Zycie Warszawy, luty 1983 (XL/26-49)

1983-02-01 / nr. 26

mmmmmm NR 26 (12228) W WTOREK, 1 LUTEGO 1983 R. DZIŚ STRON 12 CENA 5 ZL Na umocnienie międzynarodowej pozycji Polski składa się wysiłek całego narodu Dwudniowe posiedzenie Sejmu Informację rządu o aktualnych problemach polityki zagranicznej PRL przedstawił min. Stefan Olszowski (P) 31 stycznia rozpoczęło się dwudniowe posiedzenie Sejmu Tematem poniedziałkowej debaty były sprawy polityki zagranicznej, widziane dziś, u progu 1983 r, Odrzucając wszelkie próby obcej ingerencji w wewnętrzne sprawy Polski oraz politykę sankcji i dyskryminacyjnych praktyk od której szereg państw zachodnich zaczyna już odchodzić — posłowie podkreślali konieczność odbudowania pozycji naszego kraju na szerszej arenie międzynarodowej Sejm podjął uchwałę, w której stwierdza, że wznowienie współpracy na zasadach równości, partnerstwa i wzajemnych korzyści jest niezmiennym dążeniem Polski Wtorek, drugi dzień obrad Sejmu, poświęcony będzie kilku propozycjom legislacyjnym. Chodzi o projekty dwóch ustaw o charakterze emerytalno-rentowym (są w nich również niektóre zmiany wykraczające poza ten zakres spraw) oraz o projekt nowego prawa o ruchu drogowvm. Sprawozdawcy parlamentarni PAP relacjonują: Posiedzenie Sejmu rozpoczęło się o godz. 1.1.00. Na sali — Wojciech Jaruzelski i Henryk Jabłoński. Obrady otworzył marszałek Sejmu Stanisław Gucwa. Chwilą ciszy Izba uczciła pamięć zmarłych niedawno posłów Wincentego Jesionówskiego i Jana Malca. Sejm podjął uchwałę w sprawie obsadzenia mandatu poselskiego w okręgu wyborczym nr 46 w Opolu. Mandat ten otrzymał rolnik indywidualny z Chrząstowic Bolesław Wacław Hundt, radny WRN w Opolu i GRN w Chrząstowicach. Jest on członkiem ZSL. Sprawozdanie komisji mandatowo-regulaminowej tej sprawie (komisja obradow wała w godzinach rannych poprzedzających posiedzenie plenarne) przedstawił pos. Henryk Orzechowski (ZSL, okr. wyb. Konin). Bolesław Hundt złożył ślubowanie poselskie. Przystąpiono do głównego tematu poniedziałkowego posiedzenia. Informację rządu o aktualnych problemach polityki zagranicznej PRL przedstawił minister spraw zagranicznych Stefan Olszowski. (Tekst wystąpienia na str. 3) Debatę poselską otworzyło wystąpienie przewodniczącego sejmowej Komisji Spraw Zagranicznych — pos. Ryszarda Wojny (PZPR, okr. wyb. Warszawa-Śródmieście). (Skrót wystąpienia — str. 3) W imieniu klubów poselskich glos zabrali: PZPR Edward Szymański, ZSL — Witold Lipski, SD —- Jan Fajęcki. Następnie w dyskusji udział wzięli posłowie: Janusz Stefanowicz (PAX), wicemarszałek Sejmu Zbigniew Gertych (PZPR), Bożena Hager-Małecka (bezp.), Zdzisław Pilecki, (bezp. ChSS), Tadeusz Lübiejewski (PZPR), Marceli Faska (SD), Janusz Zabłocki (PZKS), Edmund Męclewski (bezp.), Kazimierz Fortuna, (ZSL), Edmund Osmańczyk (bezp.), Bogusław Droszez (ZSL), Jarema Maciszewski (PZPR). Relacja własna r dehatj poselskiej — str. < (P) Przemawia Stejan Olszov;ski Fot. CAF—Cezary Langda Wydobyto 15,5 min ton węgla kamiennego Dobre wyniki górnictwa w styczniu (P) (Informacja własna). Styczeń, podobnie jak miesiące poprzedniego roku, zakończono w kopalniach dobrymi wynikami. Górnicy węgla kamiennego wydobyli 15,5 min ton czarnego paliwa, o 100 tys. ton więcej niż w styczniu ubiegłego roku. Większość wydobytego węgla przeznaczona jest na potrzeby kraju, ale jednocześnie resort postawił do dyspozycji central handlu zagranicznego ponad 2,6 min ton, o ponad milion ton więcej niż rok temu. Dobrze pracowali także górnicy