Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-05-23 / nr. 101

403 in ceasta ce va compune din contingentele pe care guvernămăntul inglezu le va ridica din provințiile imperiei otomane, și caresunt așteptate în curăndu, și din trupele regulate ale armatei otomane. Unui ordinu de zi al Generalului Vivian anunță dispozițiile acestea. Ofițerii englezi din corpusul acesta de armă de rezervă se vor încartira în palatul ambasadei rusești, de la Buiuchere. Înalta Poartă au datu decrete vice-consulilor elinești DD. Freakto și Ghioni la Brăila și Galați, precum și „esecuatorii” D. Vucino, fostul vice-consul la Rodos, ca consul la Hio. Iată principalele măsuri luate in privirea planului adoptatu, și care au fostu cel al treilea propusu, ce se cuprinde de a păși fățișu prin trei coloane espediționare la Nordul Sevastopolei și de alungul Cerpatei, planu ce au motivatu dimisia lui Canrobertu: fiecare soldatii duce cu dănsul pentru șapte zile provizii. Trupele otomane de la Balaclava săntu înlocate de trupele de la Eupatoria, acestea cadre sănt mai complete. Comunicații vor fi menagiate armata espediționară, și baza operațiilor va fi între statornicită în prejmezele Sevastopolei. Generalul Canrobertu va face parte din expediție. Ordinu generalu. Soldaților! Generalul Pelisie, comandantul-lui vorposu, apucă, din această zi, comandamăntul armatei de Orientu, împăratul, puindu în fruntea voastră unu general deprinsu cu comandele cele mari, cărunțitu în resbelu și în taberi; au voitu să vă dee o nouă dovadă de îngrijirea sa și a pregăti încă și mai multu succesele ce așteaptă peste puținu; vredețio bine, ne energica noastră stăruință. Scoborăndu mă din poziția înaltă unde înpregiurările și voința împăratului s'au pusu, ai unde voi m'ați sprijinitu, in mijlocul celor șai aspre cerbcări, prin virtuțile voastre resbelice cu care voi n'ați încetatu de a mă onora, eu nu mă îndepărtezu de la voi, norocirea de a împărți încă măritele voastre ostinele, nobilile voastre lucrări, mi s'au acordatu, iarăși înpreună, sub ghidacea și statornica direcție a generalului anșet, vom continui a combate pentru Franția și pentru împăratul. La marea cvartiră generală. Dinaintea Sevastopolei 19 Mai. 1855. (subscrisu) Caprobert. Ordinu Generalu. Soldaților! Fostul postru general anșefu s'au făcutu cunoscutu voința Împăratului care, după cererea lui, m'au pusu în fruntea armatei de Orientu. Primindu de la Împăratul comandamăntul acestei armate esersate nobile așa îndelungatu de niște mini, cent siguru de a fi interpretul tututora proclămăndu bă generalul Caprobert duce toate părerile noastre de rău și toată recunoștința noastră. Île lăngă strălucitele amintiri de la Alma și de la Inderman, ei au adaosu meritul, poate încă mai mare, că au păstratu suveranului nostru și țărei noastre, într'o înfricoșată campanie de iarnă, una din cele mai frumoase armate ce au avutu Franția. Lui sănteți datori de a fi în stare să începeți cu temeiu lupta și să triumfați. Dacă după cum sănt figuru, succesul încununează silințele noastre, veți ști să amestecați numele seu în căutările noastre de biruință. Ei au voitu să rămăe în șirurile noastre, și deși ar fi pututu lua o comandă mai înaltă,