Viața Nouă, ianuarie-martie 1969 (Anul 25, nr. 7483-7557)

1969-01-14 / nr. 7492

■* > < CENTKALÄ UNIVER3J7A.lt/*, M. EMINSSCU“ IASI IERI, ÎNTR-O ATMOSFERA DE PUTERNIC ENTUZIASM Au început în întreaga țară adunările pentru propunerile de candidați ai Frontului Unității Socialiste în alegerile pentru Marea Adunare Națională Luni, într-o atmosferă de puternic entuziasm, au început în întreaga țară propunerile de candidați ai Frontului Unității Socialiste în alegerile pentru Marea Adunare Națională, marcînd deschiderea campaniei electorale pentru alegerea deputaților în forul suprem al țării, precum și în organele locale ale puterii de stat. Ca o expresie a încrederii neabătute a întregului popor față de conducătorul său încercat în opera de construcție socialistă, Partidul Comunist Român, printre primii candidați ai Frontului Unității Socialiste, propuși în însuflețitele adunări ale oamenilor muncii din diferite circumscripții electorale, se află membrii Prezidiului Permanent, ai Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., și alți conducători ai partidului și statului nostru. Totodată, participanții la adunări au propus drept candidați numeroși muncitori, țărani, intelectuali oameni ai muncii din rîndurile naționalităților bucurîndu-se de conlocuitoare, binemeritat prestigiu pentru aportul lor la construcția socialistă, la înfăptuirea sarcinilor trasate de partid. In cadrul adunărilor de propunere a candidaților în diferite circumscripții electorale, adunări care s-au ținut în mari întreprinderi industriale, în unități socialiste din agricultură, în instituții, numeroși participanți au relevat că perioada ultimilor patru ani a fost o perioadă de rodnice realizări, de progres în toate sectoarele construcției socialiste, subliniind că toate marile înfăptuiri care au făcut ca România să ofere imaginea unei țări în plin proces de dezvoltare materială și spirituală sunt rodul conducerii de către partid a poporului nostru pe calea construcției socialiste, al unității moral-politice a poporului în jurul Partidului Comunist Român. Zecile de mii de participanți la aceste adunări, au dat glas voinței ferme a întregului popor de a-și consacra capacitatea de muncă și creație realizării mărețelor obiective stabilite de Congresul al IX-lea și Conferința Națională a P.C.R., de a sprijini cu toate forțele înfăptuirea politicii interne și externe a partidului, pusă în slujba înfloririi României socialiste, apărării intereselor vitale ale poporului român, triumfului cauzei socialismului și păcii în lume. și Tovarășul IULIE CEIUPCU propus candidat in circumscripția electorală nr. 1 din Capitală Adunarea de la Uzinele „23 August" Una din cele mai mari citadele ale metalurgiei românești, Uzinele "23 August" din Capitală, pentru care ultimul sfert de veac a însemnat o impetuoasă și multilaterală dezvoltare, a cunoscut ieri după-amiază însuflețirea proprie marilor întruniri populare. Aproximativ 5 000 de cetățeni din circumscripția electorală nr. 1 »23 August s-au întrunit aici pentru a propune candidatul Frontului Unității Socialiste în alegerile de deputați în Marea Adunare Națională. In noua și imensa hală de prelucrări mecanice, animată de o atmosferă de puternic entuziasm, erau prezenți metalurgiștii de la uzinele „23 August", „Republica", Fabrica de mașini-unelte și agregate, muncitori, ingineri și tehnicieni din întreprinderi chimice, electrotehnice și de industrie ușoară, săteni din comunele Pantelimon și Dobrotești, cercetători științifici, medici și profesori, pensionari, gospodine. In cadrul adunării a luat cuvîntul tovarășul Dumitru Popa, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al municipal București Comitetului al P.C.R., membru al Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste. Subliniind că alegerile constituie un prilej de adîncă reflecție asupra realizărilor obținute pînă acum în făurirea noii orînduiri, asupra sarcinilor care stau în fața poporului nostru pentru înfăptuirea in continuare a programului înfloririi României socialiste, vorbitorul a spus printre altele : Sîntem mîndri de succesele pe care le-am obținut sub conducerea partidului comunist, de faptul că am reușit, cu brațele și mintea noastră, să punem temelii solide progresului multilateral al țării, să sporim avuția poporului, să asigurăm creșterea permanentă a bunăstării celor ce muncesc, să