węgla brunatnego. Dostarczyli oni dla elektrowni ponad 3,7 min ton paliwa, prawie 400 tys. ton więcej niż w styczniu 1982 r. Ten fakt, m. in. pozwala na rytmiczną, spokojną pracę energetyki. Ogólnie rzecz biorąc potrzeby krajowego przemysłu odbiorców indywidualnych ' na i prąd zaspokajane są w pełni, nie stosowano w styczniu ograniczeń w dostawach energii. Duże ilości węgla jakie wydobyli górnicy w 'ubiegłym roku !i pierwszym miesiącu tego pozwalają na utrzymanie pokaźnych zapasów w elektrowniach i i elektrociepłowniach. Wynoszą one obecnie ok. 3 min ton, o ponad milion ton więcej niż pod koniec stycznia ubiegłego roku. Jednocześnie w elektrowniach przystąpiono iuż do kampanii remontowej. Konserwację przeprowadza się w blokach o mocy 650 MW. Niewątpliwie tak wczesne zaczęcie remontów jest możliwe ze względu ria , łaskawą aurę. Gwarantuje to, również dobre przygotowanie energetyki do następnego szczytu. W tym roku kontynuowane są prace przy głównych inwestycjach kopalnianych i energetycznych takich jak Lubelskie Zagłębie Węglowe, „Bełchatów”, „Połaniec”, kopalnia , „Suszec”. Resort górnictwa i energetyki rozpatruje też możliwości rozbudowy źródeł i sieci ciepłowniczej dla wielkich aglomeracji. Ostatnio władze resortu dyskutowały z ojcami Warszawy na ten temat. Dla stolicy najważniejszymi .inwestycjami ciepłowniczymi są elektrociepłownia w Kawęczynie i ciepłownia „Pruszków II”. Obie. te inwestycje dość sprawnie realizowano w ubiegłym roku, wszyscy czeka.ia na ich zakończenie. KMK Od 1 lutego zniesienie reglamentacji proszków i mydeł (P) Jak iuż informowaliśmy z dniem 1 lutego proszki i mydła toaletowe" znaida sie w wolnei sprzedaży. Tym samym kończy się trwające 17 miesięcy reglamentowanie tvch artykułów. Handel spodziewa się w lutym sprzedaży proszku w granicach 16,5 tys. ton (ponad .4 tys. więcej niż na kartki) co odpowiadałoby dostawom pomnie i - szonym o zapotrzebowanie zakładów’ pracy. Ilość ta powinna zaspokoić w pełni bieżące potrzeby. Jest bowiem znacznie wyższa, niż w czasach, gdy nie obowiązywały kartki i- panował sookói na rynku. Zapas mydła wynosi obecnie 8.4 tys. ton i starcza na 2 miesiące normalnej sprzedaży. (PAP) Należy poprawić jakość, przyspieszyć tempo pracy i taaiej produkować Przemówienie Jurija Andropowa na spotkaniu z załogą moskiewskiej Fabryki Obrabiarek MOSKWA (PAP). Sekretarz generalny KC KPZR Jurij Andro pow odwiedzi! moskiewską Fabrykę Obrabiarek im. Scrgo Ordżonikidze. Radziecki przywódca interesował się pracą poszczególnych wydziałów, które odwiedził, rozmawiał z robotnikami i mistrzami, którym zadawał szczegółowe pytania dotyczące . organizacji pracy, wysokości zarobków, warunków pracy i wypoczynku, zatrudnienia młodych pracowników, rozwiązania problemów doskonalenia zawodowego oraz spraw socjalnych. Podczas przerwy w sali konferencyjnej fabryki odbyło się spotkanie J. Andropowa. przedstawicielami załogi. Otwiez rając spotkanie dyrektor fabryki N. Czikirjow zwrócił uwagę, że po listopadowym plenum KG KPZR z 1982 roku załoga poważniej , zaczęła traktować problemy dyscypliny pracy, stara się usprawnić organizację pracy. Postanowiono zwiększyć w 1983 r. o minimum 1,5—2 proc. wydajność pracy tylko dzięki zmniejszeniu strat czasu roboczego. Zwracając, się do zebranych Jurij Andropow podziękował za serdeczne przyjęcie i powiedział: traktuję wasz stosunek do mnie jako zaliczkę i postaram się pracować tak. aby nie zawieść waszego •zaufania. Naturalnie uważam, że jest to oznaka zaufania nie do mnie