Viața Nouă, octombrie-decembrie 1967 (Anul 24, nr. 7092-7170)

1967-11-21 / nr. 7135

Organ al Comitetului regional Galați al P. C. R. și al Sfatului popular regional ANUL XXIV Nr. 7135 MARȚI 21 NOIEMBRIE 1967 4 PAGINI — 25 BANI Duminică, 19 noiembrie, a avut loc în sala Teatrului muzical Conferința Organizației regionale Galați Partidului Comunist Român. Au participat membrii membrii supleanți ai Comisitetului regional de partid, ai comisiei regionale de revizie, membri ai birourilor comitetelor orășenești și raionale de partid, delegați aleși de organizațiile de bază, invitați din rîndurile conducătorilor de întreprinderi și instituții, oameni de artă și cultură, activiști de partid, de stat și ai organizațiilor de masă. Conferința a avut următoarea ordine de zi: — Dezbaterea proiectului de Directive ale C.C. al P.C.R. cu privire la perfecționarea conducerii și planificării economiei naționale, corespunzător condițiilor noii etape de dezvoltare socialistă a României și Principiilor de bază privind îmbunătățirea organizării administrativ-teritoriale și sistematizarea localităților rurale. Alegerea delegaților la Conferința Națională a Partidului Comunist Român. Lucrările Conferinței au fost deschise de tovarășul Constantin Dăscălescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului regional de partid, care a propus spre aprobare componenta prezidiului Conferinței. In prezidiul conferinței au fost aleși tovarășii : Vasile Vlad, membru supleant al CC. al P.C.R., șeful Secției Relații Externe a C.C. al P.C.R., Constantin Dăscălescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului regional de partid, Gheorghe Ghinea, Leonard Stoian, George Chiriță, Simion Dobrovici, secretari ai Comitetului regional de partid, Ion Apostolescu, Paraschiv Benescu, Aurel Botezatu, Eduard Gheorghe, Eleonora Mărculescu, Nicolae Mihai, Dumitru Năstase, Constantin Radu, membri ai Biroului Comitetului regional de partid, Costache Boțea, Nicu Constantin, Marin Iorga, Dumitru Moțoc, István Petrila, Catolică Vasile, membri supleanți ai Biroului Comitetului regional de partid, Ion Iirim, membru de partid din ilegalitate, Cornel Cazan, directorul general al I.C.M.S. Galați, Panait Melisaratos, director general al Șantierului naval Galați, Nicolae Chipăilă, președintele Comitetului executiv al Sfatului popular raional Făurei, Fătu Șocariceanu, președintele Cooperativei agricole de producție Ianca, raionul Făurei, Virgil Anghelescu, Medic Emerit, directorul Spitalului de copii Galați, Rodica Gabor, inginer șef la I.C.I.L. Galați, Alecu Bucur, operator chimist la C.C.H. Brăila. Primit cu vii aplauze, a luat cuvîntul tovarășul Constantin Dăscălescu, prim-secretar al Comitetului regional Galați al P.C.R., care a prezentat Conferinței o sinteză asupra dezbaterilor ce au avut loc în regiunea noastră pe marginea proiectului de Directive cu privire la perfecționarea conducerii și planificării economiei naționale și a proiectului Principiilor de bază cu privire la îmbunătățirea organizării administrativ-teritoriale a României și sistematizarea localităților rurale. In continuare, numeroși delegați și invitați la Conferință au luat cuvîntul, aducîndu-și contribuția la dezbaterea documentelor Plenarei C.C. al P.C.R. din 5-6 octombrie a.c., făcînd prețioase propuneri. Au luat cuvîntul tovarășii : Cornel Cazan, directorul general al I.C.M.S. Galați, Leonard Stoian, secretar al Comitetului regional Galați al P.C.R., Aurel Botezatu, prim-secretar al Comitetului orășenesc Galați al P.C.R., Nicu Constantin, directorul general „Progresul" Brăila, al Uzinei Melisaratos, directorul Panait general al Șantierului naval Galați, Dumitru Năstase, președintele Consiliului agricol regional, Rodica Gabor, inginer șef la I.C.I.L. Galați, Gheorghe Bratosin, maistru la Uzina de utilaj greu „Progresul" Brăila, Catolică Vasile, prim-secretar al Comitetului regional Galați al U.T.C., Nicolae S. Nicolae, președintele cooperativei agricole de producție „Grivița