8 Órai Ujság, 1927. május (13. évfolyam, 98-122. szám)
1927-05-17 / 111. szám
KEDD 8. OLDAL ÓRstojsiG 1927 MÁJUS 17 KHHBBMBBBaHBi &VCChítű alkatrészek gyorsan és előnyösen IV.Kossuth Lajos u.l? szerezhetők be Amerikai rendszerű kiszolgálás ! Morris! a líBusi angol világmárka! Mestoásható, tartós, ekonomikus, igen elegáns túrakocsi! Már 7600 pengőtől kezdve vihet egy eredeti angol MORRI 5-AUTÓT! “ Ábrás katalógussal készséggel szolgált a vezérképviselet. Fibii iMpii fi Budapest, V., Váti-u! 80 Városi eladási iroda és mintaterem-IV., Kossuth Lajos utca 8 IíSílmérés, telefonszolgálat, eredményhirdetés katonai precizitással működött. A verseny főintézője, Szelnár Aladár, mindenütt ott volt, mindent a kezében tartott, — ő és vezérkara kitűnőt produkáltak. Egyetlen észrevételünk az, hogy a Budakeszi út úttestének lezárásával sok kellemetlenségtőől mentették volna meg a full-speed rohanó versenyzőket. A versenypálya — hála a KMAC GOODRICH PNEU AZ UTAK KIRÁLYA szilárd béla I & JM- VI., Nagymező utca 15 sarok Az 1927. évi typusu Suprema 4 üléses, speciális orvosi és combinált személy-teher automobilok Üzemben a leggazdaságosabb. Kivitelben a legelegánsabb. Árban a legolcsóbb. Bosch-berendező. 5 Ballon-pneu. 4 kerékfék. 4 sebesség Tichy Testvérekj autókereskedelmi vállalat ] Budapest, VI., Liszt Ferenc-tér 5. sz. Telefon: L. 989-031 A verseny részletes eredménye a következő: Ultralightweight győztes Puch János (2 óra 09 p.), 2. Zsótér (Méray). Lightweight győztes Hild Károly (Nova 3 óra 10 p.),2. Joó Gyula (Guzzi 3 óra 15 p.). Hild küzdelme Weberrel (Méray) a verseny egyik legszebb epizódja volt. Junior TT győztes Urbach (AIS 3 óra 56 p.), 2. Zanecsnik (Enfield 4 óra 01 p.). Szenior TT: Otto Thumsiin Nürnberg (Archie 3 óra 36 p.), 2. Deli (Sumbeam 4 óra 13 p.). Unlimited TT: Bezsilla Nándor dr. (New Imponal 4 óra ) A Fiat-automobilok árleszállítása. Urbán vezérigazgató a magyar Fiat Automobil Művek R.T.-nál lehetővé tette a turini Fiat-gyárnál történt személyes közbenjárásával a Fiat automobilok újabb ármérséklését. Különösen nagy engedményt sikerült elérnie az 503 típusú Sedankarosszériával ellátott csukott kocsinál, amelynek ára 10.030 pengő, úgyhogy ma ez a típus Magyarországon a legelegánsabb, legolcsóbb, teljesen zárt Sedan-kocsi. Ugyancsak jelentős ármérséklésben részesült az 507 típusú, négyhengeres Fiat-személykocsi is, amelynek árát a turini gyár torpedó-karosszériával együtt 11.150 pengőre redukálta. Ezzel az ármérsékléssel a Fiat Művek dokumentálni akarják, hogy milyen nagy súlyt helyeznek a magyarországi fogyasztásra. Egyébként a magyar Fiat Automobil R.T. kiépítette a vidéki organizációt, úgyhogy ma már Magyarországon minden jelentősebb városban megtalálni a Fiat képviseletet gazdagon felszerelt alkatrészraktáraikkal. A Fehérvári út 100. szám alatti javítóműhelyt megint saját kezelésbe vette át, úgyhogy mindennemű autójavítást a legolcsóbban és a legszakszerűbben tudnak eszközölni, örömmel látjuk Fiátéknak eme nagyarányú terjeszkedését és reméljük, hogy Autófelszerelés Michelin Pneu Ford-alkatrérzek legjutányosabban Nagy József 1 Telefon J. 221-97. VI., Andrássy út. 34 szolút győztese. A finisben Urbach elbukott és gépét egy kilométeren át gyalog vonszolja a célhoz. Teljesért kimerülve, portól lepve dobja át gépét a célszalagon ájultan esik össze melléje. Urbach hősies erőfeszítése óriási lelkesedést vált ki. A közönség áttöri a kordont, odarohan kedvencéhez, akit ölbevéve