Út és Cél, 1978 (30. évfolyam, 1-9. szám)

1978-01-01 / 1. szám

4­TIT ÉS CÉL XXX. évf. 1. szám hiába, katasztrófába fulladnak az esemé­nyek, furcsa módon, senki sem látszik felelősségre vonha­tónak. Legyen az ge­­rillaháború szerte a világban vagy inflá­ció. Úgy néz ki, mintha ezek a dolgok csak úgy maguktól történnének, mint az időjárás, vagy ter­mészeti katasztrófák. Pedig emberek csi­nálják. Ezeknek a láthatatlan emberek­nek egy ré­sze hata­loméhes, a másik ré­­sze megszállotta egy gondolatnak, amit gyakran ő­szinte jó­szándékkal akar szol­gálni, egy haladó­­szelleműnek mondott programnak, amit a középkor szerzetese mindamellett, kitűnő intuícióval - a sátán sugal­mazásának tar­tott volna. Csak ha jobban belemerülünk a megfigyelésbe, is­merjük föl, hogy ezek az emberek valami megfoghatatlannak az uralma alá kerültek. Miként az al­koholista is egyszerűen aláveti akaratát egy láthatatlan démonnak. A lelkek felett ily módon ural­kodó hatalmat senki és semmi nem ellenőrzi, mert materialista-raci­onalista gondolkodásunk nem tud ezzel kapcsolatban egy látható, ta­pintható valamire rámutatni. Lévén ez a jelenség a pszichológia vilá­gából, hajlamosak vagyunk nemcsak létezését tagadni, hanem a dolgokat oly­képpen magyarázni, hogy azzal aztán végképp erőtlenekké válunk a rombolással szemben. Ez a láthatatlan, démonikus erő úgy jelenik meg tudati világunkban mint a mi tulajdon gondolatunk, és akaratunk. Ám káros kihatásait észreveszi a tudat, de bámulatos akrobatikával mindjárt remek ma­gyarázattal nyugtatja meg önmagát. Ilyen "logikus" magyarázat bőven akad főképp a zsidók és kommunisták feszült lelkivilágában. Pl. a vá­lasztott nép bizarr gondolata, az osztálygyűlölet, i­ga a vulgár­­antiszemitizmus is, az energiakrí­zis körüli lármás hőbörgés, a re­pül­őcsészealjak beteg víziói, stb. Mind e jelenségek mögött, egyet­len pszichológiai tény rejlik: fé­lelem a felszabaduló tudatalatti erőktől. A félelem az, amely az Apokalipszisben megragad minket. A­­hogy Engels mondta, hogy az Apokalipszis tárgya a nagy szoci­alista társadalom s mennyire igaza van, hiszen valahol a bol­­sevizmus hatalomra ker­ült, a félelem megülte a lelkeket. A félelem rosszabb a legrosszabb ténynél. Ez a félelem lett lassan úrrá a XX. században az egész világon. Ahogy az írás mondja, hogy be­lehalnak az emberek a félelemben való várakozásba. Amíg az ember val­lásos volt, a félelem a túlvilág és az Utolsó ítélet körüli dolgokba tevődött át és serkentett csodá­latos alkotásokra. (Dies irrae, Sixtusi kápolna, stb.) Ma ez a félelem sokkal ál­talánosabb és vesze­delmesen eltorzult, mert további gaztettekre késztet, nem szólva arról, hogy a mai művé­szetekben a félelem valósággal a megtébolyodottság jellegét mutatja. Ezzel kapcsolatban Spengler rá­mutat arra, hogy a civilizációval (XIX. századdal) egyúttal a Világ­félelemre (Weltangst) is szert tet­­tünk, ami abból adódik, hogy a Kozmikus megmagyarázhatatlan je­lenlététől á­llandóan fenyegetve érezzük magunkat, minthogy a vallás védőpalástját levetettük. Így lett a világfélelem a szülőanyja a Vi­lágkormánynak, az ESZSz-nek, minden szocializmusnak. S mivel ezek az intézmények rossz motivációból, a félelemből keletkeznek, megvalósu­lásukban át és át vannak itatva a félelemtől. Valamennyi vallás ta­nítása szerint pedig a dé­monok világa és maga a pokol nem más, mint a félelem. Valamennyi mitológiának világot mentő hőse (Mahabharata, Arjuna; görögök: Heracles, Jason; nálunk Wagner Siegfried­je) nem ismeri a félelmet. Ide kapcsolódik be a nemzetiszocializmus hősi életszem­lélete. (Lásd alább.) Ki ne ismerné fel, hogy az Át­alakuló Világ sorozatban tárgyalt RUDOLF HESS Er sitzt weil NATIONALSOZIALIST WAR, IST und BLEIBT! Er sitzt fuer uns alie in Spandau!

Next