Vremea Nouǎ, ianuarie-martie 1971 (Anul 4, nr. 888-962)

1971-02-23 / nr. 931

X A VREMEA NOUĂ [ural al IA-lea al Mu iimtii [■n încheierea lucrărilor (urmați <U» paginară, Comitetul Central al Uniunii Tineretului Comunist a ales Biroul format din 25 de membri, pe cei 8 membri supleanți, precum și secretarii C.G. al U.T.C. Prim-secretar al C.C. al U.T.C. a fost ales tovarășul Dan Marțian. Președinte al Comisiei Centrale de cenzori a fost ales tovarășul Nicolae Ungureanu. Luînd cuvintul, tovarășul Dan Marțian, prim-secretar al C.C al U.T.C., a asigurat pe delegați că noul Comitet Central nu va precupeți nici un efort pentru a îndeplini mandatul încredințat, hotărîrile adoptate de Congres, sarcinile pe care partidul le-a trasat Uniunii Tineretului Comunist. Cu deplină satisfacție și vie emoție — a spus în continuare vorbitorul — participanții la Congres au ascultat cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu. In spiritul gîndirii realiste, înnoitoare, larg deschise spre cerințele vieții, secretarul general al Partidului Comunist Român a dat o înaltă apreciere tineretului, apoitului său profesional și cetățenesc la dezvoltarea economică, culturală și socială a patriei, a configurat locul și rolul sporit al tinerei generații, al Uniunii Tineretului Comunist în contextul social-politic al României socialiste, a indicat sarcinile noastre de viitor, domeniile în care trebuie să crească atribuțiile și răspunderile organizațiilor U.T.C. In mecanismul vieții economice și sociale a țării. Dovadă a grijii statornice a partidului pentru creșterea și formarea multilaterală a tinerei generații, a încrederii în tineret, aceste sarcini și responsabilități noi reprezintă o învestitură socială cu profundă semnificație, pentru a cărei înfăptuire vom munci cu tot elanul și dăruirea tinerească. Exprimînd mulțumiri delegațiilor de peste hotare pentru participarea lor la Congres, primul secretar al G.C. al U.T.C. a subliniat că, în spiritul politicii externe a partidului și statului nostru, tineretul român este hotărît să întărească și să dezvolte continuu legăturile de prietenie și colaborare cu organizațiile de tineret din toate țările socialiste, cu organizațiile comuniste de tineret din întreaga lume, cu organizațiile revoluționare, socialiste, democratice de diferite orientări politice și filozofice, să-și afirme și în viitor solidaritatea sa internaționalistă cu mișcările de tineret de pe toate continentele, care militează activ împotriva imperialismului, a reacțiunii și războiului, pentru democrație, pace și progres social. Reamintind că peste puțin timp, la 8 mai a.c., întregul nostru popor va sărbători aniversarea semicentenarului creării Partidului Comunist Român, primul secretar al C.C. al U.T.C. a spus: Asigurăm conducerea partidului și statului nostru, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, neobosit militant pentru progresul României și bunăstarea poporului, prieten apropiat și îndrumător atent al tineretului nostru, că toți membrii Uniunii Tineretului Comunist, întregul tineret al patriei vor munci cu nestăvilit elan, cu pasiune ardentă și patos revoluționar pentru înfăptuirea obiectivelor ce stau în fața organizației noastre, a politicii Partidului Comunist Român. Intr-o atmosferă de vibrant entuziasm, Congresul a hotărît să adreseze o scrisoare Comitetului Central al Partidului Comunist Român, secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Textul scrisorii este aprobat cu puternice și îndelungate aplauze și urale. Delegații și invitații ovaționează minute în șir pentru Partidul Comunist Român și Comitetul său Central, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu. Se scandează „P.C.R.. — P.C.R.", „P.C.fc. — Ceaușescu*, „Ceaușescu