roșie" însurăței, raionul Brăila, Nicolae Mihai, președintele Comitetului executiv al Sfatului popular regional Galați, Paul Popa, directorul general al întreprinderii nr. 7 construcții-montaj, Paraschiv Benescu, președintele Consiliului regional Galați al U.G.S.R., Dumitru Volodin, maistru mecanic la întreprinderea agricolă de stat Insula Mare a Brăilei, Constantin Radu, prim-secretar al Comitetului orășenesc Brăila al P.C.R. Eduard Gheorghe, director general al Combinatului siderurgic „Gheorghe Gheorghiu-Dej" Galați, Florica Șerbănescu, secretar al Comitetului de partid din ramura sănătate, orașul Galați, Ion Apostolescu, președintele Uniunii regionale a cooperativelor agricole de producție, Tudor Călin, președintele Comitetului executiv al Sfatului popular comunal Cîineni, raionul Făurei, Dumitru Pîslaru, secretarul Comitetului regional pentru cultură și artă Galați și Dumitru Moțoc, profesor, doctor docent, decanul Facultății de chimie alimentară de la Institutul politehnic Galați. În încheierea dezbaterilor, tovarășul Constantin Dăscălescu, prim-secretar al (Continuare în paga IIi a) LUCRĂRILE CONFERINȚEI ORGANIZAȚIEI REGIONALE DE PARTID (Pag. a ll-a și a lll-a) COnFERințA ORGANIZAȚIEI REGIONALE DE PARTID Un vast program de înflorire a României socialiste In deschiderea dezbaterilor, la primul punct al ordinei de zi, a luat cuvîntul tovarășul CONSTANTIN DĂSCĂLESCU, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului regional de partid Galați. Prevederile cuprinse în documentele Plenarei C.C. al P.C.R. din tuiul octombrie — a spus vorbi- se înscriu în contextul preocupărilor fundamentale ale partidului, de a crea un cadru cât mai propice pentru îndeplinirea întocmai a însuflețitorului program trasat de cel de-al IX-lea Congres. Ele reprezintă o continuare firească a acțiunilor inițiate de partid și guvern după Congresul al IX-lea, bazate pe o temeinică cunoaștere a realității, au drept scop ridicarea întregii activități economice pe o treaptă superioară, scot și mai pregnant în evidență rolul crescând al partidului în întreaga viață economică și socială a țării. Măsurile aprobate de Plenara C.C. al P.C.R. din 5-6 octombrie constituie o puternică ilustrare a caracterului științific al politicii Partidului Comunist Român. Ele dovedesc consecvența cu care conducerea partidului nostru, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, asigură îndeplinirea obiectivelor dezvoltării socialiste a țării, ridicării națiunii noastre socialiste pe culmile civilizației și progresului. Trăsătura fundamentală a documentelor elaborate de partid o constituie caracterul creator al soluțiilor preconizate, rezultat din analiza aprofundată, riguros științifică a fenomenelor proprii etapei actuale, precum și a tendințelor dezvoltării în perspectivă a patriei noastre socialiste. Oamenii muncii din regiunea noastră, în frunte cu comuniștii, împreună cu întregul nostru popor, au primit cu profundă satisfacție și bucurie măsurile stabilite de Plenara Comitetului Central al partidului din octombrie a.c. La cele peste 3 000 de adunări care au avut loc pînă în prezent în regiune, au participat aproape 300 000 de oameni ai muncii. Dintre aceștia, 10 000 au luat cuvîntul și au făcut peste 1 000 de propuneri. Din toate acestea se desprinde limpede înaltul simț de răspundere cu care comuniștii și toți ceilalți oameni ai muncii din cuprinsul regiunii au primit noile măsuri inițiate de partidul nostru, hotărîrea de a milita consecvent pentru înfăptuirea exemplară a acestui vast program de înflorire necontenită a României socialiste. Această largă consultare a maselor, uriașa consfătuire a partidului cu poporul demonstrează în mod strălucit profundul democratism care caracterizează orînduirea noastră socialistă. Dezvoltarea continuă și creșterea gradului de complexitate a economiei —a spus apoi vorbitorul - fac să sporească mult rolul conducător al și mai partidului și statului în activitatea economică și în întreaga viață