Viața Nouă, iulie-septembrie 1970 (Anul 26, nr. 7945-8022)

1970-09-27 / nr. 8020

Pag a 2-a La semănat, obiectivul nr. 1 CALITATEA Pînă la apusul soarelui nu mai era mult și totuși pe tarlaua de la punctul Canton al C.A.P.. Cosmești se semăna cu aceeași intensitate, ales, cu aceeași grijă, și, mai întîlnit aici pe inginerul Lam șef al cooperativei Spiridon Nicolau, care urmărea cu atenție însămînțatul griului. — In această toamnă, ne spune inginerul Nicolau, lucrăm mai bine și negreșit vom obține o producție mai mare. Cooperativa noastră seamănă cu grîu 370 hectare din care 185 hectare după prășitoare și leguminoase. Pregătirile în vederea însămînțatului au fost terminate din timp și astfel în ziua de 23 septembrie am început lucrarea reușind ca în trei zile să însămînțăm cu grîu 105 hectare. Lucrăm din zori și pînă în noapte pentru ca această lucrare să o terminăm în timpul optim. Mecanizatorii Petrică Roșea, Constantin Ursu și ceilalți de la secția nr. 9 a I.M.A. Tecuci se dovedesc neobosiți, plini de grijă pentru soarta producției. Obiectivul nr. 1 în această campanie a continuat inginerul, este calitatea lucrărilor : pat germinativ corespunzător lăminiță condiționată, semănatul în rînduri drepte și la adm*cimea indicată. Cele spuse de inginerul cooperativei sunt o realitate. Este de altfel și o constatare a organului agricol județean. E. MIHAESCU CAM AGRICOLĂ 1111Ă La Suceveni, Hupjeni și Băneasa, o mare mobilizare de forțe la recoltatul porumbului (care va fi însămînțat după porumb pe o suprafața de 225 ha) s-au arat, fertilizat și discuit de două ori circa 180 ha porumbiște. La această cooperativă președintele unității Vasile Staicu poate fi găsit în permanență acolo unde este nevoie de prezența sa la fel și brigadierii. La punctul jumătăți de pildă, brigăzile conduse de Gh. Balan și Costică Aron, au reușit în patru zile să recolteze și să elibereze circa 150 ha porumb, suprafață arată la această oră. Și la Rogojeni treburile campaniei merg bine. S-au recoltat 200 ha porumb, din care 150 sînt deja eliberate. Porumbul este transportat urgent la baza de recepție, 25 la sută din plan (90 tone), aflîndu-se deja în pătulele bazei de recepție. Așa cum afirma Vasile Hamza, președintele cooperativei agricole zilnic circa 300 brațe sînt la muncă pe cîmp. Brigada condusă de Gh. Peri este fruntașă în această campanie, membrii ei aducîndu-și o contribuție semnificativă atît la recoltat cit și la eliberatul terenului de coceni. Băneasa. Orele 17. Oamenii nu pleacă încă din lan, unii încarcă porumbul în mașini, atelaje și cărucioare, alții string cocenii în glugi la marginea bucății. Mîine aici vor lucra tractoarele. S-au recoltat circa 300 hectare și s-a transportat la baza de recepție o treime din obligația de livrare 212 tone. Incepînd de mîini ne vom concentra atenția asupra eliberării terenului mai precis asupra ritmului în care executăm lucrarea. Mergem cu o viteză de 40 ha la eliberat terenul, dar avem posibilitatea să o ridicăm la circa 60 ha în cadrul unei zile de muncă bine folosite. H. MAZILU Situația la zi a lucrărilor agricole pe ogoarele C.A.P.