întărim independența și suveranitatea patriei noastre. După ce s-a referit la realizările dobîndite în agricultură, la grija permanentă pe care partidul o poartă ridicării bunăstării poporului, la prestigiul crescînd de care România se bucură peste hotare, ca factor activ în lupta pentru progresul și pacea umanității, vorbitorul a spus : Apropiatele alegeri pentru Marea Adunare Națională și consiliile populare sunt întâmpinate cu entuziasm de întregul nostru popor. îmi revine cinstea deosebită ca, în numele Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, să propun drept candidat în circumscripția dv pentru alegerile de deputați în Marea Adunare Națională pe tovarășul CEAUȘESCU, secretar NICOLAE general al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, președintele Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste. Propunerea a fost primită de cei prezenți cu deosebită bucurie. Minute în șir, în uriașa hală au răsunat puternice aplauze și ovații pentru conducătorul încercat al poporului — Partidul Comunist Român, pentru tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cu emoție, cu bucurie și mîndrie, numeroși vorbitori au susținut călduros candidatura tovarășului Nicolae Ceaușescu. Ei au arătat că entuziasmul sub semnul, căruia este întîmpinat evenimentul de la 2 martie de oamenii muncii de la orașe și sate iși află rădăcina în faptul că întregul popor, strîns unit in jurul partidului, este angajat cu toate forțele la realizarea amplului program de dezvoltare a economiei naționale, de perfecționare a relațiilor socialiste, de transpunere în fapt a hotărîrilor luate de Congresul al IX-lea și de Conferința Națională a Partidului Comunist Român. Cicerone Gorunescu, directorul general al uzinelor „23 August", Ion Badea, laminorist la uzinele „Republica", Ion Dragu, secretarul Comitetului U.T.C. de la F.M.U.A.B., Dumitru Săvulescu, maistru la Fabrica de încălțăminte „Progresul", Marius Stoicovici, strungar la F.M.U.A.B., Moise Tudor, turnător la azișinele „23 August", importantele succese au relevat obținute în ultimii ani în întreprinderile lor, însuflețirea cu care colectivele de muncitori, tehnicieni și ingineri au răspuns chemării organizației de partid a municipiului București pentru realizarea și depășirea planului de dezvoltare a economiei nationale pe 1969, an hotărîtor al cincinalului. Profesoara Aurelia Sasu de la Liceul nr. 29, pensionarul Gheorghe Georgescu, Ion Roman,, directorul Institutului de cercetări tehnologice pentru construcții de mașini, și Tiberiu Cioroianu, medic primar la spitalul TBC Pantelimon, au subliniat că, dezvoltînd necontenit economia, sporind acu(Continuare în pag. a III-a) Organ al Comitetului județean Galați al P.C.R. și al Consiliului popular județean provizoriu ANUL XXV — Nr. 7492 MARȚI 14 IANUARIE ÎGS9 4 PAGINI - 30 BANI TOVARĂȘI DIN CONDUCEREA DE PARTID SI DE STAT PROPOSI CANDIDAȚI PENTRU MAREA ADUNARE NATIONALA In aceeași zi, au avut loc însuflețite adunări ale oamenilor muncii în cadrul cărora au fost propuși drept candidați ai Frontului Unității Socialiste pentru alegerile de deputați în Marea Adunare Națională alți conducători de partid și de stat. Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, a fost desemnat candidat în circumscripția electorală nr. 1 ,,Universității" din Cluj ; Emil Bodnaraș, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, înscripția electorală nr. 1 circumIași- Nord-Vest; Chivu Stoica, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., înscripția electorală nr. 1 circumPloiești-Sud; Paul Niculescu-Mizil, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R. în circumscripția electorală nr. 1 Timișoara-Nord; Virgil Trofin, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripția electorală nr. 2 Pitești-Nord, Ilie Verdeț, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., prim-vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, în circumscripția electorala nr. 2 Hunedoara-Nord; Maxim Berghianu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Comitetului de Stat al Planificării, in circumscripția electorală nr. 1 Tractorul Brașov; Constantin Dragan, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-vicepreședinte al Uniunii Generale a Sindicatelor, în circumscripția electorală nr. 1 Tg. Jiu, Petre Lupu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Comitetului