Vízügyi Közlemények, 1980 (62. évfolyam)

Pololm, I. and Szappanos, F.: Water development projects of joint Hungarian —Yugoslavian interest in the valley of the Dráva River 207 Joó, О. and Lötz, Gy. : The role of the Zala River in the eutrophication of Lake Balaton 254 Ács, D. and Máthé, L. : Evolution of the water management pattern at the Ajka Thermal Power Station 268 Aljohirt, J. M.: Statistical regularities of natural phenomena . . . 300 Máthé, A.: Hydraulic dimensioning of bottom drops 310 Szesztay, K.: Water balance and water management in Hungary 368 Hajós, В.: Environmental impacts of river regulation on the Rhine 393 Erdélyi, M. : Hydrogeology and dynamics of artesian waters in the Cent ral Tisza Region 417 Petkó, Gy. and Solti, D.: Reuse of wastewaters 436 Rühlemann, К. and Reh, D. : Water management in the German Democratic Republic 465 Deák, J. and Csontos, P. : Clogging of inverted wells 480 Varga, I. and Fülöp, E. : Simulation of water level regulation processes 503 Horváth, I.: Hydraulic model studies on open reservoirs founded on similitude theory 527 Ondruss, L. and Zsámboki, L. : Calculation of backwater due to contraction in trapezoidal channel 546 Domokos, M. and Kovács, Gy.: Calibration of compound flow-measuring structure under conditions of submergence 563 Karácsonyi, S.: Start-up pumping rates from wells 587 Kerék, J.: Programmed design management in hydraulic 607 Kolodko, J., Jackowski, B. L., and Skiba, M.: Calculation of wind induced currents in shallow lakes 623 Bengtsson, L. : Circulation in ice covered lakes 632 Sassy, L. : Hydraulic investigations on standard pipe culverts 641 Ambrus, L. : Calculation of the surface profile in groundwater flow over an inclined impervious layer 652 RÉSUMÉS EN FRANÇAIS DE L'ANNÉE 1980 Domokos, Miklós: Passé et avenir des bassins hydrologiques représentatifs et expérimentaux de l'Institut hydrographique hongrois (VITUKI) 59 Csekei, Tibor—Hernády, Alajos: Réservoir à buts multiples dans la vallée du ruisseau Csele à Mohács 71 Szepessy, József: Construction de retenues de plaine à niveau surélevé 86 Dóka,< Klára : Historique de la formation d'un «maître d'eau» en Hongrie 107 Károlyi, Zoltán: Voyage d'études pour la Tisza en 1978; expériences et conclusions 119 Salamin, Pál: Conclusions théoriques tirées des expériences hydrologiques faites dans la nature 130 Várady, Tibor : Essai du rendement de l'installation pour l'épuration des eaux résiduaires du système de recyclage, avec procédé d'échange d'ions d'un atelier de galvanisation 138 Takács, Lajos : Le système d'économie hydraulique des rivières Körös 223 Joó, Ottó et Lötz, Gyula: Role de la rivière Zala dans l'eutrophisation du lac Balaton 255 Ács, Dávid et Máthé, Lajos: Aménagement de l'économie hydraulique de la Société « Centrale thermique d'Ajka » 269 Déri, József et Papp, Ferenc: Systèmes d'information de la conservation des eaux leur développement 286 Hajós, Béla: Effets exercés sur l'environnement par la régularisation du Rhin 393 Petkó, Gyula et Solti, Dezső: Réutilisation des eaux usées 436 Petróczky, Ferenc— Ress, Sándor— Temesiné, Fehér Anna: Conception des systèmes d'alimentation en eau à buts multiples 462 Iritz, László : Éléments de la méthode unique pour la prévision de la demande d'eau perspective 485 12* III