poporul", „Ceaușescu — tineși ret“. Lucrările Congresului iau sfîrșit într-o atmosferă de înălțător patriotism. Din mii de piepturi tinere răsună imnurile „Trei culori* și „Sub steagul partidului*. Delegații de tineri — muncitori, țărani, elevi, studenți, militari — alcătuind o gardă de onoare, părăsesc sala Congresului, purtînd drapelele Republicii Socialiste România, Partidului Comunist Român și Uniunii Tineretului Comunist, sub a căror simbolică prezență, timp de cinci zile, reprezentanții celor aproape două milioane și jumătate de uteciști din patria noastră au exprimat, în deplină unanimitate, hotărîrea de nestrămutat a tinerei generații de a participa cu toate forțele, cu tot entuziasmul și capacitatea sa creatoare la înfăptuirea mărețelor idealuri ale României socialiste. In sală răsună imnul clasei muncitoare — „Internaționala". Se scandează lozinci pentru triumful socialismului în lume, pentru pace și prietenie între toate popoarele. Minute în șir se ovaționează entuziast pentru Partidul Comunist Român și secretarul său general, pentru patria noastră Republica Socialistă România. Entuziasmul vibrant și elanul tinereții exprimă încă o dată adeziunea fermă a întregului nostru tineret la politica marxist-leninistă partidului nostru, politică închinată ridicării României pe culmile civilizației și progresului. (Agerpres) Conferința Uniunii Asociațiilorr Studențești din România In cadrul Congresului al IX-lea al U.T.C., duminică au avut loc lucrările celei de-a VIII-a Conferințe a Uniunii Asociațiilor Studențești din România, în care au fost dezbătute cu exigență și responsabilitate activitatea asociațiilor studențești din ultimii doi ani, contribuția lor la formarea multilaterală a specialiștilor, corespunzător cerințelor dezvoltării economiei, științei și culturii noastre socialiste. In sală se aflau aproape 300 de împuterniciți ai celor peste 150.000 de studenți din întreaga țară, numeroși invitați — activiști de partid și de stat, conducători ai unor organizații obștești și instituții centrale, rectori ai instituțiilor de învățămînt superior, academicieni, cadre didactice, studenți străini aflați la studii în țara noastră, studenți fruntași la învățătură și în activitatea obștească. Printre cei care au luat loc în prezidiu se aflau tovarășii Ion Iliescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului, Mircea Malîța, ministrul învățământului, precum și Dușan Ulean, președintele Uniunii Internaționale a Studenților. Raportul Consiliului U.R.S.R. cu privire la activitatea uniunii în perioada dintre Conferința a VII-a și Conferința a VIII-a a fost prezentat de tovarășul Traian Ștefănescu, secretar al C.C. al U.T.C., președintele Consiliului U.R.S.R., iar Raportul comisiei de cenzori a U.R.S.R., de către Gheorghe Milea, președintele comisiei. Pe marginea documentelor prezentate, au luat parte la dezbateri Alexandru Soare, președintele Consiliului U.R.S. din centrul universitar București, Ionel Reghini, student la Facultatea de drept, președintele Consiliului U.R.S. de la Universitatea din Cluj, Ioan Petru, șeful Comisiei politico-ideologice a Consiliului U.R.S. din centrul universitar Iași, Adriana Teubert, studentă în anul I la Institutul politehnic din Timișoara, Constantin Nicolaescu, student la Institutul de subingineri din Pitești, Dorel Chercheș, student la Institutul politehnic din Brașov, președintele Asociației studențești de la Facultatea de silvicultură, Daniela Duțescu, studentă la Universitatea din Craiova, Ion Dragan, student la Institutul pedagogic din Tîrgu Mureș, președintele Consiliului U.R.S. pe institut, Silvia Alecu, studentă la Institutul politehnic din Galați, șefa Comisiei sociale pe centrul universitar