reînnoirea abonamentului este 26 aprilie inclusiv. Nu pierdeţi şansa de a vă număra printre membrii marii familii de titulari ai 'TTMtMMSMJMiEM!