Zori Noi, ianuarie-martie 1986 (Anul 39, nr. 11279-11353)

1986-01-03 / nr. 11279

„Fie ca 1986 — primul an al noului cincinal — sa deschidă calea unor noi si tot mai mari realizări in toate domeniile de activitate, în munca și lupta harnicului nostru popor pentru înfăptuirea hotărîrilor istorice ale Congresului al Xlll-lea, a Programului partidului, să asigure înaintarea neabătută a patriei pe calea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate, ridicarea gradului de civilizație și bunăstare a întregii națiuni, întărirea continuă a independenței și suveranității României !“ NICOLAE CEAUȘESCU Anul XI Nr. 112791 vineri 3 ianuarie 1986 4 pag. 59 bani REVELION 86 Cînduri și sentimente în lumina bucuriei Timp înfrățind inimile întru luminoasă bucurie și înălțînd cugetele în orizontul năzuințelor spre noi împliniri, noaptea de la cumpăna anilor i-a reunit, după tradiție, pe suceveni în ,.vetre” ale veseliei, ale trăirii exuberante a satisfacției pentru izbînzile muncii, pentru înfăptuirile din viața personală. S-au întilnit la Revelionul ’86, în „puncte fierbinți“ situate pretutindeni în zările acestor meleaguri, din munți pină la șes, tovarăși de realizări și de aspirații, prieteni, oameni însuflețiți de aceleași idei și idealuri, s-au întrunit gîndul trecutei și viitoarei afirmări prin puterea faptei creatoare, încrederea în rodnicia prin hărnicie a pămîntului, certitudinea edificării noilor spațiile producției, opțiuni pentru bucurii performante în prin frumusețea eternă a naturii, vrerea de pace ș.a. Și s-au simțit suflet lingă suflet cu întreg neamul cînd, audiind cu emoție Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor de tovarășul Nicolae Ceaușescu, și-au regăsit propriile gînduri și voință în cuvintele conducătorului iubit al partidului și a țării. Din asemenea „puncte“ prezentăm cîteva secvențe mărturisind sentimente care i-au înfrățit pe suceveni în orele din preajma înnoirii timpului. PAGINA 2 I 1 r< ' : ■- ji I11hLA N fUALA UNIVERSITARA ,M. EMINESCU IAȘI MESAJUL DE ANUL NOU ADRESAT ÎNTREGULUI NOSTRU POPOR, LA POSTURILE DE RADIO ȘI TELEVIZIUNE, DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU încheiem anul 1985 și, totodată, cel de-al 7-lea cincinal cu satisfacția datoriei împlinite, cu rezultate însemnate în dezvoltarea economică și socială a patriei, în condițiile grele, determinate de criza economică mondială și unele lipsuri și contradicții interne, România a străbătut o nouă etapă importantă pe calea consolidării orînduirii sale socialiste, a progresului și civilizației, a ridicării nivelului de trai material și spiritual al întregului popor. Au continuat să se dezvolte industria, agricultura, celelalte ramuri ale economiei naționale, a sporit avuția țării și venitul național. Au fost obținute, de asemenea, realizări importante în domeniul invățămîntului, științei și culturii — factori de cea mai mare însemnătate în asigurarea progresului general al societății noastre socialiste. Ca rezultat al dezvoltării generale a patriei și pe baza creșterii venitului național, s-a asigurat mărirea retribuției reale a oamenilor muncii cu 8 la sută, iar a veniturilor țărănimii cooperatiste cu 12 la sută, sporirea volumului desfacerilor de mărfuri și a serviciilor către populație. (Continuare în pagina a III-a) ___________________________ Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Sub semnul puternicei angajări patriotice, revoluționare Am pășit într-un nou an de muncă, primul al celui de-al optulea cincinal, cu bucuria firească generată de importantele împliniri dobîndite în domeniul economic și pe tărim social, rod al muncii harnice, competente a făuritorilor suceveni de bunuri materiale și spirituale, cu gîndurile animate de dorința fermă de a duce mai departe, pe un plan calitativ sublinia superior, — așa cum tovarășul Nicolae Ceaușescu la plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie 1985 — ampla operă constructivă în care este integrat întregul popor, spre continua înflorire a patriei, a meleagurilor bucovinene. Făcînd, acum, la hotarul dintre ani și dintre cincinale, o privire retrospectivă asupra înfăptuirilor înscrise în cronica muncii, trăim justificate momente de satisfacție pentru pașii făcuți pe calea amplificării potențialului industriei sucevene, a celorlalte sectoare economice, care se integrează puternic ritmului de creștere al întregii economii a țării. In modernele citadele constructoare de mașini, in cele care conferă valori superioare bogățiilor acestor locuri, nu unitățile industriei ușoare a fost depusă o muncă intensă, orientată constant, așa cum ne îndeamnă conducerea partidului nostru, către valorificarea cu pricepere gospodărească a resurselor materiale și energetice și obținerea unor produse cu caracteristici calitative superioare, competitive pe plan mondial. Strădaniile vizînd mai buna organizare a întregii activități, folosirea la cote superioare a potențialului uman, material și tehnic au permis oamenilor muncii din industria județului să raporteze, printre primii din țară, înfăptuirea cu un însemnat avans a sarcinilor ce le-au revenit în cel de-al șaptelea cincinal, să realizeze, astfel, suplimentar, o producție - marfă industrială în valoare de peste 1,6 miliarde lei. Ei au pus la dispoziția economiei o gamă largă de Continuare in pagina a IV-al Nestinsul foc al vredniciei și răspunderii Noaptea „schimbului de ștafetă“ dintre vechiul și noul an s-a găsit împreună, la locurile de muncă, menținând nestins focul vredniciei din vetrele producției, pe o seamă de lucrători din unele unități industriale ale județului, din alte sectoare de activitate. Cu chipuri luminate de bucuria Împlinirilor de pină acum și de certitudini privind înfăptuirile, viitorului, purtind răspunderea desfășurării în cele mai bune condiții a proceselor tehnologice, ei au muncit cu spor, înscriind și de această dată, la ceas de înnoire calendaristică, noi și importante succese pe graficele întrecerii socialiste. Secvențele de mai jos sunt edificatoare în acest sens ,întregul proces tehnologic decurge normal, poate chiar mai bine ca altădată. De altfel, un calcul făcut sumar indică o depășire a planului, întreprinderea de sticlărie - menaj Suceava. Cuptoarele incandescente în care se plămădește „lava“ ce se transformă, apoi, în sticlă erau menținute la aceeași temperatură constantă:. 1.500 de grade. Șeful de schimb, inginerul Vasile Negură, ne comunică : MIRCEA SFICHI (Continuare in pagina a IV-a)