Viața Nouă, iulie-septembrie 1970 (Anul 26, nr. 7945-8022)

1970-08-04 / nr. 7974

Pag. a 2-a ZIUA MARINEI O impresionantă demonstrație a vigoarei marinei românești LA MANGALIA (Urmare din pag. 1) către nave au parcurs un drum lung și glorios. Astăzi România dispune de o puternică flotă fluvială și de una și mai puternică maritimă. Navele românești, încărcate cu produse ale industriei și agriculturii țării, străbat în lung și în lat mările și oceanele pămîntului, stabilind punți trainice de legătură cu lumea, ducînd departe mesajul geniului constructiv, pașnic al poporului nostru, contribuind la lărgirea schimbului de valori materiale între România și alte țări ale lumii. Congresul al X-lea al Partidului, luînd în considerare toți acești factori, a stabilit ca flota noastră maritimă să-și dubleze capacitatea, iar ei să fie îmbogățită cu dotarea nave petroliere și mineraliere de mare tonaj, precum și cu cargouri de diferite capacități. Flota fluvială este cu noi tipuri de nave înzestrată pentru transportul mărfurilor și călătorilor. Se modernizează porturile și în această privință este impresionantă dezvoltarea pe care o cunoaște prima și cea mai importantă fereastră maritimă a țării — portul Constanța — în ale cărui dane se încarcă și se descarcă anual multe milioane de tone de mărfuri. In pas cu evoluția tehnicoștiințifică cu evoluția tehnicii de luptă, a cunoscut însemnate salturi calitative marina militară, formația navelor purtătoare de rachete care a încheiat parada vedetelor grănicerești și a formațiilor de vedete torpiloare, fiind, în acest sens, mai mult decît edificatoare. După cum în egală măsură edificatoare a fost demonstrarea posibilităților de cooperare dintre marină și aviație, demonstrare concretizată în lansarea din elicoptere a desantului de scafandri autonomi, zborul fulgerător pe deasupra apelor al formațiilor de reactoare supersonice. Și dinspre mare putem fi fără griji, țara este apărată. De pe puntea navei-bază „Ialomița“, am asistat, duminică, la „Ziua Marinei", ca și alți cetățeni veniți cu sutele, cu miile, la o rar întîlnită demonstrație de fantezie artistică, de frumusețe și virtuozitate sportivă, la o insolită și instructivă trecere în revistă a istoricului marinăriei române. Și mai presus de orice am fost martor al unei și mai impetuoase monstrații — demonstrația dede atașament al militarilor forțelor noastre maritime fată de patrie, de Partidul Comunist Român, față de suprem al armatei comandantul României socialiste. (Urmare din pag. I) LA GALAȚI voioșii au domnit pînă seara tîrziu. Ziua marinarilor, a tuturor celor a căror muncă și viață este legată de apele fluviilor și ale mărilor, a fost un minunat prilej de sărbătorire a succeselor dobîndite pînă acum și în același timp un imbold pentru noi și noi succese. Galați și porturile exterioare, raportează cu mîndrie legitimă partidului că planul de producție pe primul semestru al anului în curs a fost îndeplinit și depășit la toți indicatorii: 518 220 pasageri transportați, 588 685 tone mărfuri diferite, peste 282 000 tone nisip extras din albia fluviului. Iată cîteva dintre realizările cu care echipajele navelor aparținînd D.N.F.