Viața Nouă, octombrie-decembrie 1973 (Anul 30, nr. 8955-9032)

1973-11-08 / nr. 8987

Pag. a 2-a Dăruire totală pentru culorile clubului Pe marginea ședinței de analiză de la F. C. Galați Mai mult ca oricînd, amatorii jocului cu balonul, rotund din Galați au văzut prielnică situația din actuala ediție a campionatului diviziei B ca o echipă locală să pășească în prima arenă a fotbalului național. Dar iată, după 12 etape, ne găsim în postura de a privi spre vîrful piramidei de la mijlocul clasamentului. Șansele nu ni le-am epuizat, însă realiști fiind, trebuie să recunoaștem că ele au scăzut simțitor. Actuala stare de lucruri a constituit marți, 6 noiembrie a.c. tema unei analize critice la Fotbal club în prezența jucătorilor, a conducerii tehnice și a unor tovarăși din biroul consiliului de conducere. Echipa socotită fruntașă în municipiu prin valorile sale individuale și condițiile create, nu a arătat pînă acum nimic din ceea ce se cere unei formații de la care se așteaptă o comportare dintre cele mai bune în actualul campionat. Pe baza evoluției din ultimele etape, dar mai ales după severa secție primită la Bușteni s-au făcut observații de ordin tehnic, tactic și fizic la adresa jucătorilor. Ele au gravitat spre aceeași idee : componenții formației nu se angajează total pe toată durata partidei, sunt încă deficitari în fazele de finalizare, renunță ușor la luptă și neglijează aproape total trasul la poartă. Eficacitatea atacului se reflectă doar prin cele opt goluri marcate pînă acum, ceea ce situează echipa din acest punct de vedere pe penultimul loc! Contrar indicațiilor date și a mersului firesc al jocului, în loc ca în fazele de finalizare atacul să crească în ritm, să se asigure o circulație rapidă a balonului și să se tragă prin surprindere din orice poziție, atacanții abuzează de ținerea exagerată a balonului, nu ies la intercepție, asaltează stereotip — cu mingi înalte — careul advers. La mijlocul terenului nu se acționează lucid, iar marea majoritate a jucătorilor nu aplică presingur și nici nu revin și nu insistă cînd au fost deposedați de minge. Detenta este defectuos utilizată din care cauză balonul este trimis de multe ori la întimplare. Desigur că aceste deficiențe constituie tot atîtea explicații cu privire la repetatele eșecuri ale F.C. Galați. Se pune întrebarea : „Care sunt cauzele care le generează ?" înainte de orice se află neseriozitatea cu care unii jucători privesc sarcinile ce le revin pentru pregătirea lor fizică, tehnică și tactică. Astfel s-a relevat faptul că o parte din componenții lotului tratează cu indiferență antrenamentele, se eschivează de la executarea întocmai a exercițiilor impuse și de aici diminuarea treptată a capacității la efort continuu pe toată durata celor 90 de minute de joc. De asemenea, unele valori ale echipei (cazul lui Simion) tratează cu indiferență jocul și gafează frecvent, periclitînd propria poartă. Pe lingă seriozitatea și totala dăruire ce trebuie să caracterizeze întreaga activitate a fotbaliștilor, este necesar să se facă mai mult pentru întărirea spiritului de colegialitate, a spiritului de opinii și a pregătirii moral volitive. Introdus de curînd în lotul echipei, fostul internațional Dan Coe a încercat să aducă — așa cum a arătat chiar de la prima sa evoluție intr-un meci oficial— atît experiența competițională bogată, dar și acea nedezmințită dragoste pentru fotbal. Fără să facă uz de cuvinte mari și fără să se proclame ca o autoritate în materie