8 Órai Ujság, 1927. május (13. évfolyam, 98-122. szám)

1927-05-17 / 111. szám

KEDD 8. OLDAL ÓRstojsiG 1927 MÁJUS 17 KHHBBMBBBaHBi &VCCh­ítű alkatrészek gyorsan és előnyösen IV.Kossuth Lajos u.l? szerezhetők be Amerikai rendszerű kiszolgálás ! M­orris! a líBu­si angol világmárka! Mestoásható, tartós, ekonomikus, igen elegáns túrakocsi! Már 7600 pengőtől kezdve­­ vihet egy eredeti angol­­ MORRI 5-AUTÓT! “ Ábrás katalógussal készséggel szolgál­t a vezérképviselet. Fibii iMpi­i fi Budapest, V., Váti-u! 80 Városi eladási iroda és mintaterem-IV., Kossuth Lajos­ utca 8 IíSílm­érés, telefonszolgálat, eredmény­­hirdetés katonai precizitással működött. A verseny főintézője, Szelnár Aladár, min­denütt ott volt, mindent a kezében tartott, — ő és vezérkara kitűnőt produkáltak. Egyetlen észrevételünk az, hogy a Budakeszi­ út úttes­tének lezárásával sok kellemetlenségtőől men­tették volna meg a full-speed rohanó ver­senyzőket. A versenypálya — hála a KMAC­ GOODRICH PNEU AZ UTAK KIRÁLYA szilárd béla I & JM- VI., Nagymező­ utca 15 sarok Az 1927. évi typusu Suprema 4 üléses, speciális orvosi és combinált személy-teher automobilok Üzemben­ a leggazdaságosabb. Kivitelben a leg­elegánsabb. Árban a legolcsóbb. Bosch-beren­­dez­ő. 5 Ballon-pneu. 4 kerékfék. 4 sebesség Tichy Testvérekj autókereskedelmi vállalat ] Budapest, VI., Liszt Ferenc-tér 5. sz. Telefon: L. 989-03­1 A verseny részletes eredménye a következő: Ultralightweight győztes Puch János (2 óra 09 p.), 2. Zsótér (Méray). Lightweight győztes Hild Károly (Nova 3 óra 10 p.),­­2. Joó Gyula (Guzzi 3 óra 15 p.). Hild küzdelme Weberrel (Méray) a verseny egyik legszebb epizódja volt. Junior TT győztes Urbach (AIS 3 óra 56 p.), 2. Zanecsnik (Enfield 4 óra 01 p.). Sze­nior TT: Otto Thumsiin Nürnberg (Archie 3 óra 36 p.), 2. Deli (Sumbeam 4 óra 13 p.). Unlimited TT: Bezsilla Nándor dr. (New Imponal 4 óra ) A Fiat-automobilok árleszállítása. Urbán vezérigazgató a magyar Fiat Automobil Művek R.­T.-nál lehetővé tette a turini Fiat-gyárnál történt személyes közbenjárásával a Fiat auto­mobilok újabb ármérséklését. Különösen nagy engedményt sikerült elérnie az 503 típusú Sedan­­karosszériával ellátott csukott kocsinál, amely­nek ára 10.030 pengő, úgyhogy ma ez a típus Magyarországon a legelegánsabb, legolcsóbb, teljesen zárt Sedan-kocsi. Ugyancsak jelentős ármérséklésben részesült az 507 típusú, négyhen­geres Fiat-személykocsi is, amelynek árát a tu­rini gyár torpedó-karosszériával együtt 11.150 pengőre redukálta. Ezzel az ármérsékléssel a Fiat Művek dokumentálni akarják, hogy milyen nagy súlyt helyeznek a magyarországi fogyasz­tásra. Egyébként a magyar Fiat Automobil R.­T. kiépítette a vidéki organizációt, úgyhogy ma már Magyarországon minden jelentősebb városban megtalálni a Fiat képviseletet gazda­gon felszerelt alkatrészraktáraikkal. A Fehér­­vári­ út 100. szám alatti javítóműhelyt megint saját kezelésbe vette át, úgyhogy mindennemű autójavítást a legolcsóbban és a legszakszerűbben tudnak eszközölni, örömmel látjuk Fiátéknak eme nagyarányú terjeszkedését és reméljük, hogy Autófelszerelés M­ichelin Pneu Ford-alkatr­érzek­­ legjutányosabban Nagy József 1 Telefon J. 221-97. VI., Andrássy­ út. 34 szolút győztese. A finisben Urbach elbukott és gépét egy kilo­méteren át gyalog vonszolja a célhoz. Teljesért kimerülve, portól lepve dobja át gépét a cél­­szalagon ájultan esik össze melléje. Urbach hősies erőfeszítése óriási lelkesedést vált ki. A közönség áttöri a kordont, odarohan ked­vencéhez, akit ölbevéve visznek a célbírókhoz. Urbach kategóriájában szenzá­ciós eredményt ért el. 33 p.), 2. Kovács Andor (Nova 4 óra 42 p.). Az ötvenegy nevező közül huszonöten futották végig a versenyt. A fiatal gárdában Erdélyi Fe­renc (Méray) és Schüller László (Nova) ma­gyar gépeiken produkáltak kitűnőt.