Viața Nouă, ianuarie-martie 1971 (Anul 27, nr. 8102-8176)

1971-01-13 / nr. 8110

> Pag. a 2-a VIAȚA NOUĂ *4 Nr. 8110 LUCRĂRILE SESIUNII CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Expunerea la proiectul de hotărîre pentru adoptarea planului de stat al economiei locale pe anul 1971 (Urmare din pag. 1) frunte s-au ocupat manifestările prilejuite de sărbătorirea semicentenarului creării partidului, eveniment de seamă în viața poporului nostru. Au fost obținute rezultate mai bune și în domeniul ocrotirii sănătății. S-a lărgit baza materială, a crescut numărul cadrelor medicosanitare, ceea ce a contribuit la îmbunătățirea asistenței medicale și la extinderea măsurilor profilactice. 1. Tovarăși. Așa cum sublinia secretarul general al partidului, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU la Plenara C.C. al P.C.R. din decembrie anul trecut, caracteristica planului pe 1971, este punerea în centrul preocupărilor noastre a ridicării calitative a activității economice în toate domeniile, deoarece creșterea eficienței economice, asigurarea unei calități superioare a produselor, sporirea productivității muncii sunt pînă la urmă problemele esențiale ale economiei. Se prevede ca în industrie volumul producției globale să ajungă la 11 miliarde lei cu o creștere de aproape 28 la sută față de producția planificată pe anul 1970. Sunt prevăzute sporuri de producție în toate ramurile industriale ale județului, planificîndu-se în continuare ritmuri înalte la întreprinderile din ramura metalurgică (31 la sută), construcții de mașini (10,7 la sută), industria alimentară (38,6 la sută), industria ușoară (10,9 la sută). Sarcini importante revin și în ceea ce privește exportul, pe anul 1971 fiind prevăzută livrarea unui important volum de mărfuri. Printre produsele de bază ce urmează a fi exportate în acest an menționăm : 346 000 tone tablă mijlocie și groasă, 4 cargouri mărfuri generale, un milion me țesături bumbac, precum și sortimente de covoare populare, împletituri de răchită, articole de uz casnic metalice și o gamă variată de produse alimentare. Programul de investiții aprobat pentru județul Galați prevede realizarea în acest an a unui volum de investiții de 3,4 miliarde lei. Efortul principal se va concentra pe platforma Combinatului siderurgic unde se va realiza aproape 59 la sută din volumul de investiții. Sunt prevăzute a intra în funcțiune importante obiective ca laminorul de benzi la cald cu o capacitate de un milion de tone tablă pe an, unde se desfășoară din plin montajul agregatelor, astfel ca obiectivul să poată începe a produce în trimestrul II 1971. In cursul acestui trimestru va intra în funcțiune cazanul nr. 3 de la C.E.T. Galați cu o capacitate de 420 tone aburi pe oră. Vor fi investite importante fonduri pentru reutilarea și dezvoltarea I.S.C.L., a filaturii B de la întreprinderile textile Galați, a întreprinderii de prefabricate din beton și altele. In afara acestor capacități anul 1971 vor începe lucrările penîntru construcția portului la Dunăre ce va servi nevoile de trafic Combinatului siderurgic, avînd ale o capacitate de descărcare de 4,8 milioane tone, îndeplinirea sarcinilor de creștere calitativă a activității economice stabilită de conducerea partidului trebuie să constituie o preocupare majoră pentru comitetele de direcție din toate întreprinderile. Folosirea intensivă a utilajelor, mărirea coeficientului de schimburi și obținerea randamentului maxim de la utilajele de mare productivitate, sunt sarcini spre care trebuie să se îndrepte capacitatea organizatorică a cadrelor de conducere din fiecare unitate. In domeniul investițiilor este imperios necesar să se adopte măsuri ca atît în planificare cit și în execuție efortul material și financiar să fie concentrat la un număr restrîns de obiective ; aceasta va permite darea lor în exploatare în termene cit mai scurte și numai apoi să se atace alte lucrări, a căror pregătire să fie între timp în mod temeinic făcută. Tovarăși. In domeniul agriculturii planul de stat prevede ca producția globală