-ului Galați se mindresc. După parada vasului „Giurgeni" pe puntea căruia echipele artistice ale D.N.F. și S.N.G. s-au întrecut în a publicului frumusețea prezenta dansului și jocului popular românesc, au început jocuri marinărești, demonstrații cu acvaplane, demonstrații de lansare a scafandrilor, întreceri de ambarcațiuni sportive. Prinderea ratelor și „purcelul la școndru" au amuzat publicul spectator. Cei mai îndemînatici echilibriști pe școndru s-au dovedit a fi marinarii Sava Ivanov, fochist pe draga „Ostroveni" și Alecu Iordan de pe macaraua plutitoare nr. 31, care au primit drept premiu purcelul smuls din capătul școndrului. După excursiile de agrement făcute estrada pe Dunăre, seara, pe amenajată la Palatul Navigației, la lumina reflectoarelor și lămpilor de neon, echipele artistice ale Casei de cultură, D.N.F. și I.T.O. Galați au susținut interesante programe artistice. Cîntecul, jocul și la serbare. Neptun, prezent ca de obicei Program artistic pe estrada plutitoare. Instructaj pe tema gospodăririi mijloacelor materiale și bănești ale Pentru ducerea la îndeplinire a sarcinilor Legii nr. 5 din 10 iulie a.c. privind gospodărirea mijloacelor materiale și bănești, organizarea și funcționarea controlului financiar, și a H.C.M. nr. 1047 din 16 iulie 1970 de aplicare a acestei legi, în județul nostru are loc în perioada 3— 5 august a. c., instruirea aparatului de control financiar din cadrul Direcției teritoriale de control și revizie, Banca Națională, Banca Agricolă, Banca de Investiții, a șefilor compartimentelor financiare și C.F.I. din întreprinderi și instituții. Organizat pe baza unui program elaborat de Ministerul de Finanțe, instructajul are rolul de a indica și fundamenta necesitatea, sarcinile modul de organizare a consttrulului financiar preventiv in întreprinderi și instituții, executarea controlului financiar intern, stabilirea de răspunderi pentru cadrele de conducere privind gospodărirea mijloacelor materiale și bănești proprii etc. Importanța acestui instructaj este cu atît mai mare cu cît începînd cu data de 10 august a.c. intră în vigoare prevederile legii mai sus amintite. T Atelier de reparat obiecte electro-casnice Cooperația meșteșugărească și-a diversificat tot mai mult aria de prestări servicii către populație și în orașul Tîrgu Bujor. In cadrul cooperativei „Victoria", aparținînd Uniunii județene a cooperației meșteșugărești Galați, zilele acestea, a fost deschis un atelier de reparații obiecte electrocasnice. Noua unitate a fost utilată cu scule și materiale necesare executării reparațiilor și încadrată cu personal calificat. Aici se pot executa lucrări de reparații la frigidere, mașini de spălat, aspiratoare, reșeuri, radiatoare, fiare de călcat electrice, ventilatoare. Tot în cadrul acestui atelier se mai pot efectua lucrări de bobinări de electro motoare. Noi sortimente de țesături în magazine în unitățile specializate ale O.C.L. Produse industriale au intrat de curind noi și variate țesături de bumbac, mătase și lină. Dintre țesăturile de bumbac care s-au bucurat de unanima apreciere a cumpărătorilor amintim sortimentele : „Blume", „Flavia", „Kim" — produse ale cunoscutei întreprinderi „Industria bumbacului Timișoara", „Cristana" in șase modele noi de desene, fețe de mese, „Scărișoara" precum și prosoapele plușate „Gabriela". Și sectorul țesăturilor de mătase este bogat reprezentat la capitolul noutăți. Consemnăm in acest sens noul produs al fabricii „Mătasea populară" București „Lorelei" țesătura decorativă ■ „Doina" precum și numeroase sortimente in modele variate, și intr-o bogată gamă de culori, importate din China, VIS| ÄN 0ü Ä I fn „Gupa de vară“ la fotbal miTENCA-OIEUIL (juniori) 12-0 (ill) Duminică au continuat