­­ Érdekes, hogy amíg a versenyen komoly sérü­lés nem fordult elő, addig már a start előtt a célhoz igyekező egyik néző, egy szóló-motor­­kerékpáros felbukott, úgyhogy a versenyintéző­­ség az Új Szent János-kórházba szállíttatta. a­­ magyar automobilista közönség kellőképpen honorálni fogja ezt a nagy áldozatkészséget.­­ A Phöbus új kutakat állít fel. A Phöbus műszaki és olajkereskedelmi rt. telepén nagy forgalom bonyolódott le a tegnapi Tourist Trophy s a vasárnapi túrák alkalmából. A Honvéd-utcai és Balaton-utcai töltő­állomáson, de főként a Jókai-tér 7. sz. alatti zöldkútnál sorjában áll­nak a kocsik, hogy üzemany­aggal ellássák magukat. A közkedvelt Rex-benzin a komoly autósok igazi üzemanyaga s a kereslet olyan nagy, hogy a Phöbus máris a város több pontján akar új kutat felállítani a forgalom gyors lebonyolítására. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaav * «——— i ► RENAULT E .. . személy­­es teherautók M * \ BUDAPEST, Vörösmarty-tér 3.N­esédlíc, futások, meressz kanyarok, izgalmas­­ szélek a Tourist Tropflyn A tavaszi verőfényben Budapest egéssz sport­társadalma végignézte a pompás küzdelmet Nemzetközi viszonylatban is jelentős verseny volt a magyar TT Abszolút győztes: Trjumscijirn (Nürnbergi, második: sírbac), aki ájultan esett össze a célban (Saját tudósítónktól) Verőfényes, ragyogó napsütésben, sokezer néző lelkes tömege előtt Zajlott le tegnap a magyar motorkerékpár­­sport legnagyobb ünnepnapja, a negyedik magyar Tourist Trophy nemzetközi motorkerékpárverseny. Amikor most papírra vetjük beszámolónkat, három dologról kell elsősorban megemlékeznünk. Az első az: ritka nagyszámú közönsége volt klasszikus motorversenyünknek. A tourist Trophy ma már olyan sporttársadalmi ese­mény, amelyre „noblesse obligé“ alapon is m­eg kell jelenni. A sport iránti lelkesedésből, a versenyzőgárda iránti érdeklődésből, vagy akár a fashionable sportkosztümök bemuta­tása céljából. „Hölgyeink ékes koszorúja“ — amint azt a múltban írta volna a tudósítás — ez utóbbit kiadásán meg is tette. Bőrkabátok, seliottis-aljak, Hande-kompozí­­ciók, sportbundák, sálok virágzó mozaikja tar­­kállott a kitűnő sportnap ragyogásában. Ott voltak az autó- és motorsport vezéralakjai éppúgy, mint a többi sportok jeles vitézei: a már most rézbőrű evezősök, a hokkisták, a T. T. kedvéért még a Davis Cup-ot is cserbenha­gyó tenniszezők, a múlt vasárnapi lovas Con­­cours gentleman-riderjei. A nézősereg zömét azonban — s ez bizonyítéka a T. T. kitűnő hírnevének — a Névtelen Sportimádó képezte. Lelkes polgárok, kik vadászszékeken telepedtek le egész családjukkal s óriási izga­lomban drukkolták végig a versenyt. S ott voltak végül — nőt at least — minden moto­rosember kis barátai, a gyerekek, a „srácok", akik oly szakértelemmel bírálgatták a verseny­zők menését, hogy talán még a nagytekintetű Szelnár vezértitkár úr is elbújhat ennyi hoz­záértés mellett... Örömmel kell megállapítanunk azt is, hogy az idei T. T. valóban nemzetközi ver­seny volt. Tegnap volt első ízben, hogy már nem a hazai krekkek párharcán drukkoltunk, hanem azon, hogy magyar vezető győzze le a külföldi híres­ségeket, hogy a magyar trikolór suhanjon fel győztesen az árbocra. És tegnap volt alkal­munk