agricolă să ajungă la 1 445 milioane lei în cooperativele agricole de producție și la 524 milioane lei în întreprinderile agricole de stat. Prin folosirea unor cantități sporite de îngrășăminte, ierbici de extinderea lucrărilor de mecanizaire, urmează să se obțină 156 mii tone de grîu și 289 mii tone porumb. Cantități sporite se vor realiza la floarea-soarelui, sfeclă de zahăr și cartofi. In legumicultură se prevede creșterea producției prin folosirea rațională a terenurilor irigate și obținerea unor cantități mai mari de legume de pe cele 33 hectare cultivate în solarii pentru care există asigurată baza materială de producere a răsadurilor necesare. Pe lângă cele două sere de producere a răsadurilor, de la C.A.P. Tulucești și Șerbănești, date recent în folosință cu o capacitate de 5 000 mp, pentru anii 1971 și 1972 conducerea partidului a aprobat construirea a încă 12 hectare de  prezentată de sere la întreprinderile agricole de stat cu instalații și tehnologii moderne, cite 6 ha în fiecare an, care vor avea asigurată energia termică de la Combinatul siderurgic Galați. Inspectoratul pentru întreprinderile agricole de stat trebuie să măsuri de asigurare a documentarației, a materialelor și deschiderii finanțării pentru urgentarea începerii lucrărilor de construcții. Asigurarea în condiții mai bune a producerii legumelor în cooperativele agricole de producție, impune creșterea suprafețelor de sere înmulțitor chiar începînd cu acest an. In acest scop, Direcția agricolă județeană, să solicite sprijinul Ministerului Agriculturii și Silviculturii pentru acordarea fondurilor necesare execuției a încă trei sere cu încălzire termică, care să fie amplasate în centrele mari producătoare de legume. Cele peste 6 300 hectare ce se vor cultiva cu legume în anul viitor asigură satisfacerea mai bună nevoilor de consum ale populației din județul nostru și chiar posibilitatea valorificării unor sortimente de legume și în alte județe. In domeniul zootehniei în acest an deși se prevede ca efectivele de animale să se mențină în general la nivelul actual, totuși în ce privește producția animală sarcinile de plan stabilesc o sporire simțitoare. Astfel, la carne urmează a se realiza 22 575 tone, adică cu 5 300 tone mai mult ca în 1970, iar la lapte, 339,8 mii hl, ceea ce înseamnă o creștere de 11 mii hl față de 1970. Neajunsurile ce au existat în anul trecut în zootehnie, privind organizarea muncii în unele unități, numărul mare de mortalități, slaba îngrijire și furajare a animalelor, vor trebui să fie complet înlăturate. Modul în care s-au repartizat indicatorii de plan pe anul 1971 creează condiții pentru ca să se asigure în fiecare unitate o structură rațională a culturilor, îndeosebi celor furajere care să fie amplasaate în terenuri irigate. S-a prevăzut concentrarea efectivelor de animale în unitățile și în zonele unde sunt create condiții pentru creșterea intensivă a acestora. Agricultura județului nostru primește un sprijin substanțial din partea statului pentru dezvoltarea bazei materiale prin alocarea unor fonduri de investiții ce însumează 573 milioane de lei. In scopul creșterii eficienței investițiilor, al specializării și extinderii fermelor industriale de exploatare zootehnică, investițiile vor fi îndreptate cu prioritate spre construirea de complexe în cadrul asociațiilor intercooperatiste. Astfel, se va da în folosință complexul de 30 000 capete porci de la Independența și un complex de 36 000 păsări ouătoare la Tulucești. La întreprinderile agricole de stat se vor construi două instalații uscat furaje verzi la Tulucești de și Tecuci, un abator de păsări complexul avicol Galați în capaciitate de 20 mii tone de care anual. Un volum însemnat de investiții (90,8 milioane lei) se prevede în acest an pentru extinderea lucrărilor de îmbunătățiri funciare. Unitățile agricole vor ajunge la 24 mii hectare amenajate pentru irigații, punindu-se în funcțiune sistemul Nicorești-Tecuci în suprafață de aproape 13 mii hectare pentru culturi de cîmp și 400 hectare de legume. Lucrări