Új Pedagógiai Szemle, 2010. június-december (60. évfolyam, 6-12. szám)

2010-06-01 / 6-7. szám

2070/6-7 Tartalom Tanulmányok --------------------------------------------------------------3 %igy­e/Ádám: A harmadlagos szocializációs közeg és az ifjúságügy mint önálló terület elméleti alapjai 25 Xennerné Tatkó Ildikó: Középiskolai rendszer - átjárhatóság és esélyegyenlőség 33 Nagypatakiné fajzer­u/Inna: Milyen hatása lehet a közoktatási rendszerben végbemenő változásoknak? Figyelő --------------------------------------------------------------45 Eszterács Ildikó: Elit- és/vagy tömegoktatás 51 Xaki Tamásné: Falusi kisiskola, múzeum vagy reformpedagógia műhely? Világtükör --------------------------------------------------------------60 'Pető Ildikó: Inkluzív nevelés, stressz és stresszkezelés 67 Zsigmond етппа: Az afrikai „gyökerek” és az oktatás az Amerikai Egyesült Államokban Dobbantó program -----------------------------------------------------------— 84 "Mayer József: Bevezető megjegyzések egy pedagógiai innovációhoz 86 A Dobbantó program első igazi tanéve. Számvetés jelenről és jövőről Bognár Máriával, a Dobbantó Projektiroda vezetőjével (Schüttler Tamás] 91 Jelagy I Mariann: A Dobbantó program vezetői szemmel 98 Küblik Ildikó: A Dobbantó program intézményi fenntarthatósága 105 Gárdonicsekné 1­0105 Klára: Integráció, szegregáció, egyéni fejlesztésen alapuló oktatás 113 Küblik Ildikó: Migráns tanulók együtt tanítása a Dobbantó program keretében 119 SMüller Tamás Kulcsú: A tanulói szerződések tapasztalatai 135 Kyirine ftejszés Tóth Edit: Az aktív tanulás módszerei 146 ENyírine­­fejszés Tóth Edit: Új fejlesztő eszközök felhasználása a Dobbantóban 157 Káti Csaba: Páros óravezetés a dobbantós osztályban

Next