Zycie Warszawy, grudzień 1981 (XXXVIII/280-290)

1981-12-01 / nr. 280

mmmmm NR 280 (11896) W WTOREK, 1 GRUDNIA 1981 R. DZIŚ STRON 10 CENA 2 ZŁ Z prac Rady Ministrów Paldet ustaw związanych z reformą * Sprawy kultury * Przygotowania do świąt * Projekt prowizorium budżetowego na 1982 rok * Rozwiązanie Wyższej Oficerskiej Szkoły Pożarniczej w Warszawie (W) Rzecznik prasowy rządu informuje: Na posiedzeniu 30 listopada Rada Ministrów przyjęła pakiet projektów doniosłych ustaw związanych z reformą gospodarczą, a mianowicie: ustawy o planowaniu społeczno-gospodarczym, ustawy o cenach, ustawy o gospodarce finansowej przedsiębiorstw państwowych, ustawy o opodatkowaniu jednostek gospodarki uspołecznionej, ustawy prawo bankowe, ustawy o statucie Narodowego Banku Polskiego oraz ustawy o uprawnieniach do prowadzenia handlu zagranicznego. Projekty tych ustaw, wstępnie rozpatrzone na posiedzeniu Rady Ministrów w dniu 9 listopada br. były przedmiotem szerokiej konsultacji. Były one dyskutowane w Komisji ds. Reformy Gospodarczej i Radzie Legislacyjnej. Opinie i uwagi do nich zgłosiło 100 przedsiębiorstw-konsultantów. W połowie października zostały przekazane do zaopiniowania związkom zawodowym i organizacjom społecznym. Omawiał je Komitet Gospodarczy Rady Ministrów, Zgłoszone w toku konsultacji uwagi i opinie w znacznym stopniu przyczyniły się do udoskonalenia proponowanych rozwiązań oraz lepszego ich dostosowania do założeń reformy i wymogów praktyki gospodarczej. Uznając za konieczne jak najszybsze nadanie biegu legislacyjnego pracom nad reformą gospodarczą. Rada Ministrów postanowiła przekazać projekt ustaw do Sejmu PRL. Rada Ministrów przyjęła również pakiet rozporządzeń wykonawczych do uchwalonych przez Sejm ustaw o przedsiębiorstwach państwowych i o samorządzie załogi. Rozporządzenia w sprawie wykonania ustaw o przedsiębiorstwach państwowych i o samorządzie obejmują przedsiębiorstwa użyteczności publicznej i przedsiębiorstwa wspólne. Dotyczą one warunków i trybu ich tworzenia, zasad łączenia, podziału i likwidacji, zasad tworzenia i działalności zrzeszeń obowiązkowych. określają zasady i sposób prowadzenia rejestru przedsiębiorstw. Rada Ministrów ustaliła też zakres stosowania przepisów ustawy o przedsiębiorstwach państwowych oraz o samorządzie załogi do przedsiębiorstw wykonujących w całości lub przeważającej części zadania dla potrzeb obronności i bezpieczeństwa państwa oraz przedsiębiorstw podległych ministrowi obrony narodowej. W specjalnej uchwale określono zasady, tryb i terminy likwidacji zjednoczeń przedsiębiorstw państwowych. Ustalono, że z dniem 1 stycznia 1982 r. zjednoczenia i jednostki równorzędne stawia się w stan likwidacji. Przyjęto, że okres likwidacji nie może trwać dłużej niż do 30 czerwca 1982 r. W kolejnym punkcie Rada Ministrów uchwaliła zasady działalności przedsiębiorstw państwowych w 1982 r. W uchwale określone zostały w sposób kompleksowy wszystkie aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw, w tym zwłaszcza podstawowe zasady stanowienia i kontroli cen, kwestie systemu ekonomiczno-finansowego i systemu motywacyjnego, handlu zagranicznego i wewnętrznego, jak również zasady organizacji i sposób gospodarowania deficytowymi czynnikami produkcji. Szczególną uwagę poświęcone sprawie skojarzenia zasad samodzielności przedsiębiorstw z koniecznością zapewnienia realizacji podstawowych celów społecznych (żywność, lęki. środki higieny itp.) w trudnych warunkach 1982 r. Rozwiązania określone w uchwale Rady Ministrów wynikają bezpośrednio z założeń reformy (A) DOKOŃCZENIE NA STR. 3 „Lewy" handel na wsi • Kary' na nieuczciwych ajentów - Prywatna stacja paliwowa w Grójcu Posiedzenie Centralnej Komisji do Walki ze Spekulacja (P) 30 listopada, pod przewodnictwem wicepremiera • Jerzego Ozdowskiego, obradowała Centralna Komisja do. Walki ze Spekulacją. Rozpatrzono informacje dotyczące kontroli obrotu towarami przemysłowymi przeznaczonymi na zaopatrzenie wsi, jak również paliwami płynnymi i artykułami motoryzacyjnymi, Jak .wynika z informacji Centralnego Związku Spółdzielni Rolniczych ..Samopomoc Chłopska”, w handlu wiejskim utrzymuje się wysoka sprzedaży detalicznej. dynamika Rosnącej sile nabywczej wsi przeciwstawiana jest od wielu miesięcy malejąca masa towarowa. Powoduje to duże zakłócenia na rynku. które ze. ostrością występują w szczególną II półroczu br.. kiedy to wyczerpały się zapasy w detalu i hurcie. W efekcie nasileniu uległo zjawisko spekulacji, w tym również artykułami przemysłowymi przeznaczonymi na zaopatrzenie rolników indywidualnych. W spółdzielczości rolniczej ważną role w zapobieganiu spekulacji odgrywają organy samorządowe, a zwłaszcza komitety członkowskie, dla których kontrola funkcjonowania placówek gospodarczych jest głównym zadaniem statutowym. Ponadto we wszystkich wojewódzkich związkach spółdzielni rolniczych powołano ekipy kon”trolne. a w wielu gminnych spółdzielniach tworzone są doraźne komisje dla kontroli poszczególnych placówek handlowych, Ciągłą kontrolę sprawują także pracownicy lustracji. Od sierpnia br. w pionie handlu wiejskiego przeprowadzono ponad 8,8 tys. kontroli. Ujawniono m.im, ponad 360 przypadków nie wystawienia do sprzedaży towarów. 170 przypadków braku kontrolek zakupu na zaopatrzenie własne pracowników' (DOKOŃCZENIE NA STR. 2 Między młotem a kowadłem (P) Zarówno zachodni bankierzy jak i reprezentanci wszystkich liczących się sil w kraju, zgodni są co do tego, że głębokie przekształcenia są w naszej gospodarce tak niezbędne, jak tlen w płucach. A jednak praktyka wykazuje, że wprowadzenie reformy gospodarczej, jeśli ma być wynikiem ugody społecznej (w przeciwnym razie będzie bezowocne) wymaga nie tylko poszukiwania nowych rozwiązań, ale również opanowania trudnej sztuki negocjacji i to z obu stron. Rada Ministrów podjęła w poniedziałek ważne decyzje o wprowadzeniu zasad działalności przedsiębiorstw' państwowych w 1982 roku, a także o wniesieniu do Sejmu całego pakietu ustaw nadających kształt reformie, zanim zakończyły się negocjacje ze związkami zawodowymi, a zwłaszcza z „Solidarnością”. Informując o tym dziennikarzy prof. Zdzisław Sadowski, który z ramienia rządu prowadził negocjacje w tych sprawach z „Solidarnością”, zwrócił uwagę na nadzwyczajne stwierdzenie przyjętej w tych sprawach uchwały. Zarówno przepisów o zasadach tymczasowych, jak i projektów ustaw nie traktuje się jako coś zamkniętego, ostatecznego, czego nie można zmienić. Uznano natomiast za jak najbardziej celowre kontynuowanie rozmów w tej sprawie zakładając, że z „Solidarnością” istnieje możliwość uwzględnienia nadal konstruktywnych propozycji drugiej strony. W przypadku owego prowizorium systemowego, istnieje możliwość nowelizacji przepisów poczynając od kwartału, a w przypadku proII jektów ustaw, wniesienia do Sejmu rządowej autopoprawki. Można więc zapytać, dlaczego zdecydowano się Ha taki nadzwyczajny gest, zamiast zwyczajną drogą doprowadzić do uzgodnienia we właściwym czasii stanowisk a dopiero potem podjęcia procesu legislacyjnego. Działa tu podwójna presja. W sprawie prowizorium jest to presja czasu, bo