importante se vor executa în bazinul hidrografic Chineja, unde se vor investi 11 milioane de lei pentru combaterea eroziunii solului pe o suprafață de 2 500 hectare. Va începe, de asemenea, îndiguirea incintei Braniștea — Tudor Vladimirescu, care va apăra o suprafață de 12 mii hectare împotriva inundațiilor. Pentru îndeplinirea sarcinilor importante care stau în fața agriculturii județului nostru, Direcția agricolă județeană, conducerile de unități, vor trebui să acționeze cu operativitate pentru aplicarea măsurilor stabilite recent de conducerea partidului privind îmbunătățirea organizării, planificării și conducerii agriculturii. Prin adoptare privind înființarea măsurile prinderilor pentru mecanizarea întreagriculturii, crearea consiliilor intercooperatiste, îmbunătățirea formelor de organizare și retribuire muncii în cooperativele agricole de producție, se asigură condițiile necesare pentru concentrarea și specializarea producției, executarea lucrărilor agricole la timp și de calitate, cointeresarea membrilor cooperatori în obținerea de prod a acestora în raport cu rezultatele obținute. Prin crearea consiliilor intercooperatiste se va putea valorifica în condițiuni mai bune resursele existente în fiecare sat și comună. Dintre măsurile stabilite amintesc doar cîteva : înființarea unei sere înmulțitor pentru producerea răsadului la Schela, înființarea unei cărămidării cu o capacitate de 500 000 bucăți pe an prin C.A.P.-urilor din consiliul asocierea intercooperatist Cavadinești, înființarea unor răchitării de 30-50 hectare de către consiliile intercooperatiste Băleni și Berești. Prin eforturi comune, cooperativele agricole din consiliul intercooperatist Băleni au stabilit să execute o acumulare pentru irigarea a 100 hectare culturi furajere, împreună cu consiliile intercooperatiste, conducerile stațiunilor pentru mecanizarea agriculturii cu sprijinul Direcției agricole și Uniunii județene a cooperativelor agricole, este necesar să treacă la organizarea secțiilor de mecanizare din cadrul fiecărei unități, asigurarea cu mecanizatori pe formații de lucru, ferme și brigăzi din cadrul cooperativelor agricole. Secțiile de mecanizare să fie ajutate pentru a trece la îndeplinirea funcției de sectoare mecanice ale cooperativelor agricole de producție, asigurîndu-se o bună exploatare și a mijloacelor din dotarea acestora. Stimați tovarăși, Economiei locale, parte integrantă a economiei județului, îi revine și în acest an sarcini importante. In industria locală se va realiza un volum de producție globală de 420 milioane lei, livrările de mărfuri către comerț vor fi de 75 milioane lei, cu 13,4 la sută mai mult decît în 1970, iar livrările la export vor fi de 700 mii lei valută, de aproape trei ori mai mult decît planul din anul 1970. Avînd în vedere că o bună parte din sporul de producție trebuie să se realizeze pe seama capacităților existente, Direcția de industrie locală trebuie să ia măsuri eficiente pentru buna organizare a producției, pentru folosirea integrală a utilajelor și a spațiilor de producție, întărirea disciplinei, pregătirea corespunzătoare a forței de muncă și utilizarea ei cu maximum de randament. La noua fabrică de cărămidă de la Braniștea se impun măsuri deosebite pentru asigurarea din timp a forței de muncă, efectuarea în termen optim a probelor tehnologice și stabilirea tuturor măsurilor tehnico-organizatorice pentru scurtarea duratei de atingere parametrilor proiectați. Asemenea măsuri sînt necesare și la celelalte fabrici de cărămidă și aceasta cu atît mai mult cu cît în 1970 planul de producție la acest sortiment nu s-a îndeplinit decît în proporție de 95 la sută. La cele două secții de prefabricate Liești și Tecuci se va întocmi un program amănunțit pentru introducerea în fabricație a noilor sortimente cum sunt : elemente simple pentru construcții rurale, o gamă mai variată de tuburi din beton, dale, borduri și alte prefabricate, asigurîndu-se și condițiile tehnice necesare. Asimilarea a 50 produse noi va permite creșterea ponderii producției bunurilor de