osobiście. ale do Komitetu Centralnego i Biura Politycznego KC. Dziękuję wam za to. W imieniu Komitetu Centralnego partii pragnę wam podziękować 'za to, że razem z innymi moskiewskimi . załogami poparliście uchwały listopadowego plenum Komitetu Centralnego. Cieszy, że uchwały plenum znajdują tak żywy odzew we wszystkich kolektywach pracowniczych całęgo kraju. Znaczy to, że to o czym mówiono na plenum rzeczywiście dotyczyło interesów ludzi, czujemy, że radziecka klasa robotnicza jednomyślnie popiera uchwal.y partii zmierzające do dalszego rozwoju gospodarki kra ni. * Wasz wspaniały kolektyw dowódł, że jest podporą organizacji partyjnej miasta oraz. że komitet miejski partii i Komitet Centralny KPZR mogą na nim polegać. Wielkie znaczenie listopadowego plenum KC KPZR — mówił dalej J. Andropow — wynika nie tylko z tego. że zostały na nim wytyczone drogi rozwoje gospodarki narodowej kraju w roku bieżącym, że wysunięto na nim wielkie zadania związane ze skalą naszego budownictwa i naszej produkcji. A jes1 to rzeczywiście ogromna produkcja Żaden kraj na świeci« nie produkuje tyle stali, ropj naftowej , i innych wyrobów Uchwały plenum mają doniosłe znaczenie również dlatego, że uwzględniają szereg trudności ; jakimi spotykamy się i możemj się jeszcze . spotkać w realizacji planu na rok bieżący. Tu i ówdzie na przykład rozlegają. się głosy, że nje dają nam dostatecznej ilości metalu, że brak energii elektrycznej. Trzeba to poprawić. .Jednakże wychodzimy również- z założenia, że, komuniści, 'kierownicy przedsiębiorstw, wszystkie załogi pracownicze, a wasza szczególności, znajdą wewnętrzw ne rezerwy, które pdzwolą zapewnić maksymalną oszczędność wszystkich rodzajów zasobów. Jak pamiętacie, na plenum ostro postawiono sprawę o nienadążaniu za wytyczonymi w planie pięcioletnim wskaźnikami na wielu nader ważnych odcinkach naszej działalności .gospodarczej. Mówiono również o tym. że wydajność oraev wzrasta w tempie, które obecnie nie może nas zadowalać Z pewnością sami z własnego doświadczenia wiecie, że sprawy w gospodarce nie rozwijają się tak dobrze, jak bńśmy chcieli. O co więc chodzi. Chodzi o to, że to'co produkujemy nierzad(DOKONCZENTE NA STR. 5) Wojciech Jaruzelski przyjął ambasadora Afganistanu (W) W dniu 31 stycznia prezes Rady Ministrów sen. armii Wolciąch Jaruzelski przyjął ambasadora Afganistanu Mohammada Avana Ayana. (PAP) Uchwała Sejmu PRL Sejm PRL dajac wyraz woli narodu polskiego do życia w pokoju i poczuciu bezpieczeństwa w suwerennym państwie. potwierdza słuszność i ’ niezmienność podstawowych zasad polityki zagranicznej Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, którymi są: • braterski sojusz z ZSRR, gwarantujący Polsce bezpieczeństwo i nienaruszalność granic, udział we wspólnocie obronnej Układu Warszawskiego, wzajemnie korzystna współpraca w ramach RWPG, wszechstronne współdziałanie i przyjaźń z państwami socjalistycznymi; • przyjazne stosunki ze wszystkimi państwami, które pragną je utrzymywać z Polską na zasadzie równości, wzajemnego poszanowania i korzyści, nieingerencji w sprawy wewnętrzne: • międzynarodowa aktywność na rzecz pokoju. odprężenia i rozbrojenia wynikająca ź historycznych doświadczeń narodu polskiego, z roii i miejsca Polski w Europie i współczesnym świeeie. Kierując sią dobrem narodu polskiego, jego wolą życia w pokoju i spokoju. Sejm zdecydowanie potępią i odrzuca wszelkie próby obcej ingerencji w wewnętrzne sprawy polskie. Sejm stwierdza w szczególności, że uprawiana przez administrację