Új Pedagógiai Szemle, 1993. január-június (43. évfolyam, 1-6. szám)

Benda József: Lépések egy humanisztikus iskola felé ..................... 9 70 Bognár Anikó: Felkészítés a nemzetközi érettségire a Karinthy Gim­náziumban ............................................................ 11 88 Csapó Judit: Speciális hatéves képzés a Trefort Ágoston Kéttannyel­vű Műszaki Szakközépiskolában ....................................................... 11­79 Darvas Lászlóné: A Városliget­­ Környezetvédelmi oktatóközpont a Ligetben a Ligetért................................................................................ 10 87 Fenyő D. György: Mitől jó egy osztály? .............................................. 7­8 169 Forrai Judit: Szexuális felvilágosítás és nevelés 10-18 éves korban 2 98 Gyulainé Szendi Éva: A globális módszer alkalmazási lehetőségei a globális környezeti ismeretek tantárgy oktatásában......................... 6 90 Horváth Attila: Utazás & turizmus fakultáció .................................. 5 75 Hűvös Éva: A tudás közös értékei a HKT-ban .................................. 11 100 Kacsur István: A megismerés gondolati útjának időszerű kérdései a természettudomány tanításában ....................................................... 6 94 Lehoczky János-Wellisch Mária: Drámapedagógiai módszerek a kör­nyezeti nevelésben - avagy dramatikus környezetpedagógia .... 10 64 Magyar Judit: A HKT egy gyakorló iskolapszichológus szemével . . 9 86 Szilágyi László: A folyók örökbefogadása­­ az élővizekkel kapcsolatos környezeti nevelésről ......................................................................... 10 57 Tóth Tiborné: A kétnyelvű tanítás tapasztalatai a hatosztályos gim­náziumban ............................................................ 11­92 Varga Éva: „...Azóta valahogy jobban szeretek tanulni...” — gondola­tok a HKT-ről ...................................................................................... 9 90 Vásárhelyi Tamás: A múzeumpedagógia lehetőségei a Magyar Ter­mészettudományi Múzeumban .......................................................... 10 71 Vidovszky Gábor: Sikerül-e az iskolát humanizálni?......................... 9 82 Wellisch Márt­a-Lehoczky János: Drámapedagógiai módszerek a kör­nyezeti nevelésben - avagy dramatikus környezetpedagógia .... 10 64 Zsámboki Károlyné: Freiner nevelési szemlélete az óvodapedagógus szemszögéből................................................................... 3 67 MÚLTUNKBÓL Boreczky Ágnes: Egy letűnt világ árnyai - A tanári szerep átalakulá­sa ........................................................................................................... 10 47 Ferencz Miklósné: Iskolás koromban ................................................. 11 70 P. Miklós Tamás: A gyermek(tanulmány) évszázada?...................... 7—8 32 Németh András: A reformpedagógia fejlődésének harmadik szakasza (1945-1990) 6 78 Tanítóképzősök Comeniusról (Szerk.: Takács Géza) ......................... 11 61 HATÁROKON TÚL Farkasfalvy Dénes: Ciszterci gimnázium Dallasban..................... . 6 65 Kelemen Elemér: Négyszáz éves a székelyudvarhelyi Tamási Áron Gimnázium............................................................................................ 11 43 Mejak, Renata: Tanárok véleménye a szlovéniai kéttannyelvű iskolá­ról (Ford.: Bajomi Lázár Péter) ................................. 2 75 Péntek János: A magyar nyelv iskolai oktatásának reformja Románi­ában a nyolcvanas években ................................................................ 2 70 Radó Péter-Szabó Ildikó: Fájdalommentes asszimiláció? ............... 11 33 Szabó Ildikó-Radó Péter: Fájdalommentes asszimiláció? ............... 11 33 4

Next