socială a țării. Studiind evoluția societății, condițiile tot mai variate în care acționează legile economice obiective, partidul nostru perfecționează continuu întregul sistem de organizare, conducere și planificare a economiei, adaptează formele și metodele utilizate corespunzător cerințelor fiecărei etape de dezvoltare, mobilizează și organizează masele largi la lupta pentru înfăptuirea țelurilor propuse. Așa cum se arată în proiectul de Directive, măsurile de perfecționare a activității de conducere planificată a economiei se întemeiază pe respectarea consecventă a principiului centralismului democratic - principiu organizatoric fundamental al statului nostru socialist, care asigură mobilizarea largă a tuturor forțelor societății noastre și concentrarea lor în direcțiile hotărîtoare ale mersului nostru înainte. Rezolvarea în mod științific și rațional a problemelor complexe pe care le va ridica organizarea și conducerea producției în formula preconizată de proiectul de Directive cere în mod imperios aplicarea largă a principiului conducerii și muncii colective, înfăptuirea acestei cerințe obiective va evita arbitrariul și subiectivismul și în mod firesc consecințele negative ale acestora. întregul ansamblu de măsuri privind perfecționarea conducerii și planificării economiei naționale vizează ridicarea continuă a eficienței economice pe toate treptele activității de producție. Un alt principiu esențial în fundamentarea măsurilor preconizate îl constituie cointeresarea materială, prin care se realizează unitatea indisolubilăproprie socialismului între recompensarea materială pentru rezultate bune și răspunderea materială pentru neîndeplinirea sarcinilor încredințate. Se prevede în acest scop perfecționarea sistemului de salarizare, astfel ca retribuirea să se facă în funcție de cantitatea, calitatea și răspunderea socială a muncii, in contextul eforturilor depuse de partid și de stat pentru îmbunătățirea condițiilor de locuit și ridicarea gradului de confort al locuințelor. Hotărîrea cu privire la dezvoltarea construcției de locuințe, la îmbunătățirea administrării și întreținerii fondului locativ și noul regim al chiriilor se impune ca o măsură necesară menită să așeze pe baze economice această activitate, asigurîndu-se astfel dezvoltarea amplă a construcțiilor de locuințe, cit și îmbunătățirea întreținerii și gospodăririi fondului locativ. In condițiile rare, creșterea vieții contempoeficienței economice este indisolubil legată de pătrunderea rapidă, pe un front larg, a rezultatelor cercetării științifice în procesul producției. Proiectul de Directive prevede luarea, în continuare, a unor măsuri care converg spre apropierea științei de producție, in așa fel, să devină un suport incit știința activ al activității productive. Cerințele avîntului economic, social și cultural fac necesară îmbunătățirea organizării administrativ-teritoriale a țării, corespunzător noii etape de dezvoltare — a spus în continuare vorbitorul. Principiile privind îmbunătățirea organizării administrativ-teritoriale au la bază o analiză minuțioasă a tuturor factorilor naturali, demografici, sociali și tehnici în intercondiționarea lor organică. Ele urmăresc să asigure dezvoltarea neîntreruptă a construcției socialiste, corespunzător rolului sporit al statului, creșterii atribuțiilor sale în dezvoltarea societății, precum și cerințelor aplicării consecvente a principiului centralismului democratic. Ansamblul măsurilor privind îmbunătățirea organizării administrativ-teritoriale a țării și sistematizarea localităților rurale constituie o nouă expresie a aplicării de către partid a principiului centralismului democratic, în condițiile create de desăvîrșirea construcției socialismului. Aplicarea prevederilor plenarei va avea o puternică înrîurire asupra mersului ascendent al economiei noastre socialiste. Din studierea documentelor Plenarei Comitetului Central al partidului se desprinde strînsa legătură și interdependență reciprocă dintre