el a vorbit ca fotbalist: „Trebuie să ne înhămăm serios la treabă atîta timp cit aspirăm spre afirmarea noastră și a clubului pe care îl reprezentăm, spunea el. Ani de-a rîndul, pe cînd jucam la Rapid, ne-am dorit un titlu de campioni. A fost obținut atunci cînd tenacitatea individuală și colectivă a funcționat perfect, cînd toți cei trimiși în teren au știut să facă risipă de energie și de gîndire". Exrapidistul Dan Coe sublinia ideea deosebit de importantă că jucătorul este elementul concret de care depinde soarta partidelor la F.C. unii jucători tratează încă cu ușurință pregătirea din cursul săptămînii. Ședința de analiză de la Fotbal Club a relevat cîteva direcții de acțiune concretă pentru viitorul imediat: 1. susținerea unor antrenamente mai bine organizate, cu participarea efectivă a tuturor componenților lotului ; 2. să se continue infuzia de tinere talente in echipă ; 3. să fie desemnați de la o etapă la alta cei mai în formă jucători în echipa de bază ; 4. să se încerce mai multe variante de atac, în funcție de titularii existenți, a adversarilor și a locului de desfășurare a partidelor oficiale — acasă și în deplasare ; 5. să fie sancționată prompt lipsa de convingere și de seriozitate manifestată atît la antrenamente cit și în partidele de campionat; 6. crearea unui climat afirmarea de lucru sănătos prin deplină a respectului între jucători, a dezvoltării spiritului de colegialitate și de opinie intransigentă față de lipsuri ; 7. să se folosească cele mai indicate forme pentru pregătirea moral politivă a echipei, astfel ca în meciurile abordate jucătorii să-și pună în valoare toate calitățile și puterea de muncă. Garanția că toți componenții lotului au înțeles menirea lor, că vor să confirme clasa și pregătirea lor o pot oferi intr-un singur mod, dăruindu-se total pentru victorie, pentru culorile clubului. îi așteptăm să se remarce, asigurîndu-i că numai luptînd pentru a realiza jocuri de calitate, la nivelul potențialului de care dispun își vor cîștiga cu siguranță simpatia și totala încredere a suporterilor. CORNELLU MIHĂILESCU VIAȚA NOUA BOX „Criteriul tineretului" Meciuri în reuniunile de ieri ieri au continuat în Palatul sporturilor din Galați întrecerile celei de a patra ediții a „Criteriului tineretului“ cu desfășurarea a încă două gale. O caracteristică a meciurilor din cele două reuniuni de ieri o constituie, cu cîteva excepții, echilibrul acestora datorat valorii apropiate a boxerilor care au urcat în ring. In general, chiar dacă unele dintre întîlniri nu s-au ridicat la un nivel tehnic și spectacular deosebit ele au plăcut datorită îndîrjirii cu care tinerii pugiliști și-au apărat șansele, precum ritmului destul de susținut în casire s-au desfășurat. Iată rezultatele galei a treia : Categoria 57 kg : Florian Lepădatu (Steaua) cîștigă prin neprezentarea lui Cornel Costea (C. S. Pitești), Florian Ghiță (Electroputere Craiova) cu un finiș mai bun în ultima repriză obține decizia la puncte în dauna lui Titi Tudor (Rafinorul Ploiești). Octavian Vultureanu (Metalul Drobeta Tr. Severin) este depășit categoric de Ghiocel Grozea (Box club Constructorul Galați) care, mobil și punctînd cu multă adresă, a obținut decizia juriului in unanimitate. In ultimul meci la această categorie Florin Lepădaru (Steaua) a fost declarat învingător la puncte in fața lui Constantin Ghingaru (Rafinorul Ploiești) deși evoluția lui și mai ales decizia juriului nu prea au convins. Categoria 60 kg . Gheorghe Rusu (Sport club