A Motor, 1913 (1. évfolyam, 1-52. szám)

1913-01-05 / 1. szám

ték elő. Bludenztől kezdődőleg alig érezhető már a lejtés. A vidék bár nem oly fenséges mint az Arlberg hágón, azonban több helyen igen szép tájképek gyönyörködtetik vár embert, a Rajna völgyének utai pedig elsőrendű­ek. A svájci ha­tárt Buchs mellett értük el s itt tryptiques­nk daczára megvámolták a tartalékpneumatikokat. A megtett útvonal idáig a következő volt: Egymástóli össztávolság Svájcba érkezvén, utunkat természetesen nem folytathattuk az eddig megszokott friss tempó­ban, mivel a különféle autócsapdák óvatosságra (Kivonat id. Krisztinkovich Béla vált tagnak a Királyi Magyar Automobil Club Elnökéhez intézett jelentéséből). A nemzetközi automobil clubok állandó köz­lekedési és vámügyi bizottsága a múlt hóban tartotta ez évi ülését Párisban, amely az autó­turistákra rendkívül érdekes és fontos határo­zatokat hozott. Az ülésen Magyarország, Né­metország, Ausztria Franciaország, Oroszor­szág, Belgium, Hollandia, Olaszország, Dánia, Svédország és Svájc voltak képviselve. Az ülé­seken Edmond Chaix elnökölt. A bizottság tárgyalásait és határozatait a következőkben közöljük: kényszerítetek. Ugyanez okból a Thuni-tó bal­oldalán haladtunk végig, mivel azon sokkal ke­vesebb az autócsapda, melyek elseje már a határtól 5 kilométerre van berendezve. Miután e veszedelmeket szerencsésen kikerültük, Inter­­lakenbe érkeztünk, amely egyike a legalkalma­sabb a­utoturisztikai központoknak, ahonnan minden irányban lehet igen szép kirándulásokat tenni. Interlakenben öt napig tartózkodtunk s in­nen a thuni-tó mellé, továbbá Lauterbrunnenbe és Grindelwaldba tettünk kirándulásokat. Túránk első svájci útszakaszának távolsági adatai a következők: (Folytatása következik): I. TRIPTYQUE ÉS CARNET-ÜGY. Az állandó közlekedésügyi bizottságon min­den ország delegáltja bejelentette, hogy saját kormányuk hajlandó elfogadni a clubok által proponált egységes tryptique-tervezetet, vala­mint hajlandó elfogadni az Olaszország által proponálta és az állandó bizottság által a f. év február és júliusi üléseken módosított vámiga­­zolvány-fü­zet alkalmazását is. Mindkét ok­mány a bemutatott alakban francia nyelven lesz kiállítandó. A német delegált kívánságára megengedtetett, hogy az egységes színű és A nemzetközi útügyi bizottság párisi tárgyalásai. Salzburg— — Reichenhall 17.5— Tiroli határ 27 44 Worgl 54 98.5 Innsbruck 63 161 Telis 26.5 187.5 Landeck 51 238.5 St. Anton 27.8 266.3 Arlberg hágó 8 274.3 Bludenz 36 310.3 Feldkirch 22 332.3 Buchs 14 346.3 Egymástóli össztávolság Buchs ■—— Sargans 16— Mätels 39 55 Pfäffikon 26 81 Zürich 22 103 Aarau 49 152 Oeten 13 165 Langenthal 20 185 Bern 48 233 Thun 27.5 260.5 Interlacken 23 283.5 Del­mar Walter felv- 5

Next