-ului Suceveni demonstrează că munca în această campanie a fost temeinic organizată. Astfel, la culesul porumbului participă activ circa 540 membri cooperatori, dintre care 40, cu atelaje, transportă ciocanii din cîmp la marginea lanului unde aceștia sînt așezați în glugi așteptînd momentul cînd vor fi transportați în parcul de furaje. Numărul mare al brațelor de muncă și utilizarea judicioasă a timpului își găsesc expresia ■ în cele 700 ha porumb recoltate (din 1235 ha cultivate cu această plantă) în cele 520 tone porumb boabe livrate pînă în prezent statului (se cară la bază cam 60 tone pe zi), în cele peste 400 ha teren eliberat de coceni etc. Pentru a facilita pregătirea unui pat germinativ de calitate, griului în această toamnă La ce vă servește dezinformarea? (Urmare din pag. I) este și secretarul comitetului comunal de partid, ieri mai erau de recoltat 35 de hectare. După situația operativă — 30 ha. In realitate, lucru confirmat și de Iov. Popa, de la Consiliul popular municipal Galați — circa 30 ha cu floarea-soarelui mai sînt de recoltat numai la brigada de cîmp nr. 3, de la satul Costi. In plus, mai erau de recoltat 15 ha și respectiv 11 ha la brigăzile nr. 2 și 1. Așa că, de la bun început, șeful de fermă a dovedit că nu cunoaște situația din teren, că se mulțumește doar cu cifrele comunicate de brigadieri. Cu toate acestea, ieri nu lucra nici un cooperator la recobaliair la orele 12,45 —13,00 mecanizatorii Gheorghe Stroboteanu și Ion Popa care treierau cu combinele de la grămadă la grămadă, nu mai aveau saci pentru a putea continua munca. Cu toate acestea, în situația operativă comunicată ieri dimineață la Direcția agricolă se arătă că pe 26 septembrie 1970 — s-a recoltat floarea-soarelui de pe 25 ha, lucru complet eronat! Cu privește tăiatul bețelor și eliberarea terenului — nici vorbă. Toate solele sînt, din acest punct de vedere, intacte, întrebămi , lucru pe care va trebui să-l facă și Comitetul municipal de partid Galați : cui servește această dezinformare ? La C.A.P. Odaia Manolache, unitate care ieri mai avea de recoltat circa 20—25 ha, am găsit în cîmp o totală mobilizare de forțe. De remarcat că aici cel puțin în ultimele zile, munca a fost mult mai bine organizată. O dată cu recoltatul capitalelor se execută treieratul, transportul produsului, și tăiatul berelor, terenul fiind lăsat liber pentru a se executa arăturile întreprinderea pentru mecanizarea agriculturii Tulucești, pe măsura posibilităților existente, ar trebui să mai dirijeze la Odaia Manolache una-două combine, cu care recoltatul și treieratul ar putea fi scurtat cu o zi sau două. Cu mai multă intensitate va trebui să lucreze, la recoltatul florii-soarelui și cooperativa agricolă „24 Ianuarie", Galați, unde aseară mai era de strîns recolta de pe 30 ha. Ieri seară, la închiderea ediției, am fost informați că la C.A.P. Șendreni, datorită unor măsuri luate în ultimele două zile de către Comitetul municipal de partid s-a încheiat culesul florii-soarelui. In schimb, la celelalte trei unități aparținînd de municipiul Galați, și îndeosebi la Vînători, se cer mobilizate mai multe forțe pentru terminarea grabnică a recoltatului la floarea-soareluii, acțiune care trebuia încheiată de acum. DE LA UNIVERSITATEA SERALĂ DE MARXISM-LENINISM Se aduce la cunoștința studenților universității că luni 28 septembrie a.c., orele 16.00 va avea loc la Institutul pedagogic sesiunea de toamnă a examenelor de sfîrșit de an la toate secțiile și toți anii. VIATA NOUA Urmare din pag. I) tușei. Roșul trandafirilor ce curg ca un șuvoi spre Cătușa anunță că oaspeții se vor întîlni cu un oraș al rozelor. Entuziasmîndu-ne de frumusețea porții sud-vestice Galațiului, ca gazde exigente , nu putem trece cu vederea unele pete de pe această primă și cea mai importantă carte de vizită gălățeană. Am notat că pe spațiul verde, proaspăt ieșit de sub brazdă, au fost așezate, de către constructorii care ridică blocurile din cartierul „Dunărea", grămezi de moloz, pietre și alte resturi, scoase din gurile de canalizare pe care le-au desfundat. Oare nu puteau fi transportate imediat sau depozitate temporar pe un loc unde să nu afecteze