Galați, Laura Bocan, studentă la Institutul pedagogic din Oradea, președinta Consiliului U.R.S. pe institut, Grigore Calotă, student la Institutul de mine din Petroșani, președintele Asociației studențești din cadrul Facultății de electromecanică, Bereczki Baladazar, student la Institutul agronomic din Cluj, Emil Popescu, asistent universitar, președintele Consiliului U.R.S. din Institutul de arhitectură, Florin Miclea, student la Institutul de medicină din Timișoara, președintele Consiliului U.R.S. pe institut, Dan Moisescu, student, președintele Consiliului U.R.S. din Institutul de artă teatrală și cinematografică, Radu Linte, student la din Iași, Institutul politehnic Gheorghe Manea, președintele Consiliului U.R.S. de la Institutul de construcții. In numele Uniunii Internaționale a Studenților, Dușan Uleak, președintele U.I.S., a transmis un mesaj de salut Conferinței Uniunii Asociațiilor Studențești din România. De asemenea, conferința a fost salutată și a primit mesaje din partea unor colective de studenți străini care învață în România. In încheierea dezbaterilor conferinței, a luat cuvântul tovarășul Ion Iliescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului. Vorbitorul a subliniat spiritul constructiv al dezbaterilor și al propunerilor făcute de delegați, a relevat faptul că Uniunea Asociațiilor Studențești din România a devenit o puternică organizație, cu o fructuoasă experiență dobîndită de-a lungul anilor, în mobilizarea tineretului universitar pentru pregătirea la nivelul exigențelor actuale și de perspectivă ale producției materiale și spirituale. Primul secretar al C.C. al U.T.C. a subliniat totodată importantele îndatoriri ce revin studențimii din țara noastră de a se pregăti cît mai temeinic, astfel ca după absolvire să se poată încadra cît mai rapid și eficient în munca vastă de realizare a sarcinilor mobilizatoare ale noului plan cincinal, în vederea înfăptuirii obiectivelor stabilite de cel de-al X-lea Congres al P.C.R. pentru edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Participanții la conferință au aprobat în unanimitate activitatea Consiliului U.R.S.R. și rapoartele prezentate. De asemenea, au fost aprobate modificările la Statutul U.A.S.R. și adoptată Rezoluția Conferinței. In Consiliul U.A.S.R. au fost aleși 97 membri și 28 membri supleanți, iar în Comisia de cenzori a U.A.S.R. 15 membri. In Comitetul Executiv al U.A.S. R. au fost aleși: Ștefănescu Ion Traian — președinte, Bereczki Baltazar, student la Institutul agronomic Cluj, Miclea Florin, student la Institutul de medicină Timișoara, Șorina Gheorghe, student la Institutul politehnic București, Tomozei Mihaela, studentă la Universitatea din Iași — vicepreședinți, Bîrliba Dan, Boștină Constantin, Ionescu Sorin, Coca Gheorghe, Mănăilă Ana Maria, Pusztai Kalman — secretari, Alecu Silvia, studentă la Institutul politehnic Galați, Calotă Grigore, student la Institutul de mine Petroșani, Cherecheș Dorel, student la Institutul politehnic Brașov, Crețu Gheorghe, președintele Consiliului U.A.S. Timișoara, Bocan Laura, studentă la Institutul pedagogic Oradea, Deleanu Ion, președintele Consiliului U.A.S. Cluj, Dumitrașcu Constantin, student la Universitatea Craiova, Kovács Dezideriu, student la I.M.F. Tg. Mureș, Kronenberger Mariane, studentă la Universitatea Timișoara, Mateescu Ioana, studentă la Institutul politehnic Cluj, Modîrcă Mariana Eugenia, studentă la Academia de studii economice București, Negrescu Radu, student la Institutul de artă teatrală și cinematografică București, Niculescu Nicolae, președintele Consiliului U.A.S. Iași, Ștefan Angela, studentă la Institutul agronomic Iași, Soare Alexandru, președintele Consiliului U.A.S. București, Stoian