măsurile multilaterale preconizate. Putem afirma că o care a dată cu punerea în apliansamblului de măsuri adoptate de Plenara Comitetului Central, țara noastră pășește într-o etapă nouă, de perfecționare amplă și profundă a întregii vieți social-economice. Mărețele succese repurtate în construcția socialismului, clarviziunea și realismul proiectelor care jalonează dezvoltarea viitoare a țării au întărit prestigiul internațional al României socialiste. Programul de politică externă al partidului și statului nostru reflectă legătura dialectică dintre politica internă de construcție a societății socialiste, de înflorire multilaterală a națiunii, cu politica externă activă, militantă, pentru rezolvarea problemelor majore ale contemporaneității. Partidul nostru consideră că singura bază sănătoasă pe care se pot clădi în lumea contemporană relațiile între țări și popoare o constituie principiile respectării suveranității și independenței naționale, neamestecul în treburile interne ale altor state, egalitatea în drepturi, respectarea dreptului fiecărui popor de a hotărî singur asupra soartei sale, de a-și alege modul de viață conform propriei sale voințe, împreună cu întregul român, toți oamenii muncii popor din regiunea Galați aprobă cu căldură și din inimă această politică științifică, marxist-leninistă a partidului și, prin faptele lor, își aduc contribuția la înfăptuirea rire a vastului program de întreRomâniei, socialiste, la întărirea sistemului mondial socialist, la creșterea influenței sale în lume, la apărarea păcii. In încheiere, vorbitorul a spus: Sarcinile mari și complexe de importanță vitală care stau în fața membrilor de partid, a oamenilor muncii din industrie și din agricultură cer din partea organizațiilor de partid mai multă hotărîre, perseverență și abnegație în lupta pentru înfăptuirea politicii partidului. mă Ne exprimăm convingerea fercă toți oamenii muncii din regiunea Galați, în frunte cu comuniștii, vor lupta cu abnegație și devotament, consacrîndu-și întreaga lor putere de muncă, energie și capacitate creatoare înfăptuirii mărețelor obiective trasate de Congresul al ÎX-lea al Partidului Comunist Român, de apropiata Conferință Națională a partidului. PREZIDIUL CONFERINȚEI In timpul lucrărilor Conferinței Organizației regionale de partid. tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, Secretar generat al C.C. ai P.C.R. BUCUREȘTI Delegații și invitații prezenți la Conferința Organizației regionale de partid Galați, în numele tuturor comuniștilor și oamenilor muncii din regiune, asigură conducerea partidului, pe dumneavoastră personal, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, că aprobă în unanimitate documentele de o excepțională însemnătate adoptate de Plenara Comitetului Central al P.C.R. din 5-6 octombrie 1967, amplu și insuflețitor program de muncă, ce deschide noi și minunate perspective realizării obiectivelor stabilite de Congresul al IX-lea al partidului, pentru continua dezvoltare și înflorire a României Socialiste. Documentele Plenarei C.C. al P.C.R. din octombrie 1967 demonstrează spiritul științific, profund realist și creator în care conducerea partidului nostru abordează problemele fiecărei etape a construcției socialiste, preocuparea sa sistematică pentru găsirea și folosirea celor mai corespunzătoare forme și metode de conducere și organizare, care să asigure o eficiență maximă in valorificarea muncii sociale și a resurselor naturale, pentru dezvoltarea într-un ritm susținut a economiei, științei, culturii, a tuturor domeniilor vieții sociale. Conferința Organizației regionale de partid, făcîndu-se ecoul voinței unanime a comuniștilor și a tuturor oamenilor muncii din regiunea Galați, își exprimă și cu acest prilej profundul atașament și încrederea nețărmurită in politica externă a partidului și statului nostru. Aprobăm pe deplin eforturile pe care le depune cu consecvență și înaltă principialitate comunistă conducerea partidului nostru in vederea