consum la 69 la sută din totalul producției, care va crea noi posibilități de satisfacere a cerințelor populației cu un fond de mărfuri cît mai variat. Direcția de industrie locală trebuie să urgenteze terminarea și punerea în exploatare a bălții de la Vlădești în suprafață de 140 hectare de pe care trebuie să se obțină o producție de 100 tone pește. O sarcină deosebită ce revine industriei locale pentru valorificarea resurselor județului nostru, care va contribui la o mai bună aprovizionare a populației o constituie înființarea a două crescătorii de păsări cu un efectiv de 20 mii rațe și 3 mii gîște, care vor popula bălțile de la Braniștea și Vlădești. De asemenea, se va dezvolta crescătoria de iepuri de la Lozova, ajungîndu-se la un efectiv de 5 mii capete. Industria locală va organiza în condițiuni corespunzătoare o stupină cu minimum 500 stupi, va dezvolta producția de flori și va studia posibilitatea de valorificare a noi resurse ca viermi de mătase etc. O problemă principală a planului de stat pe anul 1971 de care depinde mai buna satisfacere nevoilor populației o constituie acativitatea de gospodărie comunală și locativă. Sarcina de plan la volumul de producție-prestații va fi de 448 milioane lei, creșteri mai mari fiind la distribuția apei de 2,7 la sută, la transport orășenesc de călători de 5,8 la sută, gaze și termoficare 4,8 la sută. In fața comitetelor executive ale consiliilor populare municipale și orășenești, a Direcției de gospodărie comunală și locativă în acest an stau o serie de acțiuni de mare importanță cum sunt : sistematizarea și gospodărirea zonelor din microraioanele 19 și 40 din municipiul Galați, modernizarea și sistematizarea circulației rutiere la intrarea dinspre orașul Tg. Bujor. Acțiuni gospodărești de masă, trebuie întreprinse pentru sistematizarea zonei dintre parcul sportiv, turnul de televiziune și Dunăre, care va favoriza o legătură directă a străzii Brăilei cu faleza de la Dunăre și va contribui atît la descongestionarea circulației cît și la înfrumusețarea zonei. Repararea și întreținerea fondului locativ să se facă pe bază de programare zonală, pornind din centrul orașului spre zonele adiacente, programe care să se prezinte de către Direcția de gospodărie comunală în cel mai scurt timp spre aprobare biroului permanent. Direcția de gospodărie comunală și locativă să-și îndrepte mai mult atenția pentru asigurarea necesarului de apă pe platforma Combinatului siderurgic, iar alimentarea cu apă din sursă subterană să funcționeze la parametrii proiectați, îmbunătățirea transportului în comun și realizarea unui volum sporit de prestații cu aceleași mijloace de transport cer ca Direcția de gospodărie comunală și locativă să se preocupe de modernizarea bazelor de transport și dotarea lor cu utilaje corespunzătoare care să ducă la scurtarea duratei reparațiilor și implicit la menținerea în circulație a unui număr sporit de mijloace de transport. Este necesar ca în acest an să se realizeze în municipiul Galați ,stații de adăpostire și refugiu moderne care să se încadreze în arhitectura existentă și să fie amplasate în locurile cele mai aglomerate. Investițiile din planul Consiliului popular județean pe anul 1971 de 300 milioane lei (în care se includ și fondurile suplimentare pentru terminarea spitalului de 1 100 paturi) sunt în creștere cu 10 la sută față de anul încheiat. Obiectivele prevăzute au fost pregătite în mai bune condițiuni, pe baza cunoașterii din timp a planului cît și a măsurilor stabilite de Comitetul executiv. Proiectele de execuție au fost elaborate în proporție de 97 la sută din volumul de construcții montaj planificat, iar utilajele au fost contractate în cea mai mare parte. Frontul de lucru a fost asigurat în condiții incomparabil îmbunătățite față de anii anteriori, ceea ce a permis continuarea neîntreruptă a lucrărilor pe șantiere într-un ritm susținut, din primele zile ale anului. Un loc prioritar în realizarea planului de investiții trebuie să-l ocupe obiectivele cu destinație productivă, cum sunt cele ale