Zori Noi, aprilie-iunie 1983 (Anul 36, nr. 10425-10502)

1983-04-01 / nr. 10425

Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. * ■ și al Consiliului popular județean Anul XXXVII Nr. 10425 vineri 1 aprilie 1983 4 pag. 59 bani OBIECTIVUL PRIORITAR: ȚÂRII: MAI MULTE MINEREURI In intervalul parcurs de la integrarea Exploatării miniere Fundu Moldovei în peisajul industrial al județului, caracterizat prin evidente acumulări cantitative și calitative, prin creșterea competenței profesionale a oamenilor, anul 1982 se înscrie, pentru colectivul unității, ca o perioadă de „vîrf“ a activității sale, concretizată în obținerea celor mai bune rezultate productive. Meritele minerilor, plecați cu vaîntreaga lor forță creatoare în acțiunea de a da țării mai multe materii prime, au primit, recent, răsplata meritată. deplin Prin Decret prezidențial, colectivului exploatării i-a fost conferit „ORDINUL MUNCII“ , clasa a III-a, pentru ocuparea, anul trecut, a locului al III-lea în întrecerea dintre unitățile din industrie, construcții, transporturi și circulația mărfurilor. Momentele și justificată de mare bucurie satisfacție pe care le trăiesc minerii și preparatorii de aici, care au cucerit prin muncă harnică înalta distincție, sunt însoțite de hotărîrea fermă a comuniștilor, a întregului colectiv de a munci mai bine, spre a înregistra în viitor noi succese. Solicităm tovarășului ing. Onisim Todașcă, directorul exploatării, să ne vorbească despre factorii ce au condus la obținerea distincției și principalele căi de acțiune menite să asigure consolidarea poziției de frunte ocupată la nivelul țării . — Am acordat atenție sporită perfecționării organizării muncii, urmărind realizarea ritmică a planului, la toate abatajele. Activitatea curentă, de extracție a minereurilor, a fost îmbinată cu cea de perspectivă, spre a deschide și pregăti noi rezerve, în vederea asigurării în permanență a capacităților necesare. Ne-am ocupat, de asemenea, de îmbunătățirea continuă a tehnologiilor de preparare. Asemenea preocupări ne-au permis, anul trecut, să depășim planul de extracție cu 3.000 tone de minereuri, să dăm în plus importante cantități de metale și alte substanțe în valoare de 1,8 milioane lei. Producția marfă a fost depășită cu 2,3 milioane lei, iar producția netă — cu 36 la sută. Vreau să NICOLAE GROZA (Continuare in pagina a Hl-a) ÎNALTA PREȚUIRE, TEMEI PENTRU 0 MUNCA MAI RODNICI ll%f agricultură LA C.A.P. EMIL BODNARAȘ Maximă atentic calității însămințărilor Ajunși miercuri, în jurul orei 13, la C.A.P. Emil Bodnaraș, poposim, mai întîi, în tarlaua „Luncă Mihalcea“, în suprafață de 95 ha., ce va fi însămînțată cu sfeclă de zahăr. Mecanizatorii Petru Huțuleac și Gheorghe Șuhan făceau unele mici reglaje la mașini. — De ce nu semănați ? — îi întrebăm. — Am intrat în brazdă acum o jumătate de oră. Dar nici nouă, nici inginerului șef al C.A.P., nu ne-a plăcut cum iese lucrarea. Discurile de tasare ale semănătorii rețineau încă mult pămîntul și încorporarea seminței în sol nu se făcea cum trebuie — ne spune Petru Huțuleac. De aceea, am decis să mai amînăm lucrul vreo două lire, să se mai zvînte terenul. Ne-am convins și noi că interlocutorul avea dreptate. Trecând mai spre seară, pe ȘTEFAN URSACHI (Continuare în pagina a (l-a) In prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, joi a avut loc în Capitală plenara comună a consiliilor oamenilor muncii de naționalitate maghiară și germană. La sosirea în sală, conducătorul partidului și statului nostru a fost întîmpinat cu vii aplauze și ovații, participanții exprimînd, în numele tuturor oamenilor muncii de naționalitate maghiară și germană, sentimentele de înaltă stimă, de profundă prețuire și fierbinte recunoștință pe care le nutresc față de tovarășul Nicolae Ceaușescu pentru condițiile de deplină egalitate asigurate