168óra, 2011. július-szeptember (23. évfolyam, 27-39. szám)
2011-09-29 / 39. szám
100 lí.a BF — Autótükör W ha innen nézem, luxusautó. Végre MMlenül takarékos, ugyanakkor jelentős erejű dízellel, hatfokozatú váltóval, olyan dinamikai tartalékokkal, amelyekkel a német autópályákon is megállja a helyét. Mindennel ellátták, amiről ma csak ábrándozni szokás. Sávelhagyás-figyelővel, amely finoman megrezgeti ülepünket, ha indexelés nélkül rászédelgünk a sávelválasztó csíkra. A külső tükörbe épített holttérfigyelővel, amely a visszapillantóba szerelt pici lámpa felvillantásával jelzi, hogy van valaki abban a foltban, ahová át akarunk húzódni. És persze a hagyományos tételek. Bőr az üléseken, vagányul kontrasztos fekete-fehér színekben. A legfinomabb, puha, matt, rücskös burkolati anyagok. Motoros állítású vezetőülés. 230 voltos dugaljzat, színes navigációs rendszer, USB-t is fogadó, kiváló hangú xenon hifiberendezés, automatikusan kapcsolódó fényszóró, ablaktörlő, xenonos izzók, amelyek a kormánnyal együtt fordítják a beterített képet. És akkor még nem beszéltem két, végképp egyedi funkcióról. Egyik a masszírozó kéz a vezetőülésben, a másik az extra méretű panoráma szélvédő, amely - ha a szembe tűző nap túlságosan vakít - mozgatható vászonrolókon hordja klasszikus, lehajtható napellenzőit. Mindehhez az első ülések kényelmesek, a zajcsillapítás kivételes hatékonyságú. Abszolút indokoltnak tűnik tehát a tesztautó mellé járó papíron a kilencmillió forintos ár. Ezt a sok, esetenként drága szolgáltatást ennél olcsóbban nem adják. széria egy, a hagyományos modellekkel párhuzamosan futó típuscsaládot takar, amelynek tagjai sportosabbak, elegánsabbak, nagyobb presztízst hordoznak a többinél. Az első ilyen autó a Mini-rivális DS3 volt, ez, az itt tesztelt DS4 pedig a Nissan Juke konkurense. Kisméretű, karakteres, emelt hasmagasságú, sportos crossover - egyelőre nincs a kategóriára jobb szavunk. De nem teljesen új autó. Alapja a C4-es Citroen (Golf-méret). Műszakilag és sok-sok részletét tekintve a két autó megegyezik. De itt a futóművek hangolása kémé réteg yebb, a zajcsillapítás intenzívebb, a külső lemezek formája merészebb, új a belső tér. Nem mintha a hagyományos C4 rossz autó lenne, sőt, hasonlóan erős dízellel, közel azonos extrákkal az is jó nyolcmillió forintnyi lyukat üt a családi büdzsén. Igaz, annál a kormányt tekergető vezetőt a legkevésbé sem villanyozza fel egy alpesi, kanyargós útszakasz - de mióta baj az, hogy egy kimondottan kényelmesnek tervezett családi ferdehátú csupán egy kimondottan kényelmes családi ferde-Az éremnek azonban van egy másik oldala is. A Citroennél a DSA Nem kétséges, igazán finom a kivitele. Az sem vitatható, jól néz ki, felfigyelünk rá az utcán. Fürge, vezetni is kellemes, az a szolgáltatásmennyiség pedig, amit találunk benne, végképp lenyűgöző. De CSIKÓS ZSOLT szerint a Citroen DS4-e mégsem válik majd mindent elsöprő slágerré nálunk. i JL m ——