industriei locale, lucrările pentru lărgirea bazei de producție a Trustului de construcții, montarea în termene cît mai scurte a utilajelor achiziționate pentru producție. In același timp trebuie să se valorifice la nivelul indicatorilor proiectați capacitățile și suprafețele de producție date în exploatare. Un obiectiv de însemnătate majoră, la realizarea căruia sînt chemați să-și aducă contribuția constructorii din județul nostru cît și multe alte unități economice, îl constituie terminarea în trimestrul IV al acestui an a spitalului de 1 100 paturi din Galați, cu 2 ani mai devreme decît fusese prevăzute în planul cincinal. Am primit pentru aceasta , sprijinul nemijlocit din partea conducerii partidului, personal a tovarășului Nicolae Ceaușescu, prin alocarea mijloacelor materiale și financiare necesare terminării acestui important așezămînt de sănătate. Pentru sectorul sanitar se vor mai executa lucrări de încălzire centrală împreună cu alte amenajări la Spitalul din Vîrlezi și va continua dotarea unităților sanitare cu utilaj și aparatură medicală. In planul de investiții mai sunt prevăzute a se da în exploatare, între altele, 4,6 km cale dublă de tramvai în municipiul Galați pentru transportul în comun spre Combinatul siderurgic, pe care vor circula vagoane de tramvai dintre cele mai moderne, 20,5 km rețele apă, canalizare, gaze, precum și 60 000 mp străzi. La construcțiile de locuințe se prevede a se da în folosință 2 800 de apartamente din care 1 700 proprietate de stat (1 293 apartamente în municipiul Galați, 375 apartamente în municipiul Tecuci, 20 apartamente în orașul Berești și 12 apartamente în orașul Tg. Bujor). Totodată se vor executa rețelele edilitare aferente, la Berești, urmînd să înceapă în anul acesta alimentarea cu apă a nucleului central al acestui oraș. Dublarea în anul 1971 a sarcinii de plan privind construcțiile de locuințe proprietate personală cu sprijinul statului, impune vicepreședinților de resort, Direcției de gospodărie comunală și locativă, Trustului de construcții ca și Institutului de proiectări județean o conlucrare mai operativă definitivarea documentațiilor, pentru executarea unor lucrări de natură să atragă în mai mare măsură populația. Să se imprime Oficiului pentru construirea locuințelor proprietate personală, o activitate mai dinamică pentru popularizarea acestei acțiuni, în vederea contractării neîntîrziate a întregului volum planificat. Trustul de construcții a cărui contribuție la dezvoltarea economică și socială a județului a fost în continuă creștere în ultimii ani, are de executat în 1971 un volum de construcții-montaj de 280 milioane de lei cu perspectivă de majorare în perioada următoare. Rezultatele bune 1970, cînd obiectivele obținute în principale de investiții au fost realizate, iar situația economică a trustului s-a îmbunătățit, dau certitudinea că sarcinile prevăzute pentru anul acesta vor fi îndeplinite și depășite. Va trebui să sporească preocuparea consiliilor populare municipale, orășenești și comunale, pentru utilizarea cît mai eficientă a fondurilor ce se constituie din sursele destinate pentru investiții necentralizate, din care se prevăd a se executa o seamă de obiective. Astfel, s-a prevăzut a se executa în municipiul Galați un pasaj pietonier în fața hotelului Dunărea , racordarea la termoficare a Liceului nr. 6 și amenajări la secția balneoterapie. In municipiuul Tecuci se va canaliza strada Ana Ipătescu, se va moderniza strada Matei Basarab și vor începe lucrări pregătitoare în cartierul Satul Nou. In orașl Tg. Bujor se va construi o fabrică de pîine, la tabăra de la Buciumeni un pavilion de 100 de locuri și un grup social, iar la Spitalul de la Ivești un pavilion de pediatrie și ginecologie. Pentru ridicarea nivelului tehnic și a stării de viabilitate a drumurilor, se vor efectua lucrări de modernizare și îmbrăcăminți asfaltice ușoare pe 40 km în care sunt incluse drumurile județene Tecuci—Cudalbi—Pechea ; Matca—Corod-Fundeanu—Drăgușeni ; Bursuci-Berești- Bujor ; Bîrlad-Bujor-Foltești ; Pechea-Schela—Braniștea