gazonul ? Am mai întreba : unde sînt capacele de la gurile de canal ce se deschid pe trotuare ? Șantierul construcției de locuințe din microraionul „19" trăiește o vie animație. Excavatoarele mușcă din pămîntul amestecat cu pietre, schelele se montează sau se mută in altă parte. Pentru a masca acest aspect de lucru, s-a construit un gard din prefabricate, vopsit în culoarea gazonului. Numai că acest gard nu-i suficient de bine întreținut, pe alocuri este rupt, spart, fără ca gospodarii șantierului să intervină. Poate n-ar fi rău ca drumurile din șantier, cele care dau în șoseaua asfaltată, să fie mai bine gospodărite pentru a nu se transporta pe roțile autobasculantelor pămînt, noroi, praf. Vizavi, de stația PECO, se află capătul liniilor de autobuze cu nr. 10 și 17. Un „covor" de bilete de autobuz își flutură colțurile, după orice mașină care intră sau iese din oraș. Aici n-au ajuns încă gospodarii de la I.G.D. să monteze cutii pentru depunerea biletelor de autobuz ? Același „covor" îl întîlnim și la stațiile din capătul bulevardului „Siderurgiștilor", adiacent cu str. Brăilei. Aici se află și bufetul „Stadion” înconjurat ca și chioșcul „Gostat" de hîrtii și obiecte indezirabile. (25 septembrie, dimineața). Tot pe bulevardul „Siderurgiștilor", spre Gheorghe Doja, se află str. un mic loc viran „cultivat" cu scaieți . O singură sapă sau coasă ar izbăvi acest teren de aspectul lipsit de spirit gospodăresc. Am notat în raidul nostru bulevardul „Siderurgiștilor" deoarece face parte din principalele artere de la poarta municipiului. Și n-ar fi rău dacă și str. Gh. Doja ar fi mai bine gospodărită, de înșiși locatarii de aici. Ne îndreptăm spre altă poartă a Galațiului, aceea dinspre nordul municipiului. Și aici s-au investit multe fonduri pentru înfrumusețarea acestei artere, care are un pronunțat caracter turistic spre pădurea Gîrboavele „Hanul de la răscruce" sau și spre noile orașe Tg. Bujor și Porțile ___________ Galațiului Berești. S-a încheiat o alee frumoasă de pomi, s-au construit trotuare, împrejmuiri frumoase. Dar, în ultima vreme, semnele unei delăsări și-au făcut culcuș și pe aici. Spațiul verde de lingă magazinul alimentar nu a mai fost curățat cel puțin de la începutul lui septembrie, cînd prins raidul întitulat am între„Haina (nu prea) de duminică a Galațiului". Și atunci se cerea gospodării. Se vede treaba că lucrătorii de la anexa bufetului „Tisa" nu-s gospodari. In jurul acestei unități domnește o dezordine greu descriptibilă. Cele mai mari bălării, pe care nu le vor topi nici brumele toamnei, se află însă în continuarea frumosului spațiu verde gospodărit de lucrătorii de la Spitalul nr. 3. Oare salariații de la Secția drumuri naționale, care își are sediul lingă aceste bălălii, n-au văzut cum iubesc frumosul lucrătorii sanitari de la acest spital ? Mai spre nord, te întîlnești cu noua filatură I.T.G. moderna unitate B 2. Spațiul verde de aici este curat, aproape fără reproș, dar sugerăm conducerii Combinatului textil gălățean ca el să fie transformat - cel puțin în anul viitor - într-o adevărată grădină de flori. Și dacă vor exemple să coboare spre stația C.F.R. a Galațiului, care este o altă poartă pentru oaspeții sosiți pe calea drumului de fier. Aici este un frumos parc gospodărit de Regionala C.F.R. Galați. Jos pălăria ! Toate laudele organizatorilor de aici ! Dacă acest spațiu s-ar extinde în viitor și în bucla liniei de tramvai, Galațiul ar avea mult de cîștigat. Șeful de echipă, Sandu Angheluță, de la grădina de flori a Regionalei C.F.R., avea totuși un necaz, că „de multe ori au ridicat problema în ședință să se pună cutii pentru hîrtii în