Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-02-26 / nr. 35

r. 138 să apere țărmurile Rusiei de acolo. Marele duce Constantin amiralul general al flotelor rusești, de la începutul lunei aceștia au făcutu mai multe inspecțiuni în așăzămintele militare maritime, pentru ca să se încredințeze în persoană despre starea lor. În Deepopte ce cerește, Gazeta de Madpus publică următoarea circulară adresată Episcopilor de ministrul de Justiție și de Ertare: „Regina aflăndu că unu ministru acelui Pre-puternicu, necunoscănduși misiunea cea sfăntă, ș'aru fi luatu dreptu de a cenzura de pe amvonă disposițiunile și progretul Guvernămăntului și al Cortezilor constituanți, ce au deplină putere atunci, de a întroduce cu neatărnare, aceea ce credu cuviinciosu mi neapăratu pentru binele națiunei. Ea sperează că exemplul acesta nu va mai fi imitatu de alții. Ea are încredere că preoții, îndeplininduși insata lor chiemare, voru contribua la ținerea rănduelei, însuflăndu supunere cătră puterea publică și cătră autoritățile statornicite. Dacă însă abuzurile însemnate, saru mai repoi, vroința Reginei este că autoritățile civile și funcționarii însărcinați cu administrațiunea, să înfrăneză și se pedepsiască niște asemene escese bine-ințălegăndusă că guvernămăntul este determinatu a nu îngădui ilegalități nesuferite de legile: divine, canonice și civile Grea depeșei sale. Destinatarul (acela la care se adresază depeșa) de asemine va putea cere ca depeșa primită să poată fi colaționată, dar atunci el va fi datoria a plăti a doua oară tacsica întreagă. Depeșele tifrate, depeșele bursei,arifele prețurilor, totdeauna se vor colaționa deșiespeditorul nu ap cere, și tacsica se va lua. 13. Fiecare espeditor, care ap cere de la biuroul unde s'au adresat, adeverința priimirei unei depeșe, va plăti a patra parte din sumn ce ar costa trimeterea unei depeșe de 25 cuvinte. §114. O depeșă adresată la mai multe persoane, tot la același loc, sau la deosebite stații, se socotește ca atăte depeșe căte adrese are. §15. Răspunsul la o depeșă telegrafică se poate plăti mai nainte. Ear de nu ce va răspunde, banii ce vor inturna. §16. Cheltueala pentru espedițiea unei depeșe prin poștă, ștafetă sau prin înadins, se va priimi la Biuroul purcederei; acestei cheltuele nu se Dacă soma poate hotări mai nainte, se cuvine a depune o somă îndestulată, a căriea prisos se va înturna, îndată ce cheltueala adevărată se va împărtăși prin calea telegrafică. § 17. Toate tacsiile ce vor poăti mai painte la depunerea depeșii, pentru care se va da o evitanție: depeșele statului, deși tacluite după tarifa statornicită, în urmarea punerei la cale cu guvernul, și CD REGULAMENT. Pentru corespondința Telegrafică în cuprinsul Principatului Moldaviei, (închiere) . 12. Dacă espeditorul unei depeșe ap cerea ca să i se intoarne întreagă, spre a fi colaționată (posteduită) el va plăti giumătatea sumei de apoi custat trișeteToate depeșele privitoare de servițiu telegrafului sunt scutite de tacsie. $ 18. Îndată ce va sosi o depeșă telegrafică ea se va espedui prin amploiații administrații telegrafului, la adresă pot trece In socoteală. |