Nicolae, redactor-șef al revistei ,,Viața studențească" — membri. Ca președinte al Comisiei de cenzori a fost ales tovarășul Paul Bran, președintele Consiliului U.R.S. de la Academia de studii economice București. (Agerpres) \ Biroul C. C. al U. T. C. Nicolae Miltiade Boborodea, inginer, secretar al Comitetului U.T.C. la Combinatul petrochimic — Pitești, Ion Comănescu, prim-secretar al Comitetului municipal — Hunedoara al U.T.C., Marțian Dan, Florea Diaconescu, strungar, secretarul Comitetului U.T.C. la întreprinderea „Electromagnetica" din București, Radu Enache, student la Institutul politehnic din București, Iuliu Feteș, președintele Biroului de turism pentru tineret, Eugen Florescu, redactor șef al ziarului „Scânteia Tineretului", Dumitru Gheorghișan, prim-secretar al Comitetului municipal — București al U.T.C., Ion Ghergu, operator chimist, secretarul Comitetului U.T.C. de la Combinatul chimic din Tr. Măgurele, Silvia Sile, Nicolae Siegfrid Lipschner, prim-secretar al Comitetului județean — Caraș-Severin al U.T.C., Eugeniu Costică Lovici, inginer, locțiitor al secretarului Comitetului U.T.C. de la Uzina de autocamioane din Brașov, Nicolae Mateescu, activist la G.C. al U.T.G., Gica Mihai, țesătoare, secretara Comitetului U.T.G. de la Fabrica „Bucegi” din Pucioasa, Lucia Mihăilescu, Inginer proiectant, secretara Comitetului U.T.G. de la Institutul de studii și proiectări energetice din București, Ioana Nae, filatoare, secretara Comitetului U.T.C. la Filatura Română de Bumbac din București, Vasile Nicolcioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel Ioan Stoica, Traian Ștefănescu, președintele Consiliului U.R.S.R., Valeria Tache, tehnician veterinar la I.A.S. Căzănești, județul Ialomița, Francisc Torok, secretar al Comitetului județean — Satu Mare al U.T.C., Coriolan Voinea, prim-secretar al Comitetului județean— Crahova al U.T.G., Iosif Walter. Ca prim-secretar al C.G. al U.T.G. a fost ales tovarășul Dan Marțian, iar ca secretari tovarășii: Silvia Ilie, Vasile Nicolcioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel Ioan Stoica, Traian Ștefănescu, Iosif Walter. Membrii supleanți ai Biroului C.C. al U.T.C. Elena Zoia Ceaușescu, studentă la Universitatea din București, Doina Ruxandra Ciofu, elevă, secretara Comitetului U.T.C. de la Liceul „Gheorghe Lazăr" din București, Gabor Cseke, redactorșef al ziarului „Ifjúmunkás- Dobrița Ene, tehnician agricol, secretara Comitetului U.T.C. din comuna Gîrbovi, județul Ilfov, Celul Neagoe, mecanic agricol, secretar al Comitetului U.T.G. la I.M.A.— Balș, Agneza-Dori Neurohr, croitoreasă, secretara Comitetului U.T.C. al întreprinderii „1 Iunie" — Timișoara, Petru Popescu, scriitor, membru al Biroului organizației de bază U.T.C. de la Uniunea Scriitorilor, Constantin Cantacuzino Șerban, actor, secretarul organizației de bază U.T.G. de la Teatrul „Ion Creangă" din București. Folosirea integrală a capacităților de producție (urmare din pag. 1) sută față de plan și 0,97 la sută la secțiile auxilare) egală cu 100.000 de rulmenți de tipul 6308. Adunarea a scos în evidență faptul că sarcinile ce revin Fabricii de rulmenți în primul an al cincinalului sunt la nivelul potențial tehnic și uman angajat. La indicatorii principali se prevăd creșteri sensibile. Numai la producția marfă va trebui să se realizeze un volum suplimentar de rulmenți în valoare de 75 milioane lei. Planul de măsuri tehniceorganizatorice pe anul 1971 vizează o îmbunătățire radicală a activității de producție prin executarea unor mașini și dispozitive care să ușureze munca oamenilor, să sporească calitatea produselor, să crească productivitatea muncii, țintind ridicarea calificării și specializării unui număr sporit de muncitori. „Executarea