parcul pe care-l gospodăresc," dar ei au spus ei... trebuie de 3-4 ori pe zi să strîngă hîrtiile aruncate. Lauda, binemeritată, din acest articol a gospodarilor Regionalei, poate va avea ecoul unor noi îmbunătățiri, și nici gunoiul din spatele gării, aruncat de oamenii care salubrizează stația C.F.R. nu le face cinste. Pubele pentru biletele de tramvai și de autobuz sînt necesare și aici, în apropierea stației C.F.R., unde se depune zilnic un strat apreciabil de hîrtie forfecată. Mai în sus, pe str. Gării, spre statuia soldatului din 1916, stau aruncate cîteva șini de tramvaie, uitate de I.T.O. Ele contrastează cu împrejurimile autogării I.T.A., bine gospodărită de lucrătorii de aici. Spre port, adiacent cu str. Dogedei este o altă arteră - str. Olteniței. In raidul din 13 septembrie am găsit pe aici multă neglijență. Se cunoaște că gospodarii de la I.G.O. au trecut pe acolo, dar erau proaspete alte neglijențe ale locuitorilor de pe aici și ale personalului de serviciu de la fabrica „Dunăreană". Se cunoștea după adresele înscrise, pe cutiile de carton aruncate. Se impune ca și această arteră, spre cealaltă poartă a Galațiului spre portul acestuia — să fie mai bine gospodărită. STARTUL“ INVESTIȚIILOR (Urmare din pag. I) stînjenită a lucrărilor în iarna 1970—1971. In această privință ținem să semnalăm cu deosebire obligația Direcției de gospodărie comunala a Consiliului popular județean de a urmări asigurarea condițiilor de execuție în noile cvartale de locuințe. Din analiza efectuată la mijlocul lunii septembrie a.c. a rezultat că, pe de o parte, în cartierul Dunărea — microraionul 19 — deși s-a prevăzut atacarea a 5 blocuri și realizarea pipă la 31 decembrie a.c. a unui volum de 8,2 milioane lei, nu au fost asigurate fonduri pentru acest front de lucru, iar pe de altă parte, in microraionul 40 sa prevăzut atacarea a 6 blocuri unde beneficiarul nu are asigurată documentația de execuție. .. deși are fonduri în plan. Este adevărat că direcția de resort, din cadrul Consiliului popular județean a intervenit pentru lichidarea acestor rămîneri în urmă, însă va trenul să urmărească permanent asigurarea fondurilor și documentației de execuție pentru crearea unui front de lucru cae să permită realizarea integrala a planului de dare în folosința a blocurilor de locuit pe anul următor. In contextul preocupărilor actuale ale constructorilor din județul nostru este necesar să se afle asigurarea măsurilor din planul pregătirilor de iarnă. La toate obiectivele în construcție trebuie asigurate spații închisecu toate utilitățile necesare în vederea continuării nestînjenite a lucrărilor în perioada de iarnă. Din cele expuse pînă aici se desprinde concluzia că toți factorii de răspundere din județul nostru vor trebui să acționeze potrivit pîrghiilor oferite de legile apărute in ultimul timp, fiindcă numai în acest mod se vor crea toate condițiile pentru realizarea investițiilor din anul 1971. Este necesar să se înțeleagă că legea contractelor economice trebuie aplicata fără șovăială și în domeniul investițiilorconstrucții deoarece la baza planului trebuie să stea contractul, singurul în măsură să conducă la realizarea obiectivelor de investiții.. Nu este încă timpul pierdut ca fiecare beneficiar, proertant, constructor sau furnizor de materiale și utilaje care concură la realizarea investițiilor din județul nostru, să reanalizeze modul cum se realizează sarcinile din Hotărîrea Consiliului de Miniștri privind planul pe anul 1971 și să ia cele mai operative măsuri pentru lichidarea restanțelor. MOMENT © ICILAMIMAIEA DilA GALAȚI : „Central“ — filmul Mayerling (cinemascop) — orele 9,30; 