meciurile de fotbal din cadrul competiției dotată cu „Gupa de vară". După cum se știe, formațiile gălățene — Oțelul și Politehnica — participă în seria a II-a împreună cu echipele Portul Constanța și Progresul Brăila. La Galați s-au intîlnit echipele Politehnica și Oțelul (juniori). Meciul a fost la discreția studenților care au învins Oțelul cu categoricul scor de 12 — 0 (4 — 0) !! Cu toate eforturile tinerilor fotbaliști de la Oțelul, aceștia n-au putut evita înfrângerea la scor. Politehniștii au dovedit multă vervă și, avînd în față o echipă lipsită de experiență competițională, au punctat ori de cite ori au avut prilejul, șutind de cîteva ori și în bară. Jucătorii de la Politehnica au aătat o formă sportivă bună, însă asupra potențialului real al fiecăruia nu ne pronunțăm deoarece de întrecere nu i a partenerul solicitat din plin. Primul gol al partidei a fost înscris în minutul 11. Zotincă scoate mingea din picioarele unui apărător și o trimite în poartă pe lîngă Rusu (neinspirat total în acest meci). Asistăm în continuare la faze aplaudate, purtate în viteză — toate petrecîndu-se la poarta Otelului. In minutul 22 Ungureanu trage de la distanță, mingea lovește ambele bare longitudinale() și revine în teren. Apoi peste un minut Bezman interceptează un balon în fața porții și cu capul înscrie aducând scorul la 2—0. O altă bară (Bucur) minutul 25 și apoi 3—0. Același Bezman insistă la o minge în careu și marchează din apropiere (min. 31). Peste 6 minute Tănăsescu pornește solitar spre poartă și printr-un șut puternic, la rădăcina barei, pecetluiește scorul de 4—0 cu care se încheie prima repriză. In aceste prime 45 de minute juniorii Otelului și-au creat două ocazii bune de a mărea însă ezitarea și lipsa de hotărîre ale lui Gheorghiță și Mușat au facilitat sarcina apărătorilor Politehnicii. In repriza secundă elevii lui V. Stancu joacă numai în terenul advers înscriind pînă în minutul 90 alte 8 goluri, rezultatul final fiind de 12—0 (4—0) în favoarea lor. Autorii golurilor din repriza a II-a au fost: Ungureanu (min 50), Marinescu (min 63 și 81), Tănăsescu (min 67), Stoleru (min 73, 83 și 86) și Bezman (min 87). Corect arbitrajul prestat de Gh. Ștefănescu — Galați P.S. Echipa de seniori a Clubului sportiv Oțelul și-a continuat pregătirile Galați în vederea noii ediții 1970 — 71 pe Valea Prahovei. Oțelarii s-au reîntors la Galați duminică seara. Amănunte despre preocupările actuale ale oțelarilor — într-un număr viitor al ziarului nostru. * Fotbaliștii de la Politehica au susținut sîmbătă după-amiază un meci de verificare în compania divizionarei C — A.S.M. găluțenii cu Tecuci. Au învins scorul de 7—2 (5—0). Golurile au fost marcate de Tănăsescu (2) Bezman (2) Lehăduș, Bucur și Zotincă pentru Politehnica, respectiv Bujor și Blaga. Astăzi după-amiază, de la orele 17,30, pe stadionul „Tineretului" din Tecuci va avea loc întîlnirea revanșă. GH. ARSENIE Fază din meciul Politehnica Oțelul Galați. Foto : P. PAUL La poarta echipei tecucene s-au consumat numeroase faze spectaculoase. In fotografie: Aspect din partida dintre Politehnica Galați — A.S.M. Tecuci încheiată cu rezultatul de 7—2 în favoarea gălățenilor. I „Cupa III Eliberării“ la box I viza la Galați întrecerii de box dotate cu „Cupa Eliberării“. Competiția I La sfîrșitul acestei săptămîni se vor orga start selecționatele municipiilor Brăila, Constanța, Iași și Galați. Galele vor avea loc la arena „Dunărea", în 3 zilele de 7 și 8 august , (orele 18,00), iar finalele — duminică 9 august, și ora 10,00, este organizată de Consiliul județean al sindicatelor și va reuni la II II BASCHET Rapid C.F.R. Galați (masculin) a promovat în divizia B Timp de trei zile terenul „Politehnica“ a găzduit întrecerile de baschet contînd pentru promovarea în divizia B. La acest turneu final au participat P.T.T. București, 4 echipe: Bărăganul Fetești, Tinerețea D.S.A.P.C. Ploiești și Rapid C.F.R. Galați. întrecerile au fost dominate de baschetbaliștii gălățeni, învingători in toate partidele susținute. Duminică dimineața s-a desfășurat meciul decisiv între formațile Rapid C.F.R. și P.T.T. București. Gazdele și-au mobilizat toate forțele, au jucat aproape fără greșeală cîștigînd întîlnirea cu scorul de 64—55 (34— 22). încă de la începutul jocului rapidiștii punctează precis desprinzîndu-se de adversar, grație, în special, comportării bune a veteranului Petrică Vasiliu — excelent coordonator și realizator. Alături de el s-au mai remarcat I. Bida și Bejan. In celelalte două întîlniri, Rapid CFR. a întrecut Bărăganul Fetești cu categoricul scor de 80—45 (44—14) și pe Tinerețea D.S.A.P.C. Ploiești cu 74—5î (40—25). Gălățenii au utilizat formația : Ivanov, Bejan, Rotaru, Basalic, Păcuraru, Tudor, Niloș, P. Vasiliu, Andreev, Tasciuc, Pasnicu, I. Bida. Antrenor : Traian Vasiliu. Clasamentul final se prezintă astfel: 1. Rapid C.F.R. Galați 6 p. 2. P.T.T. București 5 p. 3. Tinerețea D S.A P.C. Ploiești 4 p . 4 Bărăganul Fetești 3 p. Cîntec și joc în Crîngul Tecuciului (Urmare din pag. 1) tinci cind trebuie să muncească pentru vieții artistice din îndrumarea comună. Corul a produs aceeași plăcută impresie, ca de altfel și evoluția soliștilor Gh. Mindru (fluier) și Nicolae Pamfile (solo). Reintîlnirea cu orchestra și soliștii Casei de cultură municipale Tecuci a fost marcată de o vie animație in public. Formația instrumentală de muzică populară condusă de profesorul Luca Toma evoluat la nivelul cunoscut — a constant bine - ceea ce atras aplauzele binemeritate a ale asistenței. Soliștii Mariana Dumitru, Nastasia Turcu, Paul Ghimpu, Marin și-au zis cintecele cu Florin Splomb. De asemenea, mult au plăcut dansurile. La Festivalul folcloric tecucean au fost invitați și oaspeți din Tg. Bujor. Artiștii amatori ai casei de cultură din acest oraș au răspuns amabilei chemări cu orchestra și soliștii. De asemenea, au mai fost invitați la Tecuci artiști amatori din Ghidigeni, Cosmești, Cavadinești, din alte comune mai apropiate sau mai depărtate de locul desfășurării festivalului. Manifestarea a durat pînă seara târziu. Formațiile artistice ale Fabricii de conserve din Tecuci, formația de muzică ușoară „Stelele", alături de alte evoluții au constituit punctele de atracție ale după-amiezii și serii. Trebuie remarcată la prezenta manifestare tendința de amploare care i s-a conferit. Chiar dacă nu toți invitații au răspuns (poate că efortul implicat de mobilizare a unui număr mare de formații a depășit pe undeva puterile organizatorilor) faptul de a perpetua o acțiune interesantă locală trebuie apreciat așa cum se cuvine. Prin trecute manifestări proprii, Tecuciul a demonstrat capacitatea sa de a-și o anume individualitate crea artistică, ceea ce nu împiedică și nici nu exclude solicitarea sprijinului organului județean de cultură și artă. Oricum, dincolo de aceste observații, esențială este plăcuta duminică pe care au petrecut-o tecucenii, ceilalți invitați in