unei Instalații modernizate de debitat cu disc abraziv, pentru role”, — temă pentru care s-a și întocmit proiectul, „Execuția elevatoarelor de span la mașinile „Pitler", un număr de 8 bucăți" (4 bucăți au și fost executate), „Modernizarea a 10 mașini de rectificat exterior fără centre, prin adaptarea de alimentatoare automate cu role butoi", „Reproiectarea S.D.V.urilor pentru măsurătorile diametrului mediu la coliviile din alamă, în vederea creșterii calității acestor piese“, „Revizuirea și îmbunătățirea normelor interne, privind magnetismul remanent al rulmenților, precum și la elementele de rulmenți" sunt doar citeva din cele 67 de teme ale planului de măsuri menite să concure la o mai bună folosire a mașinilor, la o mai judicioasă încărcare a lor, în așa fel nicit să se poată obține maximum de randament, in minimum de timp. liuînd parte la adunarea generală a reprezentanților salariaților de la Fabrica de rulmenți din Bîrlad, primul secretar al Comitetului județean de partid Vaslui, tovarășul Gheorghe Tănase, a făcut “recomandări cu privire la modul în care trebuie să se muncească în anul 1971, primul an al cincinalului, în condițiile unor sarcini de plan sporite, în condițiile extinderii și modernizării «intime a Fabricii de rulmenți și a lărgirii considerabile a sectorului de investiții. Referindu-se la principalele probleme ce le ridică producția anului 1971 : realizarea unui consum specific de metal redus, punerea in funcțiune a utilajelor ce sosesc in fabrică în cel mai scurt timp, îmbunătățirea continuă a calității rulmenților, reducerea cheltuielilor de producție, pregătirea profesională a oamenilor în ritmul și după cerințele noii tehnici cu care fabrica este înzestrată, autoutilarea și folosirea timpului maxim disponibil, tovarășul Gheorghe Tănase a arătat sarcinile deosebite ce revin organizațiilor de partid, sindicatului, organizațiilor de tineret. Adunarea generală a reprezentanților salariaților din fabrica bîrlădeană, impunîndu-se ca un for conducător al treburilor de producție, a însemnat în același timp o maximă concentrare colectivă a unei vechi experiențe în construcția de rulmenți, o amplă chibzuire comună de traducere în fapt a impunătoarelor obiective puse în fața noastră de conducerea partidului. Alte întîlniri de verificare ale Rulmentului Săptămâna trecută, fotbaliștii de la Rulmentul Bîrlad au susținut o dublă întîlnire : miercuri la Iași și sîmbătă la Bîrlad, cu formația ieșeană Nicotină. Dacă la Iași, Rulmentul a terminat la egalitate (0—0), în schimb, la Bîrlad, metalurgiștii, practicînd un joc superior adversarilor lor, au obținut o victorie la scor: 6—1 (3—1). Și dacă Daniciuc, Marius, Ghiuș și Dumbravă nu ratau din situații extrem de favorabile, scorul putea fi și mai mare. Victoria clară obținută, frumusețea fazelor din care s-au marcat golurile, jocul combinativ, spectaculos, plin de fantezie au mulțumit atît pe spectatori, cît și pe antrenorul formației, Ion Ștefănescu. Acest dublu test, care a adus fotbaliștilor bîrlădeni două rezultate bune, în fata unei echipe prestigioase, a constituit un bun prilej de analiză a potențialului echipei, a fiecărui jucător în parte. Remarcînd că antrenorul Ion Ștefănescu a „rulat" 17 jucători în aceste partide, nu ne mai rămîne să spunem decit cum au fost marcate golurile. ★ " In minutul 32, Gros (Nicolina) execută impecabil, pe lingă zid, o lovitură liberă de la circa 16 m. și... 0—1 ,• min. 33: Moșneagu, luînd pe cont propriu o acțiune, egalează (1—1). Două minute mai tîrziu, un un — doi de o rară frumusețe între Dăniciuc și Marin, și mingea lovită de ultimul ricoșează din bară în gol; min. 38 aduce cel mai frumos gol al meciului. Poale lungi schimbă cu Frunză cîteva pase pînă în fața careului mare. Chiuș, „fuge" cu toți apărătorii de pe partea stingă spre centru, lăsîndu-i lui Dascălu, care a intuit continuarea acțiunii, culoar liber și... 3—1. In min. 51, al doilea suplu de mijlocași (Popescu — Țoși) introdus la pauză, inițiază un contraatac periculos punîndu-l în cursă pe Dumbravă care, după ce-l driblează pe fundașul Atodiresei și pe portarul Pascal, înscrie în poarta goală. 