Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-10-25 / nr. 227

Purnalul ese în toate vilele afară de Duminici . și serbători mari. Abonamientul ce face in Iași la, Lebrăriea Nouăr in cinuturi la Romicione pi in București sa Librerul G Ioanidi. NN SI NNU Prețul ne anu e de 111 lei - pe 6 luni 60- - - pentru unu răndu de inștiințeni este 30 parale N foiletonul Zimbrului p Ninu coală îndesă în toată Duminica și se împarte Lunea AMUL. Ilișii. Marți II. 25 Octomvrie. 1559. N. 2217. PO HE BELIM Ce citește în Gazeta Austriană. Minutul se apropie din ce în ce mai multu cîndu Rușii vor fi nevoiți a se retrage de tot din Crîmu; noi ns cutezămu a decida Rechca de a mi, dacă după închieierea păcei ei nu vor da năvală asupra țărei atătu de scumpu cucerite de aliați. Dupre cătu știmu, s'au și făcutu pănă acum cercări asupra explicărei consecvențelor legale a succeselor militare ce s'ar putea căpăta de puterile Occidentale, asfeliu precum ele sîntu prevăzute prin tratatul din Decemvii. Aceste cercări se zice că privescu primul. Dacă puterile apusene au seriosu această intenție, și dacă în manifestarea ei ele nu au simplu numai de țelu a preciza mai vine oarecare raporturi, va afla încă amînată pe unu timpu tîrziu, căsperanța păcei seci Rusiea nu se va învoi la o micșurare a teritoriului seu decătu cănd ea va fi cu totulu stoarsă de toate mijloacele, și pănă la aceasta mai trebuie multu, cu toate perderile sale in Crima. În asemine împregiurări, e lesne de înțelesu că planurile pentru a deschide unu drumu la învoire, care au fostu viu agitate în timpurile mai din urmă în cabinete, stau pentru minutul de față în adormire, și diplomațiea așteaptă cu mai multă nerăbdare decătu oricîndu, noutăți asupra rezultatului marelor operații care se urmează in Crima. Guvernul M. S. regelui Greciei au decretatu că toate vasele încărcate cu cereale care se vor opri în porturile Pireu, Lira, Nauplia, Hidra, Patras și Spețea, vor trebui să lese în ele macar a zecea parte din incărcătura lor pentru a le vinde în Grecia. O corespondență a Constituție În înnaintatu spre diviziea Alonvil sau nelului ne spune următoarele: Ont. nord pănă la 7 leghe de la Eapatoriea înspre Aidar, fără a descoperi macar un rușu. Astă colonă acompaniată de șase escadroane Turcești și cinci baterii călărețe au arsu toate furajele armiei Rusiene, au pusu măna pe 400 capete de vite și pe vr'o sută de cai și cămile. Toate aceste prăzi au fostu date armiei Otomane. Astă espediție au produsu a doua zi unul din efectele dorite; unu corpu de 20.000 grenadini Rosieni, în marșă cătră Simferopoli, s'au opritu la optu leghe, mai susu de Eupatoriea pentru a apăra dosul armiei de la Sevastopoli ce se află amenințatu. Însă cariera e deschisă în altă parte pentru armiea aliată, Eupatoriea e desevărșitu întărită. Taurcii milatarii suntu plini de entusiasmu. Cei întăi ceru a merge asupra Perecopului sau a Simferopolis, cel al doilea lua armele și a reocupa satele lor, trază in tabăra lor întărită wi Bapato- Pănă atunci, Turcii se concentrea înfățoșază o altă tabără destinată a primi puteri încemnătoare. Astă piață Întinsă poate fără greutate adăposti pe