Zycie Warszawy, marzec 1974 (XXXI/51-77)

1974-03-28 / nr. 74

ZYCIE WARSZAWY NR 74 (9466) f 1 ZŁ CZWARTEK, 28 MARCA 1974 R. Istnieje od 1944 roku Środki i przedsięwzięcia dla zapewnienia terminowej realizacji tegorocznych inwestycji Krajowa narada w Urzędzie Rady Ministrów (P) Środki i przedsięwzięcia zapewniające terminową realizację inwestycji priorytetowych w 1974 r. stanowiły temal krajowej narady w Urzędzie Rady Ministrów, która odbyła się 27 bm. Była to kolejna z zapowiedzianych, ogólnokrajowych narad partyjno-państwowych dla wytyczenia zadań związanych z realizacją narodowego planu społecznogospodarczego rozwoju kraju w roku 1974. Obradom przewodniczył sekretarz KC PZPR Edward I Gierek. W prezydium narady zasiedli członkowie Biura Politycznego KC PZPR: Henryk Jabłoński, Piotr Jaroszewicz, Edward Babiuch, Mieczysław Jagielski, Wojciech Jaruzelski, Władysław Kruczek, Jan Szydlak. Obecni byli także członkowie Sekretariatu KC PZPR i Prezydium Rządu. W obradach wzięli udział przedstawiciele dużych przedsiębiorstw budowlano-montażowych i specjalistycznych, producentów maszyn i urządzeń, inwestorów i biur projektów, dyrektorzy zjednoczeń przemysłowych i budowlanych, przedstawiciele resortów, sekretarze wielu komitetów zakładowych PZPR oraz odpowiedzialni pracownicy aparatu partyjnego szczebla centralnego i terenowego. Znaczenie narady wynika z przyjetei na VI Zjeździe partii i potwierdzonei na I Krajowej Konferencii PZPR strategii przyspieszonego rozwoju , społeczno-ekonomicznego Polski wyznaczaiacego dynamiczna rozbudowę potencjału produkcyjnego. W wyniku tego gospodarka inwestvcyina uzyskała range decvduiacego czynnika w tworzeniu nowoczesnej bazy wytwórczej, określającego teraźniejszy i przyszły wzrost dochodu narodowego i zaspokojenie potrzeb społeczeństwa. Wiodącą role spełniała inwestycje priorytetowe szczególnie ważne dla gospodarki narodowej. których realizacja decyduje o rozwoju -podstawowych gałęzi przemysłu, rolnictwa i innych dziedzin. I Po zagajeniu narady przez sekretarza KC PZPR Edwarda Gierka referat wprowadzający do dyskusji wygłosił prezes Rady Ministrów Piotr Jaroszewicz. dyrektor Zjednoczenia Budownictwa „Warszawa“, Nikodem Szczęśniak — wiceminister przemysłu maszynowego, Zbigniew Bartosiewicz — dyrektor Zakładów Mechanicznych „Zamech“ w Elblągu, Zdzisław Grela — dyrektor Zjednoczenia Budownictwa Przemysłowego „Zachód”, Władysław Dyrka — I sekretarz KZ PZPR w Zakładach Urządzeń Przemysłowych w Nysie, Jan Stowski — generalny dyrektor w Ministerstwie Górnictwa i Energetyki, Janusz Kamiński — wiceminister komunikacji, Witold Górski — wiceminister handlu zagranicznego, Zbigniew Teplicki — dyrektor Portów Morskich w Gdyni. Marian Wysocki — wi(P) Sprawna realizacja planów inwestycyjnych rozstrzyga ic znacznym, stopniu o wzroście gospodarki, a zatem i o poprawie warunków życia społeczeństwa. Zadania inwestycyjne 1974 r. są znaczne i trudne: 10 budowie jest ok. 300 obiektów szczególnie ważnych dla całej gospodarki, iv tym aż 109 powinno rozpocząć swój przemysłowy żywot przed Sylwestrem. Efektem tego wysiłku mają być spore przyrosty nowych zdolności produkcyjnych — to przemysłach ciężkim i spożywczym, chemicznym i lekkim, materiałóio budowlanych i maszynowym. To jedna strona medalu. Druga — to występujące jeszcze trudności to działalności inwestycyjnej. Najważniejsze z nich: zbyt szeroki front zadań stojących przed budownictwem (powodujący rozproszenie potencjału produkcyjnego przedsiębiorstw