168óra, 2010. július-szeptember (22. évfolyam, 26-39. szám)

2010-09-16 / 37. szám

éven belül ott lesznek autó­ikkal a megbízhatósági lis­ták élbolyában. A Citroen és Peugeot márkákat tö­mörítő PSA-konszernnél inkább a háttérben indultak meg a változások. Mindez nagyjából három-öt évvel ezelőtt kezdődött. Az első jel a Citroen fe­lől érkezett. Taxisok kezd­tek esküdözni a piacon akkor legolcsóbban mért buszlimuzinra, a Xsara Pi­­cassóra, hogy tökéletesen megbízha­tó, igen tartós. Véleményüket rövid­del később a statisztikák is aláhúzták, s ténnyé lett: a típust valamikor a gyártás első pár éve után alaposan rendbe tették, s azóta is rendben van. Aztán Renault-éktól jött a Clio III, amely annyira jó minőségű, komfor­tos, masszív jármű, hogy az összeha­sonlító tesztekben sorra kiáltották ki győztesnek. Óriási ugrás volt nem­csak a korábbi diákhoz, de a Re­nault más termékeihez képest is. És az új Laguna, a Mégane is hasonló szellemben fogant. Közben Peugeot-éknál is mozgolódni kezdtek a minőségellenőrök. Bár az új 308-as sokak szerint az elődjéhez képest csak egy erősen frissített modell, nem pedig új típus - hiszen meghatározó mechanikai elemeik lényegében azono­sak -, a két kocsi minősége ég és föld, s utóbbira igen kevés panasz érkezik. Köz­ben jöttek még olyan autók is, mint a családi 3008-as, amely a kivételes kidolgo­zása mellett tömve van öt­letekkel. Szenzáció is akadt a 308-as alapjaira készülő kupé, az RCZ formájában, és ezzel ki is rajzolódott a Peugeot új jövőképe. Ja, és a 407-est leváltó 508-as megjelenésé­vel megértük, hogy végre elvetik a vicsor­gó maszkos, lógó orrú stílust. A Citroennél a Xsara Picasso megnyugta­tó statisztikái láttán felbátorodtak a terve­zők is. Félig-meddig utódja, a C4 Picasso ügyes dizájn, a nagy C6-os pedig azt a kü­lönc eleganciát sugá­rozza, mint hajdanán a DS. Az új korszakot mégis talán a C5-ös második generációja jellemzi, ez a masszív, tömbszerű, komoly, ízléses kocsi, amely a tulajdonosok többsége szerint kiváló minősé­gű. És az idei ADAC- statisztikákban már valóban a fölső ré­giókban találjuk az újabb francia kocsi­kat, miközben a bebetonozottnak hitt japánok közül nem egy szépet szán­­kázott lefelé. A Renault Twingo RS-t a legizgal­masabb sportos mininek kiáltották ki 2009-ben a tesztelők, a Mégane RS pedig etalonná vált a forró ferdehá­­túak piacán, maga mögé utasítva az évtizedes mércét, a Ford Focus RS-t. Citroënék új DS3-asáról pedig min­denki úgy tartja: az egyetlen autó, amely esélyes a divat csúcsát jelentő Mini ellen. A változás látható, de a bizalom visszaállítá­sához idő szükséges. Ha egy-két évig tart még a lendület, eljöhet a nagy franciaautó-re­­neszánsz. 168 Óra 47

Next