visznek a célbírókhoz. Urbach kategóriájában szenzációs eredményt ért el. 33 p.), 2. Kovács Andor (Nova 4 óra 42 p.). Az ötvenegy nevező közül huszonöten futották végig a versenyt. A fiatal gárdában Erdélyi Ferenc (Méray) és Schüller László (Nova) magyar gépeiken produkáltak kitűnőt. Érdekes, hogy amíg a versenyen komoly sérülés nem fordult elő, addig már a start előtt a célhoz igyekező egyik néző, egy szóló-motorkerékpáros felbukott, úgyhogy a versenyintézőség az Új Szent János-kórházba szállíttatta. a magyar automobilista közönség kellőképpen honorálni fogja ezt a nagy áldozatkészséget. A Phöbus új kutakat állít fel. A Phöbus műszaki és olajkereskedelmi rt. telepén nagy forgalom bonyolódott le a tegnapi Tourist Trophy s a vasárnapi túrák alkalmából. A Honvéd-utcai és Balaton-utcai töltőállomáson, de főként a Jókai-tér 7. sz. alatti zöldkútnál sorjában állnak a kocsik, hogy üzemanyaggal ellássák magukat. A közkedvelt Rex-benzin a komoly autósok igazi üzemanyaga s a kereslet olyan nagy, hogy a Phöbus máris a város több pontján akar új kutat felállítani a forgalom gyors lebonyolítására. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaav * «——— i ► RENAULT E .. . személyes teherautók M * \ BUDAPEST, Vörösmarty-tér 3.Nesédlíc, futások, meressz kanyarok, izgalmas szélek a Tourist Tropflyn A tavaszi verőfényben Budapest egéssz sporttársadalma végignézte a pompás küzdelmet Nemzetközi viszonylatban is jelentős verseny volt a magyar TT Abszolút győztes: Trjumscijirn (Nürnbergi, második: sírbac), aki ájultan esett össze a célban (Saját tudósítónktól) Verőfényes, ragyogó napsütésben, sokezer néző lelkes tömege előtt Zajlott le tegnap a magyar motorkerékpársport legnagyobb ünnepnapja, a negyedik magyar Tourist Trophy nemzetközi motorkerékpárverseny. Amikor most papírra vetjük beszámolónkat, három dologról kell elsősorban megemlékeznünk. Az első az: ritka nagyszámú közönsége volt klasszikus motorversenyünknek. A tourist Trophy ma már olyan sporttársadalmi esemény, amelyre „noblesse obligé“ alapon is meg kell jelenni. A sport iránti lelkesedésből, a versenyzőgárda iránti érdeklődésből, vagy akár a fashionable sportkosztümök bemutatása céljából. „Hölgyeink ékes koszorúja“ — amint azt a múltban írta volna a tudósítás — ez utóbbit kiadásán meg is tette. Bőrkabátok, seliottis-aljak, Hande-kompozíciók, sportbundák, sálok virágzó mozaikja tarkállott a kitűnő sportnap ragyogásában. Ott voltak az autó- és motorsport vezéralakjai éppúgy, mint a többi sportok jeles vitézei: a már most rézbőrű evezősök, a hokkisták, a T. T. kedvéért még a Davis Cup-ot is cserbenhagyó tenniszezők, a múlt vasárnapi lovas Concours gentleman-riderjei. A nézősereg zömét azonban — s ez bizonyítéka a T. T. kitűnő hírnevének — a Névtelen Sportimádó képezte. Lelkes polgárok, kik vadászszékeken telepedtek le egész családjukkal s óriási izgalomban drukkolták végig a versenyt. S ott voltak végül — nőt at least — minden motorosember kis barátai, a gyerekek, a „srácok", akik oly szakértelemmel bírálgatták a versenyzők menését, hogy talán még a nagytekintetű Szelnár vezértitkár úr is elbújhat ennyi hozzáértés mellett... Örömmel kell megállapítanunk azt is, hogy az idei T. T. valóban nemzetközi verseny volt. Tegnap volt első ízben, hogy már nem a hazai krekkek párharcán drukkoltunk, hanem azon, hogy magyar vezető győzze le a külföldi hírességeket, hogy a magyar trikolór suhanjon fel győztesen az árbocra. És tegnap volt alkalmunk