bldowlanych), opóźniające się dostawy niektórych materiałów, konstrukcji stalowych, maszyn i urządzeń, mała wciąż nowoczesność projekto. wariia inwestycji. Mimo postępu osiągniętego to ostatnich 3 latach, sporo wątpliwości budzi także zbyt wolne osiąganie projektowanych zdolności produkcyjnych przez nowe fabryki. cewojewöuä katowicki, Edward Sznajder — minister handlu wewnętrznego i usług, Stefan Barabach — dyrektor Zjednoczenia „Mostostal”, Rajmund Wasielewski — dyrektor woj. Zarządu Inwestycji Miejskich woj. warszawskiego, Janusz Prokopiak — przewodniczący Zarządu Głównego Zw. Zaw. Prac. Przemysłu Budowlanego, Adam Łepkowski — dyrektor inwestycji Huty im. Lenina, Jan Mitręga — wiceprezes Rady Ministrów, Czesław Jagła — dyrektor inwestycji huty „Katowice“ w budowie, Mieczysław Rzucidlo — dyrektor Zjednoczenia „Chemak”, Władysław Jabłoński — wiceminister przemysłu lekkiego, Bolesław Kramkowski — dyrektor Zjednoczenia Budownictwa Przemysłowego „Południe“, Tadeusz Glazór — dyrektor Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń Rud Miedzi w Lubinie. Podsumowania narady dokonał premier Piotr Jaroszewicz. (PAP) Dodatkową cechą utrudniającą sprawną realizację planu inwestycyjnego br. jest spiętrzenie się zadań w IV kwartale Np. w przemyśle lekkim wszystkie zadania kluczowe, piano(A) DOKOŃCZENIE NA STR. 2 Przemówienie P. Jaroszewicza str. 2 Po wystąpieniu premiera rozwinęła się dyskusja, w której kolejno zabrali głos: Stanisław Bolek — dyrektor Śląskiego Zjednoczenia Budownictwa Przemysłowego, Alojzy Karkoszka — minister budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych, Zbigniew Maj — dyrektor budowy elektrowni „Dolna Odra“, Tomasz Biliński — dyr. Biura Projektów Przemysłu Włókien Sztucznych w Łodzi, Kazimierz BałkoWski — Nocna scena „Ateneum” • Nagrody dla aktorów Obchody Międzynarodowego Dnia Teatru (P) Pod hasłem „Teatr i pisarz” ludzie polskiej sceny i miłośnicy Melpomeny święcili 27 bm. doroczny Międzynarodowy Dzień Teatru. Spektakle w teatrach poprzedziło odczytanie listu Jarosława Iwaszkiewicza. Odbyły się uroczyste premiery i spotkania z aktorami i reżyserami. Teatry odwiedzili przedstawiciele młodzieży i zakładów przemysłowych. W Warszawie premierą adaptacji fragmentu „Ulissesa” Jamesa Joyce’a pt. „Bloomusalem” Teatr Ateneum otworzył swą nową „nocną” scenę „Ateneum-Atelier”. Cztery warszawskie teatry: Wielki, Polski, Dramatyczny i Operetka ogłosiły 27 bm. , Dniem otwartych drzwi”, umożliwiając publiczności obejrzenie teatru od strony kulis. Tę samą inicjatywę podjął również Teatr im. Wandy Siemaszkowei w Rzeszowie, dzięki czemu ok. 1,5 tys. uczniów obserwowało proces przygotowania przedstawienia teatralnego. W Krakowie odbyło się seminarium pn. „Teatralny Kraków w 30-leciu”. W Muzeum Historycznym m. Krakowa otwarta została wystawa projektów scenograficznych Lidii i Jerzego Skarżyńskich. 27 znaniu bm. zakończył sie w PoV Przegląd Teatrów. Inicjatyw. Pierwsza nagrodę jury przyznało Wiesławowi Komasie z Teatru Nowego w Poznaniu za monodram „Odeiście (C) DOKOŃCZENIE NA STR. 2 ĄhTfkai Ma)Polowa kadencji D okładnie dwa lata temu, 28 marca, w saii na Wiejskiej marszalek-senior Jarosław Iwaszkiewicz otworzył pierwszą sesję Sejmu VI kadencji. Powiedział wówczas: „Wzruszony jestem tym, że niejako staję u wrót do działalności parlamentarnej tak licznej rzeszy posłów, którzy Po raz pierwszy przekraczają «rosi tego gniachU: Skład oso bo wy tego Sejmu jest bowiem znacznie odmłodzony i nowe