przedsiębiorstwa muszą znać zasady jakie obowiązywać mają od stycznia* Bez takich zasad groziłaby gospodarce całkowita anarchia. W sprawie projektów ustaw działa innego rodzaju presja tych wszystkich, którzy krytykują władzę za opieszałość. Władza znalazła się między młotem a kowadłem, między presją, aby pokazała nie w deklaracjach, lecz czynami, że rzeczywiście zamierza przeprowadzić • reformę. Z drugiej zaś strony żąda się, aby stosowane rozwiązania były szeroko konsultowane. Rada Ministrów podjęta więc decyzję o likwidacji zjednoczeń i rozpoczęciu tego procesu dniem ł stycznia. Jest to gest z dobrej woli. Tak samo wniesienie projektów ustaw' ma być podobnym gestem, choć przecież można by z tym poczekać do zakończenia negocjacji. Gdyby jednak tak uczyniono, posypałyby się nowe oskarżenia o hamowanie procesu reformy, o uniki, o grę na zwłokę. Podjęte decyzje, i to wbrew tym siłom, które reformy nie chcą, są więc zgodne z decyzjami ostatniego plenum KC PZPR, świadczą O determinacji, a jednocześnie stwarzają możliwość kontynuowania rozmów i konsultacji. Zachodzi jednak obawa, że przy przedłużaniu sporów, a dyskusja o reformie toczy się przeszło rok, moglibyśmy się znaleźć w swoistej pułapce konsultacyjnej, która uniemożliwi praktyczne przystąpienie do wprowadzania zmian. Dlatego też potrzebna jest dobra wola wszystkich partnerów, potrzebne jest zrozumienie tych nadrzędnych racji, które przy doskonaleniu koncepcji każą przystąpić od dyskusji do praktycznego wcielania reformy, Więcej czasu już na to nic mamy. HENRYK CHĄDZYŃSKI Pomnik Powstania Warszawskiego na pi. Krasińskich (W) 30 listopada zebrały się na wspólnym posiedzeniu społeczny i honorowy komitet budowy Pomnika Powstania Warszawskiego. Zasadniczym tematem obrad był wybór, lokalizacji pomnika. Przed kilkoma dniami komisja -architektonieziia urbanistyeznopowołana przez naczelnego architekta Warszawy, pozytywnie zaopiniowała dwa miejsca: południowa skarpę opadającą spod Zamku Królewskiego w okolicach Pałacu Pod Blachą oraz plac Krasińskich. Jak poinformował dziennikarza PAP przewodniczący honorowego komitetu prof. Aleksander Gieysztor, komitety zdecydowały o wyborze placu Krasińskich — jako najbardziej.odpowiedniego miejsca W najbliższym czasie opracowane będą założenia konkursu na projekt pomnika i urbanistykę otoczenia. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi prawdopodobnie w połowie przyszłego roku, Naczelny architekt Warszawy rozpoczyna natomiast poszukiwanie nowej lokalizacji dir gmachu Sądu Najwyższego, który pierwotnie miał być budowany właśnie na placu Krasińskich. (PAP) Porozumienie narodowe - szansa Polaków Wywiad wicepremiera Mieczysława f. Rakowskiego dla PAP — Faktycznie dzieje "się wcale . niemało. Po sejmowym wystąpieniu prezesa Rady Ministrów, W! którym zapowiedział on powołanie RPN otwarta została faza konsultacji, czyli wysłuchiwania opinii o tej propozycji. W ciągu dziesięciu dni I, sekret arz KC PZPR spotkał się z kierownictwami stronnictw politycznych,' organizacji społecznych i młodzieżowych, z.wiązków zawodowych oraz przedstawicielami środowisk twórczych. . W serii konsultacyjnych rozmów szczególnie ważne: miejsce 'zajmuje spotkanie Wojciecha Jaruzelskiego, z Józefem Glempem i Lechem Wałęsą. Rozmowy o charakterze konsultacyjnym z osobistościami ze i świata 'politycznego, naukowego kulturalne®» odbyli także wspólpricowni ey generała. Już po kilku pierwszych rozmowach stało się jasne, że propozycja powołania RPN spotyka się K pełną . aprobatą. Powszechnie uznano ją za ważny krok w kierunku