întăririi unității sistemului mondial socialist, a mișcării comuniste și muncitorești internaționale, pentru sprijinul ce-l acordă mișcării de eliberare națională, forțelor revoluționare și progresiste de pretutindeni, in lupta lor împotriva imperialismului, pentru asigurarea unui climat de pace, înțelegere și colaborare între popoare. Dezbaterile care au avut loc în întreprinderi, pe șantiere, în sate și comune, în cadrul Conferinței regionale de partid au demonstrat hotărîrea tuturor oamenilor muncii din industria și agricultura regiunii de a intimpina Conferința Națională a partidului cu realizări cit mai însemnate. Raportăm Comitetului Central al P.C.R. că, sub conducerea organelor și organizațiilor de partid, colectivele întreprinderilor industriale și de construcții din regiunea Galați au realizat planul producției globale pe 10 luni din acest an în proporție de 101,4 la sută, iar sarcinile ce i-au revenit industriei regiunii privind livrările la export au fost îndeplinite în proporție de 111 la sută. Pe cel mai mare șantier de construcție al țării - Combinatul siderurgic de la Galați - constructorii și-au îndeplinit cu mai bine de două luni mai devreme angajamentul de a obține peste plan o producție in valoare de 40 milioane lei. întreprinderile agricole de stat și cooperativele agricole de producție, pe baza rezultatelor bune obținute, au livrat in plus statului peste prevederile planului și ale contractelor peste 70 000 de tone de grîu, porumb, floarea-soarelui. De asemenea, lucrătorii ogoarelor din regiunea noastră au terminat in întregime lucrările prevăzute in planul campaniei agricole de toamnă. Comuniștii, toți oamenii muncii din regiunea Galați asigură Comitetul Central al partidului, pe dumneavoastră personal, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, că sînt hotărîți să întîmpine cu noi succese Conferința Națională a partidului și că vor munci cu abnegație și nemărginit devotament pentru înfăptuirea grandiosului program de construcție economică, de ridicare pe noi trepte de civilizație și progres a patriei noastre - România socialistă, CONFERINȚA ORGANIZAȚIEI REGIONALE DE PARTID GALAȚI în cinstea Conferinței Naționale a partidului Cu angajamentele anuale îndeplinite Uzina „Progresul“ Metalurgiștii Uzinei „Progresul" Brăila, desfășurînd o largă acțiune de valorificare a rezervelor interne, tează că în 10 luni din raporacest an au reușit să depășească simțitor principalii indicatori de plan. La producția marfă, beneficii și economii la prețul de cost, sporurile obținute depășesc de două și de trei ori prevederile anuale ale angajamentului luat în întrecere. La producția marfă, de exemplu, valoarea obținută peste plan se cifrează de pe acum la 14,7 milioane lei, față de 5 milioane lei ce este înscris în angajamentul anual, iar producția globală a fost depășită cu 1 264 000 lei. Volumul beneficiilor și economiilor peste plan se ridică la 9 410 000 lei și respectiv 7 043 000 lei. In acest timp, oțelarii au elaborat peste plan 725 tone oțel lichid — cu 425 tone mai mult față de angajament, iar forjorii au livrat beneficiarilor 1066 tone piese brute în plus. Uzina mecanică navală Intensificînd întrecerea socialistă în cinstea Conferinței Naționale a P.C.R., colectivul Uzinei mecanice navale din Galați raportează că a reușit să îndeplinească angajamentul anual la pricipalii cazori de plan în numai indi10 luni. Sporurile de producție obținute la producția globală și producția marfă vîndută și încasată sînt de 1 073 000 lei și respectiv de 956 000 lei. La capitolul beneficii, față de 350 000 lei cet reprezintă angajamentul anual, prin desfășurarea unor ample acțiuni de organizare științifică a producției și de ridicare eficienței economice s-au înaregistrat 1 920 000 lei, iar la prețul de cost economii suplimentare de 1 236 000 lei. Cantitatea de metal economisită — 169 tone — depășește și ea prevederile angajamentului. Brațele puternice ale dragunelor se înalță cutezătoare. Foto : P. POPA