Viața Studențească, aprilie-iunie 1974 (Anul 19, nr. 14-24)

1974-04-03 / nr. 14

Telegrama Consiliului Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști din România Din glas sentimentelor de adincă emoție de care este stăpinit în acest moment istoric, tineretul universitar al României socialiste, asemenea întregului nostru popor, vă adresează, mult iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, sincere și calde felicitări pentru cea mai înaltă învestitură pe care națiunea noastră l-a încredințat-o avind convingerea profundă că ea reprezintă garanția mersului ascendent al societății românești pe drumul socialismului și comunismului. Ca studenți comuniști, simțim că trăim cu adevărat o epocă de admei și profunde prefaceri revoluționare, care aparține neîndoielnic celor mai mari momente din istoria poporului nostru, epocă puternic marcată de activitatea dumneavoastră neobosită consacrată Împlinirii dorințelor și aspirațiilor supreme ale națiunii, promovării principiale și consecvente a politicii creatoare a Partidului Comunist Român. Congresele al IX-lea și al X-lea, Conferințele Naționale ale partidului, momente hotăritoare în evoluția ascendentă a societății noastre, poartă pecetea dinamismului revoluționar care vă caracterizează, a contribuției dumneavoastră esențiale la stabilirea orientărilor și direcțiilor de dezvoltare și progres ale patriei noastre, la traducerea lor in viață. • Personalitatea dumneavoastră de militant neobosit, afirmată din fragedă tinerețe în focul luptelor hotărîtoare pentru dreptate și libertate, pentru triumful idealurilor comuniste de muncă și viață, expresie a celor mai nobile trăsături ale poporului român, reprezintă pentru noi, generația tinără a amfiteatrelor, un exemplu viu de dăruire revoluționară și înaltă conștiință patriotică, de clarviziune politică și responsabilitate pentru destinul, civilizația și progresul patriei, al întregii umanități. Reafirmînd în numele întregii studențimi adeziunea noastră deplină la politica internă și externă a partidului, făgăduim primului președinte al României, patriot și internaționalist înflăcărat, omul pe care l-am simțit și îl simțim întotdeauna apropiat, dinamizator al activității noastre, că noi, studenții patriei ne vom pregăti cu hotărîre și responsabilitate pentru a sluji fără preget, cu toate forțele, cu energie și dăruire revoluționară cauza Partidului Comunist Român, a socialismului și comunismului. Acest an jubiliar, în care se împlinesc treizeci de ani de la Eliberarea patriei de sub jugul fascist și va avea loc Congresul al XI-lea al Partidului Comunist Român, va fi pentru tineretul universitar un an de noi și grăitoare succese in pregătirea sa pentru muncă și viață, de participare și mai activă la înfăptuirea programului partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate. Să ne trăiți întru mulți ani tovarășe președinte, pentru viitorul fericit al națiunii noastre și continua ei afirmare între națiunile lumii. CONSILIUL UNIUNII ASOCIAȚIILOR STUDENȚILOR COMUNIȘTI DIN ROMANIA I ILtra Sudu anui ALEGEREA tovarășului Nicolae Ceaușescu, cel mai iubit fiu al poporului român, luptător neobosit pentru progresul României socialiste, militant activ pentru pace bună conviețuire între popoași rele lumii în funcția de Președinte al Republicii Socialiste România, a stîrnit bucuria noastră deplină și legitimă, precum și nestrămutata convingere că rolul de cîrmaci al destinelor României socialiste prin potențarea resurselor și virtuților poporului român se va materializa în scurtă vreme prin realizarea obiectivelor mărețe ale Partidului Comunist Român. Ne angajăm să-i urmăm exemplul, să lucrăm și să luptăm fără preget cu totală dăruire pentru împlinirea tuturor năzuințelor poporului român, pentru pregătirea generației actuale de tineret care formează viitorul de aur al țării la nivelul dezvoltării social-economice în perspectivă a României socialiste. Ne vom alătura trup și suflet, prin fapte, jurămîntului tovarășului Nicolae Ceaușescu, cu prilejul alegerii sale ca Președinte al Republicii Socialiste România. Prof. emerit Emil NEGRUȚIU rectorul Institutului agronomic, Cluj CONDUCĂTORUL ATIT DE IUBIT DE NOI, STUDENȚII, atît de aproape de gîndurile și idealurile tineretului din patria noastră a fost investit de Marea Adunare Națională, cu înalta funcție de Președinte al Republicii Socialiste România. „Președintele Ceaușescu!“ Iată cuvintele pe care le vom pronunța totdeauna cu legitimă și ardentă mîndrie. Tinerețea noastră, care se confundă pînă la secundă cu realitatea zilelor noastre, este profund marcată de personalitatea tovarășului Nicolae Ceaușescu. Exemplu de comunist militant, de neobosit și laborios conducător al treburilor statului, el este și un model de dăruire revoluționară și superioară conștiință patriotică pentru fiecare din studenții patriei noastre. Pot spune că biografia președintelui Nicolae Ceaușescu — întîiul președinte al Republicii Socialiste România — este într-atît de bogată în semnificații, în frumusețe etică, incît ea este și un izvor de inspirație pentru creatori, un stimul pentru desăvîrșirea idealului lor artistic. Ca student în muzică — fără a mă considera un creator — personalitatea strălucitoare a președintelui Ceaușescu, întruchipează mesajul viu al umanismului socialist, pentru a cărui slujire se pregătește generația noastră. student, Conservatorul „Ciprian Porumbescu". București AM URMĂRIT DE FIECARE DATA cu emoție și bucurie aprecierile