4—15 minute mai tîrziu Dumbravă inițiază o fază similară, dar nu mai reușește să-l mai păcălească pe Pascal): min. 75 . V. Niculescu execută peste poartă o lovitură de pedeapsă de la 11 metri. Deoarece Gros intrase în careu înainte de executarea loviturii, arbitrul N. Popa (Bîrlad), care a condus cu scăpări, indică repetarea loviturii de la 11 metri, pe care o transformă Popescu: 5—1. In ultimul minut al partidei, Iași fixează scorul la 6—1 printr-un șut de la 10 m. ★ Duminică dimineață, metalurgiștii bîrlădeni au susținut un alt joc de verificare. De data aceasta, în compania fotbaliștilor de la Constructorul Iași, pe care i-au învins cu scorul de 4—0 (3—0), prin golurile înscrise de Moșneagu (min. 18), Dumbravă (min. 32 și 44) și Mucenica (Constructorul), autogol, în minutul 73. B. CORNIȘA coresp. Producția de legume... (urmare din pag. I făptuirii sarcinilor amintite, acordam o deosebită atenție fertilizării solului. Pînâ acum am transportat 50 tone de îngrășăminte organice pe terenul destinat grădinii de zarzavaturi și ne-am procurat îngrășăminte complexe necesare îngrășării întregii suprafețe de teren". Responsabilitatea și ritmul în care se desfășoară activitatea aici, ne permit să afirmăm, deocamdată că legumicultorii de la Cirja, în acest an, nu-și vor dezminți bunul renume pe care l-au căpătat. Nu departe de Cîrja se află cooperativa agricolă din Rînzești, unitate în care legumicultura ocupă un loc însemnat. Am poposit recent și printre legumicultorii de aici de la care am aflat lucruri vrednice de laudă. Din suprafața de 1.200 m.p. de răsadniță, necesară însămînțării și repicării legumelor, s-au amenajat mai mult de 200 m.p., acțiunea continuîndu-se în ritm susținut. Totodată, s-au pregătit pentru răsadnițe și geamurile necesare, precum și alte materiale auxiliare indispensabile procesului de producere a răsadurilor. „Și la noi s-au însămînțat cu tomate și varză timpurie peste 100 m.p., — ne relata Ionel Voinov, inginerul șef al cooperativei — lucrare ce va continua în zilele următoare". Preocupări similare am întîlnit la cooperativa agricolă din Berezeni. Această unitate, profilată pe producerea semințelor de legume, atît pentru nevoile proprii, cît și pentru alte cooperative, va cultiva 20 ha. cu zarzavaturi în ogor propriu. Și aici, dacă judecăm după zona în care ne aflăm, lucrările în răsadniță sunt într-un stadiu avansat. Legumicultorii, recunoscuți de altfel pentru hărnicia și priceperea lor, au amenajat peste 600 m.p. de răsadniță, din cei 1.870 necesari, și au însămînțat 300 m.p. cutomate, varză timpurie și ardei, intrucît aici se practică sistemul de repicare a răsadurilor în ghivece nutritive, cooperatorii au început producerea acestora. Am remarcat consecvența cu care se acționează în direcția fertilizării terenului ce se va cultiva cu zarzavaturi. Sistemul de retribuire a muncii în acord global, adoptat de adunarea generală a cooperativei agricole, a impulsionat întreaga activitate in legumicultura, ceea ce justifică, de fapt, rezultatele de pînă acum. O situație operativă întocmită la nivelul județului arăta, recent, că pe ansamblul județului, se terminase de însămînțat varza timpurie și se însămînțaseră 50 la sută din tomatele timpurii. Dacă din acest punct de vedere se apreciază că lucrurile stau bine, este total