și Băleni. Prin investițiile prevăzute în planul unor ministere se vor mai executa pe teritoriul județului nostru două stații de alimentare cu benzină la intersecția drumului național Brăila—Galați cu drumul național Tecuci-Galați drept), se va termina comuna Senasfaltarea drumului național Foltești-Oancea și vor fi lărgite pasajele pe drumul național Brăila-Galați, la Bărboși. Și în acest an rețeaua comercială va cunoaște o dezvoltare și diversificare continuă. Va începe construcția marelui magazin universal din Galați. In corpurile de legătură din Țiglina I de la blocurile , vor lua ființă noi unități comerciale și se va termina centrul comercial din microraionul 19, va începe modernizarea pieții din municipiul Tecuci și se va construi un nou restaurant. Se va asigura o bună pregătire a rețelei comerciale de pe traseele turistice și din locurile de agrement. Cooperația de consum va îmbogăți rețeaua turistică prin construirea motelului de la Hanu- Conache și va moderniza unitățile existente, asigurînd o bună aprovizionare cu produsele specifice. Tovarăși, Consiliile populare comunale bucurîndu-se de o largă autonomie, de un vast cîmp de manifestare a inițiativei au astăzi toate condițiile pentru a desfășura o activitate multilaterală, economică social-culturală în cadrul planului și general de stat, pentru a răspunde cu operativitate și eficiență nevoilor vieții economice și sociale pe plan local. Polarizarea sarcinilor de plan la nivelul comitetelor executive, analizarea acestora în sesiuni, cunoașterea lor de către comisiile permanente, coordonarea și urmărirea înfăptuirii lor, asigură obținerea unor rezultate mai bune în toate domeniile de activitate. Mergînd pe linia lărgirii continue a competenței consiliilor populare, Consiliul popular județean a luat măsura de a subordona comunelor cadrele de specialiști din agricultură, personalul medico-sanitar, cantonierii, urmînd a fi plătiți din bugetul comunei și să răspundă în fața Comitetului executiv comunal de modul cum își îndeplinesc sarcinile. Atribuirea planului unităților de pe teritoriu și solidarizarea răspunderii comitetelor executive ale consiliilor populare constituie un element nou al perfecționării conducerii locale, dă un nou impuls comitetelor executive comunale pentru desfășurarea unei munci concrete, a unei activități directe și nemijlocite legate de îndeplinirea planului de stat. In continuare vom lua măsuri de întocmire a unor schițe program cu obiective desfășurate pe ani pînă în 1975 care să cuprindă în cadrul fiecărei localități posibilitățile de valorificare a întregului potențial economic și uman, de amplasare în cadrul schițelor de sistematizare a tuturor obiectivelor ce urmează a se construi în cadrul planului de dezvoltare și urbanizare a fiecărei comune. Stimați tovarăși deputați. Sarcinile importante înscrise în planul pe acest an solicită ca din primele zile ale anului să desfășurăm o activitate susținută, respectarea riguroasă a relațiilor contractuale, întărirea disciplinei și răspunderii în toate sectoarele de activitate. Ridicarea calității activității noastre, sporirea eficienței economice, impune ca în toate ramurile și la toate nivelele să se asigure obținerea celor mai bune rezultate, creșterea producției și productivității muncii, utilizarea intensivă a capacităților de producție a mașinilor și instalațiilor, reducerea cheltuielilor și creșterea continuă a acumulărilor. Avem convingerea fermă că prin însușirea deplină a prevederilor planului de stat pe anul 1971, colectivele de muncă din întreprinderi și instituții, consiliile populare, aparatul Comitetului executiv, toți oamenii muncii din această parte a țării vor depune toate eforturile pentru îndeplinirea și depășirea sarcinlor, aducînd astfel o importantă contribuție la creșterea potențialului economic al județului nostru. censiune în noul an, venind cu sugestii concrete in vederea înlăturării unor deficiențe care se mai manifestă în unele domenii. Succesele obținute anul trecut, spunea tovarășul Ștefan