Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-05-28 / nr. 106

Giurnalul ese în toate zilele afară de Dușimii și serbători mari. Abonamentul se face in Iași la Librăriea Nouă; in ținuturi 288 la Comisioneri. în București la Libretul G.Loanidi. Iașii, Sămbătă. 28. Maiu 1855. lei DJ DJ DDîDDD -Dacă G. Veverului e bine înformată, cabinetul de Viena au căpătat încredințarea guvernului prusianu că el nu cugetă a face în sinul Dietei o declarație de neutralitate la ocazia cercularei rusești, din 30 Aprilie. Astă făgăduință a Prusiei nu le-ar surprinde. Giurnalele germane din ce în ce mai mult asigurează despre nevoia în care se găsește Germania de a eși dintr'o neutralitate periculoasă. Presa din Viena stăruește întru a dovedi că punturile al treile și al patrule de garanție numai pu ținu interesază pe Germania decătre puterile apusene. Desnopea, amintește că însuși Prusia au recunoscutu, într'o depeșă, dată în publicu în lupa lui Martie trecutu, însemnătatea ce este pentru Confederație de a se păzi de precum pepirea Rusiei. Osebitu de aceasta, poi nu tărziu vom fi cu deplinătate înformați despre dispozițiile osebitelor staturi ale Germaniei. Se încredințază că de Prochep-Osten au înfățoșatu, săni acuma vr'o căteva zile, Imperatorului Austriei, un memorandumu in care situația fiecăruia statu germanu se găsește descrisă în chipul cel mai lămuritu, și că acest memorandumu e menitu întru a servi de bază unor noue propoziții ale Austriei in sinul distei. (Constituționelul). F. După știrile sosite pănă la 19. Armata franceză din Crimea se afla in numeru de 115,000 infanterie, cavalerie și artPrețul pe anu este 111 pe 6 luni 60 pentru unu răndu de inștiințeri este 30 parale Foiletonul Zimbrului o coală înțeesă în toată Duminica și se împarte Lunea, srne crescută prin sosirea corpului al treilea venitu de la Constantinopoli și prin adaosul batalionului al treilea. Oară în privința armatei engleză, întăriturile necurmate ce primise de 5 săptămăni suiau toaceștiea cu Piemontezii, din care 8,000 erau așezați talul oaminilor ei la 35,000, la satul Carani lăngă Balaclava, păcea pe lordul Raglani a putea disputa pănă la 14.000 de oameni. Restul piemontezilor ce se aștepta dintr'o zi în alta, au trebuitu să partea aceasta a aliaților la 50,000. Cătră aceste hinduse trupele otomane ce se ridică la 35,000 de oameni, adică 10,000 După o corespondență a Zlresei, armata de operațiune se organisasă și trebuia să cuprindă giumătatea din cifra aceasta. Ea era astfel constituită: 60,000 trupe franceze, 25,000 turci, o parte a armatei engleză și toată armata sardă. Turcii avea să fie comandați de Omeru Pașa în persoană. Totul alcătuea 90.000 de oameni. Astfelu săntu cele din urmă insemnări primite de la Crăma cu data din 19 Maiu. După cum se vede, se făceau atunci pregătiri de operații care au începutu în 25 sue turci și 25.000 de tunisieni rămași turci și euinteni schimbu la din 19 de la Eupatoria și aleși armiei otomane, nainte naintea 200.000, ca oameni rembarcați pentru Eupatoria, armatele aliaților Sevastopolei 'a din cu căteva ajungeau cifra Balaclava și sosiți acelor noaptea o fruntea 10,000 zile mai de