Vasuti és Közlekedési Közlöny, 27. évf. (1896)

1896-09-11 / 110. szám

Budapest, 1896 szeptember 11-én. 110. szám. Huszonhetedik (XXVII.) évfolyam. Kiadó hivatal: Előfizetési díj: Szerkesztőség: Kiadó hivatal: Helyben és vidéken postai küldéssel egész évre 12 frt Szerkesztőség: II., Oszlop-utcza 24. sz. a. » »» » » fél » « » n., Oszlop-utcza 24. sz. a. II., Oszlop-utcza 24. sz. a. Negyedéves előfizetések nem fogadtatnak el. n., Oszlop-utcza 24. sz. a. TARTALOM: Hivatalos rész. — Közigazgatási bejárás. — A zugligeti vonal műtanrendőri bejárása. — A mezőhegyesi álladalmi ménesbirtok iparvasut-hálózatának kiegészítése. — A magyar korona területén létező városi helyi vasutak junius havi üzletbevételei. — Vasut­üzleti hirek. — Közlemények. — Állami építkezések. — Díjszabások és szállitási és ügyek. — Hivatalos értesítések. — Hirdetések. Megjelenik hetenkint háromszor, minden szerdán, pénteken és vasárnap. HIVATALOS RÉSZ. Kereskedelemügyi magyar kir. minister. 56,708/896 sz. Valamennyi önálló igazgatással biró hazai gőzmozdonyú vasut igazgatóságának. A berni központi hivatalnak vasuti és hajózási főfelügyelőségemhez folyó évi augusztus hó 19-én 928 szám alatt intézett átirata szerint, a Bernben 1890 évi október hó 14-én létrejött nemzetközi egyezmény hatálya alá eső vasuti vonalak jegy­zékébe felvett magyarországi vasutak csoportjába a magyar kir. államvasutak üzemében levő, folyó évi augusztus hó 1-én meg­nyílt pápa-csornai helyi érdekű vasut is, még pedig u'J betű alatt, beiktattatott. Miről az igazgatóságot a jegyzék kiegészítése végett azzal értesítem, hogy a kérdéses új helyi érdekű vasut meg­nyitása napjától fogva tartozik a nemzetközi egyezmény kötelékébe. Budapesten, 1896 évi augusztus hó 30-án. A minister megbízásából : Reviczky s. k., ministeri tanácsos. Kereskedelemügyi magyar kir. minister. 56,709/896 sz. Valamennyi önálló igazgatással biró hazai gőzmozdonyú vasut igazgatóságának. A berni központi hivatalnak vasuti és hajózási főfelügyelőségemhez folyó évi augusztus hó 17-én 921 szám alatt intézett átirata szerint, a Bernben 1890 évi október hó 14-én létrejött nemzetközi egyezmény hatálya alá eső vasuti vonalak jegyzékébe felvett magyarországi vasutak csoportjába legutóbb a magyar kir. államvasutak üzemében lévő következő új helyi érdekű vasutak iktattattak be: ma a magyar délkeleti helyi érdekű vasut, melynek versecz-gattajai vonalrésze folyó évi julius hó 3-án nyilt meg és 12 a kaposvár-fonyódi helyi érdekű vasut, mely folyó évi julius hó 15-én adatott át a közforgalomnak. Miről az igazgatóságot a jegyzék kiegészítése végett azzal értesítem, hogy a kérdéses új helyi érdekű vasutak azon oknál fogva, mivel a magyar kir. államvasutak a jegyzékben már fel vannak véve, megnyitásuk napjától fogva tartoznak a nemzetközi egyezmény kötelékébe. Budapesten, 1896 évi augusztus hó 30-án. A minister megbízásából : Revis­zky s. k., ministeri tanácsos. A kereskedelemügyi m. kir. minister jelentése az országgyűléshez, a zalathna-kénesdi helyi érdekű vasut engedélyezése tárgyában. Tisztelt Képviselőház! Az 1880 évi XXXI. t.-cz. 1. §-a alapján hivatali elődöm által 1894 évi junius hó 10-én 42.311 szám alatt engedélyezett gyulafehérvár-zalathnai keskenyvágányú helyi érdekű vasut épitésére és üzletére törvényesen megalakult gyulafehérvár-zalathnai helyi érdekű vasut-részvénytársaság a vasút megépítése és forgalomba helyezése után, annak Zalathnától Abrudbánya irányában Valea Donuluiig leendő folytatását vette kilátásba, azon c­élzattal, hogy a Tharsis nevű bánya­vállalat által, a Valea Donului közelében időközben megnyitott és üzembe helyezett kénkovand-bánya a gyulafehérvár-zalatonai helyi érdekű vasúttal közvetlen összeköttetést nyervén, ezen bánya jelentékeny termelésének szállítása a helyi érdekű vasut javára biztosíttassék. Ezen czélzat megvalósítása érdekében a vasut-részvénytársaság a folytatólagos vonal engedélyezéséért folyamodott s miután a vonatkozó terveket felterjesztette, azok alapján a vonal közigazgatási bejárása 1893 évi junius havában foga­natosíttatott. Ez alkalommal úgy a vasútvonal vezetésére és irányára, mint a szükséges építkezésekre nézve megfelelő megállapo­dások jöttek létre s az engedélyezési tárgyalás is 1895 évi szeptember hó 23-án megtartatott. A vasútvonal engedélyezése iránt folytatott tárgyalások kedvező eredményre vezetvén, miután engedélyezési biztositék­képen 10,000 frtnyi érték a törzsvonalnak az állampénztárban őrzött biztositékából visszatartatott, a gyulafehérvár-zalathnai helyi érdekű vasut-részvénytársaságnak, mint engedélyesnek a folytatólagos zalathna-kénesdi helyi érdekű vasut épitésére és üzletére vonatkozó engedélyokirat-függeléket*) az 1881 évi XXXI. törvényczikk 1. §-a alapján a magyar kir. ministerium nevében folyó évi junius hó 25-én kiadtam, mely engedély alapján a pálya megépíttetvén, időközben már közforgalomba is helyeztetett. Ezen függelék határozmányai általában megfelelnek azon határozmányoknak, melyek a helyi érdekű vasutak építésére és üzletére kiadatni szokott engedélyokiratokban foglaltatnak, a pálya eltérő viszonyainak megfelelő különös rendelkezéseket pedig a következőkben van szerencsém ismertetni: *) Lásd lapunk folyó évi 81. számában.

Next