először arra is, hogy négyesével-ötösével lássunk versenyzőket a Budakeszi-út egyene­sen száguldani. LAU­RIN és KLEMENT Személy- és teherautók Autóbuszok Gyári lerakat : LAURIN és KLEMENT R..T., VI. ker., Andrássy­ út 10, Vidéki körzet kép­viselők kerestetnek. nak­i majdnem egész terjedelmében kifo­gástalan volt. Komoly baleset a kivonult mentőket nem foglalkoztatta,­­ úgyhogy mindent össze­gezve, a tegnapi Tourist Trophyt a legsikerül­tebb magyar motorkerékpárversenynek nevezhetjük. Fantasztikus tempók, fantasztikus defektek Az izgalmas verseny tíz órakor vette kezdetét. A díszsátorban a belügyminisztérium részéről Tomcsányi Kálmán, a kereskedelmi miniszter képviseletében Markoth Jenő miniszteri taná­csosok jelentek meg, ott voltak gróf Andrássy Sándor, a KMAC elnöke, Belicska­ Sándor varsói követ, őrgróf Pallavicini György, az őszszakálú Bláthy Ottó Titusz, Kienaszt Ferenc svájci fő­konzuli, valamint gróf Festetlek Pál cserkészfőpa­­rancsnok, aki egyenruhában parancsnokolt a ki­vonult négyszáz cserkészfiú fölött. Tíz másodperecenként indultak a gépek. Az első körben Z­olfner László vezet, akitől igen jó ered­ményt vártunk. Olajozási hiba folytán azonban már a második körben kénytelen feladni a ver­senyt. Ekkor Balázs veszi át a vezetést és fan­tasztikus tempót diktál. Magyar versenyen ritkán látott iramban engedi ki gépét. Minden fordulóját a nézősereg éljenzése követi. A második körben Feledy leelőzi Mösslachert, de utána rögtön szeleprugótöréssel ő is kiáll. Körről-körre fokozódik az izgalom. A kétszázötvenes kategóriában bukik a bécsi Putz, könyökén megsebesül és feladja a ver­­senyt. A nézők részvéttel veszik körül, amikor a mentők bekötözik. Feltűnik ekkor a 50-as ver­senyző, aki egyenletes körözésével nyeri el a kö­zönség szimpátiáját. Valahányszor elrobog a fő­nézőtér előtt a bőrruhás karcsú alak, elismerő marslás fogadja megjelenését.­­ Ez Anita Haczek, az egyetlen hölgy­versenyző, Somogyi Kusi irigykedve drukkol érte. Egyéb­ként Somogyi Nusi, aki nemcsak a színpadon, de a sportpályán is a legnépszerűbb primadonna, a verseny izgalmában elhatározta, hogy ha csak a színpad engedi, részt vesz a magyar túraúton. Sorban esnek ki a favoritok. Az ötödik körbeit Horthy István mosolyogva száll le a nyeregből mágneszavarral. Balázs elfogyasztja gyertyáit és kiáll. Bauernek dugattyúja olvad ki, Pauli el­veszti villarugó csavarját, olyan előzéseket, kilométereken át tartó párharcokat láttunk, mint soha ezelőtt, így például sokáig emlékezetesek maradnak Meggyesi és Lantai óriási küzdelme, Collier H. W. klasszikus fordulóvételei, Urbach speedje az egyenesben, Anita Haczek, Kováts János, Zamecsnik technikája, Ottó Putz bra­vúros menése, Iluid Károly brilliáns győzelme és — akit külön ki kell emelnünk — Balázs László szereplése. Balázs sérülése ellenére a T. T. legjobb versenyzője volt. Hogy nem fut­hatta le köreit, abban az a fatális balszerencse akadályozta meg, amely a bajnok Feledy dr.-t, Collier-vel és sok más „baj“-társával együtt leszállította a nyeregből. Végül a rendezésről szögezzük le, hogy jó volt. Tizenegy órakor a versenyzők öt­ven százaléka már nem fut. Collier, Thumschirn és Urbach száguldó triásza vezet az élen. Tizenkét órakor „Leerlaufban" gurul a Buda­­keszi­ úton lefelé az angol versenyző ... öldöklő finist indít a nálánál nagyobb űrtar­talmú német gép ellen Urbach, óriási izgalmat vált ki, amikor az utolsó huszadik körben elmarad Urbach és Thumschk­n befut mint a verseny ab­ M finis A részletes eredmény

Next