zastępy, posłów przygotowują się do pracy, która pod niejednym względem będzie znamienna i określona nowymi cechami”. Minęły dwa lata dynamicznego rozwoju Polski. Dwa lata brzemiennych decyzji społecznych i gospodarczych, dwa łata realizacji celów, które najlapidarniej określić można jako budowę siły Polski i pomyślności jej obywateli. Nie było w tym czasie ani jednej istotnej sprawy społecznej, gospodarczej czy politycznej, przy której Sejm nie byłby obecny. Przypomnijmy: karta praw i obowiązków nauczyciela, reforma terenowych organów władzy i administracji państwowej, cały kompleks ustaw socjalnych (przedłużenie urlopów macierzyńskich, podwyższenie zasiłków chorobowych, ubezpieczenie rzemiosła, emerytury dla . wórców, ustawa o zakładowych funduszach nagród, socjalnym i mieszkaniowym), uchwalenie skorygowanego w górę planu społeczno-gospodarczego rozwoju Polski w latach 1971— 75. uchwalenie perspektywicznego programu mieszkaniowego, prawa wynalazczego, uchwalenie w 200 rocznicę Komisji Edukacji Narodowej zadań narodu i państwa w wychowaniu młodzieży i jej udziale w budowie socjalistycznej Polski. W ciągu tych dwu lat Sejm uchwali! 56 ustaw, zbierając się na 16 posiedzeniach plenarnych. Zajmował się w ciągu tych 24 miesięcy takimi problemami, jak perspektywy rozwoju rolnictwa, ochrona zdrowia ludności, reforma systemu edukacji narodowej, udział Polski w pracach RWPG. Obecnie w gmachu Sejmu na Wiejskiej trwają prace nad kodeksem pracy oraz nad nowym Komisje prawem lokalowym. sejmowe rozpatrują różnorakie problemy rodziny, wychowania młodzieży, sytuacji kobiet pracujących, zaopatrzenia gospodarstw domowych, zasięgają opinii naukowców, prawników, specjalistów i wyborców. Minione dwa lata to — pracowita połowa VI kadencji naszego Sejmu. Kadencji, która zapisze się na trwałe w annałach naszego Ludowego Państwa. (rys) Do niedzieli 31 bm. — słonecznie i ciepło (P) Nadął słonecznie, coraz cieplej i nadal bez opadów — oto jak zapowiada się pogoda do najbliższej niedzieli. Zachmurzenie ma być w tym czasie niewielkie lub umiarkowane. Wzrost średniej temperatury do 8 st„ w dzień od 12 do 16 st., w nocy od zera do plus 4. Uwaga — dziś i jutro mogą jednak jeszcze wystąpić przygruntowe przymrozki. Wiatry mają być umiarkowane, zmienne. A co nas czeka dziś? Dyżurny synoptyk Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej spodziewa się, iż w kraju będzie zachmurzenie niewielkie, tylko na południowym zachodzie miejscami umiarkowane. Temperatura w granicach 10—16 st. W Warszawie — zachmurzenie umiarkowane. Temperatura maksymalna ok. 15 st. Wiatry słabe, wschodnie. Imieniny obchodzi — Aniela (wyr.) 10 kwietnia posiedzenie Sejmu Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 2 Konstytucji Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej Rada Państwa postanawia zwołać piątą sesję Sejmu VI kadencji z dniem 30 marca 1974 r. Przewodniczący Rady Państwa (—) HENRYK JABŁOŃSKI Sekretarz Rady Państwa (—) LUDOMIR STASIAK Prezydium Sejmu ustaliło, że pierwsze w sesji wiosennej posiedzenie Sejmu odbędzie się 10 kwietnia 1974 r. (PAP) Wępel z zHtsponef kopalni „Widaw“ (P) Ekipy górników i specjalistów z wałbrzyskich kopalń rozpoczęły operację nazwaną kryptonimem „Wacław”, której celem jest odwodnienie starych szybów i podjęcie eksploatacji milionów ton węgla znajdujących się w zatopionej kopalni „Wacław” w Ludwikowicach Kłodzkich. Obecnie roboty górnicze wykonywane są w kopalni „Nowa Ruda” gdzie drążony jest wielki