ustanowienia w Polsce pokoju społecznego. Wystąpienie Wojciecha Jaruzelskiego z konkretną propozycją w sprawie utworzenia Frontu Porozumienia Narodowego wielu komentatorów zarówno, w kraju jak i ża granicą oceniło jako przejęcie przez PZPR inicjatywy w tej skomplikowanej, chwilami wręcz . dramatycznej sytuacji, w jakiej 'znajduje się PrUelrn Równolegle do prowadzonych rozmów sondażowych, kierownictwo PZPR zwróciło się , ckł catój partii o opinię na temat idei 'porozumienia. Obecnie. odbywają się zebrania organizacji 'partyjnych, na których inicjatywa ta jest dyskutowana. Ż .pierwszych informacji przebiegu tych zebrań wynika, o że członkowie PZPR uważają (B) DOKOŃCZENIE NA STR. 3 (W) Wicepremier Mieczysław F. Rakowski udzielił redaktorowi naczelnemu redakcji krajowej PAP — red. Bożydarowi Sosieniowi wywiadu na temat idei porozumienia narodowego. — Od dnia, w którym generał Wojciech Jaruzelski zaproponował powołanie Rady Porozumienia Narodowego upłynęło już kilka tygodni. Niemal powszechnie akceptowana idea takiego porozumienia zawisła jakby w powietrzu. Słyszy się często pytanie: „dlaczego nie się nie dzieje?". Już 1276 tysięcy ton cukru Skup buraków dobiega końca (P) (Informacją własna). Cukrownicy planowali w br. zbiór ok. 15 milionów 750 tysięcy ton buraków. Dotychczas skupiono iuż przeszło 15 min 630 tys. ton, czeka się jeszcze na dostarczenie ok. 100 tys. t buraków. W ciągu najbliższych kilkunastu dni skup sie zakończy. Co dzień przerabia sie ponad 150 tys. ton buraków, wytwarzając ok. 17 tys. ton cukru. Zapas buraków ocenia sie obeenie na 4,2 min ton. Przerobiono dotychczas 11,5 min ton czyli o 4,5 mfti ton więcej niż w ubiegłym roku o tej porze. . Wszystko wskazuje też, że plan zakładający wyprodukowanie 1 min 624 tys. ton cukru zastanie przekroczony. Dotychczasowa produkcja 1.267 tvs. ton zapewmia całkowite pokrycie kartkowych potrzeb, a także zapotrzebowania przemysłu. Spora porcja cukru pójdzie ria odnowienie niezbędnyćh rezerw, W tych dniach zaczną kończyć kampanie pierwsze cukrownie. Pierwsza pewnie będzie cukrownia w Łapach, po niej skończy przerób buraków cukrownia w Ropczycach. ‘Najdłużej będą pracowały cukrownie lubelskie i zamojskie — tam choć kampania rozpoczęła się najwcześniej, skończy sie najpóźniej, w połowie «tycznia, (mu) Szansa na pogłębienie dialogu rozbrojeniowego ZSRR i USA rozpoczęły w Genewie rokowania w sprawie ograniczenia sil nuklearnych w Europie GENEWA (PAP). Korespondent PAP, Jerzy Wańkowicz, relacjonuje: W genewskiej siedzibie misji dyplomatycznej ZSRR przy europejskim biurze ONZ rozpoczęły się w poniedziałek 30 listopada o godz. 11.00 radziccko-amerykańskie rokowania w sprawie ograniczenia rozbudowy systemów broni nuklearnej średniego zasięgu w Europie. Szefowie delegacji, radzieckiej — Julij Kwiciński i amerykańskiej -— Paul' Nitze —spotkali się w siedzibie misji radzieckiej. Rozmowa trwała nieco ponad godziną i odbyła się tylko w towarzystwie tłumaczy; delegacje nie brały w niej udziału. Nie, ogłoszono na zakończenie żadnego komunikatu. Rokowania właściwe mają się rozpocząć we wtorek. Rozmowy będą się toczyć przy drzwiach, zamkniętych kolejno w siedzibach genewskich przedstawicielstw dyplomatycznych ZSRR i USA. Przed inauguracją rokowań przewodniczący delegacji ZSRR podkreślił konieczność powrotu, póki nie jest za . późno, na drogę osłabiania napięć międzynarodowych, wspólnego działania w celu rozwiązania istnieiących problemów, związanych w pierwszym rzędzie z przerwaniem wyścigu zbrojeń w oparciu o zasadę równości, jednakowego