Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-05-30 / nr. 107

1426 La Repue s'au aolatu 20,000 de cărbuni. Toate vasele de espe De asemine s'au găsitu o vărsătorie într'o stare minunată și o fabrică pentru facerea și reparațiunea mașinelor de vaporu. În așăzemintele arse de cătră Ruși, 360,000 saci de grău, 100,000 saci de 260,000 de saci de ovăjitrățime mare de proviziuni de măncare, ce trebueau să fie duse la Sevastopoli, s au Unii englezii ce se afla în servițiul Rusiei au făcutu pradă flacărilor. ingineriu datu o mulțime de însemnări folositoare. După cuprinderea Cherciului de aliați, de îndată amiralul Laseps străbătu in marea Azoră cu barcele canoniere de vapori, sape arseră acolo peste 100 de vase neguțitorești. Ele au remasu să caute cinci vapoare ce le-au fostu zărite, și se crede că dacă vănătoarea aceasta din marea Azoră va ține zece zile, nu va mai rămăne nici o vănirea rusască. Pe coasta Arabatului, rușii au magazii mari de provizionămente și barcele canoniere și ele misiune să apuce în direcțiunea aceea. Se zice că trupele espediționare au să se trimită în curăndu asupra Anapei. — Din giurnalul de Constantinopoli din 31 Maiu es tragemu următoarele: Camieșu 23 maiu dimineața. În ziua de 22 pe după amează focul ținu două oare cu mare energie. Trupele noastre au atacatu partea Țintirimului ce era încă în măna Rușilor, din a dreapta unde se întăriseră și adunaseră o mulțime de trupe. Ei așăzaseră acolo două baterii, care încă erau neînarmate, și a cărora luare era de neapăratu pentru isbutirea operațiunilor noastre. Regimentul voltijorilor gvardei imperiale fusea întăiu mănatu painte. De dose ori mearsă cu baioneta, și de doue ori cu toată aprinderea lor, au trebuitu să se retragă. În sfărșitu după o opintire curagioasă voluitorii au luatu fortificațiunele rusești. 1 Regimentu al legiunei streine, al 74-le și al 12-le de linie au datu unu agiutoriu puternicu, tăbărăndu asupra neamicului cu o ținu 6 furie nenchipuită. Lupta aceasta oare. De mai multe ori ambuscadele și fortificațiunile rusești fură luate de noi și perdute, înfărșitu însă rămaseră în minele noastre. Parapetul acestor fortificațiuni așăzatu de Ruși fu înturnatu asuprări. Patru batalioane rusești strămtorite în țintirimu, și neputăndu găsi nici o scăpare din fața soldaților noștri au fostu trecuți prin ascuțitul săbiei. Două regimente rusești erau îmbarcate, din partea turnului de la Nordu, pe două vapoare pentru a le trece la turnul Carantinei, și a apuca trupele noastre ue din dărăptu, însă bateria genoveză și acele din apropierea ca le-au primitu cum astfelu de focu, încătu Rușii aceștia au trebuitu să'și părăsască planul. Lupta au urmatu și dintr'o parte și din alta cu mare putere. Noi amu avutu morți și răniți 1200 de oamini, perderea Rușilor însă mai multu de înpatrită, 9 oare de seară. Focul re'ncepe cu energie. Rușii formați în coloane dese, atacă cu furie întăriturile ci le luaserămii în noaptea trecută. De la Carantină pănă la bastionul de Sudu, lupta este din cele mai crăncene. Lăngă turnul Malacof nu urma de cătit focul de artilerie. De amăndoue părțile in această a două încadrare perderile sumari. Rușii însă nu putură căpăta nici unu folosu și posițiunile rămănu totu în minele noastre. După amează Reșii trimitu boace de poledițiune ș'au făcutu proviziunea lor. făină și precum și o