12, 16; 18; 20,30. „Republica“ — filmul Călătorie în stil grec — orele 9,45 ; 12, 14.45; 17; 19,15; 21,15; „Țiglina“ — filmul Această femeie orele 10 ;4,45 ; 17 ; 19,15 ; 21,15 . „Popular“ — filmul Sub semnul lui Monte Cristo — orele 15; 17; 19; 21 ; „Doina“ — filmul Joc dublu în serviciul secret (cinemascop) — orele 15 ; 17 ; 19 ; 21 ; „Dunărea“ --- filmul Winnetou în Valea morții — orele 15 ; 17 ; 19 ; 21. „Constructorul“ — filmul Dragoste neîmplinită — orele 18 ; 20. COTELE APELOR DUNĂRII IN ZIUA DE 26 SEPTEMBRIE 1970 DUMINICA 27 SEPTEMBRIE 1970 PROGRAMUL 1 6,05 Concertul dimineții. 7,00 Radiojurnal. 7,15 De la munte la mare — program muzical. 8,00 Sumarul presei. 9,00 Radiomagazinul femeilor. 9,30 Ora satului. 10,00 Cavalcada ritmurilor. 11,15 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 12,00 De toate pentru toți. 13,00 Radiojurnal. 13,15 De toate pentru toți... turiștii. 14,00 Unda veselă. 15,00 Caravana fanteziei. 15,45 Sport și muzică. 18,15 Orchestre de muzică ușoară. 19 00 Gazeta radio. 19,20 Șlagăre 1970. 20,05 Teatru scurt. Scrisoarea. 21,00 Zece melodii preferate. 21,35 Romanțe. 22,00 Radiojurnal. 22,30 Muzică de dans. 23,00 Concert de seară. 0,03—5,00 Estrada nocturnă. LUNI 28 SEPTEMBRIE 1970 PROGRAMUL 1 5,05—6,00 Muzica dimineții. 6,05— 9,30 Muzică și actualități. 9,30 Revista literară. 10,30 Pagini din opere. 11,05 Radio Prichindel. 11,50 Cotele apelor Dunării. 12,00 Din muzica popoarelor. 12,30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13,00 Radiojurnal. 13,22 Muzică ușoară. 14,00 Compozitorul săptămînii. 14,30 Te apăr, te laud, te cînt. 15,00 Muzică populară. 15,25 Melodii... melodii. 16,00 Radiojurnal. 16,20 Pagini din operete. 17,05 Antena tineretului. 17,30 Concert de muzică populară. 18,00 Muzică ușoară. 18,30 Concert nr. 2 în RU major pentru clavecin și orchestră de Johan Sebastian Bach. 19,00 Gazeta radio. 19,30 Cinemande cîntînd — muzică populară. 20,10 Microrecital Unica Cerbacev. 20,25 Solista serii . Margarita Nicolova. 20,45 Teatru radiofonic. 21,40 Pagini din operete. 22,00 Radiojurnal. 22,30 Concert de seară. 0,08—5,00 Estrada nocturnă. Drencova Orșova Tr. Severin Calafat Corabia Tr. Măgurele Giurgiu Oltenița Călărași Cernavodă Hîrșova Brăila Galați Tulcea 140 cm 735 cm 255 cm 216 cm 222 cm 195 cm 236 cm 250 cm 202 cm 201 cm 266 cm 285 cm 280 cm 181 cm scade 3 cm scade 30 cm crește 1 cm staționează scade 13 cm scade 19 cm scade 7 cm scade 8 cm scade scade scade scade scade scade 6 cm 6 cm 7 cm 5 cm 3 cm 4 cm uiFanți î" nocturni — amestec de bestialitate și putreziciune morală (Urmare din pag. 1) ajutor organelor de miliție în identificarea acestor periculoși indivizi) — singura distracție care-l mai atrăgea. Ne gîndim la Grigore Gîtu de 20 de ani, șofer pe autobasculanta 31 Gl. 1147 proprietatea I.C.M.S.G. și Cornel Cațichi de 23 de ani, fost lăcătuș mecanic la Uzina mecanică navală Galați, cu domiciliul în Galați str. Prunari nr. 13. Declarațiile lor sînt pline de asemenea motivări, dacă se mai pot numi astfel: — Treceam întîmplător pe faleză... Am auzit țipete... Amcoborît... Am văzut ce se întîmpla... Am luat și eu parte... Cum ar fi procedat în această situație orice tînăr crescut în respectul pentru cinste, pentru demnitatea omului ? De bunăseamă că ar fi luat apărarea victimei cu orice preț, de bunăseamă ar fi gîndit că în locul fetei acelea ar fi putut fi sora, ori logodnica, ori soția sa. O posibilitate de alarmare a cetățenilor din împrejurimi, a lucrătorilor din paza civilă contractuală exista. Ei însă s-au complăcut în această situație, au acceptat-o, au luat parte la ea, dînd faptei un plus de