bezpieczeństwa i wzajemnego poszanowania interesów Również przewodniczący delegacji USA P. Nitze uznał podjęcie rozmów genewskich za pozytywny czynnik w umacnianiu pokoju i bezpieczeństwa międzynarodowego. W obu delegacjach potwierdzono zarazem możliwość spotkania ministrów spraw zagrani(DOKOŃCZEŃIE NA STR. 5| <P) Szef delegacji. radzieckiej Julij Kwiciński (z prawej) wita się z szefem delegacji amerykańskiej Paulem H. Nitze. Fot. CAF — A* Wydarzenie ogromnej wagi Od stałego korespondenta JERZEGO SIERADZIŃSKIEGO Moskwa, 30 listopada (P) Radio oraz telewizja radziecka w swych popołudniowych dziennikach przekazały w poniedziałek wiadomość o rozpoczęciu radziecko-amęrykańskich rozmów w Genewie. Poinformowano. iż tego dnia odbyło się pierwsze spotkanie szefów obydwu delegacji: ambasadora Julija Kwiciński,ego i ambasadora, USA Paula Nitze. W popołudniowym dzienniku telewizyjnym, na który składają się aktualne komentarze do najważniejszych wydarzeń dnia. wiadomość z Genewy podarto jako pierwsze doniesienie -ze świata. Prowadzący audycję komentator W owieli W. Mirhi?jaew podkreślił. *iź Związek Kiłctziecki przywiązuje wagę do rozpoczętych ogromną rozmów i pragnie by doprowadziły one do efektywnego obniżenia potencjału broni jądrowych na kontynencie europejskim, spektowania zasad równości rejednakowego bezpieczeństwa o- i bu stron. Nasza delegacja — powiedział komentator radziecki — , dążyć będzie do prowadzenia , rzeczowych rozmów w konstruktywnym duchu w oparciu o propozycje jakie wysunął Leonid Breżniew podczas niedawnej wizyty w Bonn. Zwrócił on uwagę, iż przed rozpoczęciem rozmów tuż w Genewie odbyło się spotkanie konsultacyjne kanclerza RFN H. Schmidta z szęfcm delegacji amerykańskiej Paulem Nitzem. Odnotowano również wypowiedź prezydenta Reagana, który w ubiegły czwartek w wywiadzie dla prasy amerykańskiej, oświadczył, że USA uczynią wszystko co możliwe, by przeforsować własny punkt widzenia. Przewiduje on powstrzymanie sie USA od rozmieszczenia nowych rodzajów rakiet jądrowych średniego zasięgu w Europie. W zamian za lo ZSRR dokonać miałby demontażu wszystkich swych rakiet „SS-20” oraz „SS-4” i „SS-5". Propozycje te spotkały się w ubiegłym tygodniu z ostrą krytyką strony radzieckiej jako zmierzające do naruszenia przybliżonej równowagi sił nuklearnych i uzyskania przez Stany Zjednoczone oraz ich sojuszników z NATO. zdecydowanej przewagi miytarnej nad ZSRR. Komentator telewizji radzieckiej stwierdził, iż sam fakt wznowienia dialogu rozbrojeniowego między dwoma mocarstwami oceniany jest jako pewien symptom' poprawy klimatu politycznego. prasy światowej Cytując głosy podkreślił .on jednak, że będą to jedne z najtrudniejszych negocjacji we współczesnej historii stosunków dyplomatycznyćn." ' Pozytywnym elementem rozmów jest to — powiedział' komentator — iż na ich przebieg niewątpliwie będzie wywierać pewien wpływ opinia społeczna państw zachodnioeuropejskich, nastawiona zdecydowanie negatywnie wobec amerykańskich planów rozmieszczenia nowych rakiet średniego zasięgu w ich krajach. Stanowcze protesty wobec polityki militaryzacji Europy nie mogą być nadal lekceważone za oceanem, stwierdził komentator,. przytaczając głosy prasy zachodnioeuropejskiej na temat atmosfery w jakiej rozpoczęły się radziecko-amerykańskie rokowania w Genewie. Przełom w wojnie? Wojska irańskie dotarły do granicy Iraku -TEHERAN, BEJRUT, LONDYN (PAP). Wojska irańskie podjęły ofensywę w prowincji Chuześtan i przełamując umocnienia irackie wyzwoliły rejon Bostan położony w odległości 20 km na północny zachód