tuturor cetățenilor patriei, fără deosebire de naționalitate, pentru garantarea dreptului de a participa, cu întreaga energie creatoare, la elaborarea și înfăptuirea politicii interne și externe a partidului și statului, la înfăptuirea măreței opere de construire (Continuare în pagina a IV-a) Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU a participat, ieri, la plenara comună a consiliilor oamenilor muncii de naționalitate maghiară și germană PLENARA In contextul preocupărilor pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XII-lea și ale Conferinței Naționale ale partidului, a orientărilor și indicațiilor formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, ieri, a avut loc plenara comitetului județean de partid, la care au participat, ca invitați, membri ai comitetului executiv al consiliului popular județean, secretari și secretari adjuncți ai comitetelor de nicipal, orășenești, partid mucomunale și din unele unități economice din județ, aparatul și instructorii obștești ai comitetului județean de partid, cadre de conducere ale organizațiilor , de masă și obștești și ale organelor de stat și economice județene. Deschizînd lucrările plenarei, tovarășul Traian Gîrlea, prim - secretar al comitetului județean de partid, a propus, din partea biroului comitetului județean de partid, următoarea ordine de zi, adoptată în unanimitate : 1. Raportul cu privire la măsurile luate pînă în prezent, precum și principalele concluzii desprinse din adunările generale ale oamenilor muncii referitoare la îndeplinirea planului de dezvoltare economico - socială a județului Suceava pe anul 1983, în conformitate cu hotărîrile adoptate de Conferința Națională a P.C.R. ; — Aprobarea angajamentelor asumate în întrecerea socialistă pe acest an ; 2. Raportul privind activitatea organelor și organizațiilor de partid, de stat, de masă și obștești pentru înfăptuirea pe COMITETULUI UE PARTID liticii de cadre în cursul anului 1982 . — Unele îmbunătățiri jn nomenclatura de cadre a comitetului județean de partid . 3. Raportul cu privire la efectivul, compoziția și structura Organizației județene Suceava a Partidului Comunist Român, la 31 decembrie 1982 ; 4. Raportul cu privire la activitatea desfășurată în anul 1982 pentru rezolvarea scrisorilor, sesizărilor, reclamațiilor și cererilor oamenilor mun-5. Hotărîrea privind înfăptuirea sarcinilor ce revin județului Suceava din documentele adoptate de Conferința Națională a Partidului Comunist Român din 16—18 decembrie 1982 și Conferința pe țară a președinților consiliilor populare din februarie 1983 . 6. Măsuri organizatorice. In legătură cu problematica supusă dezbaterii au luat cuvîntul tovarășii Tudor Done, Irimie Catargiu, Mihai Brădescu, Ion Siminiceanu, Oltea Negură, Marin Beleca, Orest Bosînceanu, Vasile Părău, Adriana - Mariana Bejan, Dimitrie Hreciuc, Mihai Roșea și Dumitru Balan. Atît prin materialele prezentate, cit și prin luările de cuvînt s-a făcut o temeinică analiză, în spirit critic și autocritic, a problemelor abordate, s-au reliefat preocupările, măsurile și direcțiile de acțiune pentru înlăturarea deficiențelor și perfecționarea activității și s-a reafirmat hotărîrea organelor și organizațiilor de partid, a tuturor oame JUDEȚEAN nilor muncii din județ de a face tot ce le stă în putință pentru înfăptuirea sarcinilor ce le revin din documentele Conferinței Naționale a partidului, precum și din expunerile și cuvîntările tovarășului Nicolae Ceaușescu. In mod deosebit s-a subliniat faptul că un puternic stimulent în eforturile pentru ridicarea nivelului și eficienței întregii activități economice, organizatorice și politico - educative îl constituie „Ordinul Muncii“ clasa a II-a conferit Organizației de partid a județului Suceava, pentru locul II ocupat în anul 1982 în întrecerea dintre organizațiile județene