Brăila) este depășit la puncte de Ion Burada (Progresul București), Viorel Sîrbu (Dinamo Brașov), mai bine orientat in ring a obținut decizia la puncte în fața lui Wilhelm Stenghel (Șoimii Sibiu). Tot în cadrul acestei categorii Nicușor Movilă (Dinamo Brașov) ciștigă la puncte întîlnirea cu Petre Cuțitar (Șoimii Sibiu), iar Adrian Turcitu (Chimia Craiova) este declarat cîștigător la puncte în fața lui Petre Vîlceanu (Metalul Drobeta Tr. Severin) la capătul unui meci confuz, plin de neregularități. Categoria 81 kg. Dumitru Căpățînă (Metalul Drobeta Tr. Severin) l-a scos din luptă chiar din prima repriză pe Wilhelm Faransbergher (C.S.M. Baia Mare), Nicolae Chipirog (Nicolina Iași) și Ion Bărbuță (Steaua) au furnizat unul din cele mai frumoase meciuri ale primei gale de ieri. Foarte combativ și lucid în ring ieșeanul s-a impus clar și a cîștigat pe merit, lăsînd tehnicienilor și spectatorilor o bună impresie. Cea de a patra gală s-a soldat cu următoarele rezultate : Categoria 48 kg . Dumitru Negru (Dinamo Brașov) învinge prin abandon în repriza a doua pe Alem Săli (Farul Constanța), în cel mai frumos meci al galei Paul Dragu l-a învins la puncte pe Tufan Rușu . (Voința Constanța). Dragu lovit mai clar și a condus permaanent lupta. Categoria 54 kg . Jenei Vancea (Dinamo București) este întrecut la puncte de Constantin Burduceanu (Olimpia Craiova). La aceeași categorie boxînd confuz și foarte dezordonat Alexandru Barbu (Dunărea Galați) a fost depășit clar de Marin Vornicu (Metalul Suceava) care și-a adjudecat victoria la puncte. Categoria 71 kg . Pavel Istrate (Oțelul Galați) cu o bună orientare în ring l-a întrecut categoric pe Constantin Florea (Progresul București). Istrate și-a neglijat însă uneori apărarea . Nicolae Adam (Șc. sportivă Constanța) fost depășit la puncte de Vasile Didea (C.S.M. Reșița). Categoria 75 kg. Ion Răducu (Box club Brăila) îl întrece la puncte pe Ion Dimache (Dunărea Galați). Decizia este eronată și a stîrnit pe bună dreptate dezaprobarea publicului. Dimache a terminat mai bine meciul, a punctat clar în ultima repriză și merita victoria. Arbitrii în schimb s-au orientat probabil după alte criterii ! In orice caz au greșit; Anghel Papuc (Box club Brăila) a dispus la puncte de Gheorghe Bucur (Dinamo Brașov). Categoria +81 kg . Costică Dafinoiu (Box club Brăila) l-a scos din luptă pe Vasile Mingiuc (Steaua) in repriza a doua, Gică Axente (Dunărea Galați) iar fost nevoit să abandoneze în priama repriză în fața lui Gheorghe Matache (Dinamo București) deoarece i s-a deschis arcada. întrecerile continuă astăzi de la ora 18,30. D. CONSTANTIN Mecanizatorul Tg. Bujor a revenit pe primul loc în campionatul județean l © Metalosport — la prima înfrîngere, iar Recolta Roșcani — la prima victorie . Scor de rugbi în întîlnirea Viitorul I.M.A.I.A. — Muncitorul Ghidigeni au dominat autoritar și au cîștigat la scor. Au înscris Nistor (autogol min. 15), Roșu (min 55), Angheli (min. 61), Bădin (min. 67 și 69) pentru Șoimii, Manolache (min. 32) pentru Fr. roșie Tecuci. A arbitrat N. Rapotan, Voința Cudalbi — Recolta Tudor Vladimirescu 0—0. Derbiul etapei s-a terminat nedecis. Rezultatul nedreptățește pe gazde care au dominat cea mai mare parte a timpului, însă nu au putut trece peste apărarea organizată și supranumerică a oaspeților. O mențiune pentru sportivitatea care au dominat în teren și în afara lui. A arbitrat V. Rapotan Galați. Fotbal club (tineret) — Metalosport 2—1 . Prima înfrîngere a echipei Metalosport