od miasta Susangerd Doniesienia na ten temat wypełniły poniedziałkową prasę teherańską. która pisze o zwycięskim przełomie w prowadzonej od 14 miesięcy wó.inie z Irakiem Według niektórych doniesień pancerne zagony irańskie dotarły w niektórych punktach do granicy Iraku, W poniedziałek naczelne dowództwo irańskie zaprosiło zagranicznych korespondentów do odwiedzenia wyzwolonych terenów Agencja FP pisze, że jeśli wojska irańskie zdołają utrzymać wyzwolone terytorium, to siły irackie znajdą się W trudnej sytuacji, ponieważ klin irańsk' wdarł się w głąb kontrolowanych przez nie części prowincji Chuześtan Ofensywa irańska ma kryptonim „Droga do Jerozolimy” i jest przedstawiana przez źródła irańskie, jako część „świętej_ wojny z niewiernymi” do których szyicki kler irański zalicza zarówno Izraelczyków', jak też „cdszezepieńców irackich”. (P) Prymas Polski odwied/i! Wrocław (P) '30 Listopada we Wrocławiu, prymas Polski, arcybiskup Józef Glemp odwiedził, w towarzystwie metropolity wrocławskiego arcybiskupa Henryka Gulbinowicza, place budowy nowych kościołów Wysłuchał informacji księży proboszczów i przedstawicieli społecznych komitetów’ o postępie prac O- becnie we Wrocławiu wznoszonych jest — głównie na terenie nowych- osiedli mieszkaniowych dziewięć kościołów. Również w poniedziałek prymas spotkał się z członkami Społecznego Komitetu Panoramy Racławickiej, zapoznając się z przebiegiem prac budowlanych oraz przygotowań do konserwacji słynnego płótna Wojciecha Kossaka i Jana Styki. (PAP) Śliska aa drogach * Opady * Zamiecie Śnieżny początek grudnia (P) (Informacja własna). W poniedziałek warunki jazdy na drogach uległy dalszemu pogorszeniu. Warstwa mokrego śniegu grozi w każdej chwili pośliz-giem, W woj. krakowskim i nowosądeckim notowano znaczne opóźnienia na liniach PKS, niektóre autobusy utknęły na trasie. W Tatrach i na Podhalu warstwa śniegu jest coraz grubsza. Na Kasprowym Wierchu pokrywa śnieżna wynosi już 129 cm przy 10-stopniowym mrozie. Gęsty śnieg pada niemal bez przerwy w Kotlinie Kłodzkiej, w Bieszczadach wystąpiły pierwsze zamiecie. Natomiast na Wybrzeżu Szczecińskim, gdzie ostatnio dały się we znaki wichury. pracę portów utrudnia gęsta mgła. W poniedziałek w godzinach południowych najchłodniej , było w Sandomierzu — minus 2 st., w Zakopanem Białymstoku i Lublinie — minus 1 st., w Świnoujściu, Olsztynie, Warszawie, Poznaniu i Kielcach notowano zero stopni. Najcieplej — w Łebie i Nowym Sączu: plus 3 st. Na najbliższe 5 dni meteorologowie przewidują zachmurzenie na ogół duże z opadami śniegu, intensywnymi zwłaszcza na wschodzie i północy kraju. Temperatura w dzień od zera do 5 st„ w nocy od zera do minus 5 st. Pod koniec okresu możliwe niewielkie ocieplenie. (CADi KALENDARIUM # Wtorek jest 335 dniem 1981 r. Do końca roku pozostało 30 dni, w tym 24 dni robocze. • 'Wschód Słońca godz. 7.22, zachód godz. 15.28. Wtorek jest krótszy od najdłuższego dnia , w roku o 8 godzin i 42 minuty. • Imieniny obchodzą: Natalia i Eligiusz. • Środa jest 336 dniem 1981 roku. Do końca roku pozostało 29 dni, w tym 23 dni robocze. • Wschód Słońca godz. 7.23, zachód godz. 15.27. Środa bedzie krótsza od najdłuższego dnia w roku o 8 godzin i 44 minuty. • Imieniny obchodzą: Balbina i Paulina. (CAD) Warszawa W błocie — pługi... W bazie. Jedyne pługi, jakie udało się naszemu fotoreporterowi w poniedziałek, do wczesnego popołudnia zobaczyć, stały spokojnie w bazie MPO przy ul. • Burakowskie}. - A na ulicach... jak widać (Relac ja z pierwszego śnieżnego dnia na str. 8). . .. Fot. Ryszard Przedworsfei