Vasuti és Közlekedési Közlöny, 28. évf. (1897)

1897-03-26 / 37. szám

Budapest, 1897 márczius 26-án. 37. szám. Huszonnyolczadik (XXVIII.) évfolyam. Megjelenik hetenkint háromszor, minden szerdán, pénteken és vasárnap. Kiadó hivatal: Előfizetési díj: Szerkesztőség: Kiadó hivatal: Helyben és vidéken postai küldéssel egész évre 12 frt Szerkesztőség: II., Oszlop-utcza 24. sz. a. » »» » » fél » « » EL, Oszlop-utcza 24. sz. a. Negyedéves előfizetések nem fogadtatnak el. EL, Oszlop-utcza 24. sz. a. TARTALOM: Hivatalos rész. — Vasúti vágányok a Ferencz-József hídon. — Közlemények. — Vasutüzleti hirek. — Közgyűlések. — Hirdetések. HIVATALOS RÉSZ. A kereskedelemügyi magyar kir. minister a zágrábi magyar kir. államépítészeti hivatalhoz beosztott Müller Henrik ideiglenes minőségű kir. segédmérnököt állásában véglegesítette. A kereskedelemügyi magyar kir. minister folyó évi márczius hó 14-én 12,465 számú rendeletével Nógrád vár­megye közönségének, a magyar kir. államvasutak Verőcze állomásától a Lókos völgyén át D­e­­­t­á­r­i­g, esetleg Balassa-Gyarmatig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasut vonalra 1894 évi augusztus hó 4-én 43,912 szám alatt kelt rendelettel megadott s 1895 évi deczember hó 2-án 81,785 szám alatt kelt rendelettel egy ízben már meghosszabbított elő­munkálati engedélyt egy további év tartamára újból megadta. A kereskedelemügyi magyar kir. minister a budapest-uj­pest-rákospalotai villamos közúti vas­út­rész­vénytár­saságnak, a vasútjának angyalföldi állomásától, vagy a fővonal valamely más alkal­mas pontjától az újpesti Bocskay-utczán át az újpesti kikötőig és innen a vasút dunaparti állomásáig, valamint ugyancsak az angyalföldi állomástól a Gyali tóárok mentén a magyar kir. államvasutak budapest­palota-új­pesti vonaláig, illetve annak mentén Palota -Újpest állomásáig s végüil e vonalból k­i­á­g­a­z­ó­l­a­g a magyar kir. államvasutak keresztezésével a Kecskeh­egy felé, a mások által Rákos-Palota,és Fóth között ter­ve­z­e­tt. v­a­s­u­t­v­o­n­a­l­h­o­z csatlakozó helyi érdekű gőzmozdonyú vasútvonalra 1895 évi deczember hó 13-án 71,721 szám alatt kelt rendelettel megadott előmunkálati engedély érvényét a lejárattól számítandó további egy év tartamára megújította. Kereskedelemügyi magyar kir. minister. 16,228/111 szám. Valamennyi önálló igazgatással bíró hazai gőzmozdonyú vasút igazgatóságának. A berni központi hivatalnak vasúti és hajózási főfelügyelőségemhez folyó évi február hó 27-én 268 szám alatt intézett átirata szerint, a nemzetközi egyezmény hatálya alá eső vasúti vonalak jegyzékébe felvett oroszországi vasutak B. csoportjában 27 szám alatt iktatott »Tostower Eisenbahn«, az állam által történt visszavásárlása következtében folyó évi január hó 13-án annak a tulajdonába és az A. csoportban 15 szám alatt iktatott Süd-West-Bahnen üzemébe menvén át, a 15,601/97 szám alatt kelt rendeletemmel kiküldött új jegyzékben mint önálló vasút törlendő. Miről az igazgatóságot tudomásul és a törlesztés eszközlése végett értesítem. Budapesten, 1897 évi márczius hó 11-én. A minister megbízásából: Mánd­y Lajos s. k., ministeri tanácsos. Kiegészítő melléklet a magyar északnyugati helyi érdekű vasútra vonatkozó 15.016/1897 számú engedélyokirathoz. A magyar északnyugati helyi érdekű gőzmozdonyú vasút építésére és üzleti berendezésére vonatkozó feltételek. I. Általános határozmányok. A magyar kir. államvasutak nyitra-sarluska-üzbéghi vonalrészének együttes használatba vételével S­a­r­l­u­s­k­a-Ü­z­b­é­g­h állomásától a magyar kir. államvasutak G­a­l­gó­c­z-L­i­p­t­ó­vár állomásáig, továbbá a magyar kir. államvasutak Nagy­szombat állomásától a magyar kir. államvasutak Kutti állomásán keresztül Lundenburg irányban Broczkóig, illetve az országhatárig vezetendő vasút, mint rendes nyomtávú helyi érdekű gőzmozdonyú vasút az 1897 évi márczius hó 6-án kelt engedélyokirat 3-ik §-a értelmében, a kereskedelemügyi magyar kir. ministerhez előzőleg helybenhagyás végett felterjesztendő tervek alapján és az alább következő részletes határozmányok szerint építendő ki­s olykép rendezendő be, hogy a kiépített pályán a vonatok óránként: a nyitra-galgóczlipótvári vonalon 60, a nagyszombat-kutt­i országhatárszéli vonalon pedig 40 kilo­méter legnagyobb sebességgel közlekedhessenek. Engedélyesek kötelesek az engedélyezett pálya számára beszerzendő sínekre és sínkapcsoló szerekre, vas-hídszerkezetekre és forgalmi eszközökre vonatkozó szállítási szerződéseket és feltétfüzeteket a nevezett miniszerhez jóváhagyás végett még a megrendelés, illetve beszerzés előtt beterjeszteni, továbbá a pálya építésére vonatkozó szerződést is bemutatni, ez utóbbit azonban csak akkor, ha az építés átalányösszegért vállalkozónak adatik ki, vagy ha az építés kivitele a pénzbeszerzéssel is egybe van kötve. A pálya építésénél engedélyesek az érvényben levő általános, valamint a helyhatósági építési és rendőri szabályokhoz, nemkülönben a nyitra-galgóczlipótvári vonal építésénél — egyes magas építmények kivételével — a magyar kir. államvasutak elsőrendű vonalaira nézve érvényben álló legújabb szabványokhoz, a nagyszombat-kutt­i országhatárszáli vonal építésénél pedig a helyi érdekű vasutakra vonatkozó magyar kir. államvasuti szabványrajzokhoz is alkalmazkodni kötelesek, melyek 4—4 példány­ban és pedig mindig csakis a magyar kir. államvasutak igazgatósága által kiadott és annál megszerezhető eredeti sokszorosít­ványokban terjesztendők jóváhagyás alá. Ezen szabványok alapján lesznek kidolgozandók a különböző munkák, műtárgyak és egyéb építmények kiviteléhez szükséges részlettervek és munkarajzok.

Next