először arra is, hogy négyesével-ötösével lássunk versenyzőket a Budakeszi-út egyenesen száguldani. LAURIN és KLEMENT Személy- és teherautók Autóbuszok Gyári lerakat : LAURIN és KLEMENT R..T., VI. ker., Andrássy út 10, Vidéki körzet képviselők kerestetnek. naki majdnem egész terjedelmében kifogástalan volt. Komoly baleset a kivonult mentőket nem foglalkoztatta, úgyhogy mindent összegezve, a tegnapi Tourist Trophyt a legsikerültebb magyar motorkerékpárversenynek nevezhetjük. Fantasztikus tempók, fantasztikus defektek Az izgalmas verseny tíz órakor vette kezdetét. A díszsátorban a belügyminisztérium részéről Tomcsányi Kálmán, a kereskedelmi miniszter képviseletében Markoth Jenő miniszteri tanácsosok jelentek meg, ott voltak gróf Andrássy Sándor, a KMAC elnöke, Belicska Sándor varsói követ, őrgróf Pallavicini György, az őszszakálú Bláthy Ottó Titusz, Kienaszt Ferenc svájci főkonzuli, valamint gróf Festetlek Pál cserkészfőparancsnok, aki egyenruhában parancsnokolt a kivonult négyszáz cserkészfiú fölött. Tíz másodperecenként indultak a gépek. Az első körben Zolfner László vezet, akitől igen jó eredményt vártunk. Olajozási hiba folytán azonban már a második körben kénytelen feladni a versenyt. Ekkor Balázs veszi át a vezetést és fantasztikus tempót diktál. Magyar versenyen ritkán látott iramban engedi ki gépét. Minden fordulóját a nézősereg éljenzése követi. A második körben Feledy leelőzi Mösslachert, de utána rögtön szeleprugótöréssel ő is kiáll. Körről-körre fokozódik az izgalom. A kétszázötvenes kategóriában bukik a bécsi Putz, könyökén megsebesül és feladja a versenyt. A nézők részvéttel veszik körül, amikor a mentők bekötözik. Feltűnik ekkor a 50-as versenyző, aki egyenletes körözésével nyeri el a közönség szimpátiáját. Valahányszor elrobog a főnézőtér előtt a bőrruhás karcsú alak, elismerő marslás fogadja megjelenését. Ez Anita Haczek, az egyetlen hölgyversenyző, Somogyi Kusi irigykedve drukkol érte. Egyébként Somogyi Nusi, aki nemcsak a színpadon, de a sportpályán is a legnépszerűbb primadonna, a verseny izgalmában elhatározta, hogy ha csak a színpad engedi, részt vesz a magyar túraúton. Sorban esnek ki a favoritok. Az ötödik körbeit Horthy István mosolyogva száll le a nyeregből mágneszavarral. Balázs elfogyasztja gyertyáit és kiáll. Bauernek dugattyúja olvad ki, Pauli elveszti villarugó csavarját, olyan előzéseket, kilométereken át tartó párharcokat láttunk, mint soha ezelőtt, így például sokáig emlékezetesek maradnak Meggyesi és Lantai óriási küzdelme, Collier H. W. klasszikus fordulóvételei, Urbach speedje az egyenesben, Anita Haczek, Kováts János, Zamecsnik technikája, Ottó Putz bravúros menése, Iluid Károly brilliáns győzelme és — akit külön ki kell emelnünk — Balázs László szereplése. Balázs sérülése ellenére a T. T. legjobb versenyzője volt. Hogy nem futhatta le köreit, abban az a fatális balszerencse akadályozta meg, amely a bajnok Feledy dr.-t, Collier-vel és sok más „baj“-társával együtt leszállította a nyeregből. Végül a rendezésről szögezzük le, hogy jó volt. Tizenegy órakor a versenyzők ötven százaléka már nem fut. Collier, Thumschirn és Urbach száguldó triásza vezet az élen. Tizenkét órakor „Leerlaufban" gurul a Budakeszi úton lefelé az angol versenyző ... öldöklő finist indít a nálánál nagyobb űrtartalmú német gép ellen Urbach, óriási izgalmat vált ki, amikor az utolsó huszadik körben elmarad Urbach és Thumschkn befut mint a verseny ab M finis A részletes eredmény