și una din surprizele acestei etape. Rezultatul este echitabil. D. C. PE SCURT un mnmii.im Etapa a 14-a a turului campionatului județean de fotbal desfășurată duminică a adus la terminarea ei un nou lider: Mecanizatorul Tg. Bujor care a profitat de înfrîngerea neașteptată a echipei Metelosport. In general a fost o etapă calmă, cu rezultate în majoritatea partidelor scontate și ceea ce este mai îmbucurător fără nici un jucător eliminat. Iată amănunte de la jocurile acestei etape : Avîntul Maria — Victoria T. C. 1—2 (1—2) . Joc echilibrat desfășurat într-o notă de deplină sportivitate terminat cu victoria la limită a oaspeților. Au înscris Zaharia (min. 18) și Lăcustă (min. 41) pentru Victoria T.C., C. Pohrib (min. 28) pentru Avîntul. A arbitrat Ion Radu (Tecuci) Viitorul I. M. A. I. A. — Muncitorul Ghidigeni Î2—0 (6—0). Un veritabil scor de rugbi și o partidă fără istoric, permanent la discreția echipei galățene. Au înscris Popa (min. 10,25, 70), Nedelcuță (min. 38, 63, 87), Prisăcaru (min. 30 și 74), Cojocaru (min. 41 și 79), Cîrlan (min. 2) și Tatu (min. 82) Arbitru : Petru Ispas (Galați). Recolta Roșcani — Victoria E.G.L. 1—0 (1—0). Prima victorie a echipei din Roșcani realizată la capătul unui joc foarte disputat. Unicul gol al întâlnirii a fost înscris în minutul 4 de Condurache. A condus întîlnirea D. Vizinteanu (Galați). Victoria Independența — Șoimii Foltești 3—0 (1—0). Pe linia bunei comportări din ultima vreme și duminică fotbaliștii din Independența au reușit să obțină un rezultat favorabil întrecînd categoric formația Șoimii din Foltești. Cele trei goluri ale echipei învingătoare au fost realizate Pătrașcu (în minutele 5 și 50) de Mihai Grigore (min. 80). A arbitrat și N. Mălescu (Galați). Mecanizatorul Tg. Bujor — Avin Iul Liești 2—0 (1—0). Joc frumos, dîrz disputat terminat în final cu victoria meritată a echipei locale. Golurile învingătorilor au fost realizate de Serseludhs (min. 9) și Arfire (min. 86) din lovitură de la 11 m. In minutul 19 Haralambie (Mecanizatorul) a ratat o lovitură de la 11 m. Este regretabil că după terminarea acestui joc au avut loc incidente între spectatori din localitate și un grup restrîns de spectatori veniți din Liești. Ce părere au organizatorii ? A arbitrat N. Grigore (Galați). Trenlerul Galați — Unirea Tulucești 3—î (1—1). După o repriză egală în care jocul a fost echilibrat, în cea de a doua gălățenii s-au impus și au cîștigat clar. Autorii golurilor Popov (min. 42), Arghir (min. 58) și Negoiță (min. 84) pentru Trefilerul, Iamandi (min. 8) pentru Unirea. Jocul a fost condus de Vasile Turcea (Galați), Șoimii Fundeni — Flamura roșie Tecuci 5—1 (1—1). Gazdele POPICE. Campionatul național divizia A a ajuns la etapa a V-a. Constructorul Galați (campioana țării — masculin) a evoluat la Bod, în compania echipei locale Victoria Campionii și-au adjudecat victoria la scorul de 5 027 — 4 795 p.d. Formația feminină Voința a fost întrecută la Giurgiu, de echipa locală Cetatea cu scorul de 2 262 —2 244 pdt. LEIPTE. La Craiova, Sf. Gheorghe și Pitești s-au desfășurat întrecerile turneelor pe categorii la lupte libere. Sportivii de la Dunărea Galați au fost prezenți la întrecerile de la Pitești avînd o comportare bună. Petre Poalelungi s-a clasat pe primul loc la categoria 74 kg ; D. Ignat și Gh. Buceag au ocupat locurile II, iar Gh. Ciuntu, C. Teodoru și N. Burgaza s-au clasat pe locul al treilea la categoriile lor de greutate. Pe echipe, Dunărea Galați s-a clasat pe locul