pe care iubitul nostru conducător le-a făcut la adresa tineretului patriei noastre , toate exprimă în cel mai înalt grad încrederea deplină pe care conducătorul partidului și statului nostru o are în forța pe care o reprezintă tineretul, viitorul de mîine al țării. Considerăm că este de datoria noastră, a întregului tineret studențesc, de a răspunde acestei încrederi cu fapte pe măsură. Permiteți-ne, iubite tovarășe Ceaușescu, ca folosind prilejul alegerii dumneavoastră, prin voința suverană a întregului popor, ca Președinte al Republicii Socialiste România, să ne exprimăm încă o dată dragostea și stima nemărginite pe care vi le poartă în suflet întregul tineret al patriei și să vă urăm multă sănătate și viață îndelungată, pentru a continua pe mai departe, cu aceeași energie clocotitoare, tinerească, opera de înflorire continuă a patriei, de promovare a principiilor legalității și umanismului in viața internațională. Mihai GHENOIU Grigore PATRAȘCU studenți ai Facultății de mașini și utilaj petrolier, Institutul de petrol și gaze, Ploiești INVESTIREA tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, ca Președinte al României socialiste constituie un eveniment de excepțională importanță politică, cu adinci rezonanțe în conștiința întregului nostru popor, a clasei muncitoare, a țărănimii și a intelectualității. Produs al spiritului poporului, al istoriei sale contemporane, personalitate care sintetizează strălucit voința maselor de dreptate, libertate socială și națională, militant neabătut pentru cauza păcii și a socialismului, primul președinte al țării, prin înțelepciunea și clarviziunea care i-au însoțit totdeauna activitatea, prin luciditatea spiritului și căldura umană, prin deschiderea permanentă către valorile autentice și perene ale culturii și civilizației, constituie modelul viu care a orientat de-a lungul ultimelor decenii eforturile poporului spre realizarea societății socialiste pe pămîntul atît de încercat al României. In actul alegerii tovarășului Nicolae Ceaușescu ca președinte al României stă voința suveranității unui suveran, demn, bun și popor înțelept, stă gîndul nostru statornic că sub conducerea sa a cărei forță a fost verificată în toiul marilor bătălii de clasă, al proceselor edificării socialismului, va crește mereu prestigiul României și rolul ei în ansamblul popoarelor lumii. Comuniștii, cadrele didactice și studenții Universității din București iși exprimă hotărîrea de a milita pentru materializarea neabătut ideilor primului Președinte al României, de a moderniza continuu procesul de învățămînt, de a-și aduce o contribuție mereu sporită la dezvoltarea culturii și științei românești. Omagiul nostru va fi munca ; dragostea noastră se va împlini în rezultatele pe care însuși președintele țării se dorește. Conf. univ. dr. Gh. CAZAN secretarul Comitetului P.C.R. al Universității București 28 MARTIE 1974 se înscrie cu litere de aur în marea carte a istoriei noastre. In această zi de început de primăvară, a fost ales primul Președinte al Republicii Socialiste România, și acesta este cel mai iubit fiu al națiunii române, tovarășul Nicolae Ceaușescu. In deplina și entuziasta adeziune a întregului popor se găsesc exprimate și sentimentele noastre, ale studenților, sentimente și gînduri cărora le-am dat expresie ori de cîte ori tovarășul Nicolae Ceaușescu s-a aflat în mijlocul nostru. Alături de tinerii din întreaga țară, studenții timișoreni, trimit conducătorului iubit cu ocazia evenimentului asigurările sincere că nu vor precupeți nici un efort pentru ca învățămîntul superior să se poată mîndri cu promoții bine pregătite formate din absolvenți deopotrivă specialiști și cetățeni. Helena TOMASKO studentă, Universitatea Timișoara AM LUAT CUNOȘTINȚA CU DEOSEBITA MÎNDRIE ȘI SATISFACȚIE de învestitura în înalta funcție de Președinte al Republicii Socialiste România a tovarășului Nicolae Ceaușescu — cel mai demn și mai iubit fiu al poporului nostru, al întregii națiuni române, militant de seamă al mișcării comuniste și muncitorești, figură proeminentă a vieții politice contemporane. Aceasta reprezintă încă o dovadă grăitoare a profundei dragoste pe care poporul poartă neprețuitului său conducător, o firească recunoaștere a meritelor și contribuției hotărîtoare pe care secretarul general al partidului le aduce la ridicarea țării pe culmile culturii și civilizației moderne, a devotamentului nemărginit cu care slujește cauza poporului român, a socialismului și păcii în lume. Această înaltă învestitură constituie pentru noi, cadrele didactice din învățămîntul superior, un puternic imbold de intensificare a eforturilor în vederea realizării prețioaselor indicații și îndemnuri ale tovarășului Nicolae Ceaușescu pentru dezvoltarea și perfecționarea instructiv-educativ, procesului pentru integrarea lui cu cercetarea și producția, pentru educarea studenților noștri în spiritul muncii, al responsabilității sociale și politice, al devotamentului față de patrie, popor și partid. Exprimăm cu acest prilej angajamentul nostru ferm de a acționa în spiritul tuturor sarcinilor ce ne revin, al hotărîrilor adoptate de recenta și istorica sesiune a Marii Adunări Naționale, îndeplinindu-ne astfel nobila misiune de dascăli și educatori ai tinerei generații, ai viitorilor intelectuali și specialiști ai României socialiste. Prof. univ. dr. ing. Vasile CATUNEANU decanul Facultății de electrodnică și telecomunicații, LP. București MĂREAȚA IMPURE A ISTORIEI: Gh. CHIRILAȘ