Vasuti és Közlekedési Közlöny, 75. évf. (1944)

1944-01-01 / 1. szám

4 Vasúti és közlekedési közlöny 1. szám. 1) Javítás végett magánműhelybe szállított és ошши javítás után visszaküldött különleges­ berendezésű magánkocsik díjszámítása. A magyar vasutak kocsitelepébe beállított, magántulajdont képező különleges berendezésű magánkocsikért — ha azokat javítás céljából valamely más hazai vasúti műhelybe, vagy magánműhelybe szállítják, vagy javítás után az elető vasúti műhely­ből vagy magánműhelyből a tárolóállomásra visszaszállítják — a magyar királyi államvasutak vonalain, továbbá a győr— Sopron—ebenfurti vasútnak és a fertővidéki h. é. vasútnak magyar vonalain, a mohács—pécsi vasúton, a szeged—Csanádi vasúton és a debreczen—nyírbátori h. é. vasúton, — teheráruként való szállításnál ugyanazt a mérsékelt fuvardíjat kell számítani, amely a Magyar Vasúti Árudíjszabás I. rész B) szakasz XXIV. fejezet G)—II.—b) alpontjában a magánkocsik üres állapotban való szál­lításáért van megállapítva, vagyis kocsinként és kilométerenként 15 AK­ért. A kedvezmény 1941. évi január hó 1-től visszavonásig, de legkésőbb 1944. év végéig érvényes s annak alkalmazására nézve a B) szakasz XXIV. fejezet G)—II. pontjában foglalt határozmányok mérvadók. * K) Álláspénzmentesség magánbortartánykocsiknál. Valamely vasút kocsitelepébe beállított magánbortartánykocsiknak vasúti vágányokon való megtöltésére (megrakására) továbbá azok lefejtésére (kirakására) 1914. szeptember hó 1-től visszavonásig, de legkésőbben 1914. november hó 30-ig 14 napi álláspénzmentességet engedélyezünk. A 14 nap álláspénzmentes idő letelte után a vasút e magánkocsik vasúti vágányon való tárolásáért a Magyar Vasúti Árudíjszabás I. rész B) szakasz I. Függelék B)—29. pontjában megállapított mérsékelt kocsiállás­­pénzt számítja. L) A magyar menzáktól bérelt bortartány kocsikban szállított bor és bormustküldemények díjszámítása. A magyar vasutaktól bérelt és ezek kocsitelepébe tartozó fedett, 15 tonna raksúlya olyan bortartánykocsikban feladott bor- és bormustküldemények fuvarozásánál, melyekbe a beépített hordók súlya, illetve ezek kisebb űrtartalma miatt 15.000 kg bor, illetve bormust nem rakható be — 1944. évi január hó 1­étől visszavonásig, de legkésőbb 1944. év végéig — a borra és boramstra érvényes c) alosztálya díjtételek alkalmazását az alábbi feltételek mellett engedélyezzük: 1. ) A fuvardíjat legalább 10.000 kg. súlyért kell számítani. 2. ) A vonatkozó fuvarleveleken (illetőleg az elszámolási okmányokon) fel kell jegyezni, a bortartánykocsikba berakott bor, illetve bormust literszámát. M) Szifonfejjel ellátott szikvizes üvegek díjszámítás­ könnyítése. Önbetétes szifonfejjel felszerelt szikvizes üvegekre gyorsdarabáruként való feladás esetén a B), teherdarabáruként vált feladás esetén pedig a II. osztály díjtételeinek alkalmazását engedélyezzük. Egyébként e küldemények díjszámítása tekintetében ugyanazokat a határozmányokat kell alkalmazni, melyek az áruosztályozás II—2. tétel b) pontja alatt felsorolt üvegáruk­ érvényesek. Ez a könnyítés 1944. január 1-től visszavonásig, de legkésőbb 1944. év végéig érvényes. H) Variallatok és vad díjszámítása. A Magyar Vasúti Árudíjszabás I. rész B) szakasz X. fejezetében a vadállatok és vad szállítására fennálló határoz­mányok 1. pontjában foglaltaktól eltérőleg, 1944. évi január hó 1-től visszavonásig, de legkésőbb 1944. év végéig az alábbi dijszámítási könnyítést engedélyezzük: Ha a szállításhoz külön vasúti kocsi nem szükséges, a ketrecekben, ládákban, vagy más tartályokban szállított vad­állatokért és mindennemű szárnyasvadért — az alábbiak kivételével — a tényleges bri­tósulyért, csimpánz, gorilla, hiúz, jaguár, leopárd, medve, orangután, óriáskígyó, oroszlán, puuna, strucc és tigrisért pedig a brutto­suly kétszereséért kell a fuvardíjat számítani. O­ Kocsirakományokban csomagolatlanul feladott sürü, tésztaszerü borseprő fuvarozása. A vasutak megengedik, hogy az áruosztályozás B—7. tételének f)—2) alpontja szerint csak csomagolva szállítható sürü, tésztaszerü borseprő — kocsinként legalább 5000 kg súlyban való feladás esetén — csomagolatlanul is felvétessék fuva­rozásra. Az ilyen küldemények részére igénybe vett vasúti kocsit az átvevő kitisztítva köteles visszaadni. A kocsinak tisztá­talan állapotban való visszaadása esetén a vasút az anyagból származó nedvesség, hulladék, szennyeződés, stb. eltávolításkén­te a kocsi kitisztításáért kocsinként 9-9 pengőt számit fel. A borseprőnek a fuvarozás tartama alatt a természetes párolgás folytán előálló súlycsökkenéséért a vasat nem «■avatok Ez a könnyítés 1944. évi január hó 1-től visszavonásig, de legkésőbb 1944. év végéig érvényes. Budapest, 1944. évi január hó 1-én. A magyar kir. államvasutak igazga­tósága, a részes vasutak nevében is.

Next