III, cu 56 puncte (după Steaua și Hidrotehnica Constanța), înaintea echipelor Dinamo București, Nicolina Iași, Progresul Brăila, Motorul Pitești, Petrolul Ploiești și Tricolorul Călărași — clasate in această ordine. FOTBAL, în campionatul diviziei C s-au desfășurat jocurile etapei a 11-a. La Galați, intr-un derbi local, Tehnometal a învins, surprinzător, cu 2—1 (1—0) echipa Ancora. După acest joc, Ancora ocupă locul 6, iar Tehnometal — locul 14 (în seria a IV-a). I.R.A. Tecuci a jucat pe teren propriu cu Minerul Comănești pe care a învins-o cu scorul de 1— 0 (0—0). I.R.A. ocupă locul 7 în clasamentul seriei a II-a. Etapa viitoare programează jocurile: Trotușul orașul Gheorghe Gheorghiu-Dej — I.R.A. Tecuci, Granitul Babadag — Tehnometal și Ancora — Cimentul Medgidia. RUGBI. In campionatul juniorilor, organizat de Ministerul Transporturilor și Telecomunicațiilor, au avut loc noi întîlniri. Iată rezultatele echipelor din județul nostru: Liceul industrial pentru transporturi navale — Liceul industrial C.F. Galați 22—3 (10—0); Școala profesională C.F. Pașcani— Școala profesională auto Galați 26—0 (0—0). Etapa viitoare programează jocurile : Liceul industrial pentru transporturi navale — Școala profesională C.F. Pașcani (derbiul seriei) și Școala profesională auto Galați — Școala profesională C.F. Buzău. CLASAMENT 1. Mecanizatorul Tg. Bujor 2. Metalosport Galați 3. Viitorul I.M.A.I.A. Galați 4. Unirea Tulucești 5. Avîntul Liești 6. Recolta T. Vladimirescu 7. Șoimii Foltești 8. Voința Cudalbi 9. Fotbal club II tineret 10. Victoria T. C. 11. Victoria Independența 12. Șoimii Fundeni 13. Flamura roșie Tecuci 14. Victoria E.G.L. Galati 15. Avîntul Matca 16. Trefilerul Galați 17. Muncitorul Ghidigeni 18. Recolta Roșcani 14 12 11 58 ~ 11 25 14 11 21 33 — 9 24 14 7 4 3 43 — 16 18 14 8 15 33 — 18 17 14 7 3 4 29 — 17 17 14 6 5 3 23 — 20 17 14 7 2 5 31 — 20 16 14 6 4 4 28 — 22 16 14 7 16 46 — 30 15 14 5 4 5 24 — 22 14 14 5 4 5 30 — 32 14 14 6 0 8 30 — 36 12 14 5 18 26 — 45 11 14 4 2 8 19 — 24 10 14 2 3 9 23 — 39 7 14 3 1 10 22 — 45 7 14 21 11 11 — 55 5 14 13 10 15 — 69 5 HOCHEI Marți și miercuri, în Capitala Dinamo București - Dunărea Galați Meciurile din cadrul primelor două etape ale campionatului național, hocheiștii de la Dunărea Galați le-au susținut marți și miercuri în Capitală în compania echipei Dinamo București, campioana țării, înainte de a vă prezenta cronica meciului de ieri seară se cuvine să arătăm că în prima partidă — cea de marți — pierdută de gălățeni la scorul de 7—3 pentru Dinamo București, elevii antrenorului Ion Tiron, au opus o dîrză rezistență campionilor, ratînd prin Ciobotaru, Trăușan Iordan trei ocazii bune, una dinșitre ele la scorul de 3—2. In meciul revanșă de aseară aspectul jocului a fost cu totul altul. In timp ce Dinamo a evoluat mult mai bine angajîndu-se cu fermitate și în forță pentru cîștigarea pucurilor, jucătorii gălățeni — vizibil marcați de eforturile depuse în seara precedentă — au jucat mult mai slab. S-a făcut resimțită cu acest prilej lipsa de pregătire specifică pe gheață, precum și lipsa de forță la angajamente. Cîteva cuvinte despre desfășurarea celei de a doua partide. La început jocul este oarecum echilibrat, dar începînd din minutul 3 cînd Tiureanu deschide scorul, echipa campioană pune stăpînire pe joc, reușind să-și concretizeze superioritatea prin golurile înscrise de Pană (min 8) și Bandaș (min. 14). De notat la scorul de 2—0, Iordan are o bună ocazie să reducă din handicap, dar