A Motor, 1913 (1. évfolyam, 1-52. szám)
1913-01-05 / 1. szám
ték elő. Bludenztől kezdődőleg alig érezhető már a lejtés. A vidék bár nem oly fenséges mint az Arlberg hágón, azonban több helyen igen szép tájképek gyönyörködtetik vár embert, a Rajna völgyének utai pedig elsőrendűek. A svájci határt Buchs mellett értük el s itt tryptiquesnk daczára megvámolták a tartalékpneumatikokat. A megtett útvonal idáig a következő volt: Egymástóli össztávolság Svájcba érkezvén, utunkat természetesen nem folytathattuk az eddig megszokott friss tempóban, mivel a különféle autócsapdák óvatosságra (Kivonat id. Krisztinkovich Béla vált tagnak a Királyi Magyar Automobil Club Elnökéhez intézett jelentéséből). A nemzetközi automobil clubok állandó közlekedési és vámügyi bizottsága a múlt hóban tartotta ez évi ülését Párisban, amely az autóturistákra rendkívül érdekes és fontos határozatokat hozott. Az ülésen Magyarország, Németország, Ausztria Franciaország, Oroszország, Belgium, Hollandia, Olaszország, Dánia, Svédország és Svájc voltak képviselve. Az üléseken Edmond Chaix elnökölt. A bizottság tárgyalásait és határozatait a következőkben közöljük: kényszerítetek. Ugyanez okból a Thuni-tó baloldalán haladtunk végig, mivel azon sokkal kevesebb az autócsapda, melyek elseje már a határtól 5 kilométerre van berendezve. Miután e veszedelmeket szerencsésen kikerültük, Interlakenbe érkeztünk, amely egyike a legalkalmasabb autoturisztikai központoknak, ahonnan minden irányban lehet igen szép kirándulásokat tenni. Interlakenben öt napig tartózkodtunk s innen a thuni-tó mellé, továbbá Lauterbrunnenbe és Grindelwaldba tettünk kirándulásokat. Túránk első svájci útszakaszának távolsági adatai a következők: (Folytatása következik): I. TRIPTYQUE ÉS CARNET-ÜGY. Az állandó közlekedésügyi bizottságon minden ország delegáltja bejelentette, hogy saját kormányuk hajlandó elfogadni a clubok által proponált egységes tryptique-tervezetet, valamint hajlandó elfogadni az Olaszország által proponálta és az állandó bizottság által a f. év február és júliusi üléseken módosított vámigazolvány-füzet alkalmazását is. Mindkét okmány a bemutatott alakban francia nyelven lesz kiállítandó. A német delegált kívánságára megengedtetett, hogy az egységes színű és A nemzetközi útügyi bizottság párisi tárgyalásai. Salzburg— — Reichenhall 17.5— Tiroli határ 27 44 Worgl 54 98.5 Innsbruck 63 161 Telis 26.5 187.5 Landeck 51 238.5 St. Anton 27.8 266.3 Arlberg hágó 8 274.3 Bludenz 36 310.3 Feldkirch 22 332.3 Buchs 14 346.3 Egymástóli össztávolság Buchs ■—— Sargans 16— Mätels 39 55 Pfäffikon 26 81 Zürich 22 103 Aarau 49 152 Oeten 13 165 Langenthal 20 185 Bern 48 233 Thun 27.5 260.5 Interlacken 23 283.5 Delmar Walter felv- 5