de partid în industrie, construcții, transporturi și circulația mărfurilor, precum și celelalte ordine conferite unui număr de 6 unități industriale și agricole din județ. Evidențiindu-se o parte din măsurile luate pentru realizarea planului de dezvoltare economico - socială pe anul 1983, concretizate în cele 12 programe din industrie și 17 programe din agricultură, concluziile desprinse din aduși nările generale ale oamenilor muncii, in cadrul cărora au participat la dezbateri peste 2.600 de oameni ai muncii, care au făcut peste 2.300 de propuneri pentru îmbunătățirea organizării producției și muncii și creșterea eficienței economice a întregii activități, s-a apreciat că sunt asigurate toate condițiile pentru îndeplinirea și depășirea principalilor indicatori de plan, dovadă fiind și bilanțul rodnic (Continuare in pagina a HI-ai SESIUNEA CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Ieri a avut loc sesiunea consiliului popular județean, la care au luat parte, ca invitați, deputații M.A.N. care domiciliază în județul nostru, conducătorii unor întreprinderi, instituții, direcții, precum și ai secțiilor din aparatul propriu al comitetului executiv al consiliului popular județean, șefii exploatărilor de gospodărie comunală și locativă din județ, primarii orașelor și comunelor. La sesiune a participat tovarășul Iulian Ploștinaru, președintele Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare. Tovarășul Traian Gîrba, prim - secretar al comitetului județean de partid, președintele comitetului executiv al consiliului popular județean, a propus, iar sesiunea a adoptat în unanimitate, următoarea ordine de zi : 1. Proiect de hotărâre privind îmbunătățirea activității de salubrizare și de echipare edilitar - gospodărească a centrelor urbane din județul Suceava ; 2. Adoptarea Angajamentului Consiliului popular al județului Suceava pe anul 1983 ; 3. Informare privind modul cum se aplică prevederile Hotărîrii Consiliului popular al județului Suceava nr. 6 din 27 martie 1982 referitoare la executarea lucrărilor de îmbunătățiri funciare ; 4. Proiect de hotărîre privind eliberarea tovarășului Traian Corduban din funcția de vicepreședinte al comitetului executiv al Consiliului popular al județului Suceava și alegerea în această funcție a tovarășului Mihai Brădescu, directorul general al Direcției generale pentru agricultură și industrie alimentară Suceava . 5. Proiect de hotărîre privind ratificarea unor decizii. Tovarășul deputat Ion Siminiceanu, prim - vicepreședinte al comitetului executiv consiliului popular al județului, a prezentat sesiunii expunerea la proiectul de hotărîre de la primul punct al ordinii de zi, după care tovarășul deputat Mihai Găinariu, vicepreședinte al comitetului executiv al consiliului popular județean, a dat citire Angajamentului Consiliului popular al județului Suceava pe anul 1983 și proiectului de hotărîre pentru adoptarea acestuia. In continuare, tovarășul deputat Tudor Done, președintele comisiei permanente pentru construcții, sistematizare, gospodărie comunală și drumuri a consiliului popular județean, a prezentat raportul comun al comisiilor permanente cu privire la avizarea proiectelor de hotărîri enunțate mai sus, iar tovarășul deputat Mihai Brădescu a prezentat informarea privind modul cum se aplică prevederile hotărîrii referitoare la lucrările de îmbunătățiri funciare. In legătură cu problematica supusă dezbaterii au luat cuvîntul tovarășii loan Tărniceriu, Mihai Frunză, Livia Busuioc, Petrea Fasolă, Ileana Popescu, Dimitrie Hreciuc, Vasile Prelipceanu, Gheorghe Miron, Geta Gemănaru, Dimitrie Șesurschi, Porfir Moraru, Alexandru Vornicu. Materialele prezentate și luările de cuvînt au evidențiat dezvoltarea și înflorirea multilaterală a județului, faptul că la aceasta participă, efectiv, (Continuare în pagina a H- al