Bubenec, vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular județean, justifică pe deplin certitudinea că oamenii muncii din județul nostru sunt capabili să înfăptuiască mărețele sarcini ce fost încredințate in primul an ne-an al actualului cincinal. In domeniul activității de construcții-montaj, in 1971 planul conține prevederi mobilizatoare și există condiții pentru a fi realizate, mai cu seamă că în acest an am intrat mai bine pregătiți, in prezent avind asigurată peste 90 la sută din documentația de execuție. Subliniind rezultatele bune domeniul gospodăriei comunale nn și al industriei locale, tovarășul Ion Bejan, vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular județean, a relevat faptul că sarcinile deosebite din acest an implică obligații in plus, necesitatea creșterii răspunderii cadrelor, precum și un ajutor mai substanțial din partea organelor centrale de resort mai ales în ceea ce privește asigurarea repartițiilor pentru unele materiale. In aceeași ordine de idei, tovarășul Gheorghe Teodorescu, directorul Direcției de gospodărie comunală, a insistat asupra unor măsuri ce se impun fi luate pentru îmbunătățirea transaportului in comun și a gospodăririi fondului locativ, relevind aportul necesar din partea deputaților cetățenilor, solicitînd totodată sprijinin din partea Comitetului de stat pentru administrația locală, îndeosebi in dotarea cu unele utilaje. Numeroși participanți la dezbateri, intre care tovarășii Iulian Lovin, Ana Cjoc, Gheorghe ducă alții au evidențiat rezultatele obțiși nute în acțiunea de gospodărire și înfrumusețare, faptul că angajamentul asumat anul acesta este mobilizator și pe deplin realizabil prin eforturile colective ale deputaților și cetățenilor. „Aprecierea dată municipiului nostru de conducerea de partid și de către stat, spunea tovarășul Alecu Stan, vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular municipal Galați, și obținerea premiului III pe țară in întrecerea pentru mai buna gospodărire și înfrumusețare, ne stimulează și mai mult, ne dă un plus de entuziasm. Suntem hotărîți ca anul acesta să obținem rezultate și mai Gheorghe Melinte, bune". Tovarășul primarul Ieșitului, oraș care in aceeași reîntrecere a obținut premiul I pe țară, a împărtășit din experiența deputaților și cetățenilor in schimbarea aspectului edilitar-gospodăresc al acestei localități. De asemenea, tovarășul Petrache Botezatu, preșe dintele C.A.P. Schela, a vorbit des pre dezvoltarea comunei ca urmare a Începerii în acest an a lucrărilor de sistematizare și construcție a unui centru civic modern, și in același context, tovarășul Victor Mirea, directorul I.R.E. Galați, a amintit despre succesul repurtat recent prin electrificarea ultimului sat al județului, luindu-și angajamente concrete in vederea extinderii și modernizării rețelei electrice. In cuvîntul său, tovarășul Traian Gătej, primarul municipiului Tecuci, s-a referit la o serie de probleme privind îmbunătățirea activității șantierului de construcții din localitate, ci secțiilor de industrie locală și a consiliilor populare din comunele suburbane Munteni și Drăgănești. Referindu-se la prevederile bugetului local pe 1971, tovarășul Vasile Alexandru, directorul Direcției sanitare județene, a apreciat pozitiv faptul că anul acesta sunt alocate sume mai mari pentru ocrotirea sănătății, abordind apoi unele probleme privind perfecționarea asistenței medicale. In încheierea dezbaterilor a luat cuvîntul , tovarășul Constantin Dăscălescu, care și-a exprimat satisfacția pentru faptul că și această sesiune a demonstrat preocuparea în vederea ridicării nivelului calitativ al activității în diversele sectoare de activitate ale județului, subliniind necesitatea ca propunerile făcute cu acest prilej să fie rezolvate cu maximum de operativitate. „Economia noastră modernă, perfecționarea Întregii vieți sociale, multitudinea sarcinilor ce ne stau in față - a spus tovarășul Constantin Dăscălescu — implică un asemenea stil de muncă, incit fiecare membru al comitetului executiv, fiecare deputat sau lucrător