podziemny przekop na głębokości 500 metrów pod powierzchnią w kierunku zatopionej kopalni „Wacław” Powodzenie operacji „Wacław” , wzbogaci naszą gospodarkę o miliony ton węgla. (PAP) * Rozwój stosunków dwustronnych ★ Problemy międzynarodowe Rozmowy L. Breżniewa z H. Kissingerem MOSKWA (PAP). Sekretarz generalny KC KPZR Leonid Breżniew i minister spraw zagranicznych ZSRR Andrdej Gromyko kontynuowali w środę rozmowy z sekretarzem etanu USA Henry Kissingerem. W toku rozmów, przebiegających w rzeczowej i konstruktywnej atmosferze, w dalszym ciągu omawiano wiele problemów dotyczących stosunków ZSRR—USA, a także pewnych zagadnień międzynarodowych. W środę sekretarz stanu USA Henry Kissinger na śniadaniu, które wydał w Moskwie na cześć ministra spraw zagranicznych Andrieja Gromyki, wyraził nadzieję, że „w rozwoju stosunków między ZSRR i USA zostanie osiągnięty istotny postęp”. Najważniejsze jest to — powiedział Henry Kissinger, że USA i ZSRR gotowe są dalej polepszać stosunki między obu krajami. Takie stanowisko będzie służyć umacnianiu pokoju. Zabierając z kolei głos Andiriej Gromyko zwrócił uwagę, że w stosunkach między ZSRR i USA dokonują się znaczne pozytywne zmiany Zostały one osiągnięte przede wszystkim w wyniku radziecko-amerykańskich spotkań na najwyższym szczeblu, które stworzyły solidną podstawę dla posuwania się naprzód. Andriej Gromyko z zadowoleniem powitał potwierdzenie przez sekretarza stanu USA rządu jego zdecydowanej woli kraju kontynuowania dzieła polepszania i pogłębiania stosunków radziecko-amerykańskich. Minister spraw zagranicznych ZSRR podkreślił, że kierunek zmierzający do poprą wy stosunków między ZSRR i USA. który wyraża wolę radzieckiego narodu i jego komunistycznej partii jest konsekwentnie realizowany przez Komitet Centralny KPZR, Biuro Politycznie i osobiście przez sekretarza generalnego KC KPZR Leonida Breżniewa. — Chodzi o to, aby obie strony podjęły nowe konkretne kroki w wytyczonym juz kierunku. Właśnie temu — jak sądzimy — powinno służyć kolejne spotkanie na najwyższym szczeblu — oświadczył Gromyko. (W) Obowiązują ubiegłoroczne zasady przyjęć • Zmiany w przedmiotach egzaminacyjnych • 35 tysięcy nauczycieli na studiach Za trzy miesiące początek bataiii o indeksy Informacja własna (P) W pierwszych dniach lipca br. odbędzie się pisemna część egzaminów wstępnych do szkół wyższych. Wówczas też będzie dopiero wiadomo dokładnie ile osób ubiega się o przyjęcie na studia stacjonarne. Uczelnie przyjmują bowiem podania praktycznie do końca czerwca br. Od rozpoczęcia boju o indeks kandydatów dzielą więc jeszcze całe trzy miesiące. ce nad ustaleniem dokładnego przebiegu postępowania kwalifikacyjnego. Będzie ono oparte na analizie zeszłorocznych wyników rekrutacji, która potwierdziła słuszność przyjętych wówczas założeń. Dlatego też w br. resort nie zamierza wprowadzić w tym zakresie żadnych poważniejszych zmian Uczelnie przyjmą wiec bez egzaminów wstępnych prymusów i laureatów olimpiad przedmiotowych; z niektórych przedmiotów egzaminacyjnych zostana zwolnieni także finaliści. W braktyce oznacza to. jak zwykle, że najlepsi zajma na co bardziej popularnych kierunkach studiów 20—40 proc. miejsc. Zmniejsza to. oczywiście. szanse tych. którzy przystąpią do egzaminacyjnych zmagań. Niemniej indeksy maja zapewnione wszyscy, którzy zdobędą z egzaminów kierunkowych średnia ocene minimum 4,1, Na kierunkach szczególnie oblężonych rektorzy mogą tę notę zwiększyć. W takim przypadku kandydaci ze średnia