de Stat pentru problemele de organizare și salarizare, în circumscripția electorală nr. 1 Suceava; Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului Economic, în circumscripția e(Continuare în pag. a IlI-a) Tovarășul GHEORGHE APOSTOL a fost propus candidat In circumscripția electorală nr. 1 Galați - Est Ieri, la Combinatul siderurgic din Galați, în hala strungăriei de cilindri a Laminorului de tablă groasă, mii de cetățeni din circumscripția electorală nr. 1 Galați-Est s-au întrunit în vederea desemnării candidatului Frontului Unității Socialiste în alegerile pentru Marea Adunare Națională de la 2 martie a.c. La adunare au participat tovarășii GHEORGHE APOSTOL, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al P.C.R., președintele Uniunii Generale a Sindicatelor din România, Constantin Dăscălescu, membru al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului județean de partid Galați, președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean provizoriu, președintele Biroului executiv al Consiliului județean al Frontului Unității Socialiste, membri ai Biroului Comitetului județean de partid, activiști de partid și de stat. In deschiderea adunării a luat cuvîntul tovarășul Constantin Dăscălescu care, după ce s-a referit la importanța deosebită a alegerilor de deputați pentru Marea Adunare Națională și consiliile lare, evidențiind totodată poporealizările mărețe obținute de poporul nostru sub conducerea partidului, în toate domeniile, în decursul celor patru ani ce au trecut de la alegerile precedente, a spus : ,,In pas cu ritmul impetuos al dezvoltării țării, județul Galați prezintă astăzi imaginea unui vast șantier, oamenii muncii aducîndu-și contribuția entuziastă la înfăptuirea sarcinilor puse de partid pentru făurirea vieții noi. Județul Galați participă in măsură din ce în ce mai mare la înfăptuirea mărețului gram de edificare a noii prosocietăți". De la Dunăre pină dincolo de podgoriile Nicoreștilor, între lunca mănoasă a Siretului și dealurile terasate ale Bujorului, pretutindeni, hărnicia și priceperea oamenilor acestor meleaguri și-au dat mina cu entuziasmul și voința lor neclintită de a crea noi valori materiale și spirituale. Vorbitorul a prezentat apoi însufletitoarele perspective pe care le are județul nostru, subliniind merilor hotărîrea fermă a pamuncii de pe aceste meleaguri de a face totul pentru a transpune în viață înțeleaptă politică a partidului de edificare a noii societăți. In încheiere, din partea Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, tovarășul Constantin Dăscălescu a propus ca tovarășul GHEORGHE APOSTOL să candideze în alegerile de deputați în Marea Adunare Națională de la 2 ț Continuare în pag. a III-a) Aspect de la adunarea cetățenilor din circumscripția electorală nr. 1 Galați-Est, care a avut loc la Combinatul siderurgic. Proletari din toate țările, unii-vă ! Conferința Organizației județene Galați a I. T. C. Duminică, în sala Teatrului muzical din Galați, a avut loc Conferința organizației județene a U.T.C. la care au participat delegații aleși în adunările și conferințele de dări de seamă și alegeri ce au avut loc recent în organizațiile U.T.C. Lucrările Conferinței au fost deschise de tovarășul Catolică Vasile, prim-secretar al Comitetului județean U.T.C., care în numele delegaților a salutat prezența în sală a membrilor Biroului Comitetului județean de partid în frunte cu tovarășul CONSTANTIN DĂSCĂLESCU, membru al C. C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean Galați al P.C.R., președintele Consiliului popular județean provizoriu, a tovarășului Ion Popescu, secretar al C. C. al U. T. C. precum și a celorlalți invitați — activiști de partid, de stat, reprezentanți ai conducerilor întreprinderilor, cooperativelor agricole de producție, ai organizațiilor de masă și obștești. După alegerea prezidiului, a secretariatului Conferinței, comisiei de validare și a comisiei de pregătire a propunerilor de candidați pentru Comitetul județean și Comisia de cenzori, Conferința a aprobat în unanimitate următoarea ordine de zi : 1. Darea de seamă asupra activității desfășurate de Comitetul județean al U.T.C., raportul Comisiei de cenzori și proiectul programului de activitate. 