Vasuti és Közlekedési Közlöny, 51. évf. (1920)

1920-11-21 / 8. szám

10. szám. Vasúti és közlekedési közlöny 21 NEM HIVATALOS RÉSZ. Vasúti közlemények. A magyar vasúti forgalmi r.-t. a románok által megszállott terüle­ten levő leányvállalatait, a Nagyvárad—belényes—vaskohi vasút r.-t.-ot, a nagyváradi városi vasút r.-t.-ot és őssi—várad vel­enczei h. é. vasút r.­t.-ot nacionalizálta és a részvénytőkéjüket az eddigi 20 millió koronáról 10 millió lejre konvertálta. Uj fontos orosz vasúti vonal megnyitása. A már régen tervbe vett Kasan—Jekaterinburg vasúti vonal teljesen elkészült és a forgalomnak átadatott. Ez által a Moszkva—Ural útja lényegesen megrövidült. A két ipari gócpont összeköttetésére, valamint a szibériai gabonaforgalom lebo­nyolítására rendkívüli fontosságú e vasúti vonal. Új vasúti összeköttetés Franciaország és Olaszország között. Franciaország és Olaszország között új vasúti összekötetést terveznek az Alpokon át, nevezetesen az eddig Brianconig kiépült vasúti vonalat a Durance-völgyön át meghosszabbítják. Az angolok a volt afrikai német gyarmatokon lázas tevékeny­séget fejtenek ki a vasútépítés terén. Kamerunban e napokban adták át a közforgalomnak az 53 km. hosszú Esaka—Njock-i vasúti vonalat. A legnagyobb vasúti híd most épült Newyorkban az East Riveren át. A vasúti híd olyan széles, hogy rajta négy sínpár vezet. A híd hossza Long Islandtól Bronxig 5200 m., mihez több mint 72.000 tonna acélanyagot használtak fel, úgy hogy ez, a forgó híd a világ leghatalmasabb vasúti hídjának tekinthető.

Next