oceną 4,1 zostana przyjęci na kierunki pokrewne. Nadal zostana także utrzymane dodatkowe punkty za pochodzenie spoPrzyjęcia do uczelni odbędą się według zasad co w roku podobnych ubiegłym W Ministerstwie Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki dobiegają obecnie końca pra-łeczne i za dobre wyniki na tegorocznych świadectwach maturalnych. W porównaniu z r. ubiegłym nastąpiły pewne zmiany w zakresie przedmiotów egzaminacyjnych. I tak kandydaci na biologie zdaja w br. egzamin pisemny i ustny z biologii oraz (B) DOKOŃCZENIE NA STR. 2 „Mikrospis” w stolicy ści, (P) Ponad 2.100 nieruchomow których znajduje się przeszło 21 tys. mieszkań (które zajmuje ok. 67 tys. osób), objętych zostanie w stolicy tzw. mikrospisem, jaki w dniach od 30 bm. do 8 kwietnia przeprowadzony będzie w całym kraju. Nieruchomości te, zlokalizowane spisowych, w ok. 300 obwodach wytypowane będą do akcji spisowej drogą losowania. Celem tego reprezentatywnego _ i wyrywkowego spisu ludności i mieszkań jest zebranie informacji, które — w postaci opracowań zbiorczych — posłużą do bilansowania potrzeb rynku pracy, planowania rozwoju budownictwa mieszkaniowego i oceny warunków mieszkaniowych, stanu urbanizacji kraju, a także do uzyskania danych demograficznych dla weryfikacji prognoz demograficznych na lata 1976—80. Czynności spisowe wykonywać będą, na podstawie pytań zawartych w formularzach mieszkaniowo - ludnościowych — rachmistrze spisowi, wyposażeni w specjalne legitymacje. Wszystkie informacje spisowe objęte są tajemnica. (PAP) Izraelska prowokacja na Wzgórzach Golan. KAIR (PAP). W Damaszku poinformowano, że w środę rano doszło do nowej wymiany ognia między wojskami izraelskimi a syryjskimi na Wzgórzach Golan. Jak zakomunikował syryjski rzecznik wojskowy, w rezultacie incydentów zbrojnych zabity został podoficer syryjski, a dwóch oficerów i dwóch żołnierzy armii syryjskiej odniosło rany. Rzecznik dodał, że po stronie izraelskiej jest również kilku zabitych i rannych. (P) Pierwsza naernia „World Press Photo” (P) To zdjęcie, przedstawiające ostatnie chwile życia prezydenta Chile, Salvadore Allende, zamordowanego przez juntę wojskową po zamachu stanu, zdobyło główną nagrodę na Światowym Konkursie Fotografii Prasowej (World Press Photo) w Amsterdamie. Zdjęcie, wykonane przez anonimowego fotoreportera, przedstawia prezydenta (w środku, io okularach) w otoczeniu członków ochrony osobistej wychodzących z bronią na dziedziniec pałacu prezydenckiego tuż przed bombardowaniem pałacu przez lotnictwo junty. Zdjęcie wykonano 11 września 1973 r. Po raz pierwszy zostało ono opublikowane przez „New York Times” 26 lutego br. Bieżące informacje na temat Chile — str. 4 TAP — Photofax Koncerty * Wystawy * Filmy 2 kwietnia rozpoczną się w ZSRR „Dni Kultury Polskiej" Obsługa własna (P) Trwają ostatnie przygotowania do „Dni Kultury Polskiej” w ZSRR (2—11.IV br.). O programie tej wielkiej imprezy stanowiącej jeden z głównych akcentów obchodów XXX-lecia PRL w Związku Radzieckim, poinformowano na konferencji prasowej, którą prowadził wiceminister kultury i sztuki Tadeusz Kaczmarek. „Dni” zainauguruje 2 kwietnia widowisko w moskiewskim Pałacu Zjazdów z udziałem „Mazowsza”. chóru i baletu Centralnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego zespołów „Gawęda”. „Skaldowie”. „Alibabki” oraz grupy aktorów i solistów. Następnego dnia w moskiewskim Maneżu otwarte zostana dwie wystawy. Ponad 300 prac zgromadzi ekspozycja „Arcydzieła malarstwa