monstruozitate. Și ne întrebăm : Cine îngăduie să se păteze — încă o dată — fața orașului, numele tineretului său ? Discutăm cu Vasile tatăl lui Grigore. Revolta Gîtu sa împotriva fiului este sinceră. — Dacă acum mi-ar în mină l-aș stringi de cădea gît fără nici o șovăire. Nu numai că și-a pătat el obrazul dar ne-a făcut de rîs și familia. Am trei fete acasă și înțeleg durerea părinților acestor copile de care ei și-au bătut joc. Noi nu l-am crescut așa. L-am iubit și am muncit ca el să poată învăța, să-și facă o meserie cinstită. Nu pot să-mi dau seama cum de a ajuns aici, cum de a putut păși pe un astfel de drum ? Se poate ca momentan să nu-și dea seama, dar, dacă s-ar gîndi bine, dacă ar rememora comportarea din ultimul timp a fiului său, lipsa sa de interes pentru modul cum acesta își petrecea timpul, ce prieteni avea, unde și cum își cheltuia banii din ar găsi răspuns la multe salariu întrebările care-l chinuie din acum. Oare este admisibil ca de aproape un an și jumătate de cînd Grigore Gîtu a ieșit la „banii lui" pe tatăl său să nu-l intereseze, cel puțin din simplă curiozitate (dacă nu din datorie de părinte), ce întrebuințare le dă acesta celor „14 ori 15 sute" pe care le cîștiga ? E drept că la 20 de ani un băiat e mare și poate „judeca cu capul lui ce e bine sau ce e rău" dar dacă nu judecă suficient, cum a dovedit faptele de mai sus, nu părintele său trebuie să fie acela ce-i cenzurează, cu experiența sa de viață, comportarea ? Nici Constantin Cațichi, tatăl lui Cornel nu se aștepta să audă din partea fiului său astfel de fapte. Dar, la ce lucruri bune se putea aștepta de la el cînd, de aproape o lună jumătate, a părăsit serviciul, a plecat de acasă trăind pe la diferiți „prieteni", petrecînd seara prin restaurante, cîștigîndu-și banii necesari traiului prin cine știe ce mai rapazlîcuri. Tatăl însă s-a mulțumit să-l aștepte să se întoarcă pocăit acasă. Și Cornel nu s-a mai întors. Acum, îndurerat de fapta fiului său, își face procese de conștiință, se condamnă pentru nepăsarea sa. Totul e însă tardiv. Faptele sînt fapte și legea nu iartă. De altfel orice clemență manifestată față de astfel de indivizi ar însemna o abdicare de la principiile noastre morale ferme, o întinare a demnității și respectului pe care trebuie să-l acordăm tînărului. Dacă Miu, Cațichi, Gîtu și alții de teapa lor n-au înțeles piînă la această vîrstă ce înseamnă demnitatea omenească, respectul pentru cinste și puritate morală, dacă părinții lor, prietenii, tovărășii de muncă n-au reușit să le sădească în suflet marile responsabilități ale vîrstei, atunci lucrul acesta îl va face legea prin mijloacele ei specifice. Experiența pe care o traversează acum este amară, plină de durere dar și plină de învățăminte absolut necesare pentru viitor. Și, în același timp, o socotim deosebit de folositoare pentru alți tineri predispuși la astfel de fapte. Ea este o serioasă invitație la luciditate și severitate pentru părinți. ^^888888S8888888an»»La CORNEL CATICHIMIU GHEORGHE GÎTU GRIGORE DUMINICA 27 SEPTEMBRIE 1970 9.00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Matineu duminical pentru copii. „Băiatul din banca a doua“ — Piesă de Alecu Popovici. Interpretează un colectiv al Teatrului Național din Cluj. 10.00 Viața satului. 11.15 In reluare, la cererea telespectatorilor : Dialog muzical Anda Călugăreanu — Therese Steinmetz. 12,00 De strajă patriei. 12,30 Emisiune în limba maghiară. 13,30 Fotbal: C.F.R. Timișoara — Dinamo București. 15,20 închiderea emisiunii de dimineață. 17,25 Deschiderea emisiunii de după-amiază. 17,30 Fotbal: Ungaria — Austria (repriza a II-a). Transmisiune directă de la Budapesta. 