USA polityka mieszania się w wewnętrzne sprawy Polski, formułowania żądań, pouczeń i warunków, stosowania restrykcji, sankcji i . nacisku gospodarczego oraz jednostronnego zrywania różnych umów i porozumień jest sprzeczna z prawem międzynarodowym i dobrymi obyczajami oraz godzi w sprawę pokoju, a więc we wspólne interesy wszystkich narodów. Będziemy przeciwstawiać się próbom wykorzystywania naszych wewnętrznych problemów do podsycania napięć w stosunkach między państwami o różnych' systemach społecznych. Sejm wyraża ubolewanie, że rządy niektórych państw zachodnich, ulegając naciskom 'USA, (DOKOŃCZENIE NA STR. 4) jedność ideowa i organizacyjna partii Kolejne wojewódzkie konferencje sprawozdawcze PZPR (P) 31 stycznia obradowały kolejne wojewódzkie rencje sprawozdawcze konfePZPR w Pile i Toruniu. Piło W wojewódzkiej konferencji sprawozdawczo-programowej PZPR. w Pile uczestniczyło 259 delegatów reprezentujących blisko 33-tysięczną w tym województwie organizację partyjna. W obradach, wziął udział sekretaraz KC PZPR — Waldemar Świrgoń. Przybył też wicepremier Zbigniew Madej. - Referat wprowadzający, do dyskusji nad materiałami sprawozdawczymi przedstawił I sekretarz KW Michał Niedźwiedź. Ocena dotychczasowej działalności wskazuje na potrzebę kontj/nuowania sprawdzonych kierunków i form pracy- politycznej. jednocześnie koń' sekwentnego przeciwdziałania wszelkim negatywnym zjawiskom. Wszystkie organizacje partyjne powinny być w stąnie kontrólować rozwój sytuacji społeczno-politycznej na terenie swego działania, gwarantując sprawne funkcjonowanie gospodarki. Wymaga to zwiększonej dyscypliny włączenia do aktywnej pracy w partii każdego jej członka i kandydata. Kluczowe znaczenie na przyszłość — mówiono następnie, w dyskusji — mają działania podejmowane na rzecz wszechstronnego umacniania oartti zwłaszcza jej ogniw podstawowvrh Odzyskanie politycznej tożsamości na gruncie uchwał IX Zjazdu i statutu PZPR — stwierdzono też — jest obecnie warunkiem dla uzyskania przez partię społecznego poparcia. (A) DOKOŃCZENIE NA STR. 2 Mistrz Techniki po latach i prof. dr. Haliną Leszczyńską kierownikiem Zakładu Tmchemii instytutu Przemysłu Organicznego (P) — Pani profesor, grzebiąc w redakcyjnym archiwum znalazłem zdjęcie waszego zespołu, który w 1961 roku otrzymał tytuł Mistrza Techniki za opracowanie technologii produkcji siarki rafinowanej ze złóż krajowych. Później, w latach 1967 i 1968 zdobyła Pani. wraz z grupą współpracowników, drugą nagrodę za technologię oczyszczania z siarkowodoru wód kopalnianych towarzyszących złożom siarki W' Zagłębiu Tarnobrzeskim oraż trzecia nagrodę za metodę produkcji siarki granulowanej. Niewielu wynalazców, a chyba żaden technolog, nie może poszczycić się tego rodzaju dorobkiem w naszym konkursie. Dzisiaj chciałbym dowiedzieć się jakie były dalsze losy nagrodzonych wówczas prac? —. Proszę pamiętać, że w konkursie, przynajmniej w teorii, nagradzane były wyłącznie prace sprawdzone w działaniu, które przyniosły konkretne wyniki ekonomiczne. Większość autorów swoją „drogę krzyżową” od pomysłu do przemysłu ma więc .już w tym momencie za sobą. Tak też było i w moim przypadku. [ Pierwsza w Polsce produkcja siarki w oparciu o naszą technologię wytwarzania ruszyła na Barbórkę 4 grudnia 1960 roku. Nagrodę otrzymaliśmy w drugiej połowie następnego roku, kiedy wyniki Zakładów Przetwórczych Siarki w Machowie osfatecznie potwierdziły wartość rozwiązania. Skonstruowana wówczas instalacja pracuje do dzisiaj. Kolejne kopalnie podziemnego wytapiania, które w latach następnych wybudowano w Polsce, również wykorzystują naszą metodę rafinacji końcowej fazie procesu technow logicznego. W latach następnych, opierając' się o zdobyte doświadczenia, opracowaliśmy metodę rafinacji siarki wulkanicznej dla Turcji, a następnie siarki bitumicznej dla Iraku. Polski (B) DOKOŃCZENIE NA STR. 3 Autobusowe Peis^B-iiierski Budapeszt, 31 stycznia (P),. 