in aparatul consiliilor populare să acționeze cu dinamism, dovedind receptivitate față de nou, exemplu de corectitudine și dăruire in muncă, înaltă solicitudine față de cerințele cetățenilor“. După avizarea prealabilă de către comisiile permanente de specialitate, sesiunea a adoptat hotăriri corespunzătoare cu privire la planul economiei locale și bugetului local pe anul 1971, precum și răspunsul la chemarea la întrecere. In continuare, se aleg asesorii populari pentru Tribunalul județean și judecătoriile Galați și Tecuci, se adoptă hotărîrea privind stabilirea atribuțiilor comitetelor executive ale consiliilor populare municipale în domeniul comerțului, se ratifică deciziile privind trecereabliotecii „V.A. Urechia" Galați șiîn subordinea comitetului executiv al Consiliului popular județean, privind înființarea școlii de aplicație a Liceului pedagogic „Costache Negri“ și decizia referitoare la înființarea Creșei de cartier nr. Galați, toate după ce au fost avizate in prealabil de către comisiile permanente. Sesiunea a aprobat eliberarea deputaților Mircea Răuță și Constantin Enescu din funcțiile de membri ai Comitetului executiv al Consiliului popular județean și, in urma votului secret, au fost declarați aleși în aceste funcții deputații Elias Zissu și Teodor Oprică. In încheierea lucrărilor sesiunea a adoptat o hotărire privind modificarea componenței unor comisii permanente ale Consiliului popular județean: tovarășul CONSTANTIN DASCALESCU -9 (Urmare din pag. I) Cinema „Central" — filmul Vagabondul — orele 9,00 , 12,30 , 16 , 19,30. „Republica" — filmul Căpitanul Florian — orele 9,45 ; 12 , 14,45 ; 17, 19,15; 21,15. „Țiglina" — filmul Vagabondul — orele 10, 13,30; 17,00; 20,30. „Popular" — filmul Adio, prieteni! — orele 10 și Străinii — orele 15 , 17 , 19 ; 21. „Doina" — filmul Atenție, broasca țestoasă! — orele 15 și Argoman superdiabolicul — orele 17; 19; 21. „Dunărea" — filmul Păsările orele 15 ; 17 ; 19 ; 21. MIERCURI 13 IANUARIE 1971 PROGRAMUL 1 6,00 De la 6,00 la 9,30; 9,30 Viața cărților. 10,05 Melodii populare. 10,30 Vreau să știu. 11,05 Trei melodii cu Wili Tura. 11,15 Tribuna radio. 11,35 Mi-e dragă stema țării mele. 12,00 Melodii de Petre Firulescu. 12,10 Un interpret și rolurile sale. 12,30 Intîlnire cu melodia populară interpretul preferat. 13,00 Radioși jurnal. 13,10 Avanpremieră cotidiană. 13,22 Rebus melodii. 14,45 Dirijor și interpret Ionel Budișteanu. 15,05 — 100 de legende românești. 15,30 Muzică de estradă. 14,00 Radiojurnal. 16,15 Prelucrări corale. 16,30 Melodii de curînd lansate. 16,50 Publicitate radio. 17,00 Antena tineretului. 17,30 Muzică populară. 18,00 Orele serii. 20,00 Tableta de seară. 20,05 Zece melodii preferate. 20,40 Bijuterii muzicale. 20,55 Știința la zi. 21,00 Muzică de café-concert. 21,25 P.C.R. 50. 21,30 Revista șlagărelor. 22,00 Radiojurnal. 22,30 Concert de muzică ușoară. 22,55 Moment poetic. 23,00 Concert de muzică ușoară. 0,03—6,00 Estrada nocturnă. MIERCURI 13 IANUARIE 1971 10,00—11,30 Emisiuni-lecție pentru lucrătorii din agricultură. a Pentru o mai bună gospodărire pămîntului: lucrări pentru combaterea eroziunii solului. 18,00 Deschiderea emisiunii. Ex-Terra ’71 — emisiune-concurs de construcții tehnice pentru pionieri și școlari. Din cuprins : Istoricul aviației românești. Macheta zburătoare a avionului IAR-822 ; Poșta Ex-Terra. 18,30 Cabinetul economic TV. Informatica în etapa actuală. 19,10 Tragerea Pronoexpres. 19,20 1001 de seri — emisiune pentru copii. 19,30 Telejurnalul de seară. 20,00 Telecinemateca ! „Nechemat în țărînă". Premieră pe țară. 21,30 Voci de pretutindeni ! Mary Hopkin, Sergio Endrigo, Tereza Kesovja, Sam Davis nr. 21,45 Cadran internațional. 22,30 marilor interpreți români! Gala Ion Buzea. 22,50 Telejurnalul de noapte. Membrii Asociației vînătorilor și pescarilor sportivi — filiala Galați anunță cu profundă durere încetarea fulgerătoare din viață a colegului lor AURELIAN COSTACHE contabil șef înhumarea va avea loc în ziua de 14 ianuarie la orele 14, cortegiul pornind din str. Ovidiu. t \ / y t