Új Élet, 1973 (15. évfolyam, 1-24. szám)

1973-02-10 / 3. szám

T­­'ivódni is sokféleképpen lehet. ' Különösen egy képzőművésznek. Lehet nyilvánosan, vitákat kavarva, tárlatról tárlatra bemutatni a világ­nak a témával, az anyaggal való küzdelem eredményét. De lehet négy fal között dolgozni, kínzó önmagára utaltságban, a hiábavalóság rémétől napról napra leterítve, vagy azt elűz­ve. M­ég olyan vámosban is, mint Ma­rosvásárhely,­ ahol úgymond pezsgő képzőművészeti élet zajlik, megesik, hogy egyik-másik művészről jóformán semmit sem tudunk, bekerül a szor­galmas, minden kiállításon „vala­mivel“ jelentkezők sorába, s ezzel kész. De hogy mi van a műteremben, például a Szotyom Annáéban, arról még a szakmabeliek is keveset tudnak. Ha felkeresi valaki, hogy megnézze munkái­t, ő minden képnél a legri­­gorózusabb szakmai precizitással fej­ti ki: melyik akvarelljén mit nem sikerült megoldania, hál „döglöt­tek" be a színek, hol nyomja agyon egy erős szín a kép arányait, melyik képén érződik az elkínzottság, satöb­bi, satöbbi. Nincsen ebben semmi póz, vagy az ellenkező vélemény ki­váltásának vágya. Alert bemutatta azokat a műveit is, amelyeket szeret és jónak tart és amelyekből „talán" rendez egy egyéni kiállítást. Majd, valamikor. Tegye meg mielőbb. Csendélet köcsöggel **«!«(*

Next