Zenetudományi Dolgozatok, 2000

Tartalom A Szabolcsi-konferencia programja 5 Lampert Vera: Bolhák Orlando di Lasso műveiben: egy európai toposz magyar vonatkozásai 7 Komlós Katalin: „She never told her love", vagy Viola fríziadala 19 Somfai László: Zenei köznyelv a 18. században. Kutatástörténeti visszatekintés Szabolcsi Bence gondolatának utóéletéről 25 Murányi Róbert Árpád: A gyöngyösi ferencesek zenei kéziratai 31 Papp Géza: Egy Bihari­ verbunkos tanulságai 37 Tari Lujza: A magyar hangvétel változása C. M. v. Weber Magyar rondójától R. Willmers Fóti daláig 51 Bónis Ferenc: Schumann és Mosonyi: Gyermekjelenetek és Magyar gyermekvilág. . . 71 Dolinszky Miklós: Operaközreadás: contradictio in nomine? Az autográf versus szólamanyag dilemmája Erkel Bátori Mir­ójának készülő kritikai kiadásában 83 Hamburger Klára: Liszt Anna és Ferenc. Kettős arcképvázlat levelezésük tükrében 95 Dalos Anna: „A jó öreg Koessler" és a Brahms-tradíció. Kodály Zoltán zeneszerzés-tanulmányairól 105 Tallián Tibor: „Az operában ki gyönyörködik?" Irodalmi adalékok a magyar operai művelődés történetéhez 117 Berlász Melinda:Veress Sándor egyetlen Corale-tétele 169 Papp Márta: A tudós, a tanár és a művész - Szabolcsi Bence a Rádióban 183 Grabócz Márta: Az átmeneti rítus és a „statikus zenék" kapcsolata kortárs operákban (F.-B. Mache, P. Dusapin és G. Dazzi művei) 195 Ujfalussy József: „Contessa, perdono!" 215 Rennerné Várhidi Klára: Széchényi Ferenc gróf (1754-1820) és a zene­levéltári adatok tükrében 217 A magyar zenetudomány bibliográfiája 1997-1998 Összeállította: Benyovszky Mária - Szepesi Zsuzsanna 225

Next