2. Alegerea Comitetului județean al U.T.C. și a Comisiei județene de cenzori. La primul punct de pe ordinea de zi a luat cuvîntul tovarășul Catolică Vasile care prezentat darea de seamă, iar a tov. Dumitru, a prezentat raportul Gheorghiu, Comisiei de cenzori. Primit cu vii aplauze, a luat cuvîntul tovarășul Constantin Dăscălescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean Galați al P.C.R.. (Continuare în pag. a ll-a) Cuvîntarea tovarășului Constantin Dăscălescu, membru al C. C. al P. C. R., prim-secretar al Comitetului județean de partid—Galați Dragi tovarăși. Lucrările conferinței dv. au loc la începutul unui nou an, în atmosfera de puternic entuziasm a întregului nostru popor, hotărît să realizeze în mod exemplar programul vast de edificare a socialismului în România, elaborat de Congresul al IX-lea și Conferința Națională a Partidului Comunist Român. Conferința județeană a organizației tineretului comunist se înscrie ca un eveniment însemnat pentru întregul tineret al județului nostru - tineri muncitori din industrie, de pe șantierele de construcții, din agricultură, tineri din școli și facultăți — care, însuflețiți de chemarea vibrantă a partidului, se află în primele rînduri în lupta eroică a poporului român de construire a unei noi vieți, pe fundamentul trainic al socialismului. Organizația U.T.C. Galați, care înmănunchează majoritatea tinerilor din județul nostru, se dovedește prin activitatea sa, prin acțiunile întreprinse, sub conducerea organelor și organizațiilor de partid, un puternic detașament al tineretului, principala rezervă de cadre a partidului. Această organizație a obținut în ultima perioadă de timp succese de prestigiu, merite incontestabile in direcția perfecționării stilului și metodelor de muncă cu tineretul, în antrenarea lui în mai mare măsură la viața țării, in munca de educație și de formare a tinerilor ca buni patrioți, buni cetățeni, animați de dragoste și atașament nețărmurit față de partid și față de realizările regimului nostru socialist, capabili să asigure mersul înainte al societății noastre, să înțeleagă imperativele epocii pe care o trăim, oameni care luptă cu toată energia pentru victoria marilor idei care ne animă. După ce s-a referit la succesele însemnate obținute printr-o muncă plină de abnegație,, prin eforturile susținute ale tuturor celor ce muncesc din județul nostru, succese la care tineretul harnic și entuziast și-a adus o rodnică contribuție, vorbitorul a spus : Anul acesta, întregul român va sărbători un sfert popor de veac de la eliberarea țării. După cum va este cunoscut, în întîmpinarea glorioasei aniversări, colectivele de oameni ai muncii s-au angajat, în însuflețitoare adunări, să-și sporească eforturile pentru ca cel de al patrulea an al cincinalului să fie încununat de succese deosebite in toate domeniile vieții materiale și spirituale. In chemările și angajamentele luate, colectivele de oameni ai muncii din întreprinderile și instituțiile de stat și cooperatiste - tineri și vîrstnici - s-au angajat în fața partidului să realizeze exemplar toate sarcinile lor de producție și beneficii, să muncească mai mult și mai bine pentru a asigura dezvoltarea țării noastre pe drumul luminos al socialismului. Ne exprimăm convingerea că și detașamentul de tineri din județul nostru, fie că lucrează în fabrici sau pe ogoare, în școli și facultăți, își va uni toată puterea de muncă intr-un singur șuvoi, tineresc, pentru ca aceste angajamente luate in fața conducerii de partid și de stat, în fața întregii țări, să capete pe deplin viață. In județul nostru, mai mult de jumătate din populația activă în procesul de producție, în viața social — culturală, o reprezintă tineretul. Rezultatele bune pe care organizația d-voastră le-a obținut își găsesc expresia în închinarea conștientă a experienței și practicii celor mai vîrstnici cu efeverscența și entuziasmul clocotitor al tineretului. Mobilizarea tot mai activă a acestui fluviu de tinerețe reprezintă pentru partid o problemă de cea mai mare însemnătate, iar pentru organizațiile de tineret o sarcină nobilă, permanentă și plină de răspundere. Dînd cuvenita apreciere activității și rezultatelor bune obținute pînă acum, Biroul comitetului județean de partid, transmite cu acest prilej, un călduros salut Conferinței Organizației județene a Uniunii Tineretului Comunist și urează întregului tineret din județ, organelor sale de conducere, noi și noi succese în activitatea viitoare. Tovarăși. Politica partidului și