polskiego XIX ; początku XX wieku”. Wystawiane obrazy, wśród których znaiduia sie najwybitniejsze dzieła, m. in. Matejki mońskiego. Rodakowskiego. ChełSiemiradzkiego. Malczewskiego i Pankiewicza, pochodzą z kilkunastu placówek muzealnych Nasz dorobek, wieży przyjaźni łączące Polskę i Związek Radziecki, prezentuje wystawa fotograficzna „Polska — kraj i ludzie” zorganizowana przez PA Interpress we współpracy z AP Nowosti. |W efektownej oprawie eksponowanych zostanie 1.5 tys. zdieć kolorowych, czarno-białych i diapozytywów — prace ok. 200 artystów fotografików. fotoreporterów i fotoamatorów. W Wilnie. Rydze i Moskwie koncertować bedzie orkiestra symfoniczna Filharmonii Narodowej pod dyrekcja Rowickiego i Andrzeja Witolda Markowskiego; wśród solistów m. in. Wanda Wiłkomirska. Konstanty Kulka i Piotr Paleczny. W Moskwie. Kijowie i Leningradzie — występy „Mazowsza”. Wystawę „Polska tkanina artystyczna” pokażemy w Tbilisi, Erewaniu, Baku i Tallirmie, W Moskwie swe prace prezentować bedzie Gustaw Żemła. W ramach bezpośredniej współpracy miast i województw w Doniecku z „Pierwszym dniem wolności”. „Weselem” i „Świętoszkiem” wystąpi Teatr Śląski im. Wyspiańskiego; do Leningradu iedzie Teatr Lalki i Aktora „Miniatura” z Gdańska, zaś w Iwanowie wystąpi Amatorski Zespół Pieśni i Tańca Łódzkiego Domu Kultury. Na scenach radzieckich teatrów wystawiane beda spektakle i utwory muzyczne polskich autorów. W Moskwie Ministerstwo Kultury RFSRR wespół z innymi instytucjami radzieckimi organizuje wystawę „Polska dramaturgia na scenach w ZSRR”. W Kiiowie. Wołgogradzie Moskwie odbędą się premiery i polskiego filmu „Ciemna rzeka” z udziałem delegacji naszych filmowców. Przedstawiciele środowisk twórczych — literaci, kompozytorzy architekci. plastycy. dziennikarze — wezmą reżyserzy, udział w sympozjach organizowanych przez radzieckie związki twórcze. Niezależnie od tych imprez odbędą sie w ZSRR dni filmu polskiego i dekada książki polskiej. Na zakończenie Dni Kultury Polskiej. 11 kwietnia w Domu Kultury Fabryki Samochodów im. Lichaczowa w Moskwie odbędzie sie koncert z udziałem wykonawców polskich i radzieckich. (Cies) (P) Rondo Waryńskiego. . Widok z góry. 2 rozkopów i wykopów wyłania się kształt tego skrzyżowania. jednego ważniejszych no i Trasie kowskiej. ŁazienTu iędzie rozdzielał sie ruch ko'■owy płynący : ul. Marszałkowskiej. Tu będzii można zjechać na Trasę, lub s niej wyjechać Rondo Waryńskiego, jak postanowili budowniczowie, jędzie oddane l io użytku przeć maja, na dzień Święto Pracy. W raz rondem przeka: że się do użytku podziemne przejście pod ulicą tuż naprzeciw .Riviery”. „Życie" na Trasie Fot. Ryszard Przedworsk Delegacja stolicy na „Dni Warszawy” w Berlinie (P) Na odbywające się od 27 bm do 6 kwietnia tradycyjne „Dni Warszawy“ w stolicy NRD 27 bm udała się do Berlina delegacja warszawskich władz miejskich. W skład delegacji wchodzą: Prezydent m st Warszawy — Jerzy Malewski, sekretarz Komitetu Warszawskiego l'" PK — Władysław Fata. zastępca przewodniczącego Stołe-znei ?adv Narodowej - r osław Rn • ki. ora owoik MK - R> fa„ Wytmułek oto z zastępca Jy- która Wydziału Kultury i Sztuki Urzędu Stołeczne«»! T-»ab”Ua roczydłowsks W programie pobytu przewidziane jest snn'kanie z władzami stolicy NRD udział w galowym konoereto. zwiedzanie kompleksu budowlanego „Arminnlatz”, zespołów budownictwa mieszkaniowego i innych berlińskich obiektów oraz spotkanie z budowniczymi Berlina. (PAP). Iifflikf W numerze: „Życie i Nowoczesność’1