nemulțumitor felul în care factorii de răspundere din unele cooperative agricole au înțeles să se ocupe de aprovizionarea cu unele materiale de absolută necesitate pentru buna desfășurare a activității din legumicultură. Este inadmisibil ca la această dată să existe unități agricole cooperatiste ca cele din Codăești, Tanacu, Dumești, care, deși au contractat cu statul legume timpurii, nu și-au ridicat nici pînă acum semințele repartizate. Pentru producerea răsadurilor de legume, în cooperativele agricole trebuie să se amenajeze 200.000 m.p. de răsadnițe. Desigur, există o bună parte de răsadnițe din anii trecuți, dar ele trebuie reparate și este nevoie să se facă amenajări noi. In acest scop, în baza de aprovizionare se găsesc toate materialele necesare, lipsesc numai delegații unor cooperative agricole pentru a le ridica. Ca urmare, din cei 30.000 m.p. de sticlă, cooperativele au luat numai 5.000 m.p. Aceeași situație este și în ceea ce privește preluarea ramelor pentru răsadnițe, polietilenei etc. Mergînd mai departe cu exemplificările trebuie să amintim că C.A.P. Dragalina a solicitat 1.000 m.p. de rame și 1.000 m. p. sticlă din care, zilele trecute, nu a ridicat nimic. Acesta nefiind unicul caz, ne permitem să-i atenționăm pe factorii de răspundere din cooperativele agricole, unde se manifestă astfel de deficiențe, că producția legumicolă depinde de modul cum se acționează acum. La întreprinderea județeană pentru producerea, industrializarea și valorificarea legumelor și fructelor, am stat de vorbă cu tovarășul director adjunct Ion Hobincu, care, printre altele, a făcut următoarea remarcă : „In județ avem condiții să realizăm și să depășim producția de legume planificată, să asigurăm o bună aprovizionare a populației ; totul însă, depinde de felul cum știu conducerile cooperativelor agricole să valorifice aceste condiții". Noi nu mai adăugăm nimic altceva decât doar faptul că este o obligație a factorilor de răspundere din unitățile agricole cooperatiste să facă tot ce este posibil pentru, ca, în acest an, legumicultura să se ridice la nivelul așteptărilor. PAGINA 3 lAnmEO Crosul interjudețean Cea de a doua ediție a crosului Interjudețean Vaslui — Vrancea, organizat de către Consiliul județean de educație fizică și sport la Bîrlad, a prilejuit o dispută dîrzi între reeprezentanții celor două județe. Iată și rezultatele înregistrate t juniori, categ. a Ilat (1S00 m.): a. Giurgiu (Vrancea), S. Frangulea (Vaslui), RS Paraipan (Vrancea). Pe echipe : Vrancea—15 pct.; Vaslui — 21 pct. Junioare, categ. a II-a (900 m.) ; Eugenia (Vrancea); Mirana Tărlungeanu Dumuriul (Vrancea); Aurelia Roșu (Vaslui). Pe echipe : Vaslui 12 pct. Vrancea — 13 pct. Juniori, categ. I (3000 m.) și N. Zăncescu (Vrancea); Gh. Vlad (Vrancea); Gh. Curcă (Vrancea). Pe echipe: Vrancea — 14 pct.; Vaslui — 22 pct. Junioare, categ. I (1500 m.), Veronica Safir (Vaslui), Elena Vascu (Vrancea), Nuța Negru (Vaslui). Pe echipe :i Vaslui — 10 pct.; Vrancea — 11 pct. Senioare: Lenuța Brozbcu (Vrancea), Ioana Iamandache (Vaslui), Alexandra Găitănaru (Vrancea). Pe echipe : Vrancea — 10 pct.; Vaslui —■ 11 pct. , Unirea Bîrlad— U. R. A. Tecuci 13-7 Sala municipală a sporturilor a găzduit, duminică, prima confruntare pugilistică a anului, protagoniști fiind boxerii de la Unirea Bîrlad și U.R.A. Tecuci. Prezentând o garnitură mai bine pusă la punct sub toate aspectele birlădenii și au trecut in palmaresul lor încă o victorie. Deși scurt (o singură repriză), cel mai frumos meci al galei a fost cel de la categoria cocoș, dintre Ion Frunzache (Bîrlad) și Constantin Bodolan (Tecuci). Tecuceanul ■— campion national la juniori și ciștigătorul unor turnee în Cehoslovacia și R. D. Germană — pleca favorit. Frunzae