1 lutego wieczorem w budapeszteńskim hotelu „I-Iilton” podpisany zostanie kontrakt jakiego w dotychczasowej historii polsko-węgierskich stosunków gospodarczych jeszcze nie było. W tym celu od poniedziałku przebywa na Węgrzech delegacja naszego Ministerstwa Hutnictwa i Przemysłu Maszynowego z szefem resortu — Edwardem Łukoszem. Jak poinformował mnie radca ekonomiczny ambasady. PRL w Budapeszcie — Tadeusz Gradowski nad zakresem nowej współpracy i kooperacji pracowali eksperci -obu stron . przez wiele miesięcy. Ostatnie ustalenia raczej już nie wpłyną na wagę i znaczenie kontraktu szacowanego na kilkaset milionów rubli. Tylko dla porównania: podpisany w połowie stycznia br. w Warszawie protokół handlowy określił całość tegorocznych polsko-węgierskich obrotów sumą 765 milionów rubli. Węgrzy od lat zaliczani są do światowej czołówki producentów autobusów miejskich i autokarów wycieczkowych. Chęć wytwarzania przez słynnego „Ikarusa” z Jęlczańskimi Zakładami Samochodowymi wspólnego autobusu należy uznać za sukces naszego przemysłu motoryzacyjnego. Tym że znacznie rozszerzona bardziej, zostanie dotychczasowa współpraca kooperacyjna . zakładów Csepla i Starachowic. Ponadto na dobrej drodze znajdują się pertraktacje dotyczące polsko-węgierskiego - współdziałania w zakresie maszyn rolniczych i budowlanych. Zaawansowane są też rozmowy zmierzające do zwiększenia dostaw polskich kineskopów do węgierskich telewizorów kolorowych ponad podpisany wcześniej protokół porozumienie JoiM stelecia" (100 tys. sztuk rocznie). Zaczyna też dojrzewać kilka propozycji wykorzystania pi-zez Węgrów wolnych mocy produkcyjnych w Polsce. Minister Lukosz , w pierwszym dniu pobytu w Budapeszcie konferował z szefami dwóch resortów: komunikacji — Arpadem Pullaiem i przemysłu La.iosem Mehesem W sprawie redukcji zbrojeń strateg cinych W środę wznowienia genewskich rokowań ZSRR - USA GENEWA (PAP). W poniedziałek do Genewy przybyła delegacja ZSRR na radziecko-amervkanskie rokowania o ogramczeniu i redukcji zbróień strategicznych. Wznowione zostaną one w środę. Przewodniczący delegacji, ambasador Wiktor Karpow ztożyt na lotnisku genewskim następujące oświadczenie: „Delegacja ZSRR przybyła do Genewv w celu kontynuowania negocjacji z delegacja USA w sprawie ograniczenia i redukcji zbrojeń strategicznych. Strona radziecka — powiedziano to wyraźnie w referacie sekretarza generalnego KC KPZR. Jurija Andropowa, wygłoszonym 21 grudnia 1982 roku — opowiada się za porozumieniem z USA. porozumieniem uczciwym, odpowiadającym zasadzie równości i jednakowego bezpieczeństwa. Nie tylko deklarujemy nasza' wole. Propozycie radzieckie w rokowaniach sa rozwiniętym programem posunięć. zmierzających do radykalnej redukcji zbroień strategicznych. do usunięcia wszelkich możliwości , zwiększania tych zbrojeń, do zmniejszenia niebezpieczeństwa wybuchu wojny nuklearnej. Osiągnięciu porozumienia stoi na przeszkodzie ńiekonstruktywne stanowisko strony amerykańskiej. która nastawia sie nie na zaprzestanie wyścigu zbrojeń. lecz na lego kontynuacje, jawnie dąży do osiągnięcia taka. czy