Vesevilág, 2001 (14. évfolyam, 1-6. szám)

2001-01-01 / 1. szám

4. oldal (folytatás a 2. oldalról) rendszerünk a nemzetközi előírásoknak, szabványnak megfelel. Ez alapján kaptuk meg a tanúsítványt, mely egyben azt is jelenti, hogy a nephrológiai szolgáltatók közül elsőként és egyedüliként a mi cégünk működtet az 1997. évi CLIV. számú (egészségügyi­ törvény által előírt belső minőségügyi rendszert.­­ Mi a lényege ennek a rendszernek? írd le, mit csinálsz, csináld úgy, ahogy leírtad és ellenőrizd, hogy úgy csinálod-e, ahogy leírtad. Ebben az egy mondatban benne van az egész rendszer „ars poeticája”, lényege, ami világos, mindenki számára érthető és kö­vethető. Természetesen a rendszer szigorú előírásokat tartalmaz a hálózat minden lényeges elemére, dokumentációs kötele­zettségeket, eljárási utasításokat valamennyi dolgozó számára, protokollokat az orvos­szakmai munka végzésével kapcsolatosan és mindezt a nemzetközileg elfogadott norma alapján, amitől eltérni csak alapos indokkal lehet. Ezek nagyrészt formai elemek, de megtartásuk rendívül fontos. Igaz, hogy a dokumentált minőség a hálózatban dolgozókra bizonyos plussz feladatokat ró, viszont a követelmény, a módszer egységes, minden dialízisállomás számára és ez áttekint­hetőséget, gyors eligazodási lehetőséget ad. A cég dolgozói már jó ideje ismerkednek ezzel a minőségbiztosítási rendszerrel, tehát egy tervszerű oktatási tevékenység előzte meg a bevezetést, és nem csupán azért, mert az ISO nagy hangsúlyt helyez a képzésre, hanem, mert mindenkinek pontosan tudnia kell a rá vonatkozó, rá háruló feladatokat, amelyek a rendszer akadálymentes működtetéséhez elengedhetetlenek. Itt nem lehet hibázni, az ellenőrzés folyamatos. A megkapott tanúsítvány három évig érvényes, de évente egyszer felül­vizsgálják a rendszer működését. Ezen kívül kiépítettünk egy belső auditori rendszert is, minőségügyi szervezeti felépítésünk garancia a rendszeres ellenőrzésre. Milyen előnyt ad várhatóan az ISO tanúsítvány az EuroCare számára? Hiszen plussz költsé­get és munkát is jelent.­­ A minőség hosszú távú befektetés, ami biztosan kamatozik. Sokféle előnnyel számo­lunk. Erősödik a dokumentációs fegyelem, a betegek egységes színvonalú ellátást kapnak, ami egyben a szakma által ismert legjobb színvonalú ellátás is. A beteg biztonságban érezheti magát, annak tudatában járhat kezelésre, hogy a jogszabályoktól a szakmai utasításokig minden kezelőhelyünkön, valamennyi követelményt garantáltan és ellenőrzötten betartanak. A betegeknek egyre több a választási lehe­tősége, ahol nem érzi magát jól, biztonságban,­­ és a lehetőség adott - onnan nyilvánvalóan elmegy. Alapvető érdekünk is tehát, hogy a legjobbat adjuk, és hosszú távon megtartsuk betegeinket a lehető legjobb életminőséget biztosítva számukra. Nemrégiben éppen a minőségbiztosítási rendszerrel kapcsolatosan amolyan „házi” közvélemény-kutatást tartottunk betegeink körében, mivel valóban érdekel bennünket, mit gondolnak, hogyan vélekednek szolgáltatásainkról. Ezért 26 kérdésre kértünk választ anonim módon, tehát név nélkül. Az eredmény bennünket is meglepett, hiszen a betegek 81 %-a adta vissza a kitöltött kérdőívet. 93 %-uk nyilatkozott úgy, hogy elégedett a dialízisközpont szolgáltatásával, 90 %-uk tartja az orvosok munkáját jónak, illetve kiválónak, és 92 %-uk nyilatkozott ugyanígy a nővérek munkájáról. Lehet ezt még fokozni? Lehet és kell is, de a betegelégedettség szinten tartása is állandó odafigyelést és intenzív, folyamatos jó munkát igényel. Ebben is nagy segítséget nyújt az ISO, hiszen kötelezően, havi, illetve negyedéves gyakorisággal régiónként értékeljük a paramétereket, kiemelt figyelemmel kísérve a kezelések hatékony­ságát. A 13 állomásunkról országos statisztika is készül, és ha ez alapján valahol hiba mutatkozna, biztosított az azonnali beavatko­zás, javítás lehetősége. Az objektív mérési szempontok garantálják a hitelességet. Egyébként az ISO alapvető lényege a folyamatos javításra, a jobbra törekvés. És mi erre köteleztük el magunkat. Vesevilág

Next