18,20 „Pe sub poala Măgurii“ — program susținut de Ansamblul folcloric al județului Sălaj. 18,45 Campionatul balcanic de baschet masculin, Bulgaria — Iugoslavia (repriza a Il-a). Transmisiune de la Sala Sporturilor Floreasca. 19,20 Desene animate : „Turnirul“. 19,30 Telejurnalul de seară. Lucrările agricole de toamnă — specială. 20:00 „Doi bărbați și ediție un munte“. (Reportaj). 20,20 Film artistic : „Simon și Laura“. 21,40 Tele ritmuri -- emisiune muzical-coregrafică. 22,35 Telejurnalul de noapte. 23.15 închiderea emisiunii. LUNI 28 SEPTEMBRIE 1970 18.00 Deschiderea emisiunii. 18.15 Emisiune pentru tineret. „Columna lui Traian“. O pagină de istorie ilustrată, pentru elevii din clasa a ViII-a. Filmul de desene animate „Gărgărița“. 18.35 științifice ale secolului Performanțele XX. 19.00 Actualitatea In economie. 19,20 1001 de seri — emisiune pentru cei mici. 19.30 Telejurnalul de seară. Lucrările agricole de toamnă — ediție specială. 20.00 Agenda politică. 20.15 Roman foileton „Punct și contrapunct“ (II). 21.00 Din carnetul cu amintiri al „Cerbului de aur“. Memphis Slim. 21,15 „Unul din doi“ — emisiune-concurs. Tema: „Bucureștiul. ieri și azi“. 22,05 Teleglob . Pekin — reportaj de Ilie Ciurescu și Virgil Cojocaru. 22,30 Telejurnalul de noapte. 22,45 Rampa. 23,15 închiderea emisiunii. I I I Nr. 8020 TEATRUL MUZICAL GALAȚI prezintă în deschiderea stagiunii — octombrie 1970 — premiera operetei Floarea din Hawai de PAUL ABRAHAM Conducerea muzicală : CRISTOFOR BARBATTI; Scenografia : CLAUDIA FANEA ; Coregrafia: MIREILLE SAVOPOL ; Maestru cor : CARMEN CAPATO; Regia artistică : NICOLAE CIUBUCU ÎNTREPRINDEREA PENTRU VALORIFICAREA CEREALELOR BRĂILA BAZA DE RECEPȚIE BRĂILA PORT (incinta ciocuri) vinde tuturor solieitanfilor ciocălăi de porumb pentru foc întreprinderea de industrie locală nr. 1 Galați angajează de urgență conform legilor în vigoare : — NICHELATORI ȘLEFUITORI Informații suplimentare se pot obține la sediul întreprinderii din Galați, strada I. L. Caragiale nr 19 — biroul personal — telefon 12948. Nni . 5 V COMBINATUL SIDERURGIC fi ALATI angajează de urgență: MUNCITORI NECALIFICAȚI PENTRU A FI CALIFICAȚI IN MESERIILE : — ELECTROMECANIC — ELECTRICIAN ÎNTREȚINERE — LĂCĂTUȘ LA BANC — MAȘINIST POD RULANT Condiții de admitere : școală generală absolvită (7 — 8 clase) — stagiu militar satisfăcut înscrierile se fac la serviciul învățămînt al Combinatului siderurgic Galați pînă la data de 3 octombrie 1970 întreprinderea de Industrie locală „Mobila“ Galați execută și vinde imediat fără repartiție . Coșuri industriale din răchită necesită PREȚ INFORMATIV : 70 LEI SETUL A 3 BUCĂȚI. Comenzile se pot trimite la sediul întreprinderii din Galați, strada 1 Mai nr. 156 — serviciul aprovizionare — telefon 14363. întreprinderea de transport orășenesc Galați angajează de urgență : — ȘOFERI PENTRU AUTOBUZE, POSESORI PERMISULUI DE CONDUCERE CU LITERA D"AI — MECANICI AUTO SAU LĂCĂTUȘI MECANICI — ELECTRICIENI AUTO Informații suplimentare se pot obține la sediul întreprinderii din Galați, strada Mărăști nr. 2. I Í I MICA PUBLICITATE -------------------------------------------------------------------------VINZARI PIERDERI Vind „FIAT" 1100. stare Pierdut carte de muncă se perfecta. Str. 23 August 30. ma ț m nr 37550 eliberată Vind „RENAULT" - 10 ma de TAP L Gaați pe numele lor, culoare vișină putredă. de Serghie Constantin. O | Str. Republicii nr. 131. declar nula-ÎNCHIRIERI Pierdut carte de muncă seria O. g. 346848 eliberată de Caut cameră mobilată. O spitalul Măicănești, pe nufer și meditații matematică - mele Țigănuș Antoneta. O | fizică. Telefon : 11953, declar nulă.