de insă nu s-a intimidat de faima adversarului său și, lovind extrem de puternic și variat, a acumulat punct după punct. Adversarul său a reușit să eschiveze cîteva serii de lovituri năpraznice și chiar să contreze car, In ultimele secunde ale primului rând, Frunzache expediază fulgerător o laterală de stingă la figură și Bodolan este k.o. In cadrul categoriei pană, Nicolae Arion își înscrie nouă victorie la activ, învinogîndu-l, la puncte, pe Gh. Drăguțan (T). Arion a lovit puternic încă de la primele schimburi, dar adversarul său a rezistat terminind meciul în picioare". In limitele aceleiași categorii, Constantin Ciopraga (B) pierde înainte de limită (k.p. 11) în întîlnirea cu Radu Stoican (T). Ionel Ghibu (B), evoluînd la categoria semiușoară, a obținut o victorie fulgerătoare în fața lui Gheorghe Sandu (k.a.). La aceeași categorie, Ion D. (B) îl Învinge la puncte pe Adrian Patrichi. Deși a început puternic, trimițlndu-și adversarul la podea in primul rând, bîrlădeanul n-a insistat în continuare, permițînd adversarului său să echilibreze, uneori, situația in ring. Urcînd pentru prima dată scările ringului și avind in persoana lui Tudorel Coca (T) un adversar rutinat, Gh. Colibei (B) — in cadrul categoriei semimijlocii — a obținut o victorie clară la puncte, ceea ce ne face, ținind seama și de calitățile sale fizice, să-i întrezărim o carieră sportivă de prestigiu. In limitele aceleiași categorii, Petre Lucian (B) a fost învins la puncte de Gh. Marian. La categoria ușoară Gheorghe Vasilache (B) a învins la puncte pe N. Chehaia (T), iar Octavian Tufaru (B) a pierdut prin abandon (N) in fața lui Mihai Ichim (T). In ultimul meci al galei, în cadrul categoriei mijlocie mică, Nicolae Manóle (B) a terminat la egalitate cu Dumitru Băraru (T); întîlnirea nu s-a ridicat la un nivel tehnic corespunzător, ambii boxeri abuzind de „țineri" și lovituri nepermise. In final, notăm ca bună comportarea sportivilor birlădeni, care prin victoria cu 13—7 repurtată, au mai... diminuat din lipsurile organizatorilor. R. DAN - coresp. Directa de stingă expediată de bîrlădeanul V. Arion (stingă) ți-a atins tintai Pe scurt ALEXANDRIA 22 (Agerpres) — Echipa de fotbal Politehnica Iași și-a continuat turneul în Republica Arabă Unită jucînd cu formația Alexandria Union Club. Meciul s-a încheiat cu un rezultat de egalitate: 0—0. Miercuri, fotbaliștii români vor întîlni la Cairo reprezentativa R.A.U. MADRID 22 (Agerpres) . Echipa de fotbal M.T.K. Budapesta, aflată în turneu în Spania, a jucat cu formația F. C. Malaga cu care a terminat la egalitate: 3-*3 (2—1). Golurile echipei maghiare au fost înscrise de Kunst (2) și Becsei. Pentru gazde au marcat Mori (2) și Viberti. PARIS 22 (Agerpres) — Turneul internațional de tenis pe teren acoperit de la Lyon a continuat cu disputarea semifinalelor. în proba de simplu bărbați, jucătorul austriac Pokorny l-a eliminat cu 9—7, 7—5,2—6, 0—6, 7—5 pe principalul favorit al turneului, francezul Georges Goven. Intr-o altă partidă, francezul Pierre Barthes l-a întrecut cu 6—2, abandon pe compatriotul său Jauffret. în proba de dublu masculin, cuplul francez Goven-Barthes a dispus cu 6—1, 8—6 de perechea Mureșan (România) — Clffton (Anglia), urmînd să întîlnească în finală pe compatrioții lor Barclay și Preisy, învingători cu 6—4, 4—6, 6—3 in fața lui Meyer și N'Godrella (Franța). BUDAPESTA 22 (Agerpres primul meci dintre echipa Ic Levski-Spartak Sofia, contînd „Cupei campionilor europeni" venit sportivelor bulgare cu 15—8, 15—7). Returul acestei februarie la Sofia. La Budapesta s-a disputat casă Újpest Dózsa și formația pentru „sferturile" de finală ale a volei feminin. Victoria arescorul de 3—1 (15—7, 15—17, întîlniri se va desfășura la 28