șutul său întîlnește bara! Repriza secundă se desfășoară la început într-o notă de echilibru, deoarece gălățenii îndrăznesc mai mult, dar nu punctează pe aceeași măsură. Dinamoviștii înscriu din nou în minutul 27 prin Pană. In repriza a treia între minutele 49—53 gălățenii au o cădere fizică totală de care profită cu promptitudine V. Huțanu, Pană și Costea, stabilind scorul final de 7—0 pentru echipa lor. In ultimele minute gălățenii prin Nicolae și Boldescu au ratat două ocazii rarisime. Sîmbătă și duminică, din păcate tot la București, echipa Dunărea Galați va susține două meciuri la fel de dificile cu actualul lider — Steaua București. T. MĂRGĂRIT k Nr 8987 Pentru ABUZURI si ILEGALITĂȚI, primarul din Slobozia Conachi a fost destituit și sancționat (Urmare din pag. I) bani care au intrat în bugetul statului însă mult prea puțin în raport cu veniturile ce se puteau obține de pe aceste suprafețe dacă ar fi fost folosite de către consiliul popular. Acest lucru nu putea să nu creeze noi suspiciuni și discuții la adresa primarului, la fel ca și repartizarea unor suprafețe de teren cu porumb cultură dublă unor cetățeni, printre care s-a aflat și Jean Dumitrache fără ca aceștia să livreze lapte statului, conform contractului. Abuzurile și ilegalitățile comise de Jean Dumitrache au fost aspru criticate într-o ședință comună a comitetului comunal de partid și comitetului executiv al consiliului popular comunal. La noi, spunea brigadierul Vasile Stana, nu s-au tras învățămintele necesare din documentele Plenarei C.C. al P.C.R. din noiembrie 1971. De aceea sunt unele nereguli care dăinuie de mai multă vreme. Acum ne dăm seama că primarul în loc să rezolve aceste probleme se ocupa de lucruri personale. Dacă în comună mai sunt membri cooperatori care dețin plusuri de teren în folosință este explicabil întrucît comisia care a încercat să măsoare suprafețele nu a avut sprijinul comitetului de partid și al consiliului popular. Prin abaterile comise, Jean Dumitrache și-a pierdut prestigiul și autoritatea, sublinia tovarășul Dumitru HodinS, membru al comitetului comunal de partid. Cu a astfel de abuzuri și ilegalități el întinat calitatea de comunist și conducător, și deci nu mai este demn pentru funcțiile încredințate. Dezbaterile au scos în evidență și alte aspecte negative din activitatea lui Jean Dumitrache. Acestea sunt o consecință a stilului și metodelor sale de muncă, a faptului că la rezolvarea problemelor nu s-a bizuit pe munca colectivă, în special în luarea unor hotărîri de importanță deosebită. Dar dincolo de aceste lipsuri în organizarea și conducerea activității politice și administrative se conturează omul, conducătorul cu toate calitățile moralpolitice. Abaterile săvîrșite zugrăvesc caracterul unui om lipsit de simțul datoriei, al răspunderii, stăpînit de tendințe de căpătuială. Departe de a înțelege implicația faptelor săvîrșite, influența lor negativă în conștiința locuitorilor, Jean Dumitrache și-a dovedit încă o dată lipsa simțului autocritic, încercînd în ședință să diminueze din gravitatea acestora și acuzînd pe cei care l-au criticat. O asemenea manifestare ilustrează pengă nivelul politic scăzut, și fuga de răspundere pentru abuzurile comise, ignorarea criticilor principiale, constructive, pe care comuniștii i le-au făcut. Dezertînd de la principiile eticii comuniste, Jean Dumitrache a spulberat încrederea tovarășilor săi de muncă, încrederea cetățenilor din comună. Pentru abuzurile și ilegalitățile