statului nostru, măsurile de perfecționare continuă a diferitelor domenii ale vieții materiale și spirituale, aplicarea în viață a Directivelor Congresului al IX-lea și Conferinței Naționale a P.C.R., deschid și în fața tineretului nostru un cîmp larg de afirmare a capacității sale creatoare. Angrenat in dinamica procesului de desăvîrșire a construcției socialismului - județul Galați cunoaște freamătul marilor șantiere de construcție ale țării, al noilor obiective industriale și social-culturale, extinderea unor întreprinderi și altele, la realizarea cărora o contribuție de mare însemnătate o aduc tinerii. In sfera largă de activități ce au loc în județ, s-a acumulat o experiență bogată în mobilizarea tinerilor la înfăptuirea sarcinilor economice, mii de tineri situîndu-se în rîndul fruntașilor în muncă, al inovatorilor, al celor ce se ocupă cu seriozitate de ridicarea necontenită a calificării profesionale, de însușirea tehnicii noi. Toate acestea sunt dovezi că Organizația județeană de tineret a manifestat preocupare și grijă în această direcție, că are capacitatea - atunci cînd își pune la inimă astfel de preocupări - să mobilizeze largile forțe ale tineretului și să obțină succese însemnate. După ce s-a referit la necesitatea ca organele și organizațiile U.T.C. să pună accentul, in activitatea educativă, pe crearea în toate colectivele unde muncesc și trăiesc tinerii a unui climat exigent de muncă, în care neajunsurile de orice natură să fie combătute cu promptitudine și hotărîre, vorbitorul a spus : Tendința de a munci mai bine, de autodepășire, de a munci cu elan sporit, de a pune multă pasiune și dăruire in muncă, trebuie să călăuzească activitatea fiecărei organizații U.T.C., a fiecărui tînâr utecist sau neutecist. Comitetul județean de partid a atras în repetate rînduri atenția asupra faptului că unele organizații U.T.C. cu promptitudine nu acționează la rezolvarea problemelor importante ce se ivesc la un moment dat la locurile de muncă, că se cere un stil tineresc de muncă, intransigent, că nu peste tot se luptă pentru crearea unui climat exigent de muncă, climat, în care neajunsurile de orice natură să fie combătute cu severitate. In unele cazuri organizațiile de tineret nu iau poziție hotărită și deschisă în fața unor acte de indisciplină, ba din contră, au fost și situații, și nu puține la număr, cînd s-au împăcat cu astfel de lucruri și chiar le-au tolerat. Opinia publică a tineretului în probleme de viață, de conduită cetățenească este încă timidă și ineficace. Au fost rare cazurile cînd organizațiile de tineret au luat poziție deschisă împotriva unor acte antisociale in care au fost implicați tineri. Toate acestea, ca de altfel și alte lipsuri ce s-au făcut simțite în activitatea organelor și organizațiilor de tineret, trebuie să constituie un prilej de profundă analiză și să fie însoțite de măsuri mai realiste și operative de îndreptare a lor. M-am oprit asupra acestor probleme în primul rînd deoarece ele se fac simțite încă în activitatea organizației d-voastră, fiind convins că maturitatea ei politică și organizatorică va avea un cuvînt de spus la îmbunătățirea în continuare a întregii activități în rîndurile tineretului. Dragi tovarăși. Pentru tineretul județului Galați, pentru organizația sa revoluționară, anul ce l-am început de curînd trebuie să însemne o mobilizare generală la realizarea exemplară a sarcinilor economice și social-culturale ale județului. Va trebui acordată o atenție sporită preocupării pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor de producție și a angajamentelor luate de către colectivele de oameni ai muncii din economia județului nostru. Organizațiile de tineret din toate întreprinderile, și mai ales cele din întreprinderile mari, vor trebui să acorde toată atenția atragerii și mobilizării tineretului la obținerea unor rezultate superioare planului. Numai așa se va putea asigura realizarea în anul acesta, peste plan, a unei producții globale de peste 72 milioane lei și a unei producții marfă vindute și încasate de peste 73,5 milioane lei, așa cum ne-am angajat la Conferința județeană de partid. Este necesar ca organizațiile de tineret din unele întreprinderi care în anul trecut au înregistrat rămîneri în urmă în realizarea planului de producție, să desfășoare o activitate mai susținută, pentru mobi (Continuare in pag, a ll-a) f