Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-01-22 / nr. 6

Iașii, Sămbătă, 22 Ianuarie 1855. Prețul nean este 111 lei, pe 6 luni 60 pentru unu răndu de inștiințenu este 30 parale. N Scrisorile numai franco KKKKK ce npiimecke, articulele trimice nu ce înapoescu. N. G. AMUL III. Jurnalul ese în toate zilele afară de Duminici și serbători mari. Abonamentul se face in Iași la Livrăriea Noi in ținuturi la Comisioneri, în București la Libretul T.Ioanidi.A REVISTA POLITICA.  Relațiunile cele bune care se află între guvernămăntul francezu și acel Austrianu, din ce în ce se restrăngu mai tare. Monitoriul universal face cunoscutu că în 22 Ianuarie D. de Hubner au încredințatu împaratului Napoleonu, o epistolă autogravă de la împaratul Franțu Iosif, și o depeșă telegrafbibă de la Biena din 23, ne face cunoscutu că contele Bivol au primitu coromnul cel mare a Legionului d'onoruează, și D. Druin de Luie, Ministrul trebilor din “o aoară al Franței, au căpătatu crucea cea întrre a ordinului Săntului Ștefanu. De la Crimea ce zice că Generalul camoberiu așteaptă sosirea brigadei gvardei „omperiale, dine acea a Generalilor Pelister și Niel ce au pornitu devurăndu de la Tulonu. Cu agiutorul acestu nou și cu desbarcul corpului întregit de Turci la Eupatoria, se crede că voru începe operațiuni mai serioase. Hamburg. 20 Ianuarie, scrisori din 1334a si Petresburgu anunță, că diviziunea i de sub Generalul Grob, bare aară ce afla în politiile golfului Findicu, s'au datu subu comanda directă a Alesandru și s'au elui duce clironomu eptatu spre Estonia. Se vede că corande armată alcătuitu din gvardiile împărătești pe care le comandă principele ccta din de in ce sporescu prin adăogire și trupe noue din deosebitele părți aleupte Se însamnă că corăbiile roșii de resbelu din Baltica suntu blasificate în trei diviziuni, din care întăia și adoua se află în portul militar de la Cronstad, iar a treia în acel de la Helsinfors. Organizarea regimentului de vănători făcută din servii (robii) eliberați a dominiilor familiei împărătești, sporește cu repegiune:ea ce alcătuește din patru batalioane, fiecare căte din o mie de oameni, luați din provinciile Novgorod, Vladimir și Nijni-Novgorod. Ca vănători, acești oameni se bucură de un mare renume în Rusia; în regimentul acesta de elită au intratu și unu numeru de volontiri ce au fostu soldați vechi vănători. Globul zice: În Prusia s'au opritu înrolările de doftori pentru Rusia. Măsura aceasta au urmatu după pretențiunile făcute la curtea de Berlinu de cătră ambasadorii Angliei și Frapției. Noutățile din Spania săntu puținu înpăcătoare. Vuetul despre sosirea Generalului Cabrera la marginea Spaniei deși urmează, totuși încă nu este adevăratu oficialu. Manifestațiuni îngrijitoare au urmatu la Madridu. Ofițerii gvardei naționale au făcutu o demarșă la ducele de Victoria, pentru de ai înfățoșa, zice unu G, de Madritu, că libertatea era amenințată, și că era de cuviință ca guvernămăntul să dea o posițiune determinată și energică. Cortezii prin o majoritate mare, au datu unu votu nou de încredere cabinetului. Acesta este al cincile sau al șesele de la deschiderea ședinților. Cu toate aceste cabinetul nu ce pare încă destul de tape.