săvîrșite, Secretariatul Comitetului județean de partid Galați a hotărît sancționarea lui Jean Dumitrache cu vot de blam și avertisment, destituirea din funcția de secretar al comitetului comunal de partid și revocarea din funcția de președinte al comitetului executiv al consiliului popular comunal. Plenara comitetului comunal de partid și-a exprimat angajamentul ferm de a spori combativitatea revoluționară și exigența partinică astfel nicit asemenea fapte reprobabile să nu se mai repete, să concentreze și să amplifice eforturile tuturor factorilor de răspundere, ale cooperatorilor pentru realizarea exemplară a sarcinilor economice, politice și sociale, să intensifice activitatea de educare politico-ideologică a tuturor locuitorilor comunei Slobozia Conachi. In pragul hibernării cimpului. Costurile de producție, la discreția unor lacune de planificare și nominalizare a sortimentelor (Urmare din paginelor precomprimate cu un nou sortiment de piloți, dar pentru executarea căruia am fost obligați să consumăm în plus, față de norma de consum pe întreprindere aproximativ 150 kg oțel-beton, pe fiecare loc de produs. Și, cu toate acestea, factorii de decizie din conducerea forului tutelar. Centrala industrială a materialelor de construcție București acționează încă lent pe linia luării unor măsuri concrete care să pună capăt o dată pentru totdeauna acestor neajunsuri. Facem această afirmație deoarece așa după cum ne informa tovarășul director Cruțu, planul financiar pentru producția anului viitor este întocmit tot pe aceleași vechi criterii. Oare cei vizați n-au învățat nimic din necazurile existente în unitatea gălățeană sau se mulțumesc cu faptul că intr-adevăr sarcinile de plan sunt integral realizate... Continuîndu-ne investigațiile prin secțiile de bază ale întreprinderii am sesizat și alte neajunsuri care influențează negativ asupra succeselor obținute pînă în prezent Este vorba despre rebuturile din prelucrare, despre remanierile care se mențin la un nivel destul de ridicat. Abordînd această problemă, șeful secției de prefabricate, tehnicianul Dan Popescu, ne informa că toate acestea sînt cauza unei slabe pregătiri profesionale a muncitorilor din secțiile de producție ale întreprinderii. Intr-adevăr, slaba pregătire profesională este una și chiar cea mai importantă cauză care dă naștere la rebuturi și remanieri. Dar conducerea întreprinderii, comitetul de partid de aici ce măsuri au întreprins în această direcție ? S-au mulțumit doar cu deschiderea unor cursuri de calificare la locul de muncă, fără a urmări îndeaproape eficiența acestora ? Iată două întrebări cărora factorii vizați trebuie să le dea un răspuns concretizat în fapte, în stare să înlăture cât mai grabnic aceste carențe. De asemenea, sa impun atenției numărul apreciabil de absențe motivate și nemotivate de la serviciu, al învoirilor și concediilor fără salariu ca și fluctuația personalului. Din exemplele pe care le-am amintit mai sus rezultă necesitatea ca munca politică să se facă tot mai mult simțită, în secțiile și sectoarele întreprinderii și, în aceeași măsură, comitetul de partid să-și intensifice rolul de coordonator politic al întregii activități a întreprinderii, trăgînd la răspundere factorii pentru neîndeplinirea de decizia sarcinilor care le revin. De asemenea, in atenția comitetului de partid trebuie să stea permanent mobilizarea colectivului de muncă, luarea unor măsuri care să conducă la eliminarea tuturor neajunsurilor semnalate. I V > f 0