inna droga jednostronne! przewagi militarnej. W celu pomyślnego rozwiązania, problemu ograniczenia i redukcji zbroień strategicznych strona amerykańska powinna udzielić konstruktywne! odpowiedzi na propozycje Związku Radzieckiego i wykazać prawdz;wa gotowość do poszukiwania wspólnych rozstrzygnięć, możliwych do przyjęcia obie strony, w interesie przez po- W'"“chnę?o bezpieczeństwa”. W poniedziałek do Genewy przybyła też delegacja amerykańska. na czele'którei stoi generał Edward Równy. Po wyładowaniu na lotnisku genewskim generał Równy ńodkreślił zdecydowanie prezydenta Ronalda Reagana poszukiwania wszelkich możliwości doprowadzenia do' porozumienia w sprawie zmnieiszenia arsenałów i rvzvka woinv. (P) Od stałego korespondenta GRZEGORZA ŁUBCZYKA Impas w rokowaniach libańsko - izraelskich BEJFvUT (PAP) W poniedziałek, po 6 godzinach obrad, w podbejruckiej miejscowości Chalde, zakończyła. się XI runda rokowań libańsko-izraelskich. * Komunikat nadany przez radio libańskie stwierdza, że negocjatorzy USA, Izraela i Libanu zakończyli . kolejną nie przynoszącą rozstrzygnięć rundę rozmów na temat wycofania obcych wojsk z Libanu, podczas której strona libańska odrzuciła oskarżenia Izraela jakoby międzynarodowe siły pokojowe W Bejrucie chroniły ugrupówania. atakujące żołnierzy izraelskich. Podczas poniedziałkowych rozmów ustalono, że 5 podkomisji, wyłonionych w wyniku dotychczasowych rokowań zbierze się we wtorek aby przedyskutować problemy dotyczące stosunków izraelsko-libańskich oraz porozumień w sprawie bezpieczeństwa. (P) Dziś, „godz. 14 —15, tel. 250-205 Konsultacja „Życia” Uprawnienia uczących sie pracowników (P) Dzisiaj 1 lutego odbędzie się telefoniczna konsultacja „Życia” pt. „Uprawnienia uczących się pracowników”. Prezentujemy kolejną serię pytań Czytelników. Oto niektóre z nich, wybrane z licznej korespondencji. ń-Podjątem drugie studia zaoczne na chemii. W kadrach powiedziano mi, że przy drugich studiach ulgi i świadczenia mi nie przysługują, ,N ir Jakie są obowiązki pracownika wobec zakładu, gdy został skierowany do szkoły wyższej? ■/r Jakie muszą być spełnione warunki w przypadku ubiegania sie o ryczałt na pokrycie kosztów przejazdu do szkoły wyższej? Na te i inne pytania będzie można uzyskać odpowiedź dzwoniąc do redakcji pod numer 250-205 w godz. 14—15. Odpowiedzi udzielać będą specjaliści z Ministerstwa Pracy, Ptac i Spraw Socjalnych — Departament Zatrudnienia — WICEDYREKTOR MGR STANISŁAW BEDNARZ. GŁÓWNY SPECJALISTA MGR LEONARDA DOBRZELECKA, STARSZY SPECJALISTA ANNA KOCISZEWSKA Przyjmujemy również pytania listownie kierowane pod adresem „Życie Warszawy”, ul. Marszałkowska 7, 00-624 Warszawa, z dopiskiem na kopercie „Uprawnienia”. (Ost) ►S Pogrzeby marynarzy z m/s „Kudowa Zdrój" (P) W Trójmieśtie oraz w innych miastach województwa gdańskiego, a także w kilku w głębi kraju odbyły sie pogrzeby tragicznie zmarłych członków załogi m/s ..Kudowa Zdrój”, który zatonął w czasie sztormu na Morzu Śródziemnym.' Większość pogrzebów odbyła sie na Cmentarzu Witomińskim w Gdyni. Inne miały mieisce m.in. w Bydgoszczy, w Błotnicy w woi. leszczyńskim. Tczewie, w Suszu w woi. elw bląskim.- W Karsinie k. Kościerzyny. w Suchowoli k. Radzynia Podlaskiego. Do-wódca m/s „Kudowa Zdrój” kot. ż.w. Leszek Krosulski został pochowany na cmentarzu w Rabce Zdroiu w woi. nowosądeckim. W ostatniej drodze zmarłych marynarzy. oprócz naibliższych i mieszkańców tych miejscowości. . uczestniczyli przedstawiciele armatora Polskich Linii Oceanicznych. (PAP)