Crîng, atenția pe care forurile locale o acordă stimulării artei amatoare, petrecerii plăcute a timpului liber. In fotografie : Imagine parțială a complexelor instalații și agregate de înaltă tehnicitate ce s-au înălțat pe platforma siderurgică gălăeană. S V Nr. 7974 memento Filmele săptămînii Săptămîna aceasta pe ecranele cinematografelor din municipiul Galați vor rula următoarele filme : „Central" — filmul Această femeie — o producție a studiourilor spaniole, în regia lui Mario Camus. Spectacolele încep la orele 9,45 ; 12 ; 14,45; 17; 19,15; 21,15 La Grădină — orele 20,15. La cinematograful „Republica" rulează astăzi filmul Thérèse Raquin (orele 10; 12; 15; 17; 19; 21). începînd de mîine și pînă duminică 9 august va fi prezentat filmul Omul care nu poate fi acuzat — producție a studioului „Mosfilm" cu Oleg Strijenov, Svetlana Svetlelnaia, Petre Ghebov etc (orele 10; 12,15; 15; 17; 19; 21). Aruncați banca în aer — este titlul producției franceze care rulează la grădina „11 Iunie" — orele 20,15. Cinematograful „Țiglina" prezintă comedia Afurisitul de bunic, avînd parete în rolurile principichel Simon, Marie Dubois, Yves Lefebre (orele 15 ; 17 ; 19 ; 21). La celelalte cinematografe sunt prezentate filmele Acțiunea „Vulturul" — la „Doina" (orele 15; 17; 19; 21); Adio, Texas — la „Popular" (orele 15; 17; 19; 21); Operațiunea Lady Chaplin — la „Dunărea" (orele 15; 17; 19; 21) și Baltagul — coproducție româno-italiană — între 6 și 9 august la cinematograful „Constructorul" (orele 18: 20). la CS © MARTI 4 AUGUST 1970 PROGRAMUL I 5,05—6,00 Muzica dimineții. 6,05— 9,30 Muzică și actualități. 700 Radiojurnal. 9,30 Atlas cultural. 10 30 Fonoteca pentru copii. 11,05 Prime audiții ale stagiunii 1969—1970. 11,20 soliști și formații artistice de amatori. 11,45 Sfatul medicului. Muzică ușoară. 12,30 Intîlnire 12,00 cu melodia populară și interpretul preferat. 13,00 Radiojurnal. 13,10 Avanpremieră cotidiană. 13,22 Muzică ușoară. 14,00 Mari cîntăreți români de operă. 14,40 Publicitate radio. 15,00 Caiet de lecturi particulare. 1525 Compozitorul săptămînii — Johannes Brahms. 16,00 Radiojurnal. 16,30 Agendă județeană. 16,50 Program de cîntece. 17,05 Radioenciclopedie pentru tineret. 17,30 Muzică populara. 18,00 Muzică ușoară. 18,10 Radiosimpozion. 18,30 Melodii de pretutindeni. 19,00 Gazeta radio. 19,20 Șlagăre. 19,35 Din pîlnia gramofonului. 20,05 Tableta de seară. 20,10 Muzică ușoară. 20,20 Argheziană. 20,25 Zece melodii preferate. 21,00 Memoria pămîntului românesc. 22,00 Radiojurnal. 22,20 Sport. 22,30 Concert de seară. 0,03—5,00 Estrada nocturnă. T ¥ MARȚI 4 AUGUST 1970 18.00 Deschiderea emisiunii Microavanpremiera 18,05 Dialog cu sala. Emisiune pentru tineret. Ce vreți să știți despre calificarea la locul de muncă ? 18,35 Studioul artistului amator. Film. Vă prezentăm Cineclubul C.F.R. Timișoara. Estradă— muzică ușoară și cuplete satirice și umoristice. 19.20 1031 de seri, emisiune pentru cei mici 19,30 Telejurnalul de seară. 20.00 Seară de teatru : „Luceafărul" de Barbu Ștefănescu- Delavrancea. 21,40 Aeronautică 22,10 Anunțuri — publicitate 22.20 Studio dans T.V. 22,50 Telejurnalul de noapte 23.00 închiderea emisiunii. Zdrobită de durere, familia Roșioru anunță încetarea urma unui din Viață în accident, a unicului fiu ROȘIORU CEZARCONSTANTIN de 18 ani — elev în clasa a Xll-a la Liceul „V. Alecsandri". înmormântarea va avea loc miercuri 5 august, orele 14,00, cortegiul pornind din str. Balcic nr. 12.